وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اوضاع بحرانى بایرن مونیخ در خط دفاعى

شش مدافع میانى در ترکیب بایرن مونیخ حضور دارند که در حال حاضر پنج تن از آنها از شرایط بازى برخوردار هستند، به نظر مى رسد در این فصل نیز پست مدافع میانى به یکى از بحرانى ترین مناطق ترکیب مونیخى ها بدل گردد.  

اگر پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ مجاز بود، براى ترکیب خود به غیر از ماتوئل نویر تنها از ده هافبک در ترکیب خود استفاده مى نمود، اما با توجه به اینکه این سرمربى اسپانیایى بر اساس واقعیت مى بایست چیدمان و سیستم مورد نظر خود را طراحى نماید، مى تواند از شش مدافع میانى حاضر در کادر بایرن مونیخ استفاده نماید که در حال حاضر پنج تن از آنها به هر دلیلى از شرایط بازى برخوردار نیستند، این مسئله مى تواند به هشدارى براى کادر فنى مونیخى ها بدل گردد. ماتیاس سامر مدیر ورزشى بایرن مونیخ نیز چنین موضوعى را تایید مى نماید، اما فعالیت این باشگاه براى جذب مدافعى جدید در مدت زمان باقى مانده از نقل و انتقالات را تکذیب مى نماید:"ما از مدافعین کلاسیک میانى زیادى در تیم خود بهره مند نیستیم."

ژروم بواتینگ که در بازى مقابل هوفنهایم با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج گردید در سال 2011 به بایرن مونیخ پیوسته و در این سال ها خود را به مدافعى مستحکم در قلب خط دفاعى بایرن مونیخ تبدیل کرده است، این بازیکن 26 ساله از شرایط فیزیکى فوق العاده، سرعت مناسب و هوش بازى خوبى برخوردار است و بازیکنى غیر قابل جانشین محسوب مى شود. در بازى مقابل هوفنهایم همچنین مهدى بن عطیه در دقیقه 36 بازى به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و به نظر مى رسد مصدومیتى نسبتا طولانى در انتظار این مدافع مراکشى باشد و این مصدومیت شرایط مونیخى ها در خط دفاعى را بحرانى تر نموده است، چون پپ گواردیولا زوج دفاعى بواتینگ و بن عطیه را براى خط دفاعى خود انتخاب کرده بود.

در روزهاى اخیر تنها اخبار مثبتى در زمینه آمادگى هولگر بداشتوبر دیگر مدافع تیم به گوش رسیده و این مدافع آلمانى بعد از سپرى کردن مصدومیتى چهار ماهه دوندگى خود را شروع نموده است. کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ در مورد بداشتوبر مدعى شده:"ما در حال برنامه ریزى بر روى بداشتوبر هستیم و او در مسیر خوبى قرار گرفته است." این مدافع آلمانى در سال هاى اخیر سه مصدومیت بسیار سنگین را پشت سرگذاشته و در این مدت بیش از 150 بازى بایرن مونیخ را از دست داده است، بداشتوبر در ماه آپریل گذشته دچار مصدومیتى دوباره شده و حال در اواخر ماه آوگوست بعد از عملى جراحى بار دیگر به شرایط بازى خواهد رسید. این مدافع البته نسبت به صبرى که بایرن مونیخ براى مصدومیت هاى متوالى وى به خرج داده، قدردان است و مى گوید:"من مى دانم که بایرن مونیخ در این مدت همه کار براى من انجام داده است."

سران مونیخى اما مى بایست صبر بیشترى در خصوص خاوى مارتینز از خود نشان دهد، این بازیکن اسپانیایى در ماه مى سال جارى تنها سى دقیقه در ترکیب بایرن مونیخ قرار گرفت و این تنها تجربه وى در بوندسلیگاى سال گذشته بود و در فصل جدید نیز مارتینز هنوز به شرایط بازى دست پیدا نکرده است. پپ گواردیولا سرمربى تیم درباره مارتینز معتقد است:"خاوى یک سال تمام مصدوم بوده و مصدومیتى بسیار سنگین را پشت سر گذاشته و براى رسیدن به آمادگى کامل هنوز به زمان بیشترى نیاز دارد." به نظر مى رسد چنین زمانى در ماه اکتبر به پایان رسد و مارتینز که در فصل فتح سه گانه توسط مونیخى ها یکى از بازیکنان کلیدى یوپ هاینکس محسوب مى گردید، بتواند به تمرینات تیمى اضافه گردد.

با وجود وضعیت بحرانى بایرن مونیخ در پست دفاعى باز هم به نظر مى رسد که به یان کریشهوف اعتماد لازم براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم از سوى پپ گواردیولا اعطا نگردد هر چند این مدافع  نیز که در سال 2013 از ماینتس خریدارى گردیده و بعد از یک فصل حضور قرضى در شالکه بار دیگر به مونیخ بازگشته، این روزها با مصدومیتى جزئى روبرو است. چنین وضعیتى در خط دفاعى بایرن مونیخ حال مى تواند تنها به شانسى براى دانته مدافعى نیمکت نشین تبدیل گردد که عملکردش با انتقادات فراوانى روبرو بوده است. با این تفاسیر تیم هایى نظیر اورتون، بایرلورکوزن، مونشن گلادباخ و حتى وولفسبورگ نیز خواهان جذب این مدافع برزیلى در مدت زمان باقى مانده از مهلت نقل و انتقالات تابستانى شده اند، اما به نظر نمى رسد که مونیخى ها با توجه به وضعیت بحرانى خود در خط دفاعى مجوز خروج این مدافع برزیلى را صادر نمایند. ماتیاس سامر در زمینه وضعی دفاعى مونیخى ها معتقد است:"ما در خط دفاعى از حضور دانته، رافینیا، داوید آلابا برخوردار هستیم و کادرى بزرگ داریم که مى توانیم برخى از کمبودها را جبران نماییم، چون از روحیه تیمى فوق العاده اى برخوردار هستیم."

به قلم Johannes Mittermeier از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
farid 10 پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 11:02

بنظرم پپ با سه دفاع بیاد مقابل لورکوزن.رافینیا و دانته و الابا.
اما میتونه 4 دفاعه هم بیاد
دانته والابا مدافع های میانی و رافینیا و خوان برنات دفاع های کناری.

نوید پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 23:07

مطمئن باشید دانته از پسش بر میاد این شرایط دقیقا چیزیه که دانته رو همون دانته 2013 که بهترین مدافع شد میکنه و اون دانته کل دفاع رو تو مشتش داره حالا وقتشه بعد دو سال دانته اصلی رو ببینیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد