وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل لواندوفسکی؛ بوندسلیگا یک چالش است

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، روبرت لواندوفسکی در حال حاضر نسبت به سایر مهاجمان دنیا در بهترین فرم قرار دارد. در گفتگویی اختصاصی با سایت بوندسلیگا، او به طور مفصل پیرامون مسائل مختلف به صحبت پرداخته است. 

 

به عقیده او قهرمانی بایرن مونیخ برای چهارمین فصل پیاپی یک چالش واقعیست. او که تا کنون در تمام رقابت ها برای بایرن مونیخ 16 گل به ثمر رسانده است، از تلاشش  برای حفظ کردن فرم خوب این روزهای خود می گوید.

سلام روبرت لواندوفسکی، یا شاید بهتر باشد تو را "سوپرمن" یا "ترمیناتور" صدا کنیم؟!

“(می خندد) چه کسی من را به این اسم صدا می کند؟
 

نشریه های لهستانی به خاطر گلهایی که تا کنون زده ای به تو این لقب را داده اند.

“یک چیز را به شما بگویم. بزرگترین چالش برای یک ورزشکار حرفه ای این است که هیچوقت این احساس را نداشته باشد. چرا که ممکن است در بازی های بعدی دیگر مانند قبل کارآمد و به خصوص ظاهر نشوید. اینکه شما خود را یک فرد معمولی فرض کنید که وظیفه اش را با استفاده از توانایی های خود انجام می دهد، خیلی بهتر خواهد بود.
 

منظور تو این است، که کسی که گلزنی می کند و مورد تشویق همه قرار می گیرد، نمی تواند به طور واقعی از فرم خوب خود لذت ببرد؟

“شاید اینطور باشد. اما با یک سوال جواب این سوال را می دهم: آیا تا به حال فوتبالیستی را دیده اید که بعد از 8 بازی خوب، استراحت کند و جشن بگیرد؟
 

یک هیچ به نفع تو لوا! اما اگر شوخی را کنار بگذاریم، چگونه خود را از رسانه و توجه عمومی دور می کنی؟

“تنها چیزی که به آن تمرکز می کنم، مسیری است که دنبال می کنم. بازی بعدی چالش بعدی است. وقتی هر چند روز یک بار بازی می کنید، نمی توانید به رسانه ها و تشویق آنها فکر کنید. از این گذشته، هدف من همان هدف تیم است.
 

باور این موضوع، که تو همیشه نسبت به این چیزها خونسرد باشی و تمرکز خود را حفظ کنی سخت است...

“تجربه من در موقعیت های مشابه به من کمک می کند. من این روزهای خوب را در بروسیا دورتموند هم تجربه کرده ام. فکر می کنم 12 گل در 12 بازی پیاپی برای بروسیا دورتموند زدم، و البته مقابل رئال مادرید هم گلزنی کردم. اما من همان موضوع را به خودم یادآوری کردم، و این به من کمک بسیاری کرد.
 

راز به خصوصی پشت این موفقیت تو نیست؟

“ممکن است چیزهای زیاد و کوچکی وجود داشته باشند، که در مجموع تاثیر خوبی بگذارند. فوتبال فقط "بازی کردن فوتبال" نیست. بعنوان مثال، وقتی من 18 ساله بودم، فکر می کردم که قدرت کافی برای بازی در سطوح بالا تر را ندارم. چیزی که برای من خیلی مهم است، پروسه ریکاوری می باشد. فوتبال کار من است و من باید برای بدست آوردن فضاها و موقعیت مبارزه کنم. وقتی حس خوبی دارم، همه چیز عالی پیش می رود.
 

آیا احساس می کنی که در اوج دوران حرفه ای خود قرار گرفته ای؟

“بستگی دارد که "اوج" را چگونه تفسیر کنید. من اکنون 27 سال دارم، و اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد و در اوج باشم، سعی می کنم که این وضعیت را برای مدتی طولانی حفظ کنم. به علاوه، کسب عناوین و جامهای مختلف نیز در قرار گرفتن در بالاترین سطح مهم است.
 

فصل پیش همه در مورد قهرمانی زودهنگام بایرن مونیخ، و تاثیر منفی آن بر تیم صحبت می کردند...

“اگر چنین چیزی واقعیت داشت، امسال هم نباید اشتباه سال قبل را تکرار می کردیم!
 

به عقیده بسیاری، تکلیف قهرمانی بایرن مونیخ در فصل 2015/16 نیز مشخص شده و این موضوع خسته کننده است...

“اما من نظر دیگری دارم. ما اکنون در جدول وضعیت خوبی داریم. اما این به هیچ عنوان به این معنی نیست، که تیمهایی مثل بروسیا دورتموند، وولفسبورگ و بایرلورکوزن از شانس قهرمانی برخوردار نیستند. بوندس لیگا همچنان برای ما یک چالش است.
 

با این فرض که بایرن مونیخ به همین روند خوب ادامه بدهد، بسیاری از هواداران این تیم را از کاندیداهای اصلی فتح لیگ قهرمانان این فصل می دانند...

“ما فصل پیش نیز وضعیت خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشتیم. اما از دور این رقابت ها حذف شدیم. فصل پیش مصدومیت های زیادی گریبان گیر ما شد. همینطور برای من، این بسیار سخت بود که با ماسک بازی کنم. ما در مهمترین مقطع فصل در بهترین وضعیت خود نبودیم. این اتفاق در این فصل نیز هنوز رخ نداده است.
 

آیا بایرن مونیخ نسبت به فصل قبل قوی تر شده است؟

“بله اینطور فکر می کنم.می توان گفت که اکنون هماهنگی بیشتری داریم، و حفظ کردن این وضعیت امری ضروری به حساب می آید.
 

پپ گواردیولا در گذشته چندان طرفدار مهاجمین نوک و شش دانگ نبوده است. اما گویا وضعیت برای تو متفاوت است. مهاجم سابق بایرن مونیخ جیوانی البر اخیرا گفته است، که هر دوی شما با نیازهای یکدیگر تطبیق پیدا کرده اید...

“اینطور می تواند باشد. همه چیز به هماهنگی تیم ربط دارد.این مهمترین چیز است. به همین دلیل برای من اسان است که خود را با شیوه های مختلف بازی مطابقت دهم. به نظر من قدرت یک مهاجم لزوما با گلهایی که می زند سنجیده نمی شود.
 

همسرت آنا هم اخیرا در مورد تعداد گلهایی که زدی صحبت کرد. او گفته بود، که گلهایی که می زنی "خسته کننده است" !!

“(با خنده) او این را جدی نگفته است. آنا از عملکرد و پیشرفت من خیلی خوشحال است و همیشه مرا تشویق کرده است. به علاوه او در تغذیه و ریکاوری نیز به من کمک زیادی می کند. او یک متخصص تغذیه حرفه ای است!
 

پس اکنون یکی از رازهای موفقیت تو "رژیم غذایی لواندوفسکی" است...

“هیچ رازی پشت آن نیست. همه چیز به این باز می گردد، که چه چیزی بخورم و چگونه احساس بهتری داشته باشم.
 

روز سه شنبه بازی مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا پیش روی شماست، و از تو انتظار گلزنی می رود...

“طبیعتا هیچ چیز از حالا مشخص نیست و کار آسانی در پیش نداریم. ما سه امتیاز این بازی را می خواهیم. اما می دانیم که این بازی از آخرین شانس های آرسنال برای صعود به مرحله بعد است. بازی سختی خواهیم داشت، اما می خواهیم و نیاز داریم که پیروز شویم.
 

منبع منبع2

نظرات 2 + ارسال نظر
reza سه‌شنبه 28 مهر 1394 ساعت 00:53

ایول لوا رو دست نداری

آرسنال - بایرن مونیخ شبکه 3
سه شنبه 28 مهر- ساعت 22:15

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 28 مهر 1394 ساعت 01:32

رکبشونا با رکب جواب دادی اقایون خانوما بازم نشون دادیم تو جنگ نرم همبالاتریم تو جنگ موشکی و زمینیو هوایی بالاتر هستیم بودیم خواهیم موند پس فقط یک حرف هیچوقت یک بایرنی رو تهدید نکنید ما همیشه گزینه هامون رو برا هفتایی کردن تیما رو میز داریم ایشالا تحریم ظالمانه توپ طلا هم برداشته میشه و به ما میرسه چیزی که 4سال پیاپی باس به ما میرسید.شعار ما یک کلامmia san mia

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد