وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

باستین شواین اشتایگر، میشائیل بالاک دوم؟

باستین شواین اشتایگر به عنوان کاپیتان ماشنافت چهره چندان تاثیرگذارى در رقابت هاى انتخابى یورو 2016 نبود، با این وجود یوگى لوو همچنان به وى اعتماد دارد و بر روى کاپیتان خود براى رقابت هاى یورو حساب ویژه اى باز کرده است.  

باستین شواین اشتایگر که بعد از رقابت هاى جام جهانى 2014 و کناره گیرى فیلیپ لام به عنوان کاپیتان جدید مانشافت برگزیده شده است، تنها در چهار دیدار از ده بازى آلمان در بازى هاى انتخابى یورو 2016 حضور داشته و چهره اى چندان تاثیرگذار در این دیدارها نبوده است. شواینى دو بازى آخر مانشافت در این رقابت ها مقابل تیم هاى ایرلند و گرجستان را نیز به علت آسیب دیدگى از دست داده و در بازى مقابل ایرلند که با شکست عجیب 1:0 فاتح جام جهانى همراه بود، تونى کروس و ایلکاى گوندوعان جاتشینان شواین اشتایگر در پست هافبک دفاعى چندان عملکرد درخشانى از خود بروز ندادند.

یوآخیم لوو سرمربى تیم ملى آلمان اما همچنان اعتقاد خود به کاپیتان را از دست نداده و درباره او گفته است:"طبیعتا باستین در صورت عدم آسیب دیدگى همیشه بازى خواهد کرد. در مورد شواینى من به پروسه پیشرفت او نگاه نمى کنم، چون حضور او براى نحوه بازى ما و تیم بسیار مهم است. در بازى هاى اخیر نیز باستین حضورى مرتب در اردوى تیم نداشته است که این موضوع براى بازیکن باتجربه اى نظیر او چندان تعیین کننده نیست." با وجود اینکه یوگى لوو دفاعى همه جانبه از شواینى در مقابل منتقدان داشته، اما در حقیقت "رهبر احساسى" مانشافت که در فینال ماراکانا فوق تصور ظاهر شد، هرگز دیگر به سطح خود در جام جهانى 2014 بازنگشته است.

شاید به همین دلیل پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ به مانعى براى پیوستن شواینى به جمع شیاطین سرخ بدل نشد و بى تردید مى توان جدایى وى از بایرن مونیخ را تصمیمى بسیار صحیح ارزیابى نمود، چون با توجه به کادر حال حاضر مونیخى ها حضور همیشگى وى در ترکیب اصلى تیم در فصل جارى غیر قابل تصور به نظر مى رسد. یوگى لوو نیز موافق رفتن کاپیتان خود به لیگ برتر جزیره بوده است:"باستین به چالشى جدید نیاز داشت و رفتن او به انگلیس بهترین راه حل بوده است. در طول فصل وى مى تواند اهمیت خود را برى منچستریونایتد به اثبات رساند."

اما در جمع شیاطین سرخ نیز شواینى نمى تواند از حضور دائمى خود در ترکیب اصلى تیم مطمئن باشد، به ویژه اینکه بعد از شکست 0:3 منچستریونایتد مقابل آرسنال عملکرد و کندى کاپیتان مانشافت به شدت مورد انتقاد مطبوعات انگلیسى قرار گرفته است. لوئیز فن خال سرمربى شیاطین سرخ نیز چندان از نحوه شواینى بازیکن شماره 31 خود راضى نیست و بعد از پیروزى 2:1 مقابل وولفسبورگ از رقابت هاى لیگ قهرمانان نیز به نوعى با بیان جمله"امروز شواین اشتایگر خوب بازى نکرد" نارضایتى خود را از این موضوع بیان داشته است.

چنین ادعایى براى شواین اشتایگر هرگز قابل هضم نبوده، اما وى ترجیح داده با وجود نارضایتى سکوت نماید، اوتمار هیتسفیلد سرمربى سابق وى در بایرن مونیخ اما از شواینى حمایت کرده و گفته:"اگر باستین از عدم حضور کامل خود در ترکیب تیم ناراضى است، باید یک مرتبه این موضوع را نشان دهد." در تیم ملى آلمان اما چنین مسئله اى صادق نیست و شواین اشتایگر در ماه سپتامبر در دیدارها مقابل اسکاتلند و لهستان با وجود اینکه از آمادگى کامل به دور بود، در ترکیب مانشافت حضور کاملى داشت. با تمدید چنین شرایطى اما برخى مطبوعات و کارشناسان فوتبال آلمان، کم رنگ شدن تدریجى نقش شواین اشتایگر در مانشافت و تبدیل وى به میشائیل بالاک دوم محتمل دانسته اند.

چنین ادعایى نمى تواند در مورد شواینى صدق نماید، چون سرمربى و کادر مانشافت به وى اعتماد و اعتقاد خاصى دارند و شواینى همچنین از حامیان بسیار سرشناسى برخوردار است، براى نمونه سر آلکس فرگوسن اسطوره منچستریونایتد در مورد وى معتقد است:

“باستین با حضور خود مشخصه بزرگى را به تیم اضافه مى نماید که آن روحیه پیروزى طلبى است و او به خوبى مى داند که چگونه مى توان، تیم را به پیروزى برساند.
 

چنین ویژگى بزرگى مى تواند در راه فتح یورو 2016 توسط فاتح جام جهانى به مزیتى بزرگ بدل گردد، البته اگر شواین اشتایگر بتواند به فرم ایده آل خود بازگردد. در لیگ برتر جزیره شواین اشتایگر به “Mr. Calm” (آقاى آرامش) شهرت پیدا نموده و این آرامش مى تواند کمکى بزرگ براى بازگشت او به روزهاى خوب خود باشد، چون مانشافت با وجود برخوردارى از بازیکنان بزرگ همچنان به حضور رئیس مقتدر اما آرام خود نیازمند است.

به قلم Niklas König از وب سایت Goal

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 23:01

نخیر شواین اشتایگر راه هم که تو زمین بره برا ی تیم کافیه.همیشه بایرنی هستی.کم نوشتم چون حالشا نداشتم به بعضیهام فشار نیاد دیگه.دم همه بایرنیها گرم.mia san miaیاعلی

M.S.G دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 23:56

نویر و دخیا، مسی و رونالدو دروازه بان ها هستند

سرالکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد، معتقد است مانوئل نویر و داوید دخیا بهترین دروازه بان ‏های حال حاضر دنیا هستند و تاکید کرد که این دو در پست خودشان، در اندازه های لیونل مسی و کریس ‏رونالدو کار می کنند.‏

میلاد بایرن مونیخ دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 23:58

اول ناراحت بودم که از بایرن رفت.ولی الان زیاد ناراحت نیستم چون ترافیکه بازیکن ها زیاده و سن شواینی هم دیگه بالا رفته بود و مثل قبل نبود
احساس میشه ژابی آلونسو دقت پاس هاش از شواینی بهتره.هر چند ژابی هم اشتباهاتی داره.
الان تنها ناراحتی که میتونه وجود داشته باشه اینه که دیگه شواینی با رفتنش تبدیل به اسطوره ی بایرن مونیخ نمیشه چون به تیمه دیگه ایی رفته.

علی سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 00:22

سلام
شواینی خودشو تو یورو نشون میده مثل جام جهانی که همه گفتن اون تو اوج نیست اما بعد قهرمانی همه اعتراف کردن ،که با تعصب ترین آلمانی وبازیکن حال حاضر دنیاست.

# شواینی خدای فوتبال شواینی خوده بایرن مونیخه#

عاشق بایرن مونیخ سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 00:24

عــــــــــاشقتم شواینی

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 02:38

انصافا خیلی زحمت کشید برا ما.شاید احساس کرد وقن رفتنه با رفتنش سوختیم ولی ساختیم ایشالا موفق باشه رو پیشونیش مهر بایرن خورده پس اسطورمونه.دم همه بایریا گرمmia san miaساعت2:38نصفه شب.یاعلی

آلمان پادشاه فوتبال سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 08:41

امیدوارم تو یورو جام چهارم آلمان تو اروپا رو بالای سرش ببره اونم تو خاک فرانسه.

بارون سرخ سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 19:01

شواینی تا ابد دوست داشتنی .جات خیلی توبایرن خالی .مردشور اون پپ بشوره

Wüs╬enfuchs سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 21:52

باستین بنظرم بازیکن زحمتکشی بوده ولی برای خدای فوتبال شدن یه بازیکن بایستی خیلی تاثیرگذارتر باشه و بودنش تو زمین ملموس تر باشه ...

تو همین پست هافبک دفاعی ما لوتار ماتئوس رو داشتیم که تو جام 90 بیشترین گل زده رو تو تیم داشته اونم چه گلهایی ... مخصوصا" گل دومش به یوگسلاوی ...پنالتی زن اول تیم بوده و با این حال تو فینال بخاطر تعویض کفش و عدم اطمینان ریسک نکرد و دادش به بره مه ... 5 تا جام جهانی مثل شیر بازی کرده و کم نیاورده ... تو لیگ کالچوی اونزمان که از مارادونا و فان باستن و گولیت و کاره کا بگیر تا باجو فولر و همه بزرگان دنیا توش بازی میکردن با گلهای حساسش قهرمان کالچو شده مرد سال اروپا و جهان ...یا بکن باوئر و حتی زامر... این میشه حضور تاثیرگذار !

حالا اگه یه عده به کسی که جلوی چلسی تو فینال چمپیونزلیگ , اونم تو آلیانس پنالتی خراب کنه القابی آنچنانی بدن مختارن ... میتونیم قانع نشیم؟... این ناخدای فوتبال هم نیست چه برسه ...

b چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 10:22

دوست نازنینم اون قسمت اول رو خیلی خوب گفتی در مورد ماتئوس.اما در مورد شوینی کمی بی انصاف هستی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد