وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اشک‌های پپ در غم شاعر فقید کاتالونیا

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سرمربی کاتالونیایی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در مراسم یادبود شاعر فقید کاتالونیا اشک ریخت و از بزرگی و عظمت این شاعر سخن گفت.


جوزپه گواردیولا سرمربی پیشین تیم فوتبال بارسلونا و سرمربی خوش فکر اما تحت فشار بایرن مونیخ آلمان روز گذشته به عنوان میهمان ویژه به مراسم یادبود شاعر فقید کاتالونیا، میکل مارتی ای‌پل حضور یافت. این شاعر بزرگ کاتالونیایی متولد سال 1929 است که از 14 سالگی به خاطر فقر شدید در یک کارخانه مجبور به کار شد و هرگز نتوانست در مدرسه درس بخواند. او خواندن و نوشتن را با حضور در راهروهای مدارس و دانشگاه‌ها و با گوش دادن به صحبت‌های معلمان از پشت در کلاس آموخت و شیفته ادبیات و تاریخ آمریکای جنوبی و اسپانیا شد.

اشعار او در کاتالونیا برای جدایی طلبان این منطقه از خاک اسپانیا بسیار الهام بخش بوده است و سوسیالیست‌های غرب اروپا اشعار او را بسیار می‌پسندند. وی به سال 2003 بر اثر شدت گرفتن اثرات ناشی از بیماری مهلک مولتیپل اسکلوروزیس درگذشت، بیماری که از کوکی با وی همراه بود و در اشعارش نیز حضور پرنگی داشت.

پپ گواردیولا در مراسم روز گذشته یاد این شاعر بزرگ را گرامی داشت و البته هنگام گوش دادن به اشعارش که توسط یکی از جوانان کاتالونیایی قرائت می‌شد نتوانست بر احساساتش مدیریت داشته باشد و برای دقایقی اشک ریخت. وی به اصرار برگزارکنندگان این مراسم در شهر برلین آلمان، درباره اذین شاعر بزرگ سخنرانی کرد.

کتاب جامع این شاعر بزرگ به دو زبان اسپانیایی و آلمانی به تازگی منتشرشده و گواردیولا در مراسم رونمایی از این کتاب به تاریخ 30 ژوئن حاضر خواهد بود. 

 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
Aref Germany سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 20:13

این شاعره سرگذشتش مثل محمد تقی خان امیر کبیره !

کائیچیئو سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 20:59

پپ با اومدنش به بایرن دو تا جام UCL تقدیم اسپانیاییا کرد ، در صورتی که یه سرمربی درجه 2 هم اگر بود یه سال قهرمان اروپا میشد
امسال اگر بایرن قهرمان اروپا نشه ، پپ باید گورشو گم کنه

بایرن مونیخ سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 22:33

خدا وکیلی مربیگری توی بارسا کاره سختی نیست . همش به خاطر بازیکناس . پپ از وقتی هم که اومده جام خاصی نگرفته . به خصوص این فصل . دورتموند هم که این فصل افت کرده بود . پس بایرن رقیب خاصی هم نداشته . چرا پس به همین دورتموند بحران زده باخت و از جام حذفی حذف شد ؟؟؟ . توی لیگ قهرمانان میشه حالا تا یه حدودی چشم پوشی کرد ولی در کل اونجا هم به جز مرحله گروهی خراب کرد . نتیجه 0 - 0 با شاختار 3 - 1 باختن به پرتو !!! معنی نمیده برای بایرن . باید گواردیولا از بایرن بره همینطور الونسو . همه دیدن که به خاطر دو تا سوتی الونسو از من سیتی با وجود 10 نفره بودن توی دقیقه 85 دوتا گل خوردیم و 3 - 2 باختیم بقیه سوتی های الونسو بماند .... فقط یه بازیکن مثه آدم آورده اونم تیاگو بقیه اشغال . این پرونده این فصل گواردیولا فصل پیش اصلا قابل گذشت نیست . باخت 4 - 0 تو مونیخ اصلا قابل قبول نیست . اون فصل که ما مسدوم نداشتیم با این تفاسیر گواردیولا نمره قابل قبولی نگرفته و باید از بایرن بره . ای کاش سران بایرن اینو بخونن

googooli سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 22:43

حالا گریه نکن چیزی نشده که. همه میمرن.

هانس اولریخ رودل چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 13:01

خدا بیامرزه ولی تو بهتره واسه خودت گریه کنی

امیر بایرنی آلمانی چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 16:19

گریه نکن پسرم, خودم برات میخرم

سران بایرن چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 16:56

چـــــــــــــــشم! اوامری باشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد