وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا تیاگو اهمیتی حیاتی برای فصل بعد دارد؟

 

وقتی خبر انتقال رسمی اش در تابستان سال 2013 منتشر شد، همگان منتظر بودند تا تیاگو بار فنی و تاکتیکی میانه ی میدان تیم بایرن را به دوش بکشد.پس از آنکه چندین سال از جوانی اش را تحت هدایت پپ در بارسلونا گذرانده بود،او با مربی محبوبش به تیم فاتح سه گانه ی باواریایی ها پیوستند تا روزهای بزرگی را در مونیخ رقم بزنند.

وقتی در زمین مسابقه حضور دارد،عملکردش درخشان است و کاملا تکنیک نابش به چشم می آید.ولی مشکل اینجاست که وی به سبب مصدومیت نتوانسته آن چنان که باید در ترکیب تیم حضور یابد و در دو فصل کامل حضورش در مونیخ تنها در 38 دیدار به میدان رفته است.

اما در اواخر فصل قبل تیاگوی 24 ساله بازگشتی مثال زدنی داشت و اکنون جزء امیدهای پپ برای فصل آینده به شمار می رود.نیاز گواردیولا به آلکانتارا،در فصل آینده به حداکثر خواهد رسید.پس از فروش کروس،اکنون تیاگو تنها بازیکن در خط میانیست که علاوه بر دارا بودن تکنیکی ناب و تجربه ی خوب،سن بالایی هم ندارد.جاشوآ کیمیچ و هویبرگ تجربه و زمین دیدگی تیاگو را ندارند،مارتینز و آلابا خاصیت تدافعیشان بیشتر است و آلونسو،باستی و لام هم 30 سال را رد کرده اند.

ولی با توجه به پیشینه ی تیاگو(از بابت مصدومیت های طولانی)،هیچ بعید نیست که کادر فنی و سران بایرن گوشه چشمی به خرید هافبک میانی خلاقی داشته باشند.اما شاید مشکل اصلی تر در خط حمله ی بایرن باشد.جایی که ریبری و روبن با مصدومیت بی موقعشان ضربه ی غیر قابل انکاری در فصل گذشته به بایرن وارد نموند؛عاملی که باعث شده است تا نام دی ماریا به عنوان جدی ترین گزینه ی باواریایی ها در نقل و انتقالات بر سر زبان ها بیاید،گزینه ای که شاید رکورد دست به جیب شدن کله گنده های بایرن در تاریخ باشگاه را هم تغییر دهد.

اگر این اتفاق بیفتد و دی ماریا راهی مونیخ شود،بعید است که سران بایرن مبلغ هنگفت دیگری برای خرید بازیکن درجه یک هزینه کنند.اگر این احتمالات عملی شوند،بدین معنی خواهد بود که بخش اعظم بار اصلی فصل بعد بایرن بر دوش تیاگو خواهد افتاد.بازیکن ملی پوشی که پتانسیل بالا و توانایی اش بر جهانیان شناخته شده و هیچ کسی بهتر از گواردیولا-که نخستین بار در سال 2009 وی را به سطح اول فوتبال دنیا آورد- نمی تواند از آن بهره ببرد.با توجه به بازیکنان خط میانی بایرن،که مجموعه ای از بازیکنان کم تجربه و پا به سن گذاشته است،تیاگو می تواد به عنوان پلی در این بین قرار بگیرد.

اگرچه تا به امروز سطح بالای تکنیک آلکانتارا به هوادارن فوتبال ثابت شده است،ولی او آن چنان که باید در حد نامش در بایرن ندرخشیده است.وی در فصل گذشته اگرچه در همان روزهای اول بازگشتش نمایشی قابل قبول داشت،اما در میدان بزرگ نیوکمپ در برابر تیم سابق خود این نکته را نشان داد که هوز با روزهای اوجش فاصله دارد.

اگر تیاگو آماده سازی پیش فصل خوبی داشته باشد و البته اسیر مصدومیت های طولانی مدت نشود،قطعا می تواند برگ برنده ای برای بایرن در فصل 2015-16 باشد،چیزی که در واقع اصلی ترین هدف از خرید او در سال 2013 هم می باشد.
 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
بایرن مونیخ یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 00:53

فقط یه اسپانیایی بدرد بخور اونم تیاگو

علی یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 02:00

سلام
بازیکن درخشان تو بازی حساس درخشانه تیاگو کم بود تو بازی رفت پاس گل بده البته گل سوم روی اشتباه بازیکن خفننننننننن تیاگو و استاد آلونسو بود،تو ترکیب احتمالی هم بیش از 4 آلمانی نیست خدا فصل بعد بخیر کنه.
من ترجیح میدم شواینی ، مولر ، گوتزه نیمکت باشن بایرن تو 10 هفته اول بوندس لیگا تیم آخر باشه که استاد رومینیگه یه بهونه برای اخراج آقای.... داشته باشه ، تا فسخ قرارداد روترجیح بده به فصل بی جام بی سهمیه و بی سود برای استاد رومینیگه مهمتر از این استاد ...... هواداران بایرن.

GERMANY یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 04:23

بایرن مونیخ خاوی مارتنیز هم یه اسبانیایی بدردبخور و دوسداشتنیه....اینم یادت رفا بکی جز تیاکو..

karan یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 10:49

بچه ها انصافا برنات هم آینده داره همین بادشتوبر خودمون با تیم فن خال 2 اشتبا بد داشت و هر دو به شکست منجر شد و در استانه حذف شدن قرار گرفتیم ولی الان بهترین دفاعه...
برنات پشت سر الابا واقعا خوبه
نویر
برنات-بن عطیه-بواتنگ-لام
الابا-goad fusball-تیاگو
ریبری-مولر-روبن
لوا
با ایتن ترکیب واقعا سرعت تیم خیلی خوبه و تو ضد حمله ها مرگبار میشن
پارسال مصدومیت بایرن رو داغون داد وگرنه بارسا و دورتموند رو له میکردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد