وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کاستا و کومان قوى تر از روبرى!

بایرن مونیخ در حال حاضر با اقتدار صدرنشین بوندسلیگا است و در لیگ قهرمانان نیز از وضعیت بسیار خوبى برخوردار است، کاستا و کومان بازیکنان کنارى جدیدى تیم نقشى موثر در چنین اقتدارى داشته اند به طورى که نباید ترسى از مقایسه خود با روبن و ریبرى داشته باشند.  

در سال هاى گذشته بحث هاى زیادى در زمینه وابستگى بایرن مونیخ به آرین روبن و فرانک ریبرى به چشم خورده است، اما در این فصل با وجود غیبت و آسیب دیدگى “Rib & Rob” (ریبرى و روبن)، بال هاى جدید بایرن مونیخ “CoCo” (کاستا و کومان) به خوبى جاى آنها را پر نموده و نقشى پر رنگ در اقتدار مونیخى ها داشته اند. با مقایسه آمار این تو تازه وارد مونیخى با آمار فرانک ریبرى و آرین روبن در اوایل فصل اول حضور آنها در آلیانس آره نا مى توان به تشابهات و همچنین اختلافات جالب توجهى رسید.

کاستا متخصص در ارسال پاس منجر به گل

در زمینه پاس منجر به گل کاستا در مقایسه با ریبرى در وضعیت بهترى قرار مى گیرد، در حالى که این هافبک برزیلى در هفت بازى اول فصل موفق به ثمر رساندن یک گل و ارسال ده پاس منجر به گل شده است، ریبرى در اوایل دوران حضور خود در مونیخ تنها موفق به زدن یک گل و ارسال یک پاس منجر به گل شده بود. پپ گواردیولا اما معتقد است که کاستا همچنان مى تواند پتانسیل خود را در امر گل زنى نیز بهبود دهد:"کاستا به خوبى هم تیمى هاى خود را در موقعیت گل قرار مى دهد، اما او هنوز جوان است و باید بیاموزد که گل زدن او نیز براى باشگاه مهم است."

در زمینه تاثیرگذارى در بازى کاستاى برزیلى البته همچنان جاى پیشرفت بیشترى دارد، وى براى به ثمر رساندن تک گل خود به 26 ضربه به سمت دروازه حریفان نیاز داشته که چنین آمارى دو برابر ریبرى فرانسوى است، در زمینه ارسال پاس هاى سالم نیز کاستا با دقت 80.2 درصد در وضعیت ضعیف ترى نسبت به فرانک ریبرى با دقت 88.5 درصدى در ارسال پاس هاى صحیح قرار مى گیرد. این چپ پاى سریع برزیلى به طور میانگین در این هفت بازى 64.1 مرتبه با توپ تماس داشته در صورتى که ریبرى در فصل 2007/08، اولین فصل حضور خود در بایرن مونیخ با 82.7 تماس با توپ در هر بازى آمار فوق العاده اى از خود بر جاى گذاشته است. نکته جالب این است که کاستا و ریبرى هر دو در هفت بازى اول خود براى بایرن مونیخ به طور دقیق 588 دقیقه در زمین بوده اند.

کومان دقیق تر از روبن

در زمینه تصاحب توپ آرین روبن با میانگین 80 ضربه با توپ در طول سه بازى هاى اول خود براى بایرن مونیخ، نسبت به کینگزلى کومان با میانگین 58 ضربه با توپ در موقعیت بهترى قرار دارد. اما میزان دقت پاس هاى کومان فرانسوى با میانگین 85.9 درصد در مقایسه با آمار 80 درصدى روبن در این زمینه تا حدودى بهتر است. در زمینه تاثیرگذارى کومان 21 ساله براى زدن هر گل به طور میانگین نیازمند 3.5 ضربه به سمت دروازه حریفان در این سه بوده است، اما روبن هلندى در سه بازى اول خود براى مونیخى ها براى زدن هر گل به طور میانگین نیاز به 6.5 ضربه داشته است.

هم تیمى هاى کومان نیز عملکرد او را در این مدت کوتاه به شدت مورد تمجید قرار داده اند، داوید آلابا در این زمینه گفته است:"کومان نشان داده که مى تواند در بازى اختلاف ها را رقم زند" و ژروم بوآتینگ نیز اعلام داشته:"ما از بازى با کومان لذت مى بریم."، پپ گواردیولا نیز عملکرد این دو تازه وارد را تایید نموده است:"داگلاس و کینگزلى از کیفیت فوق العاده اى برخوردار هستند و بایرن مونیخ مى تواند از داشتن چنین بازیکنان سریعى بسیار خرسند باشد." با همه این آمارها و تفسیرها شباهت خاصى در نحوه بازى این چهار بازیکن از لحاظ سرعت و دریبلینگ وجود دارد و نمى توان تفاوت خاصى بین آنها قائل شد.

بایرن مونیخ در فاز ابتدایى فصل از اقتدار خاصى برخوردار است و شاید تصور میزان قدرت این تیم با بازگشت روبن و ریبرى امکان پذیر نباشد و به احتمال فراوان با پایان دوران مصدومیت روبن و ریبرى پپ گواردیولا براى انتخاب ترکیب اصلى خود و بیرون نشاندن یکى از این چهار بازیکن کار دشوارى پیش رو خواهد داشت. گواردیولا در این زمینه مى گوید:"ما امیدواریم که آرین و فرانک هر چه سریع تر به تیم اضافه شوند. من فکر مى کنم که هر دوى آنها از زمان کافى براى نشان دادن دوباره کیفیت خود برخوردار خواهند شد و همچنین امیدوارم که داگلاس و کینگزلى نیز روزى به سطح کیفیت آرین و فرانک برسند."

بى تردید کاستا و کومان هنوز تا رسیدن به کیفیت و کلاس روبن و ریبرى راه زیادى پیش روى خود دارند، هر چند در این مقایسه آمارى این دو ستاره جوان درخشش خوبى از خود نشان داده اند.

به قلم Stefan Junoldاز وب سایت Sport1

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
muller جمعه 10 مهر 1394 ساعت 02:56

کاستا که نشون داده واقعا میتونه جای ربری رو کاملا پر کنه.کومان هم هنوز جوونه و از الان داره عالی کار میکنه چه برسه به سه چهار سال دیگه.

بارون سرخ جمعه 10 مهر 1394 ساعت 11:19

بایرن امسال در خرید بازیکن خیلی خوب عمل کرد بعد از خرید روبن و ریبری چنین خریدهای خوبی نداشتیم .بنظرم کاستا بعداز البر بهترین برزیلیی تاریخ بایرن باشه من از سال 1994 طرفدار بایرنم بنظرم امسال یکی از بهترین تیمهای تاریخ بایرن داریم البته 2013 هم تیم فوق لعادای داشتیم. فقط حیف که اشتایگر از جمع ما جدا شد .امیدوارم این فصل پپ با افکار عجیب غریب اش نسل طلایی بایرن را نا کام نکند .در کل من به این فصل خوشبینم .خدایش پپم کمی سر عقل اومد

روبن جمعه 10 مهر 1394 ساعت 11:34

کاستا و کومان نصف روبری هم نیستند در لیگ قهرمانان اروپا واقعا به روبن نیاز داریم بدون روبن حریف رعال و بارسا نمیشیم حالا ببینید

Bayern<3 جمعه 10 مهر 1394 ساعت 11:34

خوبن ولی اصلاااااا با روبن و ریبری دوره اوجشون قابل مقایسه نیستن.

m.saeid جمعه 10 مهر 1394 ساعت 13:42

یه خبر جالب
تو تشییع جنازه هادی نوروزی محسن بنگر لباس سوم فصل پیش بایرن و پوشیده بود

محمد جمعه 10 مهر 1394 ساعت 13:44

ولی روبری یه چیز دیگه هستن

بایرن جمعه 10 مهر 1394 ساعت 13:53 http://bayern blogsky

همش خوبه ولى روبرى یه سروگردن بالا تره

بهنام جمعه 10 مهر 1394 ساعت 23:44 http://footballsat.blogsky.com

فوتبالهای زوز دنیا وکانالهای رایگان دراین وبلاگ .اینکخ چه فوتبالی ازچه شبکه ای پخش میشه
http://footballsat.blogsky.com

افن برگ شنبه 11 مهر 1394 ساعت 00:09

حالا یه سوال سخت تر: لواندوفسکی بهتره یا البر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد