وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فرانک ریبرى، مارکو فان باستن دوم؟

 

در زمینه مصدومیت مرموز فرنک ریبرى گمانه زنى هاى فراوانى مطرح شده و حال برخى از روزنامه هاى فرانسوى به همین دلیل دوران فوتبال ریبرى را تمام شده دانسته اند.

چه موقع فرانک ریبرى به فوتبال باز مى گردد؟ آیا او به شرایط ایده آل خود خواهد رسید؟ پرسش هایى هستند که در روزهاى اخیر به مراتب مطبوعات آلمانى را به خود مشغول کرده اند. حال روزنامه فرانسوى L’Equipe در حالى که فرانک ریبرى به دلیل برخورد ناعادلانه مطبوعات فرانسوى با خود آنها را بایکوت نموده،‌ در مطلبى با عنوان "ریبرى، مارکو فان باستن دوم؟" مدعى شده که این بازیکن فرانسوى بایرن مونیخ به دلیل شدت مصدومیت هاى اخیر قادر به بازگشت به فوتبال نخواهد بود، ادعایى که بسیار جنجال برانگیز بوده و ابعادى دیگر از مصدومیت این ستاره فرانسوى را آشکار مى سازد.

روزنامه L’Equpie در مطلب خود همچنین سعى نموده تشابهاتى آمارى نیز بین مصدومیت فرانک ریبرى و مارکو فان باستن ایجاد نماید. این مهاجم هلندى باشگاه میلان دو سال آخر دوران فوتبال خود را به دلیل مصدومیت بیشتر از روى نیمکت دنبال نمود و آسیب دیگى وى هرگز درمان نگردید تا وى مجبورگردید در سال 1995، تقریبا دو سال بعد از آخرین بازى رسمى خود براى میلانى ها در تاریخ 26 ماه مى سال 1993 در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیک مارسى، از فوتبال وداعى تلخ داشته باشد.

کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ نیز خود به مصدومیت هاى زیاد ریبرى اذعان دارد:"در حقیقت از لحاظ آمارى فرنک در دو سال گذشته اغلب مصدوم بوده است."و طبق اخبار منتشر شده در صورت سپرى شدن دوران درمانى موفقیت آمیز نیز، احتمال رسیدن فرانک ریبرى به اولین بازى هاى فصل آتى بوندسلیگا بسیار بعید به نظر مى رسد. فرانک ریبرى براى آخرین بار در تاریخ 11 ماه مارس سال جارى میلادى در پیروزى 7:0 مقابل شاختار دونتسک و در بازى برگشت از مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان اروپا براى بایرن مونیخ به میدان رفته و مصدومیتى که قرار بود سه الى چهار روزه درمان گردد، حال به بیش از 101 روز افزایش یافته است و پایانى براى آن نیز قابل پیش بینى نیست.

بعد از تشخیص اشتباه آسیب دیدگى و تلاش زودهنگام و ناموفق براى بازگشت به میادین، فرانک ریبرى به شدت عصبانى است، جان پیر برنیز مدیر برنامه هاى وى در گفتگویى با L’Equipe در این زمینه مى گوید:"فرانک هنوز دو سال دیگر با بایرن مونیخ قرارداد دارد، مونیخى ها بر روى وى حساب مى کنند، البته وى نیز باید در شرایطى باشد که بتوند به میدان رود. او باید به طور کامل درمان گردد، در حال حاضر او تنها تمرین مى کند."

فرانک ریبرى خود در زمینه مصدومیتش به روزنامه آلمانى Bild گفته بود:"این یک فاجعه است، من براى رسیدن به رویاهاى زندگى خود از شرایط خوبى برخوردار هستم، اما خود را آزاد احساس نمى کنم. من تنها به آسیب دیدگى خود فکر مى کنم، من مى خوهم بدوم، کار کنم و فوتبال بازى کنم. براى سپرى شدن این دوران تنها باید تمرین نمایم." حتى در تعطیلات تابستانى بین دو فصل نیز ریبرى به دلیل آینده نامشخص خود ناراحت است:"من فکر مى کردم که تعطیلات مى تواند به من کمک نماید، اما هرگز دوران خوبى در تعطیلات نداشتم و انگیزه اى براى انجام هیچکارى برخوردار نیستم." اما ممکن است چنین مسئله اى سبب شود ریبرى از فوتبال خیلى زود کناره گیرى نماید؟ مدیر برنامه هاى ریبرى در این زمینه معتقد است:"صادقانه بگویم،‌وى هرگز تسلیم نمى شود و از انگیز بالایى براى بازگشت به میادین برخوردار است، اما موقعیت کنونى براى او بسیار آزار دهنده و عصبانى کننده است و باید به آن اعتراف نمود."

بى تردید عصبانیت ریبرى قابل فهم است، چون وى از 51 بازى رسمى بایرن مونیخ در فصل گذشته تنها در 30 بازى حضور داشته و هفت ماه ر ا با مصدومیت پشت سرگذاشته است. البته مصدومیت او تنها محدود به فصل اخیر نمى شود، در فصل 2013/14 نیز ریبرى با مصدومیت هاى متعدد و متوالى روبرو بود که در نهایت به قیمت از دست رفتن حضور وى در جام جهانى 2014 به پایان رسید.

در سال 2015 مصدومیت ریبرى به اوج رسید به طورى که وى از 26 بازى بایرن مونیخ در این سال، تنها در 7 دیدار به میدان رفته است. اما آینده ریبرى چگونه قابل تصور است، مدیر برنامه هاى وى در این زمینه مى گوید:"پرسش اول این است که فرانک چگونه به میادین باز مى گردد؟ در این خصوص باید وى از لحاظ بدنى در موقعیت بسیار خوبى باشد چون وى از انگیزه بسیار بالایى براى درخشان سپرى کردن آخرین دوران حضور خود در بایرن مونیخ برخوردار است. ریبرى عاشق بایرن مونیخ است و مى خواهد تنها هر چه زودتر به فوتبال باز گردد."

فرانک ریبرى همچنان از اعتماد و حمایت سران باشگاه بایرن مونیخ برخوردار است ولى رابطه او با پپ گواردیولا سرمربى تیم همواره پر تنش بوده است، مدیر برنامه هاى ریبرى در این زمینه مى گوید:"تنها نباید به صورت مداوم بر روى مسائل منفى تمرکز نمود، ریبرى همواره به مربى خود احترام گذاشته، حتى اگر پپ گواردیولا برخى دیگر از بازیکنان را به وى ترجیح داده ست." بایرن مونیخ در بازار نقال و انتقالات به شدت در جستجوى جایگزینى مناسب براى ریبرى است،‌البته این موضوع براى ریبرى چندان نگران کننده نیست:"اصلا براى من مهم نیست، اگر من مصدومیتى نداشته باشم و به مرز آمادگى کامل برسم، کسى توان رقابت با من را ندارد، پس هر بازیکنى که مایل است مى تواند به مونیخ بیاید." اما از نظر روزنامه Bild مشکل اینجا است که "او هنوز آماده نیست".

پرسشى که مطرح مى شود این است که بدن فرانک ریبرى تا چه حد به او براى طولانى مدت اجازه بازگشتى درخشان به میادین خواهد داد؟ روزنامه L’Equipe اما به مونیخى ها توصیه مى نماید که :"خیلى منتظر فرانک ریبرى نمانند، چون امروز هیچ کس نمى داند که چه زمانى وى به میادین باز مى گردد."  

 

به قلم Sven Busch از وب سایت Eurosport

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
سید علی ۳۱ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 16:50

من نمیفهمم مگ همین چند روز پیش نبود تو این وبلاگ تاریخ بازگشت فرانک معلوم شده بود؟؟این دیگ چیه این وسط ؟؟بعدشم یعنی پپ شده با ی ستاره دچار تنش نشه ؟؟اخه این با همه ستاره های ما مشکل داره ک بابا

بایرن مونیخ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:12

مصدومیت ریبری طولانی شده اگرم برگرده دیگه مثه آمادگی قبلی خودشو نداره

افن برگ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:32

خدا نکنه اینجوری بشه...ریبری تموم نشده هنوز ، اینو بفهمید

هانس اولریخ رودل سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 19:42

دو تا توصیهدوستانه:

1-از هوا داران واقعی بارن خواهش میکنم فقط نظراتشون رو بیان کنن. بقیه به خوبی تشخیصمیدن کدوم نظرات باجعل اسمه ولی وقتی دهن به دهن اونا میزارین هم قابل تشخیص نیستین و هم موضوع اصلی بحث منحرف میشه .

2- دوستان (یا شاید هم یکنفربا اسم های مختلف) اوزیل دوست منم مسعود رو قبول دارم ولی طی دو روز گذشته هر جا پلک میزنم نگاتیو اسم اوزیل حک میشه . بسه بابا فهمیدیم . یه بار بنویسید نه500 بار تو یه پست.

محمد سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 19:43

به نظر من آردا توران یا کالهان اوغلو خوب بتونن جای ریبری رو پرکنن ولی ریبری یه چیز دیگس
انشالله زودتر برگرده لطفا همه براش دعا کنید

بایرن مونیخ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 19:49

چرا بعضی ها روی علاقه نظر میدن معلومه وقتی برگرده بعد از یه مدت طولانی بهش فشار میاد و مثه قبل نمیشه طول میکشه تا مثه قبل بشه

farhad سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 22:07

خدا کنه مثل سباستین دایسلر نشه

amirgermany چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 00:31

ماایرانی همیشه احساساتی هسیم ریبری وشوان اشتایگرنمی تونن تاابدبازی کنن امسال نرن نهایتش یک سال دیگه می رن اون چه مهمه بایرن مونیخ وتیم ملی المانه من 41سالمه واز12سالگی طرفداربایرن وتیم ملی المان بودم صدهابازیکن تواین 29سال اومدن ورفتن ولی بایرن115سال وتیم ملی المان97ساله که هسن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد