وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یک بازتاب بر روی تاثیر کار پپ؛ چگونه لواندوفسکی به بهترین مهاجم جهان تبدیل شد

بن لیتلتون در این مقاله سعی دارد پیشرفت چشمگیر بازی لواندوفسکی را زیر نظر پپ گواردیولا شرح دهد و این که چرا این مهاجم لهستانی به ترسناک ترین مهاجم حال حاضر تبدیل شده است. 

 

خیلی سخت است که در حال حاضر از رفتن کلوپ به لیورپول چشم پوشی کنیم، حتی وقتی که وی در اظهار نظری جالب گفته است که می خواهد لیورپول را به مقام قهرمانی برساند. در حالی که نباید فراموش کنیم که کلمه TITLE(مقام)، که در زبان آلمانی  TITEL نوشته می شود می تواند به معنی نایب قهرمانی و حتی هر نوع قهرمانی دیگر نیز باشد. به هر حال این چیز های کوچک نمی تواند روزنامه های انگلیسی را از جمله کلوپ مبنی بر به قهرمانی رساندن لیورپول باز دارد و آن ها همیشه از بازگرداندن جام قهرمانی لیگ برتر به آنفیلد صحبت می کنند.

او همچنین به لواندوفسکی اشاره می کند، بازیکنی که پیشرفتش را مدیون این مربی می داند.

بزرگترین خرسندی و  خوشندی را وقتی تجربه می کنید و به دست می آورید که بازیکنی را از تیم کوچکی در لهستان به خدمت گرفته باشید و امروز ببینید که وی به یکی از بهترین ها تبدیل شده است. فرق بازیکنی که ما با وی قرارداد بستیم و بازیکنی که امروز در هر بازی گل به ثمر می رساند غیر قابل توصیف است.

به انگلستان خوش آمدی یورگن: بعضی از روزنامه ها و خبرگزاری های زرد خبر از تمایل لیورپول به خریدن لواندوفسکی با مبلغ 40 میلیون پوند می دهند. هیچ اهمیتی هم ندارد که لیورپول باید در چمپیونز لیگ بازی کند، و سپس احتیاج دارد تا این مبلغ را دو برابر کند، قبل از آن که بایرن این پیشنهاد مضحک را رد کند.

رابرت لواندوفسکی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر اروپا به شمار می رود. آخرین گل وی مربوط به روز یک شنبه است که ضربه سر خود در محوطه جریمه، حکم صعود لهستان را به یورو 2016 امضا کرد.  جالب است  بدانید که این اولین بار بود که وی در 6 بازی گذشته  فقط یک گل به ثمر رسانده است. وی در 15 بازیکه این فصل انجام داده موفق به زدن 22 گل شده است. که 12 گل از مجموع 22 گل را در 7 بازی بوندس لیگا به ثمر رسانده است و نکته جالب دیگر آن است که وی در 5 بازی از 7 بازی فیکس بوده است. تنها تیمی که به اصطلاح موفق شد در مقابل لواندوفسکی دوام بیاورد بایر لورکوزن بود.

آیا این روند گلزنی می تواند ادامه داشته باشد؟ آیا لواندوفسکی می تواند در کنار مسی و رونالدو، دو بازیکنی که در این 6 سال اکثر رکورد های گلزنی را شکسته اندو بیشتر جوایز فردی را مال خود کرده اند،  قرار بگیرد؟ در این سال، مسی  45 گل (53 بازی)،  رونالدو 42 گل (44 بازی) و لواندوفسکی 41گل (41بازی) به ثمر رسانده اند. درواقع آمار آن مسی و رونالدو زیاد ارزشی ندارد، هر دو 8 پنالتی زده اند در حالی که لواندوفسکی تنها یک پنالتی گل کرده است که آن هم مربوط به آخرین بازی فصل پیش است که اهمیتی خاصی نداشت. در این فصل هم آرتورو ویدال، توماس مولر و آرین روبن پشت ضربه پنالتی ایستاده اند. با وجود این ها لواندوفسکی در ته جدول پنالتی زن ها قرار دارد.

همه می دانند که مسی و رونالدو، مهاجم نوک تخصصی نیستند و هر دو ترجیح می دهند که بیشتر در کناره ها و پشت مهاجم بازی کنند، هنگامی در این فصل، عملکرد قابل توجه رونالدو ( 6 بازی بدون گل زده و یک بازی 5 گل زده در مقابل اسپانیول) به خاطر این است که وی بیشتر در پست مهاجم نوک بازی کرده است.

لواندوفسکی در این فصل فقط در پست مهاجم نوک بازی کرده است که کمی با فصل قبل متفاوت است. در فصل اول وی در بایرن مونیخ، پپ بیشتر به او در فضاهای باز و کناره ها بازی می داد یا اینکه با بیرون کردن لواندوفسکی از ترکیب و با حضور گوتزه، مولر و روبن با سیستم 9 کاذب یا همان FALSE NINE بازی می کرد. بازتاب این حرکت در آخر فصل به این شکل بود: لواندوفسکی 17 گل، مولر 13 گل و گوتزه 9 گل.

در این فصل گواردیولا به نوع دیگری تیم را هدایت می کند. داگلاس کاستا و کینگزلی کومان در کناره ها معمولا در مصاف های تک به تک با حریفان خود پیروز می شوند و از طرفین موقعیت های بیشتری را خلق می کنند. نتیجه این کار به این شکل است: لواندوفسکی 12 گل و مولر 8 گل و در مجموع این دو نفر توانسته اند 20 گل از 28 گل این فصل بایرن را به ثمر برسانند.

Michal Zachodny در این مورد می گوید:

فصل قبل بازی لوا زیاد پیشرفتی نکرد ولی این را می توان گفت که وی به طور کلی تغییر کرد. از یک مهاجم نوک ساده و ثابت که فقط قادر بود پاس تک ضرب بدهد،  حالا به بازیکنی تبدیل شده است که بیشتر با توپ بازی می کند، دریبل می کند و به فضاهای باز می رود، رابرت در حال حاضر  معنی فضا را بهتر متوجه می شود، وی در صورت لزوم برای بازیکنان دیگر فضا سازی می کند. او در حال حاضر بازیکنی بسیار بزرگتر و بهتر و صد البته ترسناک تر از لواندوفسکی دورتموند است. حالا فوروارد بسیار باهوشی است ، چیزی که باعث می شود پپ خصوصیات بازی شاگردانش را عوض می کند.

 جدول زیر نشان دهنده پیشرفت لواندوفسکی در مقایسه با چند فصل حضورش در دورتموند است. شما در این جدول می توانید در تمام زمینه ها این مهاجم لهستانی را بسنجید و تغییری که در وی به وجود آمده است را درک کنید.

همانطور که مشاهده می کنید لواندوفسکی در هر بازی تماس بیشتری با توپ دارد و در دوئل ها هم نیز موفق تر شده است.

او در این فصل از 31 شوت خود توانسته است 12 گل را وارد دروازه کند. درواقع 38% شوت هایش گل شده است که این نشان می دهد وی به ندرت موقعیت ها را از دست می دهد. به بهترین عملکرد لواندوفسکی در دورتموند دقت کنید. در بازی ای که موفق شد 4 گل وارد دروازه رئال مادرید کند،  فقط 6 شوت را روانه دروازه دیگو لوپز کرد. 

5 گل در 9 دقیقه، در حالی که وی فقط 14 تماس با توپ داشت و 6 شوت را روانه دروازه کرده بود (هنگام به ثمر رساندن گل سوم یکی از شوت های وارد دروازه نشد اما ضربه بازگشتی _َش تبدیل به گل شد)

در این فصل وی بیشتر از هر کسی توانسته است موقعیت هایش را تبدیل به گل کند. جالب است بدانید که رونالدو 11% و مسی 13% شوت هایشان را گل کرده اند.

در این تابستان خبر هایی مبنی از علاقه زیاد آرسنال و آرسن ونگر به لواندوفسکی به گوش می رسید که لواندوفسکی صراحتا اعلام کرد که جایی نمی رود.  آرسنال باید در این هفته فکری به حال بازی با بایرن مونیخ بکند، زیرا آن طور که پیداست این لواندوفسکی از گلزنی سیر نخواهد شد و مطمئنا آرسنالی ها شب سختی را سپری خواهند کرد.

این سومین فصل پپ گواردیولا در بایرن است و او به دنبال فرمول قهرمانی در اروپاست که بتواند تمام جام های موجود را با بایرن مونیخ به دست آورد. 

گواریولا به نوعی استاد در کشف کردن مهارت ها و استعداد هاست. با بازیکنانی همچون فیلیپ لام، داوید آلابا و خوان برنات که از آن ها در پست هافبک و دفاع وسط بازی گرفت. بازی بایرن مونیخ در مقابل لورکوزن، با وجود آن که بایرن هیچ مدافع وسط تخصصی در ترکیب خود نداشت اما موفق به برد 3-0 در آن مسابقه شد.

با این اوصاف و با وجود بازیکنانی همچون لواندوفسکی در نوک خط حمله این بهترین شانس گواردیولا برای کسب قهرمانی اروپاست.

به قلم Ben Lyttleton از وبسایت یورواسپورت

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
اولیچ رفت و برگشت جمعه 24 مهر 1394 ساعت 02:42

امید که لوا همه رکوردها را پشت سر بزاره و مهمتر از اون به امید کسب 6 گانه

Wüstenfuchs جمعه 24 مهر 1394 ساعت 14:56

مهر تاییدی بر سلیقه ی بزرگان بایرن ... مثل اغلب آلمانی ها با وسواس خاصی انتخاب میکنن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد