وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جانشینى پپ؟ موضوعى که یورگن کلوپ به آن فکر نمى کند

 

یورگن کلوپ تصورى دقیق دارد و مى خواهد بعد از یک سال استراحت به فوتبال بازگردد. وى باشگاه هاى زیادى را زیر نظر دارد، اما بایرن مونیخ در این زمینه نقش چندان مهمى براى کلوپ بازى نمى کند.

یورگن کلوپ انسانى احساسى است که چنین مشخصه اى مى تواند بر تصمیم گیرى هاى منطقى و عقلانى  او تاثیرگذار باشد. به همین دلیل وى مارک کوشیک را به عنوان مشاور در زمینه انتخاب تیم آینده خود برگزیده و در روزهاى اخیر جلسات فراوانى بین این دو برگزار شده است. این دو به این نتیجه رسیده اند که دورى یک ساله کلوپ از فوتبال بهترین گزینه ممکن بوده است، کوشیک در این زمینه به سایت آلمانى Spox گفته است:"کلوپ تصمیم گرفته یک سالى از فوتبال و اتفاقات آن به دور باشد و مى خواهد زمان بیشترى را با خانواده خود بگذراند، مسئله اى که وى مدت ها از آن غافل بوده است."

در این یک سال کلوپ فرصت خواهد داشت با خیالى آسوده و به دور از تنش تیم آینده خود را برگزیند و در این راه دو امکان بایرن مونیخ و لیگ برتر جزیره پیش روى وى وجود خواهند داشت. امضاى قرارداد با بایرن مونیخ بسیار جنجالى خواهد بود و یورگن کلوپ هرگز آمادگى مواجهه با چنین جنجال هایى را ندارد، از طرفى همکارى احتمالى بین کلوپ و بایرن مونیخ نیز وابستگى فراوانى به برنامه هاى آتى پپ گواردیولا خواهد داشت.

کوشیک در این زمینه معتقد است:"بایرن مونیخ از مربى بسیار خوبى برخوردار است و اگر پپ گواردیولا تمایلى براى تمدید قرارداد خود در مونیخ را نشان دهد، سران این باشگاه لحظه اى تردید به خود راه نخواهند داد. کلوپ خود احتمال پیوستن به مونیخ را رد نکرده اما به این معنى نیست که ما منتظر بایرن مونیخ خواهیم نشست و از پیشنهادات دیگر را چشم پوشى مى نماییم. در این یک سال ما از دور اتفاقات را زیر نظر داریم  و با آرامش کامل تصمیم خواهیم گرفت."

بایرن مونیخ مى تواند به گزینه اى منطقى براى یورگن کلوپ بدل گردد، البته اگر پپ گواردیولا سرمربى فعلى تیم تمایلى به تمدید قرارداد خود بعد از سال 2016 نداشته باشد. البته اگر مونیخى ها در این مدت تماسى با کلوپ سرمربى سابق دورتموند برقرار نمایند و همه چیز را منوط به تصمیم گیرى گواردیولا نمایند، مرتکب اشتباه بزرگى خواهند شد. برخى از مطبوعات از هم اکنون پیوستن کلوپ به بایرن مونیخ را قطعى دانسته و از دورى یک ساله کلوپ از فوتبال به عنوان زمانى براى آماده شدن وى براى پذیرفتن چالش بایرن مونیخ نام برده اند.

کوشیک در مورد احتمال پیوستن کلوپ به لیگ برتر جزیره نیز مى گوید:"لیگ برتر براى کلوپ بسیار هیجان انگیز است، ما در این رقابت ها تنها چهار تیم بزرگ را زیر نظر نداریم، بلکه تیم هاى بزرگ دیگرى نیز در این رقابت ها حضور دارند." یورگن کلوپ در انگلیس چهره محبوبى است و به محض کناره گیرى وى از دورتموند، گمانه زنى هاى فراوانى در خصوص علاقه تیم هایى نظیر آرسنال، منچسترسیتى و بیش از همه لیورپول به جذب وى در مطبوعات به چشم خورد. اما مشکلى بزرگ براى پیوستن به لیگ برتر جزیره پیش روى خود مى بیند، چون در انگلیس علاوه بر وظیفه مربى گرى و هدایت تیم، انتخاب بازیکن و عقد قرارداد با آنها نیز بر عهده سرمربى است، کوشیک در این زمینه مى گوید:"در آلمان با ایجاد پستى به نام مدیر ورزشى بار زیادى از دوش سرمربى در زمینه جذب بازیکن برداشته شده، یورگن کلوپ نیز تمایل زیادى نسبت به مذاکره کردن با مدیر برنامه هاى بازیکنان مختلف  براى جذب آنها ندارد. باید بررسى کنیم که کدام شیوه بیشتر مى تواند براى کلوپ مفیدتر باشد."

آلکس چیک مدیر بخش انگلیس سایت Eurosport اما این مسئله را چندان دشوار ارزیابى نمى نماید:"تیم هاى انگلیسى به ندرت از پست مدیر ورزشى برخوردار هستند، ولى باید پذیرفت که کنترل کامل سرمربیان بر جذب بازیکنان جدید کمى نا معمول به نظر مى رسد. با این حال بسیارى از سرمربیان در فوتبال انگلیس مایل هستند که کنترلى کامل بر روى پروسه جذب بزیکنان داشته باشند، شخصیتى همانند لوئیز فن خال مسئولیت چانه زنى با مدیر برنامه هاى بازیکنان را به دستیار خود واگذار نموده و خود تنها تصمیمات نهایى در این زمینه را اتخاذ مى نماید. آرسن ونگر نیز در آرسنال از نفوذ و قدرتى فراوان برخوردار است و پروسه انتخاب و جذب بازیکن به طور کامل زیر نظر وى صورت مى گیرد، در چلسى نیز شرایط تقریب به همین گونه است، اما این موضوع به ساختار فوتبال باشگاهى در انگلیس مربوط نمى شود، بلکه به شخصیت مربیان کاردانى نظیر آرسن ونگر و ژوزه مورینیو باز مى گردد."

از نظر الکس چیک حضور یورگن کلوپ در فوتبال جزیره کاملا قابل تصور است:"آگر کلوپ براى مثال به آرسنال بپیوندد، ساختار باشگاه دچار تغییر خواهد شد، چون هیچ کس انتظار ندارد وى در این باشگاه همه مسئولیت ها را خود عهده دار شود." یورگن کلوپ به هر حال براى آینده خود از گزینه هاى زیادى برخوردار است، حال این سرمربى احساسى مى بایست تصمیم گیرد که در کدام باشگاه احساس بهترى خواهد داشت. 

 

به قلم Tobias Hlusiak از وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
جواد باواریا جمعه 26 تیر 1394 ساعت 16:20

در صورت عدم تمدید پپ گواردیولا گزینه خوبیه برای بایرن

پپ کبیر جمعه 26 تیر 1394 ساعت 18:07 http://http\\

هیچ کس پپ نمیشه حالا فصل جدید می بینید

toli fc جمعه 26 تیر 1394 ساعت 18:57

بیاد بایرن از اینیکه هست بدتر میشه

جلال(نءو نازی) جمعه 26 تیر 1394 ساعت 23:28

بهترین گزینه برای نابودی بایرن،آلمان و بوندسلیگا خود آقای نابغه،پپ گو اردیولاست...

احمد شنبه 27 تیر 1394 ساعت 00:52

مطمین سال بعد خوب یا بد کلوب تو بایرنه

M.S.G شنبه 27 تیر 1394 ساعت 18:02

یادتونه همین کلوپ رئال رو چکار کرد خداییش مربی خوبیه...
با پپ مقایسه نمیکنم چون اگه پپ هم امسال مصدوم نداشت بارسارو نابود می کرد با مثلث مسخره ش که تو کوپا آمریکا کار نکردن برای تیم هاشون خخخخخخخخخ

شهرام یکشنبه 28 تیر 1394 ساعت 15:05

تو رو خدا بیا کلوپ و ما رو از شر این اسپانیایی زبون نفهم نجات بده ... یه تیم آلمانی و با شکوه بساز ... یه تیم جنگنده و با اقتدار مثل دورتموند سالهای پیش و از همه مهمتر مثل بایرن هاینکس یا بایرن هیتسفیلد توسالهای 99 و 2001 . المانیای تیم با اینکه بهترینن ولی دارن نابود میشن یکی یکی... کروس ‏، وایزر، رییس بزرگ ، گوتزه ، روده ( با موندن آلونسوی پیر خرفت و خریدن ویدال ) و ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد