وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دوئل آلمانى- انگلیسى فوتبال در اروپا، به نفع اسپانیایى ها

از نبرد بین تیم هاى آلمانى و انگلیسى در لیگ قهرمانان مى توان به عنوان دوئل بر سر تسلط بر فوتبال باشگاهى در اروپا نام برد، اما در نهایت این نمایندگان اسپانیا هستند که بالاتر از رقباى آلمانى و انگلیسى خود بر قله فوتبال باشگاهى اروپا مى ایستند.  

اصطلاح هفته انگلیسى* در هفته گذشته از لحاظ لغوى نیز به وقوع پیوست و به طور کامل معنا شد، چون چهارشنبه شب از هفته دوم رقابت هاى لیگ قهرمانان فصل جارى دو تیم آلمانى به مصاف حریفان انگلیسى خود رفتند، در اولدترافورد منچستریونایتد متحول شده توانست وولفسبورگ را که نگران تاثیرات منفى بحران کمپانى خودرو سازى فولکس واگن بر روى شرایط خود است، از پیش رو بردارد و در دیگر دوئل آلمانى- انگلیسى نیز مونشن گلادباخ بحران زده مقابل منچسترسیتى متمول از پیش بازنده بود و حرفى براى گفتن نداشت.

نبرد آلمانى- انگلیسى فوتبال در اروپا مى توانست به نوعى نبرد بر سر تسلط یکى از آنها بر فوتبال اروپا باشد، اما به دلیل مشکلات لیگ داخلى این دو کشور، نمایندگان آنها حداقل در دو سال اخیر لیگ قهرمانان، نبرد را به رقباى اسپانیایى خود واگذار نموده اند. البته درآمدهاى بالاى ناشى از حق پخش تلویزیونى رقابت هاى لیگ برتر جزیره نتیجه حاصل از دوئل آلمانى-انگلیسى را تا حدودى به نفع نمایندگان لیگ جزیره به هم زده است،  با وجود اینکه از سال آینده چنین درآمدهایى در فوتبال انگلیس جریان خواهد یافت.

از قدرت اقتصادى بالاى بایرن مونیخ نسبت به سایر رقباى بوندسلیگایى در سال هاى اخیر مى توان به عنوان عامل اصلى قهرمانى این تیم در بوندسلیگا و غیر قابل توقف بودن مونیخى ها نام برد و سایر تیم هاى آلمانى براى فتح بوندسلیگا تنها زمانى شانس خواهند داشت که بایرن مونیخ دچار اشتباهى گردد، مسئله اى که در بیست سال گذشته تنها هشت مرتبه اتفاق افتاده است. رابطه بین بایرن مونیخ با بوندسلیگا را مى توان به رابطه تیم هاى انگلیسى با لیگ قهرمانان اروپا تعمیم داد، به این معنى که انتظار مى رود قدرت بالاى اقتصادى تیم هاى لیگ برتر جزیره نسبت به سایر رقباى اروپایى مسیر آنها را براى فتح لیگ قهرمانان به شدت هموارتر نماید.

اما اینکه این توان اقتصادى بالا به درخشش تیم هاى انگلیسى در لیگ قهرمانان منجر نمى شود، شاید در این نکته نهفته باشد که نمایندگان جزیره خود به رقباى بزرگ یکدیگر چه در بازار نقل و انتقالات و چه در لیگ برتر بدل مى گردند و این رقابت سنگین تا حدودى از توان آنها براى پیروزى مقابل رقباى اروپایى مى کاهد. علاوه بر این تعداد تیم هاى زیاد حاضر در لیگ برتر، عدم وجود تعطیلات زمستانى، پرستیژ و جایگاه بالاى فتح لیگ برتر در انگلیس و همچنین وجود رقابت هاى مختلف داخلى سبب شده که نمایندگان انگلیسى حاضر در لیگ قهرمانان، در بهار و هنگام اعطاى عناوین قهرمانى در اروپا خسته شده و از توان لازم برخوردار نباشند.

بایرن مونیخ از سوى دیگر براى رسیدن به عناوین قهرمانى در سطح آلمان نیازمند صرف انرژى و هزینه کمتر است، مسئله اى که سبب مى شود در فازهاى تعیین کننده فصل مونیخى ها همانند دو فصل اخیر از هماهنگى، دیسیپلین و شاید انگیزه لازم براى قهرمانى در اروپا برخوردار نباشند و همچنین افزایش فشار شدیدى را بر روى سران بایرن مونیخ و کادر مربى گرى این تیم به همراه داشته است. با این تفاسیر دوئل آلمانى-انگلیسى فوتبال باشگاهى در اروپا به دلیل مشکلات موجود در لیگ هاى داخلى آنها در نهایت به نفع اسپانیایى ها تمام خواهد شد و سرانجام این تیم هاى دو شهر مادرید و بارسلونا هستند که به خاطر حضور در لیگ کم فشار (نسبت به لیگ برتر جزیره) ، اما هیجان انگیز و محرک ترى (نسبت به بوندسلیگا) نظیر لالیگا مى توانند، رقباى آلمانى و انگلیسى خود در لیگ قهرمانان را از پیش رو بردارند.

 

*هفته انگلیسى: در فوتبال آلمان، هفته هایى که در انتهاى آن بازى هاى بوندسلیگا برگزار مى شود و در میانه آن بازى هاى اروپایى پى گیرى مى گردد، به هفته هاى انگلیسى مشهور هستند.

به قلم Michael Horeniاز وب سایت روزنامه آلمانى Frankfurter Allgemeine

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 10:14 http://footballsat.blogsky.com

فوتبالهای زوز دنیا وکانالهای رایگان دراین وبلاگ .اینکخ چه فوتبالی ازچه شبکه ای پخش میشه
http://footballsat.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد