وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سه نکته تاکتیکى از هزارمین برد بوندسلیگایى مونیخى ها

بایرن مونیخ با بهره گیرى از سیستمى کاملا تهاجمى بعد از باخت مقابل آرسنال موفق به از پیش رو برداشتن کلن شد، نکته بارز تاکتیکى این بازى را مى توان در افکار تهاجمى گواردیولا و نقش ویژه آرتورو ویدال دانست. 

 

طرفدارى- بایرن مونیخ در هفته دهم از بازى هاى بوندسلیگا با کسب دهمین پیروزى متوالى خود موفق به ثبت رکورد هزارمین برد بوندسلیگایى خود نیز شد تا حدودى باخت 2:0 مقابل آرسنال از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا به فراموشى سپرده شود، اما در هزارمین برد بوندسلیگایى مونیخى ها سه نکته تاکتیکى حائز اهمیت قابل رویت بود.

1- بایرن مونیخ با پنج مهاجم

پپ گواردیولا مایل بود در رویارویى مقابل پتر اشتوگر سرمربى متفکر اتریشى تیم کلن سیستم اعجاب انگیزى را ارائه نماید. به همین دلیل این سرمربى اسپانیایى در چیدمان خود از حضور هم زمان پنج بازیکن تهاجمى به نام هاى توماس مولر، روبرت لواندوفسکى، آرین روبن، داگلاس کاستا و کینزلى کومان بهره برد، چیدمانى که در حالت عادى 1-4-1-4 بود، اما در فاز تهاجمى به چیدمان فوق هجومى 5-3-2 بدل مى گردید.

پنج مهاجم بایرن مونیخ در اوایل این دیدار بیشتر به صورت خطى به سمت دروازه حریف حمله ور مى شدند و به همین خاطر کاستا و کومان بازیکنان کنارى تیم در عرض دادن به بازى بایرن مونیخ در فاز تهاجمى با مشکل روبرو بودند. با حضور همزمان پنج بازیکن مونیخى در زمین کلن و سیستم دفاعى فشرده کلنى ها، فضاى زیادى براى حرکت مونیخى ها قابل تصور نبود و حتى حرکت هاى رو به عقب روبرت لواندوفسکى جهت ایجاد فضاى مناسب براى حرکت آرین روبن و توماس مولر چندان کارساز نبود. بعد از گذشت سى دقیقه از زمان بازى اما تغییرى در ایده هاى تهاجمى مونیخى ها به وجود آمد و آنها با عرض دادن به بازى و بردن توپ به کناره هاى میدان، موفق به ایجاد چندین موقعیت تهدیدآمیز بر روى دروازه تیم میهمان شدند تا اینکه آرین روبن سرانجام از روى یکى از همین ارسال ها موفق به گشودن دروازه کلن بعد از هفت هفته دورى از میادین شد، گلى که روبن از آن به عنوان"پاداش تلاشى سخت" نام برد. گل دوم مونیخى ها نیز از روى ارسال از کناره ها و ضربه زیباى ارتورو ویدال به ثمر رسید.

2- نقش ویژه آرتورو ویدال در این دیدار

علاوه بر فاز تهاجمى پپ گواردیولا در خط میانى نیز با تاکتیک خود تا حدودى شگفتى آفرین شد، این سرمربى اسپانیایى در میانه میدان در بازى مقابل کلن نقش مرکزى را به جاى ژابى آلونسو، بر عهده آرتورو ویدال شیلیایى قرار داد که فیلیپ لام و رافینیا در هنگام تملک توپ توسط مونیخى ها از کناره هاى زمین به وى اضافه مى شدند، در این بازى سرمربى اسپانیایى بایرن مونیخ براى اولین بار در این فصل با بر روى نیمکت نشاندن بازیکنانى نظیر آلونسو، تیاگو، مارتینز و برنات از هیچ یک از هم وطنان خود براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم استفاده نکرد.

در سى دقیقه ابتدایى بازى مونیخى ها در سرعت دادن به بازى تا حدودى نا موفق نشان دادند که دلیل اصلى آن کند شدن بازى توسط آرتورو ویدال و پاس هاى فراوان اشتباه این هافبک شیلیایى بود. اشتباهات ویدال و جلو بازى کردن مدافعین کنارى بایرن مونیخ حتى سبب شد که موقعیت هاى خوبى در نیمه اول تصیب بازیکنان تهاجمى کلن شود. بعد از گذشت سى دقیقه ابتدایى اما ویدال به عملکرد خود سرعت بیشترى بخشید و اشتباهات کمترى در پاس هاى ارسالى خود مرتکب گردید. در صحنه گل دوم مونیخى ها نیز وى با جاى گیرى مناسب در فضاى خالى به وجود آمده، به خوبى پاس ارسالى از کومان را به گل تبدیل نمود.

پپ گواردیولا همچنین در این دیدار خیلى زود متوجه کمبود تیم خود در فاز تهاجمى و مشکل تیم در بازى از کناره ها گردید و به همین خاطر در دقیقه 25 بازى مکان بازى رافینیا را با داوید آلابا تعویض نمود تا این بازیکن اتریشى بتواند محرک خوبى براى فاز تهاجمى تیم از کناره هاى زمین باشد. اما با تدبیر گواردیولا مبنى بر تغییر محل بازى کومان از بال تهاجمى راست به سمت چپ و قرار دادن آرین روبن در بال سمت راست و انتقال کاستا به مرکز زمین، ایده تهاجمى گواردیولا با از هم پاشیدن خط دفاعى منسجم تیم کلن به نتیجه رسید.

3- عدم شجاعت کافى تیم کلن

پتر اشتوگر براى رویارویى با بایرن مونیخ از یک زنجیره دفاعى پنج نفره با استفاده از سه مدافع میانى استفاده نمود، سیستم دفاعى کلن در این بازى بسیار فشرده بود و بیشتر بازیکنان این تیم با تمرکز در زمین خودى سعى در کم کردن فضاى موجود براى حرکت بازیکنان تهاجمى کنارى بایرن مونیخ داشتند. در فاز تهاجمى اما سرمربى اتریشى تیم کلن تنها از سه بازیکن با محوریت مودسته مهاجم هدف تیم استفاده نمود، این بازیکنان به خصوص در سى دقیقه اول بازى و پیش از گل اول مونیخى از قابلیت لازم براى استفاده از فضاهاى زیاد به وجود آمده در خط دفاعى مونیخى ها برخوردار نبودند و نتوانستند از شانس ها و موقعیت هاى مطلوب ایجاد شده، استفاده نمایند. پتر اشتوگر سرمربى کلن نیز پس از پایان بازى تنها با توصیف نمودن نتیجه بازى به"بسیار تلخ" به از دست رفتن چنین موقعیت هایى در نیمه اول توسط شاگردان خود اشاره نمود. 

به قلمFlorian Bogner از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 07:51

باریکلا پپ کینگ ارتورا بیار سر جا خودش

pepexit سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 11:16

بایرن شده موش آزمایشگاهی گواردیولا. سیستمی نمونده که رو تیم بدبخت ما امتحان نکرده باشه واسه تجربه اندوزی خودش در تیمهای آینده اش

این خلاقیت ها تو بوندسلیگا جواب میده چون رقیبی وجود نداره!

به چمپیونزلیگ که برسه دو تا ضد حمله میخوریم همه این کارا بی فایده میشه.
حالا بعدش بشینید تحلیل تاکتیکی کنید و مصدومیت و هزار تا چیز دیگه رو بعنوان بهانه حذف ردیف کنید

عاقبت این فصل هم کما بیش معلومه
آمار 100درصد برد تو بوندسلیگا و حذف از لیگ قهرمانان احتمالا مقابل یه تیم اسپانیایی تو نیمه نهایی یا یک چهارم

امیدوارم تمام حرفام غلط از آب در بیاد و آخر فصل به یک پپ فن متعصب تبدیل شم.
اما روند فعلی بایرن تغییر سیستم تو هر بازی و ازمایش سیستمی جدید رو نشون میده. سیستمهایی که در بازیهای گره دار تو باتلاق گیر میکنه و تو هر بازی هم که بایرن عقب بیفته برنامه ای برای جبران نتیجه وجود نداره

بازم میگم امیدوارم اخر فصل مجبور شم از همه پپ فن ها عذرخواهی کنم و بعد هم پپ قراردادش تمدید بشه

pepexit سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 11:23

دوست دارم هر چی گفتم برعکسش رخ بده

بایرن فقط تو سی ال موفق بشه اونم با اقتدار کامل
بوندسلیگا و پوکال هم اهمیتی نداره هر چی شد شد

اونوقت تنها خواسته ام تمدید قرارداد گواردولا خواهد بود

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 15:03

از الان بت میگم همه حرفات برعکس میشه ولی خیلی مطمن حرف میزنی نکنه از اینده اومدی.نیمدی ولی من از اینده خبردارم ایشالا با پپیا هرکی میخاد تو این فصل مربی بشه ما سه تا جام طلایی میگیریم ولی دیگه تو فکر تمدید قرار داد پپ و پپ فن شدن نباش چون میره.به درک که بره ولی من از بعضی شماها زورم میگیره که هرکی میاد بازم مینالید.هنوز یادم نرفته سال اول هاینکس چه ها که بغضیا بعضیا پشتش نمیگفتن.نمیخاد به ما بگی من طرفدار صد اتیشه هاینکس بودم پیش وجدان خودت.مشکل شمارا با پپ نمیدونم من به خدا ترجیح میدادم با ی المانی یا ی بایرنی قدیمی جام بگیریم تا پپ که اگه قهرمان شدیم هفسلونیا بگن مربی ما بوده ولی الان پپ عالیه مشکلی نداره شما جلو ارسنال ی ترکیب بزار .تو که تو تیم نیستی یوقت اونروز مارتینز خسته کسل یا اماده نبوده یذره علم فوتبالتون که بره بالا اینو نمیگی.روانشناسا فوتبال میگن اگه یروز بازیکن عصبی یا کسل باشه احتمال مصدومیت میره بالا.والا خود پپ انقدر که از دست رافینیا و برنات حرص میخوره ما نمیخوریم.چه کنیم صدتا بازیه همشا که نمیتونه ی ترکیب بفرسته همه را ببریم.همه تون نشستین ببازیم بگین اره دیدی گفتم پپ خوب نیست اومده نابود کنه.به خدا این حرفاتون از ظلم بدتره.والا بلا من طرفدار پپ نیسم طرفدار بایرنم فقط.(من فقط تو دنیا بایرنیم.)اسم مغرورانه ولی عشقه دیگه نمیشه کاریش کرد

محمد سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 15:25

آقایی که گفت پپ داره تجربه اندوزی میکنه....پپ به اندازه ی کافی تجربه داره و این ترکیب ها و تاکتیک ها بیستر به نفع بایرن هست که وقتی هم پپ رفت تیم منعزف باشه نه فقط 4231 بازی کنه .مرسی مردی که بیشتر از بازیکنان داخل زمین هنرنمایی میکند چه در بارسا چه در بایرن 3

pepexit سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 16:33

کد امنیتی صحیحه!
بگو نمیخوام کامنت بزاری

pepexit سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 16:34

خدا کنه حرفام برعکس شه چون منم برام فقط بایرن مهمه

خستگی و کسالت گاهی موجب تغییر جزیی میشه
نه اینکه هر بازی یه سیستم کلا جدید!
تو تیم هاینکس هم کسالت ممکن بود برای کسی بوجود بیاد ولی با یه ترکیب مطمئن و تغییرات جزیی ( نه کلی ) همه رو درو میکرد! 4-0 یوونتوس / 7-0 بارسا

اونایی که اوایل از هاینکس بد میگفتن کارشو ندیده بودن و نمیشناختنش
منم جزو اونا نبودم
ولی ما کار پپ رو تو این دوسال و همچنین تو اوایل سال سوم دیده ایم

چیزی که بارزه ضعف شدید هست تو بازی های گره دار
و ضعف تو بازی با ریال و بارسا. حالا برو 100 تا گل به ولفسبورگ بزن. چه فایده

اره مربی بسیار خوبیه اما نه در مقاطع حساس

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 18:00

خوب معلوم شد با انصافیpepexit الان وpepopenاخر فصل.تو مقاطع حساس همه مربیا ضعف دارن.عزیزم هاینکس تو خونه جاما تحویل چلسی داد که اونسال تقریبا اخر جدول بود هیچ چیزا جلو ما نداشت تو لیگ خودشونم باخته بود هفسلونی رو برد که داغونتر خودش بود همه گفتن پپ بیاد بیستا جام میگیریم. به خدا به کسیکه همه میپرستیم گفتم اقای پپ با این تیم خیلی سخت میشه کارش همه گفتن ن هاینکس بره هرکی بیاد قهرمانیم سال دوم هم همه گفتن با یوپ هانک قهرمان شدیم با پپ پنج تا سی ال میاریم.من از اول با اومدن پپ موافق نبودم چرا دروغ ولی الان بهترین گزینه هست چون هرکی بیاد مثل دو سال اول پپ باید درجا بزنه.شایدم بدتر از اینا بشه.مشکل اساسی پپ اینه که خیلی خیلی کم رو مهارت بازیکناش حساب میکنه بیشتر میخاد با سیستم تیمی جلو بره دقت کنی از وقتی اومده شعاع حرکتی روبن کم شده دیگه از اون استارتا خبری نیست که پیکه و ماسکرانو و الکسیس سانچز دنبالش بدوند و نتونن بگیرنش.پپ باید بیشتر رو بازیکناش حساب کنه تا کار تیمی مثل فوتبال المان که رو گلزنی مولر پاسوری کروس ازیل و سرعت رویس حساب میکنه نتیجه ام میگیره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد