وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل فیلیپ لام: یک هافبک بی نقص؟ پای چپ مسی و تکل های نویر!

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، فیلیپ لام از این که می تواند بازی در پست میانی را بیازماید هیجان زده است و از آن لذت می برد.   


مدافع کناری سال ها گذشته بایرن مونیخ و هافبک فعلی این باشگاه در مصاحبه ای مفصل در خصوص مسائل مختلفی با سایت گل صحبت کرد که در ذیل می خوانید.

در سال های ابتدایی بازی آرزو داشتی در خط میانی بازی کنی؟

“نه. از شرایط رضایت داشتم. برای ده سال در پست دفاع کناری بازی کردم و از آن لذت بردم. در آن موفق بودم و هرگز از اینکه دفاع را انتخاب کردم، پشیمان نشدم. اما شانس انجام کارهایی جدید بود، پس به خط میانی آمدم و باید بگویم امکان انجام تغییر هیجان انگیز بود. وقتی جوان بودم آن جا بازی کرده بودم پس به طور کامل چیز جدیدی برایم نبود. مربی در پیش فصل به من در خط میانی بازی داد و از آن لذت بردم. احساس تازه ای داشت. با پپ گواردیولا صحبت های زیادی برای بازی در آن پست انجام دادم و این برایم مفید بود. خوش شانسم که می توانم در دو پست بازی کنم. اما تجربیاتم به عنوان یک مدافع، دانش چگونه دفاع کردن و جاگیری صحیح باعث می شود در خط میانی موفق باشم.
 

آیا بازیکن های دیگری هم به مانند تو پست خود را تغییر داده اند؟

“بله مدافعان خوبی بودند که به هافبک های خوبی تبدیل شدند یا برعکس. گاهی این موضوع را مشاهده می کنیم. همه کاره بودن بخش بزرگی از فوتبال است و پست ها دائما دستخوش تغییر می شوند. به عنوان یک مدافع کناری، بخشی از بازی شما در میانه میدان می گذرد. پیش روی، خلق موقعیت و پرس از زمین حریف بخشی از مسئولیت های این پست است.
 

آیا این جادوی فوتبال مدرن است؟

“شاید تاکتیک های جدید انتقال از دفاع به خط میانی را آسان کرده باشند. در گذشته معمولا مدافعان کناری ساده تر بودند. از آن ها انتظار دفاع کردن داشتید و مشکلی نبود اگر چندان اهل حمله کردن نباشند. اما این مسئله در سال های گذشته تغییر کرده و مدافعان کناری حالا باید پا به توپ خوبی هم داشته باشند. شما باید وظایف بیشتری را بپذیرید. اما اگر در تاریخ آلمان جستجو کنید، همیشه ما مدافعانی داشته ایم که جلو می آمدند و با توپ خوب کار می کردند. برای مثال فرانتس بکن باوئر، ماتیاس زامر و بازیکن هایی از این دست. شما نمی توانید بگویید آن ها نمی توانستند هافبک باشند.
 

بهترین پست برای شما کجا است؟

“من هر دو را دوست دارم اما از بازی در خط میانی در حال حاضر خوشحالم. همیشه روی پستم تمرکز می کنم اما در جایگاهی جدید هستم و باید چیزهایی از آن یاد بگیرم. برخی می گویند دفاع کناری بهترین جایگاه برای من است چون برای مدت ها در آنجا بازی کرده ام و شاید حق داشته باشند. به عنوان یک مدافع کناری شناخته شدم اما حالا سعی دارم به بهترین هافبکی که می توانم، تبدیل شوم.
 

این تاکنون به انتقال به باشگاهی خارجی فکر کرده ای؟

“بله. به عنوان یک فوتبالیست همیشه به گزینه ها فکر می کنم. یک بار منچستر یونایتد پیشنهاد داده بود و بارسلونا نیز چشم به جذب من داشت. پس به زندگی در انگلستان و اسپانیا فکر کردم. لیگ برتر احتمال مورد قبولی برایم بود. اما در پایان تصمیم گرفتم در آلمان بمانم. بایرن مونیخ خانه من است و می دانستم اتفاقات خوبی برای باشگاه خواهد افتاد. پس قراردادم را تمدید کردم و نشان دادم تصمیم درستی گرفته ام. احساس کردم که شانس بردن لیگ قهرمانان را داریم و اشتباه نکردم. ترجیح می دادم با باشگاه خودم و در شهرم قهرمان باشم تا این عنوان را با باشگاهی دیگر کسب کنم. پس انگلستان شاید جای خوبی باشد، اما خوشحالم که در آلمان باقی ماندم.
 

در تمرین بایرن مونیخ چه کسی بهترین بازیکن است؟

“نمی توانم از یک بازیکن نام ببرم. همه در تمرین بهترین های خود را نشان می دهند. این تنها راهی است که در بایرن مونیخ حضور داشته باشید. وقتی بازیکنانی مانند نویر، گوتسه، روبن و ریبری داشته باشید، هر تمرین به مانند بازی در یک مسابقه لیگ قهرمان است.
 

چطور یک هافبک بی نقص ساخته می شود؟ چه بخشی از چه بازیکنی؟

“شاید پای چپ لیونل مسی بهترین شروع باشد هرچند پای راست او هم بد نیست. پای راست؟ شاید شواین اشتایگر یا مثلا اینستا. شاید نگاه ِ ژاوی، قدرت پاس دهی ژابی و قدرت دریبلینگ ادن هازارد. چه چیزی را کم دارد؟ تکل های مانوئل نویر احتمالا!
 

یواخیم لو و گواردیولا چه تفاوت هایی دارند؟

“آن ها بیشتر شباهت دارند تا تفاوت. آن ها مربی های پرخاشگری نیستند اما این ربطی به مصمم بودن آن ها ندارد. هر دوی آن ها بسیار با انگیزه هستند و مهم تر از همه هر دو ذاتا افراد برنده ای هستند. آن ها ما را همه جانبه به سمت پیروزی هدایت می کنند. هر دو تفکرات عمیقی در مورد بازی دارند، از نظر تاکتیکی فوق العاده هستند و به بازیکنان جوان باور دارند. افتخار می کنم که سابقه همکاری با هر دوی آن ها را دارم.
 

گواردیولا تو را باهوش ترین بازیکنی می داند که با وی کار کرده است.

“من نباید حرفی در این زمینه بزنم اما شنیدن آن فوق العاده بود. این تعریفی عالی از سوی کسی بود که سابقه کار کردن با بازیکنان بزرگ بسیاری را دارد. پپ شخص دقیقی است و در مورد جاهایی که باید بازی کنم، کارهایی که باید انجام دهم و کارهایی که لذت بخش است همواره صحبت می کنیم. پس وقتی از سوی یکی از افردای که بیشترین علم را به تاکتیک ها دارد، فردی باهوش دانسته می شوم، برایم خوشحال کننده است.
 

دوست داری در آینده مربی شوی؟

“فکر نمی کنم. مربیگری کاری سخت و دشوار است. نمی گویم که این اتفاق هرگز رخ نمی دهد چون من عاشق این ورزش هستم و لذت می برم که تا جای ممکن در آن باقی بمانم. اما حالا روی بازی کردن تمرکز کرده ام. تا سال 2018 با بایرن مونیخ قرارداد دارم. زمانی زیادی باقی مانده و تا آن زمان 34 ساله خواهم شد. پس باید ببینم اوضاع چگونه پیش می رود و پس از آویزان کردن کفش ها در این خصوص تصمیم می گیرم.
 

منبع1 منبع2

نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 17:10 http://www.mihanbana.com

لام خیلی دوست داشتنیه

Wüstenfuchs جمعه 3 مهر 1394 ساعت 14:46

و خیلی هم می فهمه:

هافبک بی نقص ؟
“شاید پای چپ لیونل مسی بهترین شروع باشد هرچند پای راست او هم بد نیست..."

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد