وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا جذب دی ماریا توسط بایرن مونیخ تصمیمی غیر منطقی است؟

 
باشگاه بایرن مونیخ به اصرار پپ گواردیولا سرمربی خود در حال تلاش برای جذب آنخل دی ماریا از منچستریونایتد است، اما به چه دلایلی این جابه جایی غیر منطقی است؟

بایرن مونیخ از ابتدای دوران نقل و انتقالات تابستان جاری به شدت در پی جذب آنخل دی ماریا ستاره آرژانتینی باشگاه منچستریونایتد بوده و لوئیز فن خال سرمربی شیاطین سرخ نیز با توجه به منطبق نبودن استایل بازی دی ماریا با فلسفه فوتبال خود بر فروش این بازیکن تاکید داشته، با وجود اینکه دی ماریا خود تمایلی به ترک اولدترافورد نداشته است. این ستاره آرژانتینی در ابتدای ماه ژوئن در همین باره به روزنامه انگلیسی Sun گفته بود:"اولین فصل حضورم در کشوری جدید، لیگی جدید و تیمی جدید بسیار دشوار بود، اما من به منچستر باز خواهم گشت و بهترین عملکرد خود را نشان خواهم داد."

از سویی دیگر لوئیز فن خال هلندی به شدت به دنبال جذب باستین شواین اشتایگر هافبک توانمند مونیخی ها بوده و بر طبق گزارش روزنامه آلمانی Sporrbild، سران منچستری تنها در صورت معاوضه آنخل دی ماریا با شواین اشتایگر، حاضر به صدور مجوز خروج ستاره آرژانتینی خود به مقصد مونیخ می باشند. در این روزها حتی شایعاتی در زمینه علاقه فن خال به خرید دیگر ستارگان مونیخ نظیر توماس مولر و ماریو گوتسه نیز به چشم خورده است.

بر طبق اخبار منتشر شده آنخل دی ماریا برای پیوستن به پاریس سن ژرمن مشکلی ندارد و تنها توافق میان دو باشگاه پاریسی و منچستری بر سر انجام این انتقال باقی مانده است، با این وجود سران بایرن مونیخ هنوز هم از جذب دی ماریا مایوس نشده اند، دی ماریا بی تردید بازیکن سطح بالا و تاثیر گذاری است، اما چرا خرید وی توسط بایرن مونیخ چندان عقلانی به نظر نمی رسد؟

 

قیمت بالای دی ماریا:

مونیخی ها می توانستند بر طبق گزارش Sportbild برای پست هافبک چپ خود، پل جرج فرانسوی بازیکن جوان، خوش تکنیک و آینده دار تیم رن فرانسه را به مبلغ دوازده میلیون یورو جذب نمایند که این انتقال با مخالفت پپ گواردیولا سرمربی تیم مواجه شد، به جای آن آنها داگلاس کاستا را به مبلغ گزاف سی میلیون یورو جذب نمودند تا تنها گزینه های تهاجمی در اختیار گواردیولا افزایش یابد.

تا کنون جذب خاوی مارتینز با هزینه ای چهل میلیون یورویی گران ترین خرید تاریخ باشگاه بایرن مونیخ بوده و جذب دی ماریا بی تردید چنین رکوردی را جابه جا خواهند نمود. یک سال پیش سران منچستری برای جذب این ستاره آرژانتینی 75 میلیون یورو به رئال مادرید پرداخت نمودند و هزینه جذب دی ماریا در این تابستان نیز بیش از 50 میلیون یورو برآورد می گردد. اما آیا پرداخت چنین مبلغی برای بازیکنی که در فصل گذشته لیگ برتر تنها موفق به زدن سه گل و ارسال یازده پاس منجر به گل شده منطقی است؟ 

سن دی ماریا:

با 27 سال سن دی ماریا در بهترین دوران فوتبالی خود قرار گرفته و در نظر گرفتن پیشرفتی بیش از این برای وی در مونیخ غیر قابل تصور است، با توجه به اینکه ریبری در سن 24 سالگی و روبن در سن 25 سالگی به بایرن مونیخ پیوسته اند، دی ماریا که از لحاظ خصوصیات بازی شباهت خاصی به این دو ستاره مونیخ دارد، در اواسط فصل آینده 28 ساله خواهد شد و در فوتبال مدرن امروزی بازیکنان در چنین سنی از اوج خلاقیت و قابلیت های خود تا حدودی فاصله می گیرند. 

پست بازی دی ماریا:

با توجه به آینده نامشخص ریبری 32 ساله به دلیل مصدومیتی مرموز، از دی ماریا به عنوان جانشین وی در پست هاقبک نفوذی سمت چپ نام برده می شود، البته دی ماریا از  قابلیت بازی در سمت راست نیز برخوردار است که در این پست با وجود روبن آماده مونیخی ها نیاز به بازیکنی دیگر ندارند، برای سمت چپ نیز داگلاس کاستای برزیلی به خدمت گرفته شده، ضمن اینکه بازیکنانی نظیر گوتسه، مولر، آلابا و حتی برنات نیز از توانایی بازی در این منطقه از زمین  برخوردار هستند.

پست بازی دی ماریا در رئال مادرید به بازی در پست شماره هشت تغییر پیدا نمود، اما در این منطقه نیز کادر بایرن مونیخ سرشار از بازیکنان با کیفیت است. پپ گواردیولا خواستار انعطاف پذیری حداکثری تیمش در فاز تهاجمی است، اما با نگاهی به کادر بایرن مونیخ در بخش تهاجمی باید در درستی دلایل فوتبالی جذب دی ماریا تردید وارد نمود. 

دستمزد بالای دی ماریا:

در بایرن مونیخ تصمیم گیرنده نهایی کیست؟ داگلاس کاستا تنها به اصرار گواردیولا جذب شده و دی ماریا نیز دومین بازیکن مورد علاقه این سرمربی اسپانیایی می باشد. آیا رومنیگه و سامر نیز با چنین نقل و انتقالاتی که بر خلاف فلسفه باشگاه بایرن مونیخ است موافق هستند، یا اینکه آنها برای کاهش تتش های درون تیمی تمایلی برای مخالفت با گواردیولا ندارند؟ البته این امکان نیز وجود دارد که آنها به جذب دی ماریا به عنوان پرستیژ و قدرت نمایی بایرن مونیخ در فوتبال اروپا می نگرند و می خواهند با اضافه کردن این ستاره آرژانتینی به بحث جنجالی بازیکنان بالای سی سال خود خاتمه دهند؟

به هر حال جذب دی ماریا به هر نیتی می تواند نارضایتی و تنش درون تیمی را افزایش دهد و انتقادات بیشتری را نصیب سران مونیخی نمایند، چون بر طبق اطلاعات روزنامه TZ آلمان، دی ماریا برای پیوستن به مونیخ خواستار دستمزدی چهارده میلیون یورویی در سال شده، در حالی که سران بایرن مونیخ سال گذشته با درخواست منطقی تونی کروس برای دریافت دستمزدی هشت میلیون یورویی مخالفت نمودند و وی را به راحتی به رئال مادرید واگذار کردند. حال با توجه به سطح دستمزد باقی ستارگان مونیخی جذب دی ماریا تنها می تواند نارضاینی و بی نظمی را در کادر تیم به وجود آورد. 

 

به قلم Johanes Mittermeier از وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
آلمان 90 + 14 شنبه 20 تیر 1394 ساعت 17:56

تبریک به کله کچل نابغه ... تیم رو داری داغون می کنی ... و تبریک به مدیران بی عقل ... تصور بایرن بدون رئیس ... و تبریک به MU

Levandofski شنبه 20 تیر 1394 ساعت 20:09

خوب جواب معلومه.چون دیماریا بدرد بایرن نخواهد خورد.برای هزارمین بار!!!حالا باز ببینید من کی گفتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد