وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ماریو گوتزه و زمانى براى بزرگ شدن

 

با شدت گرفتن شایعات در خصوص انتقال احتمالى ماریو گوتسه به یوونتوس بحث ها در خصوص آینده این بازیکن آلمانى و اینکه وى چه زمانى به بازیکنى قابل اعتماد بدل گردد، شدت یافته است.

بعد از ابراز تمایل آرتورو ویدال به ترک یوونتوس و پیوستن به بایرن مونیخ، مطبوعات ایتالیایى اخبارى مبنى بر علاقه این باشگاه ایتالیایى به جذب ماریو گوتسه منتشر نموده اند، ماریو گوتسه خود درباره حضور در تیمى خارج از بوندسلیگا گفته است:"من فکر مى کنم که بازى در خارج از آلمان مى تواند تجربه بسیار خوبى باشد، چون علاوه بر آشنایى با فرهنگى جدید مى توان زبانى دیگر را نیز فرا گرفت. البته من هنوز در ابتداى دوران فوتبال خود قرار دارم و باید دید که در آینده چه اتفاقى مى افتد."

مطبوعات اروپایى چنین اظهاراتى را به عنوان تمایل ماریو گوتسه به ترک بایرن مونیخ و ورود به چالشى جدید ارزیابى نمودند تا باز هم در خصوص این بازیکن 23 آلمانى سوء تفام هاى فراوانى ایجاد شود. از زمان پیوستن گوتسه به بایرن مونیخ وى در فوتبال آلمان به بازیکنى مغرور که تنها به فکر منافع مالى و شخصى خود مى باشد، مشهور شده که البته خود وى نیز در به وجود آمدن چنین تصویرى چندان بى تقصیر نبوده است. براى نمونه گوتسه در مراسم معارفه خود به عنوان بازیکن جدید بایرن مونیخ پیراهنى با لوگوى نایکى اسپانسر شخصى خود به تن نموده بود، در حالیکه بایرن مونیخ به نوعى تیم آدیداس محسوب مى گردد و حتى در جلسات تمرینى تیم ملى آلمان نیز وى با پوشیدن جورابى ورزشى با لوگوى نایکى حاشیه ساز شده بود، چون آدیداس اسپانسرینگ اصلى مانشافت را نیز بر عهده دارد.

در این دو سال اخیر گوتسه نتوانسته تغییرى در چنین شهرتى ایجاد نماید و حتى گل زنى وى در فینال جام جهانى 2014 نیز کمکى در این زمینه براى وى نبوده است، در افکار عمومى تصویرى از گوتسه باقى مانده که تنها به خود فکر مى کند و شایعات اخیر در خصوص تمایل وى به پیوستن به یوونتوس نیز همخوانى خاصى با چنین تصورى از گوتسه دارد، هر چند که این بازیکن اعلام نموده که در حال حاضر نیتى براى ترک بایرن مونیخ ندارد.

ماریو گوتسه خود نیز به خوبى مى داند که در دو سال اول حضور در بایرن مونیخ هرگز نتواسته پتانسیل واقعى خود را به معرض نمایش گذارد، پتانسیلى که مى تواند وى را به بازیکنى تکرار نشدنى در فوتبال آلمان بدل نماید. به جاى آن گوتسه در این دو سال همواره بازیکنى کم تاثیر براى مونیخى ها بوده که پپ گواردیولا به خصوص در بازى هاى حساس چندان اعتمادى به وى نداشته است. موضوعى که تا حدودى نارضایتى ماریو گوتسه را از حضور در بایرن مونیخ به همراه داشته و فولکر اشتروت مدیر برنامه هاى گوتسه نیز به تازگى در همین زمینه سران بایرن مونیخ را به شدت مورد انتقاد قرار داده است:"اگر ماریو احساس کند که به وى در تیم اعتماد مى شود، وى بسیار ساده تر مى تواند پتانسیبل غیر قابل باور خود را نشان دهد و خود را به عنوان یکى از برترین بازیکنان جهان مطرح نماید."، پتانسیلى که گوتسه مى خواهد به هر ترتیبى که شده آن را تنها در بایرن مونیخ به معرض نمایش قرار دهد.

به همین منظور در تعطیلات تابستانى نیز وى به شدت تمرینات فردى خود را در مدرسه ورزش شهر کلن دنبال نموده و حتى یک مشاور تغذیه براى از دست ندادن شرایط فیزیکى خود استخدام نموده است. در سفر تفریحى خود به آمریکا نیز وى تمرینات شخصى خود را رها نکرده است، با این شرایط به نظر مى رسد که ماریو گوتسه حداقل یک سال دیگر در بایرن مونیخ براى اثبات خود و دستیابى به جایگاه واقعى خود تلاش خواهد نمود، البته اگر اطمینان لازم از سوى سران باشگاه را دریافت نماید.

سران بایرن مونیخ نیز متوجه چنین مشکلى شده و سعى کرده اند که در شایعات اخیر در مورد تمایل یوونتوس به جذب گوتسه، از بازیکن خود محافظت نموده و به او احساس اطمینان دهند، به همین منظور پپ گواردیولا سرمربى تیم در روزهاى اخیر در یک کنفرانس خبرى بعد از مدت ها از ماریو گوتسه تعریف نموده و از وى دفاع کرده است:"ماریو بازیکن من است، او بازیکن فوق العاده اى است و به نظر من در مونیخ خواهد ماند."

هر کس فوتبال را دوست داشته باشد، ماریو گوتسه را نیز دوست خواهد شد، چون وى از تمامى قابلیت ها براى جذاب تر و زیباتر کردن فوتبال برخوردار است. هر کس فوتبال را دوست داشته باشد، البته از نحوه بازى ماریو گوتسه عصبانى نیزخواهد شد، چون وى در بایرن مونیخ و حتى تیم ملى آلمان با وجود پتانسیلى که دارد، هنوز موفق به برآوردن انتظارات نشده است. فرانتس بکن باوئر رئیس افتخارى باشگاه بایرن مونیخ نیز به ماریو گوتسه توصیه کرده که در مونیخ بماند و براى اثبات خود مبارزه کندف از نظر قیصر فوتبال آلمان: "سرانجام روزى ماریو گوتسه مجبور به نشان دادن پتانسیل واقعى خود خواهد شد." 

 

به قلم Benedikt Warmbrunn از وب سایت روزنامه آلمانى Süddeutsche
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
جواد چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 00:00

امروز که خودشو خیلی خوب نشون داد
انشالله بتونه تمام بازیارو فیکس باشه و خودشو نشون بده

شهرام چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 07:51

ای کاش کلوپ یا یواخیم لوو مربی بایرن بودن .. اونا خوب میدونن از گوتزه چطور بازی بگیرن. حیف مسی آلمانی به این راحتی نابود بشه . یادم نمیره جمله تاریخی یواخیم لوو رو. ّ برو و به دنیا ثابت کن بهتر از مسی هستی ّ .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد