وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اقتدارى خطرناک!

شاید بوندسلیگا در تاریخ خود هرگز شاهد اقتدار بایرن مونیخ تا این حد نبوده است، اقتدارى که مى تواند به تهدیدى براى بوندسلیگا و خود مونیخى ها بدل گردد. 

 

توماس مولر ستاره بایرن مونیخ بعد از بازى بزرگ مقابل دورتموند به نوعى براى دفاع از اقتدار تیم خود گفت:"طبیعتا ما به عنوان تیم بایرن مونیخ هرگز مایل به بى هیجان نمودن بوندسلیگا نیستیم." اتهامى که در این روزها به مراتب از سوى مطبوعات، منتقدین و برخى کارشناسان فوتبال آلمان به این تیم با توجه به اختلاف هفت امتیازى مونیخى ها در صدر جدول با نزدیک ترین تعقیب کننده خود، وارد مى گردد.

در واقع بعد از پیروزى 5:1 بایرن مونیخ مقابل دورتموند در هفته هشتم از رقابت هاى بوندسلیگا به طور روشنى مشخص شد که دورتموند نیز نمى تواند در حال حاضر نقش مهمترین تعقیب کننده و شکارچى بایرن مونیخ در بوندسلیگا را بر عهده گیرد، موضوعى که پیش از این با شکست 3:0 بایرلورکوزن و 5:1 وولفسبورگ مقابل بایرن مونیخ نیز به نوعى به اثبات رسیده بود. دو تیمى که هم اکنون در هفته هشتم به ترتییب یازده و دوازده امتیاز اختلاف با بایرن مونیخ صدرنشین پیدا نموده اند.

کلن و اینگول اشتات تعقیب کنندگان بایرن مونیخ؟

در نیمه بالاى جدول رده بندى بوندسلیگا تیم هایى نظیر شالکه، هرتابرلین، کلن و اینگول اشتات حضور دارند که هنوز به مصاف بایرن مونیخ نرفته اند و این تیم ها نیز نمى توانند تهدیدى براى مونیخى ها محسوب گردند و به عبارتى واضح تر در این فصل از هفته هشتم، رقابت بر سر قهرمانى بوندسلیگا بى هیجان و خسته کننده خواهد بود. فرانتس بکن باوئر رئیس افتخارى باشگاه بایرن مونیخ در این باره معتقد است:"با نگاهى به جدول رده بندى مى توان اقتدار بایرن مونیخ را مشاهده نمود، اما با اشتباهاتى که وولفسبورگى ها و دورتموندى ها از خود بروز مى دهند، هیچ تعجبى ندارد که بایرن مونیخ در برابر آنها پیروز شود و به نوعى خود را از سایر تیم ها جدا نماید."

یورگ اشماتکه مدیر ورزشى باشگاه کلن نیز در این زمینه مى گوید:"بایرن مونیخ غیر قابل توقف به نظر مى رسد، این تیم نه تنها دورتموند و وولفسبورگ مهمترین رقباى خود را شکست داده، بلکه آنها را خرد نموده است." هانس یوآخیم واتسکه از سران دورتموند اما نظر بدبینانه ترى در این باره دارد:"اختلاف فراوانى بین قدرت اقتصادى مونیخى ها با سایر رقبا وجود دارد که قابل جبران نیست. به این ترتیب بایرن مونیخ در سال هاى آتى نیز قهرمان خواهد شد و نمى توان هیچ برنامه اى براى رسیدن به بایرن مونیخ داشت، چون آنها اشتباهى نیز نمى کنند."

مدافع عنوان قهرمانى بوندسلیگا همچنین با برد مقابل دورتموند با کسب هشت پیروزى متوالى در هشت دیدار ابتدایى فصل به رکورد بهترین شروع فصل خود در فصل 2012/13 که با فتح سه گانه همراه بود، رسیده است. در آن زمان نیز همانند این فصل اختلاف گل مونیخى ها 24+ بود، اما در فصل جارى شاگردان پپ گواردیولا با به ثمر رساندن 28 گل، آمار بهترى از خود بر جاى گذاشته اند. از سویى دیگر اختلاف هفت امتیازى در صدر جدول بوندسلیگا در پایان بازى هاى هفته هشتم، تا کنون در تاریخ بوندسلیگا بى سابقه بوده و این آمار موید آن است که اقتدار مونیخى ها به سطح تازه و بى نظیرى دست یافته است.

بوندسلیگا و مشکل خسته کننده بودن

فردى بوبیچ بازیکن سابق اشتوتگارت و از کارشناسان فوتبال آلمان اقتدار بایرن مونیخ را مهم ترین عامل عدم جذابیت و کسل کنندگى بوندسلیگا و آن را خطرى براى این تیم نیز مى داند:"خسته کننده شدن بوندسلیگا مى تواند تنها خطرى باشد که خود بایرن مونیخ را نیز تهدید مى کند."، در حقیقت مى توان مدعى شد که در صورت کم شدن جذابیت بوندسلیگا انگیزه تماشاگران براى دنبال کردن این رقابت ها به تدریج از بین مى رود که این مسئله دور شدن اسپانسرهاى مالى را مى تواند به دنبال داشته باشد. از طرفى دیگر این موضوع به مشکل و زیانى براى خود بایرن مونیخ نیز بدل مى گردد، چون عدم وجود رقیب داخلى قدرتمند سبب خواهد شد که بایرن مونیخ تمرکز و ریتم خوب خود را در دوران حساس فصل و مراحل پایانى لیگ قهرمانان اروپا در مقابل رقباى اروپایى به تدریج از دست بدهد.

فردى بوبیچ در ادامه معتقد است:"در دو سال اخیر بایرن مونیخ تنها به این دلیل در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد، چون که تیم در لحظات حساس از انگیزه، هیجان و نیروى محرک لازم برخوردار نبود و باید اذعان داشت که براى موفقیت در لیگ قهرمانان، لیگ هاى داخلى از اهمیت بالایى برخوردار هستند." براى نمونه فصل گذشته که بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا شکست را پذیرا شد، تکلیف قهرمانى در لالیگاى اسپانیا هنوز مشخص نشده بود، در حالى که بایرن مونیخ با وجود شکست مقابل تیم هایى نظیر آوگزبورگ و بایرلورکوزن توانسته بود به نحوى با حفظ اختلاف یازده امتیازى خود با وولفسبورگ نزدیک ترین تعقیب کننده خود، سومین قهرمانى متوالى خود در بوندسلیگا را قطعى نماید.

در حال حاضر در سایر لیگ هاى معتبر اروپایى هرگز چنین اختلاف فراوانى بین تیم صدرنشین با سایر تیم ها وجود ندارد، در ایتالیا و انگلیس این اختلاف امتیازى به عدد دو مى رسد و در اسپانیا، بارسلونا تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به ویارئال هم امتیاز با رئال مادرید در رده دوم قرار گرفته که این خود سبب هیجان انگیز ماندن رقابت بر سر قهرمانى براى تماشاگران و حتى بازیکنان خواهد شد. مونیخى ها نیز خود به اهمیت وجود رقیبى خطرناک و هم سطح با خود در بوندسلیگا آگاه هستند، چون رقابت بسیار نزدیکى که بین دورتموند یورگن کلوپ و بایرن مونیخ بین سال هاى 2010 تا 2013 پدید آمده بود، در نهایت منجر به قهرمانى بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان و فتح یک سه گانه ماندگار گردید.


به قلم Stefan Moser از وب سایت آلمانى Sport1


منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
ehsan شنبه 25 مهر 1394 ساعت 00:02

خدایی بایرن هر سالی که مصدومی نده خیلی راحت میتونه سه گانه رو بگیره

b شنبه 25 مهر 1394 ساعت 00:14

میگم که جدا هر جا که میخواند کسی نظرش رو ننویسه هی میگه کد امنیتی درست نیست!این کار درستی نیستا!!!!!

googooli شنبه 25 مهر 1394 ساعت 01:05

بایرنی که قدرت اول اروپاست به سختی تو بوندس به چالش کشیده میشه. تیمای المانی در حالی که هر سال به راحتی بهترین بازیکنانشون رو ترانسفر میکنن نه تنها جلو بایرن بلکه جلو تیمای قوی اروپا هم کم میارن. در ضمن علت اصلی شکست نیمه نهایی فصل پیش عدم حضور ستاره های بایرن بود

من فقط بایرنیم شنبه 25 مهر 1394 ساعت 06:39

سال پیش که برادر برنات اگه سوتی نداده بود چاکشون میدادیم بر گشت عوضش امثال کاری باشون میکنیم که یعنی با همه کهاسم بایر بیاد از ترس برن رو ویبره.mia san miaیاعلی

Bayern<3 شنبه 25 مهر 1394 ساعت 16:22

بایرن یکه تازه دنیاست. نه بوندسلیگا.

bobak شنبه 25 مهر 1394 ساعت 19:23

با نظر بوبیچ موافقم. چون اقتداز مانشافت در سطح جهان به بوندسلیگای باکیفیت بستگی دارد و بوندسلیگای با کیفیت به رقابت نزدیک و فشرده وابسته است نه به بوندسلیگای انحصاری بایرن مونیخ

baha دوشنبه 27 مهر 1394 ساعت 16:47

به خاطر این مشکل باید بقیه تیمها رو مقصر دونست بایرن مثل هر تیم سطح بالای دیگه ای سعی میکنه هر سال کیفیت خودش رو حفظ کنه اما این بقیه تیمهای آلمانی هستند که با خساستی که به خرج میدن به تیمه خودشون و بوندس لیگا آسیب میرسونن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد