وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هامان شمارش معکوس برای رفتن گواردیولا را آغاز کرد

 
به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دتمار هامان هافبک سابق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن که چند سالی هم در فوتبال انگلستان وباشگاه لیورپول حضور داشت، این روزها به عنوان کارشناس ورزشی شبکه اسکای آلمان فعالیت می کند.

قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان و پیروزی قاطعانه 3-1 این تیم برابر یووه توجه هامان را جلب کرده اما نکته مهم، لزوم بازسازی بایرن و تجدیدنظر گواردیولا در تاکتیک هایش در مونیخ است: 

** به نظر شما هم بارسا قهرمان لایق این فصل لیگ قهرمانان بود؟

--شما که خودتان بازی را در برلین دیدید. آنها مقابل یووه 75 درصد زمان بازی توپ را در اختیار داشتند و به نظرم کاملا لیاقت این قهرمانی را داشتند.

**کار آنها در نیمه نهایی مقابل بایرن به مراتب سخت تر بود!

---شاید آنها مقابل بایرن تنها در دیدار رفت جدی بازی کردند. شما دیدید که مقابل یووه هم پس از دریافت گل تساوی باز هم  جدی بازی کردند. به نظرم مقابل بایرن در هر دو بازی بارسا تیم برتر زمین بود هرچند که در دیدار دوم شکست خورد. آنها بعد از گذشت  نیم ساعت از بازی در مونیخ گل هایی را که نیاز داشتند به ثمر رساندند و احتیاجی به تداوم فشار نداشتند.

***چطور بارسا توانست پس از شش سال باز هم سه جام را در یک فصل بدست آورد؟

--همه چیز به سقوط و اوج گرفتن مسی مربوط می شود. او نبض تیم را در اختیار دارد. وقتی آنها هفت گل از بایرن در دو بازی خوردند، مسی بیمار بود و نمی توانست با تمام توان بازی کند. بارسا بدون او قدرتی نداشت. با نیمار و سوارس و البته راکیتیچ که کسی روی او حساب نمی کرد، بارسا نمایش قدرتمندانه ای دراین فصل داشت. اینکه آنها بهتر از شش سال قبل هستند را باید بررسی کرد ولی قطعا ضعیف تر نیستند.

**به نظر شما بایرن باید در بازار نقل و انتقالات فعال باشد؟

--مشکل بایرن پا به سن گذاشتن ریبری و روبن است که در سال های اخیر همیشه برای بایرن تعیین کننده بوده اند. شاید آنها یکی دو سال دیگر دوام بیاورند ولی در کنار آنها شواین اشتایگر و آلونسو دیگر جوان نیستند و به نظرم باید دست به یک جوانگرایی زد. شاید حتی انتظار برای یک فصل دیگر هم دیر باشد. البته بخش عمده ای از تیم از جمله مولر ، آلابا ، بادشتوبر و رود هنوز سال های زیادی می توانند بازی کنند ولی در برخی از پست ها از جمله خط حمله و خط دفاعی ما به مهره های جدیدی نیاز داریم.

**در رسانه ها صحبت از گریزمان و استرلینگ است . فکر می کنید بایرن باید این بازیکنان گران قیمت را خریداری کند؟

--بایرن توانایی مالی خرید بازیکن یکصد میلیون یورویی را هم دارد ولی باید دید که این بازیکن چقدر می تواند در روند کار تیم تاثیر بگذارد. اگر من باشم هرگز برای خرید بازیکنانی مثل استرلینگ و یا گریزمان 80 میلیون یورو خرج نمی کنم. هزینه ها باید بازده داشته باشد.

**تداوم کار مربی را چطور می بینید؟

خیلی ساده است. بایرن باشگاهی بوده که گاهی پس از شش ماه عذر مربی را خواسته، ولی برای اینکه تیم بتواند به هماهنگی لازم برسد مربی باید لااقل از سه سال حضورش در باشگاه مطمئن باشد. مربی فعلی بایرن منتظر قرارداد تازه است و این می تواند فضای باشگاه را عوض کند. من هنوز معتقدم گواردیولا خودش را در بایرن اثبات نکرده است. او همه چیز را در لیگ خلاصه کرده و در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی نداشته است. بایرن در دو سال گذشته در نیمه نهایی 4-0 مقابل رئال و 3-1 مقابل بارسا مغلوب شد در حالی که تیم از نظر مهره چیزی کم نداشت. از سوی دیگر گواردیولا وظایف اضافه ای را در تیم برای خودش قائل می شود که می تواند خیلی زود او را در خلال فصل خسته کند و تمرکز لازم را از او بگیرد. من فکر نمی کنم گواردیولا زیاد در بایرن دوام بیاورد.  

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
بایرن یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 19:48

خدا شفا بده
همون جمله رومینیگه براش بسه

رضاباستیان یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 22:40

خداحافظ پپ

poldi یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 23:34

پپ امسال سه گانه می گیره...به کوری چشم دشمناش

امیربایرنی دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 15:08

امید وارم فصل بعد پپ گند بزنه بعدش یا فاوره رو میارن یاکلوپ یا یه سرمربی غسر پپ

snowwhite دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 16:49

الیور کان عزیز تولدت مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد