وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یوگى لوو در پیروزى 7:1 مقابل برزیل بین دو نیمه به بازیکنان خود چه گفت؟

 

یک سال پیش در چنین روزهایى آلمان با پیروزى 7:1 مقابل برزیل به فینال ماراکانا رسید، با وجود پیروزى 5:0 آلمان ها در نیمه اول، یوگى لوو در بین دو نیمه صحبت هاى جالبى براى شاگردان خود داشته و آنها را در صورت انجام برخى حرکات تهدید به نیمکت نشینى در بازى فینال کرده بود.

تاریخى، غیر قابل باور، فاجعه بار یا تکرار نشدنى؛ اتفاقاتى که در هشتم ژوئن سال گذشته در بلوهوریزنته به وقوع پیوست قابل توصیف نیستند و بسیار غیر عقلانى به نظر مى رسند، در آن شب آلمان در مرحله نیمه نهایى جام جهانى 2014 مقابل برزیل میزبان صف آرایى نموده بود و همگان در انتظار دیدارى نفس گیر و متعادل از سوى هر دو تیم بودند، اما هزاران هوادار حاضر در استادیوم و میلیون ها بیننده تلویزیونى شاهد بزرگترین فاجعه و تحقیر تاریخ فوتبال بودند، چون درآن بازى مانشافت توانست با نتیجه 7:1 سلسائو را از پیش رو بردارد و به فینال ماراکانا راه یابد.

یوآخیم لوو سرمربى آلمان هنگامى که هنوز هم درباره این اتفاق تاریخى صحبت مى نماید، بلافاصله مى توان احساس نمود که چگونه وى همه جزئیات را به خاطر دارد. بعد از مشخص شدن برزیل به عنوان حریف آلمان در مرحله نیمه نهایى، یوگى لوو و تیم مربى گرى آلمان تمامى نقاط ضعف و قوت برزیلى ها را به صورت دقیقى تجزیه و تحلیل و آنابیز نموده بودند و سرمربى آلمان ها قبل از بازى نیز پیروزى بر سلسائو را امکان پذیر دانسته بود.

یوگى لوو در خصوص اتفاقات شب بلوهوریزنته مى گوید:"من احساسى مخلوط از شادى و ناباورى داشتم، در حین بازى و در دقیقه سى نیمه اول من از هانسى فلیک (کمک مربى تیم) پرسیدم که هانسى چیزى که اینجا اتفاق مى افتد واقعى است؟ در آن لحظه ما با پنج گل از برزیل جلو افتاده بودیم که براى من هرگز قابل درک نبود." بعد از پایان بازى در نیمه اول یوگى لوو در حین ورود به رختکن احساس رضایت عمیقى داشت، چون وى مطمئن بود که شاگردانش به فینال جام جهانى راه خواهند یافت.

اما این نتیجه قاطع سبب نشد که وى به نوعى خوش خیالى دچار گردد. یوگى لوو در آن زمان بر طبق ادعاى خود بسیار مصمم وارد رختکن شد و به صحبت هایى که براى شاگردانش در بین دو نیمه خواهد داشت در مدت زمان اندکى به صورت فشرد تفکر کرده بود. وى در این صحبت ها از شاگردان خود خواسته بود که به شدت احترام حریف خود را نگه دارند تا به غرور آنها لطمه اى وارد نشود.

یوگى لوو در رختکن به بازیکنان خود گفت:"بچه ها ما با اختلاف پنج گل پیش هستیم، من از شما انتظار دارم که در نیمه دوم نیز همین طور متمرکز، جدى، با دیسیپلین و منظم به بازى ادامه دهید. براى من واضح است که در نیمه دوم برزیلى ها براى اثبات خود به تماشاگران خودى و سایر مردم دنیا به آب و آتش خواهند زد با وجود اینکه نتیجه بازى مشخص است. به همین خاطر براى من مهم است که بازى را همانند ابتداى نیمه اول بسیار جدى بگیرید."

لوو خود زمینه اتفاقات بین دو نیمه بازى به یاد مى آورد:" من به بازیکنان گفتم که اگر یکى از شما بخواهد احترام برزیلى ها را جلوى هوادارنشان به خاطر نتیجه کسب شده نگه ندارد و یا آنها را به نوعى مسخره نماید، در بازى فینال نیمکت نشین خواهد بود و هیچ شانسى براى حضور در ترکیب اصلى نخواهد داشت. برزیلى ها براى ما در طول تورنمنت و زمان حضور در آنجا احترام بسیار زیادى قائل بودند و از نظر من بى احترامى و خدشه دار شدن غرور آنها هرگز قابل قبول نبود. چون ما خود در جام جهانى 2006 تلخى و دردناکى حذف از جام جهانى در مقابل دیدگان تماشاگران خودى را تجربه کرده بودیم."

شاگردان یوگى لوو به خوبى صحبت هاى سرمربى خود گوش فرا دادند و در نیمه دوم آندره شورله دو گل دیگر به گل هاى توماس مولر، میرو کلوزه، سامى خدیر و تونى کروس افزود، اما شادى گل آلمان ها  و اکنش آنها بعد از هر گل کاملا حد و مرزى مشخص داشت با وجود اینکه خوشحالى آنها از رسیدن به فینال ماراکانا بسیار بزرگ بود. شاگردان یوگى لوو در لحظات پیروزى و شادى به خوبى مى دانستند که چگونه با احترام  با حریف شکست خورده، ناراحت و حتى گریان خود برخورد نمایند. 

 

به قلم Lars Gartenschläger از وب سایت روزنامه آلمانى Die Welt
 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
هاینریش هیملر چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 22:41

درود بر مرد بزرگ و نابغه ی فوتبال یوگی لوو عزیز.

Führer چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 22:53

درود..چه تیمی و چه دیسیپلینی! میزبان بازیها که برزیل باشه رو هفت تایی کرد و میتونست بیشتر هم گل بزنه! هیچ وقت تیم ملی آلمان چنین افتخاری رو کسب نکرده بود..جام رو از قاره ای که ادعای فوتبالی بودن دارن رو به آلمان آورد و سال 2014 رو برای همیشه برای فوتبال آلمان در تاریخ جاودانه کرد..

germany چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 23:15

جنتلمن یوگی لوو

omidpm پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 00:11

درود برآلمان

Reza پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 00:12

سالگرد زلزله 7/1 ریشتری در برزیل

بایرن مونیخ پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 01:05

سلام اگه مدیر وبلاگ بزاره من اینجا لینک گروه رو بزارم
https://telegram.me/joinchat/0616a665025c42bae4ec209b97a400a3
عضویت برای بایرنیا آزاد

آلمان پادشاه فوتبال پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 12:02

یکی از بهترین شبهای زندگیم بود انشاالله بازم با آلمان قهرمان بشی یوگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد