وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا نویر از نظر Kicker دیگر سنگربانى در کلاس جهانى نیست؟

 

هفته نامه تخصصى Kicker آلمان مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ را در آخرین ارزیابى خود دیگر سنگربانى در کلاس جهانى نمى داند.

بعد از رقابت هاى جام جهانى 2014 در کشور برزیل مانوئل نویر خود را به عنوان یکى از برترین سنگربانان دنیا معرفى نموده و هنوز خروج از دروازه هاى وى در بازى مقابل الجزایر، واکنش هاى او در دیدار مقابل فرانسه و همچنین فینال ماراکانا در ذهن دوستداران فوتبال باقى مانده است. به همین دلیل هفته نامه تخصصى فوتبال Kicker وى را در سال 2014 بر اساس مقیاس ها و ارزیابى هاى خود دو مرتبه به عنوان دروازه بانى در سطح جهانى معرفى نموده بود.

سالانه دو مرتبه چنین ارزیابى هایى از بازیکنان حاضر در بوندسلیگا از سوى Kicker صورت مى پذیرد و در آخرین نتایج و بررسى هاى منتشر شده از سوى این هفته نامه فوتبال معتبر آلمانى، مانوئل نویر دروازه بان تیم ملى آلمان و باشگاه بایرن مونیخ و همچنین بهترین سنگربان جهان در دو سال اخیر، دیگر در کلاس جهانى قرار نمى گیرد و این هفته نامه وى را در کلاس بین المللى طبقه بندى نموده است، در کلاسى که دروازه بانانى نظیر  برند لئو (بایرلورکوزن)، یان زومر (مونشن گلادباخ)، رنه آدلر (هامبورگ)، رومان بورکى (فرایبورگ – دورتموند) و دیگو بنالیو (وولفسبورگ) نیز حضور دارند. بر اساس این گزارش عملکرد ضعیف نویر در دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا سبب چنین افتى در این رده بندى شده، در غیر این صورت وى با عملکرد خوب خود در دور رفت،‌ همچنان سزاوار حضور در کلاس جهانى بوده است.

این هفته نامه ارزیابى خود در زمینه عملکرد مانوئل نویر را این گونه بیان نموده است:"فلسفه و ایده فوتبالى پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ سبب شد تا در برخى از بازى ها موقعیت هاى زیادى بر روى دروازه مانوئل نویر توسط حریفان ایجاد شود و مانوئل نویر از قدرت مهار تمامى این توپ ها برخوردار نبوده است."، Kicker البته از دو دلیل دیگر نیز براى کاهش طبقه بندى مانوئل نویر نام مى برد، در دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا نویر تنها چهار مرتبه دروازه خود را باز شده دید، در صورتى که چنین آمارى در دور برگشت به عدد چهارده رسیده است. در دور رفت نویر در سیزده بازى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد، در حالى که در دور برگشت وى تنها در هفت دیدار گلى دریافت نکرده است.

در بازى برگشت مقابل مونشن گلادباخ که با شکست 2:0 مونیخى ها به همراه بود نیز مانوئل نویر اشتباهات عجیبى مرتکب شدکه سبب گردید Kicker  امتیاز "پنج" بدترین امتیاز ممکن را براى وى در نظر گیرد. در دور رفت اما امتیاز "چهار" در بازى 0:0 مقابل هامبورگ بدترین امتیاز تعلق گرفته به نویر از سوى Kicker بود.

نمودار عملکرد مانوئل نویر در لیگ قهرمانان اروپا، بازى هاى جام حذفى و حتى دیدارهاى ملى نیز در سال 2015 در قیاس با سال 2014 با افت روبرو بوده است. میانگین امتیازات نویر در شش بازى مرحله گروهى لیگ قهرمانان اروپا به "2.17" بوده و در شش بازى هاى مرحله حذفى این میانگین امتیازى به عدد "سه" رسیده است. در رقابت هاى لیگ قهرمانان اخیر عملکرد نویر به خصوص در شکست 1:3 مقابل پورتو در بازى رفت از مرحله یک چهارم نهایى با انتقادات بسیار زیادى روبرو بوده و در صحنه سه گل دریافتى این دیدار با اینکه نویر در هیچ کدام از گل ها به صورت مستقیم مقصر نبوده، اما Kicker در این بازى امتیاز ضعیف "پنج" را براى نویر در نظر گرفته است.

مانوئل نویر اما از نظر این هفته نامه همچنان بهترین سنگربان فوتبال آلمان محسوب مى شود، بدو ایلگنر سنگربان سابق تیم ملى آلمان نیز چنین موضوعى را تایید مى نماید:"نویر با این تفاسیر همچنان برترین سنگربان آلمان براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم ملى است." از نظر Kicker مانوئل نویر تا کنون پنج مرتبه در زمستان 2011، تابستان 2011، تابستان 2013، تابستان 2014 و زمستان 2015 در کلاس جهانى طبقه بندى شده، اما براى تابستان 2015 این هفته نامه سنگربان بایرن مونیخ را سزاوار  قرار گرفتن در چنین سطحى ندانسته است. حال تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که چه زمانى نویر بار دیگر به کلاس جهانى باز خواهد گشت و از نظیر یوآخیم لوو تابستان آینده و زمان برگزارى رقابت هاى یورو 2016 ایده آل ترین زمان ممکن براى چنین اتفاقى خواهد بود. 

 

به قلم Jörg Rößner از وب سایت روزنامه آلمانى Die welt
 

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
narcis13 سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 16:10

خوشم میاد همه چی در نهایت به پپ ختم میشه
لطفا کسی این گند کاریاش و حرصایی که واسه موندن شواینی میخوریم یادش نره .. که پس فردا تا یه برد اورد نگین اها بفرمایید ببینید چه پپ خوبه :|
فقط منتظر یورگیم .. بخاطر یورگی دورتموندو هم دوست داشتم ^_^

بایرن مونیخ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:10

اگر اون لایی زاویه بسته از ماینتس رو نمیخورد الان اینطوری نمیشد

اف سی هالیوود سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:38

حیف که هفته نامه مال آلمانه وگرنه میگفتم
kicker خیلی غلط کرده
ببخشید دیگه امروز اعصاب برام نمونده

افن برگ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:41

این تحلیل ها رو کی کرده؟؟؟نویر واسه اینکه بهترین دروازه بان تاریخ بشه دورخیز کرده،اون موقع یه کسی میاد میگه نویر در کلاس جهانی نیست...ولی قبول دارم که بایرن افت کرده بود و نه نویر

هاینکس کبیر سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 18:02

نویر به خاطر گواینکه گواردیولا**** هست افت کرده

hamid arena سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 21:31

روزنامه کیکر غلط اضافی کرده.

باستی شواینی چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 00:22

خاک تو سر کیکر با این نظرش ولی مانو با این حرفا کوچیک نمیشه

Erik چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 02:29

دلیلش مشخصه
همیشه تو نظر سنجی ها هم بازیکنای دورتموند بهترن !!!!
تعداد طرفدارای دورتموند هم بیشتره

only bayern چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 13:35

امسال واسه انتخاب بهترین دروازه بان جهان یه بوهایی داره به مشام میرسه انگار دارن واسه چیزی برنامه ریزی میکنن.امیدوارم اشتباه کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد