وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پپ گواردیولا به دنبال تاریخ سازى در مونیخ

پپ گواردیولا سرمربى اسپانیایى بایرن مونیخ هنوز از فرصت تاریخ سازى با این تیم برخوردار است، با این وجود در ابتداى رقابت هاى فصل جدید بوندسلیگا دیگر نه تنها تمجیدى از وى مشاهده نمى شود، بلکه شدت انتقادات نیز از وى فزونى یافته است.  

پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ در کنفرانس هاى خبرى اخیر خود بسیار عصبى ظاهر شده و تمایلى به پاسخگویى به برخى پرسش ها در زمینه آینده کارى خود نشان نداده است. با وجود اینکه قرارداد این سرمربى اسپانیایى در پایان سال این فصل به پایان مى رسد، اما وى هنوز هیچ نشانى مبنى بر ادامه همکارى با این باشگاه آلمانى از خود بروز نداده و به همین دلیل گمانه زنى ها در زمینه آینده کارى گواردیولا از مدت ها پیش شروع شده است.

پپ گواردیولا مى رود؟ مى ماند؟ این پرسش ها بیشتر مطبوعات آلمانى را به خود در این روزها مشغول نموده، چون این سرمربى اسپانیایى از جذابیت بسیار زیادى در بوندسلیگا برخوردار است و از جذب او توسط بایرن مونیخ در اوایل سال 2013 میلادى همچنان به عنوان اتفاقى مهم در تاریخ بوندسلیگا یاد مى شود،‌ چون در آن زمان پپ گواردیولا با بارسلونا به تمامى افتخارات ممکن در فوتبال باشگاهى دست یافته بود و مورد توجه بیشتر باشگاه هاى مطرح و متمول اروپایى قرار گرفته بود،‌ اما وى به صورت شگفت انگیزى بایرن مونیخ و فوتبال آلمان را براى ادامه دوران مربى گرى خود برگزید. چنین تصمیمى از سوى گواردیولا از نظر بسیارى از کارشناسان دنیاى فوتبال بسیار مهم ارزیابى گردید، براى نمونه آرسن ونگر فیلسوف فرانسوى دنیاى فوتبال در آن زمان درباره انتخاب پپ گواردیولا گفت:"به نظر مى رسد که آینده فوتبال در آلمان رقم خواهد خورد."

عدم توفیق پپ گواردیولا در برآوردن انتظارات غیر واقعى

بیش از دو سال بعد از گذشت چنین خوش خیالى و توهمى حال پپ گواردیولا حال در مونیخ از نظر هواداران به یک سرمربى معمولى بدل گشته و نتوانسته به برخى از انتظارات و درخواست هاى غیر واقعى آنها جامه عمل بپوشاند. از نظر بیشتر هواداران مونیخى گواردیولا مى بایست در این دو سال فتح لیگ قهرمانان را براى بایرن مونیخ به ارمغان مى آورد که در هر دو مرتبه با شکست سنگین مقابل تیم هاى رئال مادرید و بارسلونا از میهن خود، در این مسیر شکست خورد. در واقع با وجود توقعات بالا وى تنها مونیخى ها را در دو فصل اخیر به دو قهرمانى در بوندسلیگا و یک قهرمانى در DFP – Pokal رسانده است.

سران باشگاه بایرن مونیخ اما مایل به تمدید قرارداد با سرمربى اسپانیایى خود هستند و نسبت به عملکرد او ایمان دارند، حتى اگر در این اوخر با افزایش انتقادات نسبت به این سرمربى اسپانیایى، لحن صحبت آنها نیز تا حدودى دچار تغییر شده است. براى نمونه کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ مدعى شده که با عدم تمدید گواردیولا دنیا به آخر نخواهد رسید و ماتیاس سامر مدیر ورزشى این باشگاه نیز اعلام نموده با رفتن گواردیولا باشگاه باز هم زنده خواهد ماند. به نظر مى رسد سران باشگاه مونیخى حتى اولتیماتومى را براى گواردیولا جهت تعیین تکلیف شرایط قرارداد خود تا انتهاى ماه اکتبر در نظر گرفته باشند. گواردیولا در این زمینه در یک مصاحبه اعلام نموده بود که هنوز تصمیم نگرفته که"چه براى بایرن مونیخ بهترین است"و یا به عبارت دیگر کدام تصمیم براى خود او بهتر است.

تحلیل قواى بدنى و فکرى پپ گواردیولا در بایرن مونیخ

پپ گواردیولا در این هفته هاى پیش از شروع فصل جدید بوندسلیگا همانند اواخر دوران حضور خود در بارسلونا بسیار عصبى، زودرنج و هیجان زده به نظر مى رسد. فشار بالاى کارى در بایرن مونیخ سبب تحلیل و کاهش قواى فیزیکى و روحى این سرمربى اسپانیایى شده که داستان حضورش در مونیخ در حال تبدیل شدن به داستان یک سوء تفاهم است. به نظر مى رسد دخالت ها و اظهار نظرات اسطوره هاى سابق باشگاه بایرن مونیخ نظیر پل برایتنر، لوتار ماتئوس، اشتفان افن برگ، الیور کان و میشائیل بالاک براى پپ گواردیولا بسیار سنگین تمام شده، چون این بزرگان باشگاه به ویژه در روزهاى اخیر از هر فرصتى براى انتقاد نمودن از عملکرد این سرمربى اسپانیایى استفاده نموده اند.

پپ گواردیولا اما بر خلاف آنها ترجیح مى دهد بیشتر در مورد تاکتیک هاى فوتبالى و سیستم هاى تیمى صحبت نماید، اما در بایرن مونیخ به نظر چندان براى این موضوع اهمیتى قائل نمى شوند، گواردیولا در این باره معتقد است:"من فکر مى کنم که باید باز هم عملکرد خود را بهبود بخشیم. من متوجه نمى شوم که چرا ما در مورد فوتبال بحث نمى کنیم"، این سرمربى اسپانیایى با چنین مسائل و دخالت هایى در بارسلونا هرگز آشنا نبوده، چون در زمان حضور وى در بارسا از بزرگان باشگاه تنها یوهان کرایوف با صحبت هاى خود به نوعى در مورد مسائل باشگاه دخالت مى نمود که وى هم از دوستان صمیمى گواردیولا محسوب مى گردد.

پیشنهاد یکصد و چهل میلیون یورویى منچسترسیتى

پپ گواردیولا و تسیکى بگریستیان مدیر ورزشى حال حاضر باشگاه منچسترسیتى در اوایل دهه نود میلادى جزئى از تیم رویایى بارسا با سرمربى گرى یوهان کرایوف محسوب مى گردیدند که در حال حاضر نیز از رابطه بسیار نزدیکى برخوردار هستند. بگریستیان از سوى مالکین عرب باشگاه منچسترسیتى به این دلیل به خدمت گرفته شده تا بتواند تمایل پپ گواردیولا را براى عهده دار شدن هدایت این تیم جلب نماید.حتى در هفته هاى گذشته اخبارى و شایعاتى مبنى بر ارائه پیشنهادى 140 میلیون یورویى از سوى باشگاه منچسترسیتى براى گواردیولا مطرح شده بود. شبکه تلویزیونى beIN Sports نیز همچنین شایعه اى در مورد امضاى پیش قراردادى بین پپ گواردیولا و آبى پوشان منچسترى منتشر نموده بود. اما گولیم بالاگوئه از دوستان قدیمى پپ گواردیولا و نویسنده کتاب زندگینامه این سرمربى اسپانیایى، چنین اخبارى را تکذیب کرده و غیر واقعى خوانده بود و حال با تمدید قرارداد مانوئل پلگرینى با منچسترسیتى تا سال 2017 کذب بودن چنین شایعاتى بیشتر مشخص شده است.

با این وجود مى توان باز هم شهر منچستر مى تواند هدف احتمالى پپ گواردیولا بعد از پایان دورانش در مونیخ باشد. قرارداد لوئیز فن خال سرمربى منچستریونایتد نیز با این باشگاه در سال 2017 به پایان مى رسد و پپ گواردیولا بعد از پایان فصل پیش رو از یک فرصت یک ساله براى استراحت و انتخاب این که کدام تیم شهر منچستر مى تواند براى ادامه فعالیت مربى گرى او مناسب تر باشد، برخوردار خواهد بود و به همین خاطر دورى دوباره یک ساله گواردیولا از فوتبال گزینه اى منطقى به نظر مى رسد.

در بایرن مونیخ جدایى پپ گواردیولا بر خلاف سران این باشگاه با استقبال زیادى از سوى هواداران مواجه خواهد شد. فلسفه فوتبالى مبنى بر تملک توپ این سرمربى اسپانیایى توجه چندانى را در بوندسلیگا به خود جلب ننموده و از طرفى به تصمیمات پپ گواردیولا در بازار نقل و انتقالات نیز همواره انتقاداتى وارد بوده است. برخى ها چنین انتقادى را به پپ گواردیولا وارد مى نمایند که وى بایرن مونیخ را اسپانیایى نموده و حتى بسیارى وى را عامل اصلى جدایى بازیکنانى نظیر باستین شواین اشتایگر، تونى کروس و همچنین دکتر مولر ولفارت پزشک صاحب نام این تیم بعد از 38 سال همکارى با بایرن مونیخ مى دانند. از سویى دیگر بازیکنانى نظیر توماس مولر و ماریو گوتسه نیز چندان مشکلى با کار کردن زیر نظر سرمربى دیگرى به جزء گواردیولا نخواهند داشت.

گواردیولا اما مى خواهد برخى اشتباهات و ناکامى ها را در مونیخ مرتفع نماید، وى در تلاش است در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را فتح نماید و به منتقدین خود اثبات کند که مى بایست به وى در مونیخ اعتماد مى نمودند. او همچنین مى خواهد چهارمین قهرمانى متوالى بایرن مونیخ را نیز براى این تیم به ارمغان بیاورد، افتخارى که هنوز نصیب هیچ تیمى در بوندسلیگا نشده است. پپ گواردیولا هنوز از فرصت تاریخ سازى در بایرن مونیخ برخوردار است و مى تواند آخرین فصل احتمالى حضور خود در مونیخ را به فصلى رویایى و فراموش نشدنى تبدیل نماید و خود را در ذهن هواداران این تیم نظیر یوپ هاینکس جاودانه سازد.

به قلم Kit Holden از وب سایت روزنامه آلمانى Tagesspiegel

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
Führer دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 01:39

فقط خدا نکنه بخواد تاریخ ساز بشه به ضرر بایرن و دوباره از رئال چهار تا توی ورزشگاه خونگی گل بخوره! این یارو تاریخ سازه ولی بر علیه بایرن!!! م ر د ک رکورد شکست ناپذیری برابر رئال در مونیخ رو با اون نتیجه بد منهدم کرد و نمیفهمه که چه بر سر تیم آورد و این رکورد بزرگ رو که بایرن داشت رو اینطور ویران کرد و جبران ناپذیره ویرانیش..

pepexit دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 08:02

ین چهارمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا هم امسال مایه دردسره

هی ناخواسته این قضیه رو بزرگش میکنن تا هدف اصلی که لیگ قهرمانان باشه آخر محقق نشه

که بگن وای چهارمین قهرمانی و در نهایت بایرن به همین اکتفا کنه

برای تیمی به عظمت بایرن 100 تا قهرمانی متوالی بوندسلیگا با یه قهرمانی لیگ قهرمانان برابری نمیکنه. هر چقدر هم تیمای بوندسلیگا قوی باشن بازم فتح اون اعتبار بایرن رو خارج از آلمان زیاد نمیکنه. سه گانه هم برای این سه گانه شده و مایه افتخاره که یکی از اون سه تا لیگ قهرمانانه. وگرنه اصلش همون یگانه است.
هیتسفیلد برای چی انقدر محبوبه. برای اینکه دو تیم آلمانى رو به قهرمانی اروپا رسونده. وگرنه هیتسفیلد سه گانه ای رو فتح نکرده.

amirgermany دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 15:22

بازیکنهای الما نی تیم نپرونه تاریخ سازی نوسرش بخوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد