وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

از تراپاتونى تا هاینکس، مربیانى با بازگشت هایى موفقیت آمیز

آرمین فه در این فصل براى دومین مرتبه سرمربى گرى تیم اینتراخت فرانکفورت را عهده دار شده است، اما همیشه بازگشت هاى سرمربیان با موفقیت همراه بوده است؟  

آرمین فه در این فصل بار دیگر هدایت آینتراخت فرانکفورت را بر عهده گرفته و به نوعى به این تیم بازگشته است. در تاریخ بوندسلیگا تا کنون چهل و چهار مرتبه سرمربیان تیم هاى مختلف، به نیمکت مربى گرى تیم سابق خود بازگشته اند، اما تنها در چهارده مورد این سرمربیان در دومین دوره حضور خود، عملکردى بهتر نسبت به دوره اول از خود بر جاى گذاشته اند.

در سال 2011 هنگامى که وولفسبورگ در نبردى سخت براى بقا در بوندسلیگا قرار داشت، سران این باشگاه با اخراج سرمربى خود و براى نجات، فلیکس ماگات را به عنوان سرمربى جدید خود برگزیدند، چون این سرمربى در سال 2009 وولفسبورگ را به قهرمانى در بوندسلیگا رسانده بود. ماگات با حضور خود در جمع گرگ ها توانست این تیم را از سقوط نجات دهد، اما در فصل بعد وى نتوانست تیم را به رده اى بهتر از هشتم برساند و در ماه اکتبر سال 2012 بعد از شروعى نه چندان قابل قبول از سمت خود اخراج گردید.

آرمین فه خود نیز از تجربه اى مشابه برخوردار است، بعد از قهرمانى اشتوتگارت در سال 2007 با هدایت این سرمربى، سران اشتوتگارت در فصل گذشته نیز مى خواستند بار دیگر به یکى از مدعیان بوندسلیگا بدل گردند و به همین دلیل آرمین فه را به عنوان سرمربى تیم انتخاب گردند، اما با گذشته دوازده هفته از این رقابت ها، اشتوتگارت تنها موفق به کسب نه امتیاز شد و این مسئله سبب گردید تا آرمین فه از سمت خود کناره گیرى کند تا راه براى انتخاب هوب استیونس هلندى به عنوان مربى جدید اشتوتگارت باز گردد. هوب استیونس البته در سال 2014 نیز موفق به نجات اشتوتگارت از سقوط به دسته پایین تر گردیده بود و در سال 2015 بعد از چند ماه استراحت توانست بار دیگر نیز ناجى این تیم از سقوط به بوندسلیگاى دو گردد. این سرمربى هلندى به طور میانگین در هر دو دوره حضور خود در اشتوتگارت موفق به کسب 1.2 امتیاز در هر دیدار براى این تیم شده است. استیونس همچنین در دوره متفاوت هدایت شالکه را نیز عهده دار بوده است.

باشگاه بایرن مونیخ نیز در تاریخ خود بارها شاهد بازگشتن سرمربیان خود بوده است. اودو لاتک سرمربى فقید و موفق این تیم با بازگشت خود به نیمکت مربى گرى مونیخى ها در سال 1983 که تا سال 1987 به طول انجامید، توانست این تیم را به یک هت تریک قهرمانى در بوندسلیگا برساند و تا حدودى به دوره موفقیت آمیز نخست خود در بایرن مونیخ بین سال هاى 1970 تا 1975 نزدیک شود. اودو لاتک در اولین دوران حضور خود در بایرن مونیخ علاوه بر فتح سه باره بوندسلیگا، یک مرتبه نیز این تیم را به قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود.

جیووانى تراپاتونى ایتالیایى نیز دو مرتبه حضور بر روى نیمکت مربى گرى بایرن مونیخ را تجربه نموده است، این سرمربى ایتالیایى در فصل 1994/95 و در اولین حضور خود در مونیخ با ثبت کردن میانگین 1.71 امتیاز در هر بازى چندان عملکرد قابل قبولى از خود ارائه نکرد و از این تیم جدا شد. اما این اسطوره مربى گرى فوتبال ایتالیا در فصل 1996/97 بار دیگر به بایرن مونیخ بازگشت و تا زمان جدایى مجدد خود در سال ،1998 با ثبت میانگین 2.01 امیتز در هر بازى براى این تیم یک قهرمانى در بوندسلیگا و یک قهرمانى در DFB Pokal را نیز به ارمغان آورد.

اوتمار هیتسفیلد نیز در دوره متفاوت بین سال هاى 1998 تا 2004 و 2007 تا 2008 هدایت مونیخى ها را بر عهده داشته و به طور میانگین آمار 2.08 امتیاز در هر بازى را از خود بر جاى گذاشته است. این "ژنرال" آلمانى با به ارمغان آوردن هفت قهرمانى در بوندسلیگا، سه قهرمانى در DFB Pokal،‌ یک قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین یک قهرمانى در جام باشگاه هاى جهان، موفق ترین سرمربى تاریخ بایرن مونیخ محسوب مى گردد.

یوپ هاینکس دیگر سرمربى موفق مونیخى ها نیز در سه دوره متفاوت هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، در سال 1991 این سرمربى آلمانى با وجود کسب دو قهرمانى بوندسلیگا به صورت تعجب برانگیزى از سمت خود در بایرن مونیخ اخراج شد. در سال 2009 یوپ هاینکس براى چند بازى به طور موقت هدایت مونیخى ها را بر عهده گرفت و در نهایت وى در سومین مرتبه حضور خود بر روى نیمکت مربى گرى مونیخى ها توانست این تیم را در سال 2013 به یک سه گانه تاریخى برساند.

رالف رنگنیک نیز از دیگر مربیانى محسوب مى گردد که در دومین دوران حضور خود عملکرد موفق ترى از خود بر جاى گذاشته است. این سرمربى آلمانى که در حال حاضر مدیریت ورزشى باشگاه جنجالى لایپزیگ را بر عهده دارد در فصل 2005/06 تنها به دلیل اختلاف با کادر مدیریت باشگاه و با وجود بر جاى گذاشتن میانگین قابل قبول دو گل در هر بازى، از سمت خود کناره گیرى نمود. رانگنیک در سال 2011 و با بازگشت خود به این تیم علاوه بر فتح DFB Pokal، حتى این تیم را به مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپا رساند و در پایان فصل با ثبت نمودن آمار میانگین 1.23 امتیاز در هر بازى به دلیل بیمارى از سمت خود کناره گیرى نمود.

برونو لابادیا نیز از دیگر سرمربیانى است که در دومین دوره حضور خود عملکرد موفق ترى داشته است. در فصل 2009/10 لابادیا تنها بعداز گذشت نه ماه حضور بر روى نیمکت مربى گرى هامبورگ از سمت خود اخراج گردید، اما در فصل گذشته وى در دومین دوره حضور خود در هامبورگ توانست با کسب ده امتیاز از شش بازى انتهاى فصل، ناجى باسابقه ترین تیم بوندسلیگا شود و مانع از سقوط این تیم به دسته پایین تر گردد.

کریستوف دام سرمربى کلن ما بین سال هاى 1986 تا 1990 بسیار موفق بود و توانست این تیم را یک بار به مقام سومى و دو مرتبه به نایب قهرمانى بوندسلیگا برساند. سال 2006 دام بار دیگر به کلن بازگشت و توانست این تیم را که در آن زمان در بوندسلیگاى دو حضور داشت، به بوندسلیگاى یک بازگرداند. فصل بعد نیز کریستوف دام موفق به حفظ کلن در بوندسلیگا شد، اما این سرمربى در انتهاى فصل به صورت اختیارى از سمت خود کناره گیرى نمود.

هانس مه یر در سال 1999 کار خود را با مونشن گلادباخ آغاز نمود، در سال 2001 این سرمربى توانست با مونشن گلادباخ به بوندسلیگاى یک صعود نماید، اما در سال 2003 مه یر خود از سمت مربى گرى مونشن گلادباخ کناره گیرى نمود. در سال 2008 بار دیگر هانس مه یر آلمانى  هدایت این تیم را در بوندسلیگا بر عهده گرفت و با وجود نگه داشتن مونشن گلادباخ در بوندسلیگاى یک قبل از پایان مهلت قراردادش از این تیم جدا گردید.

از وب سایت آلمانى Sport1

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
germany شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 18:59

هاینکس و هیتسفیلد..★★

المانی شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 19:19

یوپ هاینکس سرور ازلی و ابدی پپ

فرهاد شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 22:15

پپ سرور ازلی و ابدی هاینکس.

germany شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 22:48

زرررررررررررررررشک....هیتسفیلد و هاینکس هردو باهم سرور ازلی و ابدیه پپ...

جلال(نءو نازی) یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 02:29

اگر می خواهید فوتبال کامل یا همون توتال فوتبال رو همیشه الگو بدونید پس بدانید که یوپ هاینکس کبیر ،سردمدار لین مدل فوتبال بود....پیرمرد خوشفکر آلمانی...فوتبالی مبتنی و ترکیبی از حملات سریع،بازی مالکانه،ضدحملات 8ثانیه ای و دفاع قدرتمند...همانا یوپ هاینکس کبیر بسیار مدرن تر از پپ گاوباز فکر میکرد و فوتبال می ساخت،اون حتی برای تیمهای حریف تله میذاشت و بعد بهشون ضربه کاری میزد .واقعا استاد مربیگری بود...سبک بدون انعطاف ،فقط بازی مالکانه در مقابل تیمهای متوسط رو به بالا محکوم به شکست است...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد