وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ نیازمند انقلاب یا اصلاحات؟

 
بایرن مونیخ در فصل آینده شاهد برخى تغییرات خواهد بود، اما آیا تغییراتى بزرگ و انقلاب گونه در این تیم ضرورى به نظر مى رسد؟ چه چیدمان هایى براى این تیم در فصل آتى قابل تصور است؟

کاپیتان فیلیپ لام به تازگى اعلام نموده که بایرن مونیخ همچنان از پتانسیل لازم براى فتح لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است و این تیم نیاز به تغییراتى وسیع ندارد، با نگاهى به کادر فعلى مونیخى ها مى توان ادعاى لام را تا حدودى به جا دانست اما در صورت تکرار مصدومیت هایى نظیر فصل اخیر آیا مى توان ادعاى فیلیپ لام در خصوص قهرمانى بایرن موینخ در این رقابت ها را صحیح دانست؟ از طرفى برخى از بازیکنان اصلى تیم نیز از مرز سى سالگى عبور کرده اند و این دو مسئله سبب خواهد شد که سران مونیخى تغییراتى را در کادر بازیکنان خود در نظر گیرند، اما در کدام نقاط از زمین نیاز به تغییرات ضرورى تر به نظر مى رسد؟

 

دروازه بان،‌ با حضور نویر کمبودى احساس نمى شود

مونیخى ها با حضور مانوئل نویر، بهترین سنگربان دنیا را در اختیار دارند که هنوز سال هاى زیادى مى تواند دروازه مونیخى ها را بیمه نماید. به احتمال فراوان په په رینا تنها بعد از یک سال حضور در بوندسلیگا، بایرن مونیخ را ترک خواهد نمود، در این صورت مونیخى ها از تام اشتارکه و ایوان لوکیچ جوان، دروازه بان تیم دوم خود مى توانند به عنوان دروازه بان هاى ذخیره تیم بدون پرداخت هزینه اى استفاده نمایند. البته در صورت قطعى شدن خروج رینا، مونیخى ها مى توانند سنگربان دیگرى را نیز جذب کنند و به همین دلیل این روزها در مطبوعات آلمانى از رومان وایدنفلر دروازه بان دورتموند به عنوان یکى از خرید هاى احتمالى قهرمان بوندسلیگا یاد مى شود.

 

خط دفاعى و پازل مدافع میانى

ژروم بوآتینگ و هولگر بداشتوبر دو انتخاب اول پپ گواردیولا براى این پست به شمار مى روند، این دو بازیکن مدافعین میانى مدرنى هستند که در هر لحظه از این قابلیت برخودرارند که با پاس هاى خود سیستم بازى تیم را تغییر دهند. بداشتوبر بعد از بازگشت اعجاب آور خود در این فصل دوباره دچار مصدومیت شد و با غیبت خود ثبات مونیخى ها در خط دفاعى را دچار تزلزل نمود. مهدى بن عطیه نیز در بازى هایى که در ترکیب تیم قرار داشت به اثبات رساند که چرا مونیخى ها در آخرین لحظه هاى مهلت نقل و انتقالات سال گذشته وى را از رم به خدمت گرفتند. اما در موضوع بازى سازى وى کیفیت پایین ترى نسبت به بداشتوبر و بواتینگ دارد، اما مى تواند در دفاع سه نفره به مهره اى قابل اتکا براى گواردویلا بدل گردد، البته در روزهاى اخیر اخبارى مبنى بر علاقه اینتر ایتالیا به وى منتشر شده و امکان فروش وى از سوى مونیخى ها نیز وجود دارد.

احتمال فروش دانته اما بسیار بیشتر به نظر مى رسد، این مدافع برزیلى اشتباهات زیادى در این فصل از خود به نمایش گذاشت و در صورت ارائه پیشنهادى مناسب مونیخى ها، در واگذارى وى تردیدى به خود راه نخواهند داد. البته این مسئله به میزان آمادگى خاوی مارتینز نیز تا حدودى بستگى خواهد داشت، با حضور مارتینز سیستم بازى بایرن مونیخ انعطاف بیشترى پیدا مى نماید و پپ گواردیولا حتى در بین بازى و در صورت لزوم نیز مى تواند از وى حتى به عنوان هافبک میانى نیز بهره گیرد. به این ترتیب در پست دفاع میانى بایرن مونیخ با توجه به حضور مارتنیز و حتى بازیکنانى نظیر آلابا و رافینیا نیاز به تغییرات گسترده نخواهد داشت.

 

خط میانى و بحث همیشگى محل بازى فیلیپ لام

فیلیپ لام مدافع کنارى یا هافبک دفاعى؟ این پرسش در جام جهانى 2014 نیز بارها مطرح شد و حال نیز سیاست نقل و انتقالات بایرن مونیخ بستگى زیادى به محل بازى کاپیتان بایرن مونیخ در فصل آینده خواهد داشت. اگر گواردیولا باز هم از لام در خط میانى بهر گیرد، نیاز به یک مدافع کنارى سمت راست در مونیخ بسیار ضرورى به نظر مى رسد، چون از رافینیاى برزیلى در بلند مدت نمى توان انتظار بازى با کیفیتى در این منطقه داشت.

میشل وایزر در دور برگشت از رقابت هاى فصل اخیر پتانسیل خود براى بازى در این منطقه را نشان داد، اما قرارداد او در تابستان به پایان مى رسد و تمدید آن هنوز قطعى به نظر نمى رسد. مارتین مونتویا و دنى آلوز گزینه هاى بارسلونایى پپ گواردیولا براى بازى دراین این پست محسوب مى شوند، به خصوص مونتویا که در تابستان گذشته نیز شایعاتى براى پیوستن وى به مونیخ به گوش مى رسید.

در صورت حضور لام در دفاع راست آن گاه در خط میانى نیاز به جذب بازیکنى جدید در پست هافبک دفاعى ضرورى به نظر مى رسد، ژابى آلونسو نه تنها از سن بالایى برخوردار است بلکه به اثبات رسیده که استایل بازى او نیز چندان با فلسفه بازى بایرن مونیخ سازگار نیست. وى اغلب تمایل به بازى رو به عقب دارد و به همین دلیل همواره فاصله زیادى بین او و سایر بازیکنان میانى مونیخى دیده مى شود که سبب مى شود پاس هاى ارسالى از او براى حریفان قابل پیش بینى و کنترل باشد، از طرفى ضعف هایى نیز در زمینه ورزشى از وى مشاهده شده است. از باستین شواین اشتایگر نیز چنین انتقاداتى از سوى مطبوعات و کارشناسان وجود داشته اما بر خلاف آلونسو وى بازیکن بسیار انعطاف پذیرترى است و پپ گواردیولا به علت خطرناک بودن کاپیتان مانشافت جلوى دروازه حریف، مایل است از وى بیشتر در یک خط جلوتر بهره گیرد و او را به نوعى رهبر تیم در فاز تهاجمى قرار دهد.

مارکو وراتى با تکنیک و تاکتیک پذیرى بالایى دارد مى تواند به راه حلى ایده آل براى خط میانى مونیخى ها بدل گردد، اما مشکل  اصلى وراتى که به نوعى وارث پیرلو در فوتبال ایتالیا محسوب مى شود، این است که وى با پاریس سن ژرمن قرارداد دارد و پاریسى ها بى تردید براى واگذارى وى مبلغ زیادى را درخواست خواهند نمود. راه حل دیگر مونیخى ها اعتماد به بازیکنى جوان از کادر تیم است و آنها مى توانند در این زمینه براى آینده بر روى جیان لوکا گائودینو با توجه آرامش و سبکى که دارد به عنوان قلب تیم در میانه میدان سرمایه گذارى نمایند.

 

بخش تهاجمى،جستجو برى  وارثین روبن و ریبرى

بازگشت قدرتمند آرین روبن در فصل آینده قطعى به نظر مى رسد، این بازیکن هلندى بسیار جاه طلب بوده و در تلاش است بار دیگر به فرم بسیار ایده آل و فوق العاده خود بازگردد. شرایط فرانک ریبرى اما کمى متفاوت به نظر مى رسد و معماى مصدومیت این ستاره فرانسوى پایانى ندارد. با این حال این دو ستاره بایرن مونیخ در دو سمت زمین هر دو بالاى سى سال سن دارند و به همین دلیل سران باشگاه به دنبال یافتن جانشینانى مناسب براى آنها خواهند بود. در حالت ایده آل آنها بازیکنانى را جذب خواهند نمود که از توانایى بازى در کناره هاى میدان برخوردار باشند و به همین دلیل در مطبوعات اروپایى از نام هاى بزرگى همانند دى ماریا و استرلینگ به عنوان بازیکنان مورد علاقه بایرن مونیخ نام برده مى شود. دى ماریاى آرژانتینى با توجه به تکنیک، تجربه و انعطاف پذیرى که دارد مى تواند به طور کامل براى ترکیب مونیخى ها مناسب باشد، اما احتمال جابه جایى او بسیار پایین به نظر مى رسد.

رحیم استرلینگ از لیورپول اما مى تواند گزینه اى مناسب تر در این زمینه به حساب آید، این ستاره انگلیسى با پویایى که دارد مى تواند در چیدمان هاى 3-3-4 و 3-4-3 در هر دو سمت زمین به کار گرفته شود. مطبوعات اسپانیایى در این روزها حتى از علاقه پپ گواردیولا به پدرو براى جانشینى روبن و ریبرى صحبت به میان آورده اند، این اسپانیایى بازیکن باهوشى است که علاوه بر کناره ها از توانایى بازى در مرکز زمین نیز برخوردار است. در حال حاضر پدروى 27 ساله در بارسلونا زیر سایه مثلث اعجاب انگیز مسى، نیمار و سوارز قرار گرفته و چندان از شرایط خود در نیوکمپ راضى نیست و تعجبى ندارد اگر وى به دنبال چالشى جدید براى خود باشد.

براى پست مهاجم هدف مونیخى ها در فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب بازیکنى نخواهند بود، با وجود اینکه کلودیو پیزارو در تابستان از مونیخ جدا خواهد شد. روبرت لواندوفسکى و توماس مولر اولین گزینه هاى پپ گواردیولا در این منطقه از زمین به حساب مى آیند، اما براى این سرمربى اسپانیایى استفاده از آرین روبن در پست مهاجم نوک نیز قابل تصور است، گرچه وى هنوز از چنین ایده اى در ترکیب بایرن مونیخ بهره نبرده است. پپ گواردیولا صرف نظر از جذب بازیکنانى نظیر دى ماریا، استرلینگ و پدرو توسط بایرن مونیخ همانطور که در فصل اخیر نیز به اثبات رسید، براى به نتیجه رسیدن نیاز به بازیکنانى با تکنیک که از تاکتیک پذیرى بالایى بر خوردار هستند، نیاز مبرم دارد.

 

با این تفاسیر چیدمان هاى ذیل براى بایرن مونیخ 2015/16 قابل تصور است:  

 

 

 

 

 

 

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
mojtaba جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 19:52

ترکیبی که توش شواینی و مولر فیکس نباشن مزخرفه...در ضمن این یارو تو عکس بالا دقیقا شبیه گاوچرونا افتاده....

دختر باواریایی جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 21:41

شواینی و توماس و ماریو که فیکس نیستن

heresh جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 23:17

امیدوارم هویبرگ و گوتزه به فرم ایدال برسند، قرار نیست سه بازیکن با هم در یک فصل به تیم تحمیل شود، می‏توانند امسال یک بازیکن فوق ستاره و یک جوان با استعداد بخرند.
امیدوارم بایرن مث منچستر نشه که کل ساختار تیم رو عوض کردند(دیدیم که فصل اول عنوانی کسب نکردند و فصل آینده هم هنوز مشخص نیست که می توانند عنوانی کسب کنن)

به امید کسب افتخارات بیشتر بایرن ومانشافت

vida شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 13:10

بایرن مونیخ فقط نیازمند رفتن پپ

ارتش سرخ باواریایی شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 21:24

دخترباواریایی خیلی راس میگی منم باتو هم نظرم

farhad یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 07:32

گوتزه استعدادیه که گواردیلا داره خرابش می کنه،،،، گوتزه 4 تا بازی فیکس بازی کنه اعتماد به نفسش دوباره بر می گرده.... گوتزه می تونه جانشین ریبری باشه و نیازی به هزینه کردن واسه دی ماریا نیست،،،،،، ما به جای الونسو نیاز به بازیکن داریم،، 2 تا هافک وسط شوت زن و درگیر مثل تونی کروس که به راحتی از دست دادیمش!!!! اون هم به یکی از تیم هایی که رقیب مستقیم ماست !!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد