وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توهمى که به واقعیت نزدیک نشد

 

سران بایرن مونیخ تنها یک هدف داشتند، آنها مى خواستند بار دیگر به فاصله دو سال یک سه گانه دیگر را کسب نمایند، توهمى که با هدایت پپ گواردیولا هرگز به واقعیت نه تنهاحتى نزدیک نشد، بلکه انتقادات فراوانى را نیز به خاطر عملکرد ضعیف بایرن مونیخ در انتهاى این فصل به همراه داشته است.

اولى هوینس مدیر صادق و بسیار احساسى سابق بایرن مونیخ که مدت ها ریاست این باشگاه را در بالاترین سطح در اختیار داشته، بیشتر با تکیه بر احساسات قلبى خود تصمیم گیرى مى نموده و معمولا از ابراز نظر خود هراسى نداشته و در صورت روی دادن مسئله اى بر خلاف میل او، از آن به صورت بى رحمانه اى انتقاد مى کرده است. وى مدیر موقع شناسى بوده و از شیوه هاى تنبیه، تشویق و تمجید به خوبى براى پیشبرد اهداف خود در بایرن مونیخ بهره مى برده است. او در سال هاى مدیریت خود تصمیمات فراوانى را براى بایرن مونیخ اتخاذ نموده که یکى از آخرین آنها انتصاب پپ گواردیولا به عنوان سرمربى بایرن مونیخ بوده است.

هوینس بعدها با افتخار مدعى شد که جلسه توافق با گواردیولا در نیویورک و تشخیص او به عنوان فردى صلاحیت دار براى عهده دار شدن هدایت مونیخى ها، تنها یک دقیقه به طول انجامیده، شصت ثانیه اى که از نظر برخى شروعى بر دورانى جدید در باشگاه بایرن مونیخ بوده است. از نظر کارل هاینتس رومنیگه رئیس فعلى باشگاه، پپ گواردیولا "رحمتى" براى بایرن مونیخ و "کلیدى" براى حل بسیارى از مسائل است و ماتیاس سامر مدیر ورزشى باشگاه نیز که در چالش دائمى با ایده هاى پپ گواردیولا است، او را "دیوانگى مثبتى" براى بایرن مونیخ ارزیابى مى نماید.

دکترین پپ گواردیولا از بازى مجذوب کننده با توپ همراه با ایجاد انگیزه روانى مثبت براى رسیدن به موفقیت در تیم، انقلابى در بارسلونا ایجاد نمود که کسب چهارده عنوان قهرمانى ظرف مدت چهار سال را براى کاتالان ها به همراه داشته، سبکى که جهان فوتبال از جمله هوینس و رومنیگه را نیز شیفته خود نمود. مدیران بایرن مونیخ بسیار جاه طلب بوده و به کاتالان ها حسودى مى نمودند و مى خواستند بایرن مونیخ نیز همانند بارسلونا هر ساله از مدعیان فتح لیگ قهرمانان اروپا محسوب شود. از نظر آنها پپ گواردیولا همان شخصى بود که مى توانست به توهم و آرزوى آنها در این زمینه جامه عمل بپوشاند و به شعار سنتى“Mia San Mia”  باواریایى ها با بهره گیرى از شعار “Mes que un club” کاتالان ها معنا و بسط بیشترى دهد.

پپ گواردیولا سرانجام در سال 2013 در حالى هدایت بایرن مونیخ را بر عهده گرفت که این تیم فوتبال اروپا را با فتح سه گانه اى تاریخى به رهبرى یوپ هاینکس به سیطره خود درآورده بود، گواردیولا وظیفه داشت با بهره گیرى از چنین فضایى و با استفاده از کادرى فوق العاده و نسلى طلایى، دورانى درخشان در مونیخ نظیر دهه هفتاد میلادى را پایه گذارى نماید. با نگاهى به آمارها و اختلافات بر جاى مانده و صرف نظر از عناوین مختلف، اما مى توان ادعا نمود که وى در کار خود موفق بوده است؟ گواردیولا توانست براى دومین بار متوالى بایرن مونیخ را با اقتدار کامل به سوى فتح بوندسلیگا هدایت نماید، شاید "هدایت کردن" بهترین فعل براى توصیف عملکرد پپ گواردیولا در این دو فصل باشد، چون کسب هر نتیجه اى در بایرن مونیخ به جزء قهرمانى در بوندسلیگا با توجه به سرمایه گذارى وسیع این باشگاه، مى توانست به فاجعه اى تلخ تبدیل شود.

در این فصل بسیارى از مشکلات گریبانگیر گواردیولا در بایرن مونیخ شد و این مسائلى توانستند به نحوى وى را از مسیر و هدف اصلى خود و باشگاه بایرن مونیخ منحرف سازند، گواردیولا هنوز نیاموخته است که براى از پیش رو برداشتن چنین مشکلاتى مى بایست بر قدرت تیم خود تکیه نماید. او خود و سیستم مورد نظرش را بعد از شکست کابوس بار مقابل رئال مادرید در فصل قبل بر خلاف قولى که داده بود به به چالش و نقد واقعى نکشید و از آن تاریخ به بعد براى جلوگیرى از تکرار چنین فاجعه اى روش ها و تاکتیک هاى دیگرى را به آزمایش نگذاشت تا شکست مقابل بارسلونا و فاجعه نیوکمپ در این فصل به نوعى تکرار شود. بایرن مونیخ در این فصل نسبت به فصل قبل عملکردى غیر قابل پیش بینى تر، متغیرتر از خود به نمایش نگذاشته و همچنین خود را از اتکاى بیش از حد به برخى ستاره هاى فردى تیم رها نکرده است.

پپ گواردیولا در بایرن مونیخ بر خلاف ادعایى که مى شود هرگز به تلفیقى مناسب از کاراکترهاى اسپانیایى و آلمانى فوتبال دست نیافته و در تکرار موفقیت هاى بارسایى خود در بایرن مونیخ با وجود اختیارات بى حدو مرز که در اختیار داشته کاملا ناکام بوده است. در فصل اخیر همچنین انتقادات بسیارى از تاثیرپذیرى باشگاهى نظیر بایرن مونیخ از ایده ها و افکار پپ گواردیولا و وابستگى شدید آن به این سرمربى اسپانیایى مطرح شده که به نظر انتقاداتى درست و موجه مى باشند. براى کارل هاینتس رومنیگه اما چنین انتقاداتى هرگز منطقى و صحیح نیست و از نظر او پپ گواردیولا مهم ترین به اصطلاح کارمند بایرن مونیخ حتى مهم تر از نفراتى نظیر ماریو ماندژوکیچ، تونى کروس و دکتر هانس ویلهلم مولر ولفارت است، براى بایرن مونیخ تنها موفقیت حائز اهمیت است و به نظر، رومنیگه رئیس باشگاه تنها موفقیت و کامیابى را در اعتماد به پپ گواردیولا مى داند، اعتمادى که در این دو سال هیچ موفقیت بزرگى را نصیب بایرن مونیخ نکرده است.

مونیخى ها بى تردید در این فصل از رقابت هاى بوندسلیگا با بر جاى گذاشتن آمارى فوق العاده قهرمان شده اند، چنین آمارى با توجه به مشکلات شدید بایرن مونیخ در زمینه آسیب دیدگى بازیکنان اصلى تیم و همچنین آثار مخرب جام جهانى برزیل بسیار ارزشمند و قابل ستایش به نظر مى رسند، آمارى که مونیخى ها را در سطح ملى به تیمى استثنایى تبدیل نموده،‌ ولى نمى توان با تکیه بر آنها توانایى ها و قابلیت هاى پپ گواردیولا را سنجید و اندازه گیرى نمود و یا آنها را تایید کرد.

به نظر نمى توان بر درستى احساس و تشخیص اولیه اولى هوینس در مورد پپ گواردیولا در همان جلسه معروف شصت ثانیه اى اواخر سال 2012 در آمریکا صحه گذاشت و باید به آن با دیده تردید نگریست، حال باید پذیرفت که توهمات و خیالات اولیه سران بایرن مونیخ در هنگام انتخاب پپ گواردیولا به عنوان سرمربى جدید تیم، با نرسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا براى دومین سال متوالى با قبول شکست مقابل دو تنها رقیب بزرگ اروپایى ین تیم آلمان، از واقعیت فاصله دارند و در همان حد آرزو و رویا باقى مانده اند. 

 

به قلم کریستوف کوکیس از وب سایت Goal
 

منبع

نظرات 23 + ارسال نظر
محسن آلمانی شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 00:00

یه سوال از مدیران محترم

با مشکلات بوجود اومده در کامنت گذاری قرار نیست حرفی،سخنی یا عملی از خودتون بروز بدید؟!

googooli شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 00:17

سلام. یه خواهشی از دوستان بایرنی داشتم. اگه واستون امکان داره و وقتشو دارید خبرای بایرن در سایت طرفداری هم دنبال کنید و اونجا هم بایرنو با نظرهاتون ساپورت کنید. البته میدونم بعضی از دوستان اونجا عضو هستن ولی اگه همه باشن میتونیم جمع بندی بهتری داشته باشیم. احساس میکنم اونجا طرفدارای دو تیم اسپانیایی بیشتر از بایرن باشن پس وجود همه شما واسه ساپورت تیم لازمه

م مثل مولر شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 00:32

من قبلاً هم گفته ام؛ آلمانها در انتخاب و برکنار کردن مربی بسیار صبورند و فعلاً به گواردیولا امیدوارند و ظاهراً تقریباً از او راضی هستند(شاید انتظار همین قهرمانی های بوندس لیگا را هم نداشته اند! و از سرشان زیاده!)

بگذریم... انتخاب مربی فوتبال فقط به منظور فتح جامهای متعدد نیست. و البته بارها دیده ایم مربیان بزرگ قادر به کسب قهرمانی نشده اند اما در تیم مانده اند.

ضمناً 60 ثانیه زمان سوال و جواب او و پپ بوده؛ سؤال: آیا حاضری مربی بایرن بشوی؟ جواب: بله!

mojtaba شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 00:38

پنجاه سال بعد از این دوران اینطوری یاد میکنند :
""کابوسی به نام گواردیولا""

amirbayern شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 01:21

مدیران بایرن باید یکم از پرز یاد بگیرند مربی که قهرمان چمپیونز لیگشون کرد رو یک سال نتیجه نگرفت بر کنارش کرد بعد ما باید بشینیم یه سال دیگه ایده ها و تفکرات مسخره این اقا رو ببینیم

hamid شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 01:57

اقا انصافا مشکل بایرن مربی نیست بازیکن خوب و با لول بالا توی همه پست هاش نداره مصدومم زیاد داشته امسال تو اکثر بازیهایی هم که باخته حقش باخت نبوده چون 10 تا موقعیت داشته یدونه رو گل نمیزده ولی یه توپ میرفت سمت دروازش گل میخورد از نظر من بایرن اول باید دفاعش رو قوی کنه چون سبکی که گواردیولا بازی میکنه چون خط دفاعی تیم زیاد جلو میاد باید بازیکنای دفاعی تیم سرعتی باشن تا عمق نخورن و هم قدرت بازی سازی داشته باشن که این امر با بازیکنای کند و با قابلیت حفظ توپ پایینی مثل بواتنگ و دانته و بن عطیه نه تنها محقق نمیشه بلکه مرگبار هم هست کما اینکه تو این دو سال هم مقابل بارسلونا و هم مقابل رئال از همین خط دفاع ضربه خورد و المان هم توی جام جهانی چون فهمیده بود که خط دفاع کندی داره از پنج دفاع استفاده کرد البته گواردیولا هم به ضعف خط دفاعیش واقف هست ولی چون از فوتبال دفاعی و ضد حمله خوشش نمی یاد سر قد بازیش میبازه به نظر من بایرن اول خط دفاعش رو درست بکنه بعدن بره سراغ خط حمله

یک بایرنی شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 07:18

باید رید به این وبلاگ که نمیتونه نظراتو کنترل کنه.

یک بایرنی شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 07:24

دوستان بالاخره موفق شدن زهر خودشونو به بنده حقیر بزنن.
من دیگه به این وبلاگ نمیام.
چه روزهای خوبی داخل این وبلاگ داشتم.حیف
همه ی این مصیبت های تقصیر جناب مدیر سایت هست.
خداحافظ

ی شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 09:13

ی

بایرن کبیر ودیگرهیچ شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 09:43

ترکیب فصل بعد به این شکل باشه عالی میشه.
(بازیکنان داخل پرانتز نیمکت نشینن)
دروازه بان
نویر

مدافعین وسط
بواتنگ(بداشتوبر)-هوملس(بن عطیه)

دفاع راست
کاپیتان لام(وایزر)

دفاع چپ
آلابا(برنات)

هافبک دفاعی
شواینی(خاوی مارتینز وروده)

هافبک های وسط
توماس مولر(دی بروین)-گوتزه(تیاگو)
البته دی بروین وتیاگو بایدنسبتا زیاد بهشون حتما بازی برسه تا ازنظر روحی وجسمی افت نکنن.

وینگر راست
روبن یادیماریا(دیماریا یاروبن)
بستگی داره کدومشون آماده تر باشه.

وینگر چپ
هازاردیاریبری(ریبری یاهازارد)
البته به جای هازارد شاید استرلینگ بیاد ولی درحد واندازه های هازارد نیست.

مهاجم نوک
لوا(گری‍زمان)

بازیکنان خروجی
دانته-آلونسو-رافینیا-رینا-پیزارو

زنده باد بایرن

muller شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 09:46

نمیدونم چرا رومینیگه انقدر از پپ تقدیر میکنه.پپ باعث اخراج یکی از باتجربه ترین پزشکان دنیا بوده سالهاست که در بایرن بوده اونوقت این مربی که تازه دو ساله اومده اخراجش میکنه. واقعا دیگه شورشو در اورده دیگه فصل بعد هیچ بهانه ای وجود نداره اگه لیگ قهرمانان رو قهرمان شدیم که هیچ اگر نشدیم با وجود این همه بازیکنای عالی و داشتن بهترین دروازه بان دنیاپپ باید از تیم بره

بایرن کبیرودیگرهیچ شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 09:55

درجواب دوستمون که گفته بود باید ازپرز یاد بگیریم باید بگم خدانکنه از چنین فرد بی عقلی ایده بگیریم.
خود هواداران رئال هم الان از دستش عصبانین.پرز اصلا عقل درست وحسابی نداره.
دلبوسکه برای رئال دوتا چمپیونز لیگ ودولالیگا درطی سه سال به دست آورده بود ولی پرز اخراجش کرد وبه جاش ک.یروش رو مربی کرد.(ک.یروش درلالیگا با رئال چهارم شد وبه موناکو درلیگ قهرمانان باخت).
کاپلو برای رئال لالیگا رو به دست اورد ولی بازم توسط پرز اخراج شد(پرز میگفت که سبک کاپلو رو دوست نداره چون دفاعیه!!).
الان هم اخراج آنچلوتی.
ولی جالبه مورینیو در دوسال هم در چمپیونز لیگ باخت ویک سال هم لالیگارو به بارسا واگذار کرد وهم پشت سرهم در دوسال اول به بارسا میباخت(ازجمله باخت های 5-0 و3-1) ولی پرز سال دوم اخراجش نکرد ومورینیو سال بعد هم نتونست کاری برای رئال انجام بده!!!!
پرز در 12 سال ریاست رئال 10 مربی عوض کرده.
انصافا ما باید ازچنین فرد کم خردی ایده بگیریم؟؟؟؟

(ببخشید دوستان چون نوشته بود امکان ثبت نظر وجود ندارد مجبور شدم بنویسم ک.یروش.
نمیدونم چرا اینجوریه؟؟)

رادمان شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 11:47

در عجبم با کامنتهای این اقای گوبلنز چرا تا حالا ایجا فیلتر نشده

البته الان گزارش این کارو ارسال خواهم کرد

شهروز شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 11:52

مدیران عزیز چرا کامنتهای سایت رو نمی بندید ؟؟؟؟
این دوست بیمارمون دیگه گندشو درآورده!!!!
اگه چندروز ببنیدید مطمئن باشید میره سراغ یه سایت دیگه....

یک بایرنی شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 12:21

این جمله که بایرنی ها به کاتالانها حسودی میکردند یعنی چی؟ بایرن انقدر افتخار و بزرگی داره که به خاطر 4- 5 سال موفقیت یک تیم بخواد به اونها حسودی کنه! اونموقع که بارساییها در به در دنبال گرفتن حداقل یک جام بودند بایرن 3تا جام پشت سر هم تو اروپا داشت.
بایرن کبیر و دیگر هیچ باهات موافقم. این رئالیها دلبوسکه رو که بهترین نتایج و نوع بازی رو براشون آورده بود اخراج کردند و از همون موقع رئال دیگه رئال نشد و فقط تا چند سال مربی عوض میکرد. و در حسرت جام اروپا موندند.
این دوست بیمارمون هم باز بیماریش اوت کرد و دو تا پیام بجای من در بالا با پرچم ژاپن گذاشت. خدا شفات بده دوست عزیز.
م مثل مولر پیامتو خوندم و ممنونم قابل دونستی و جوابمو دادی. راست میگی بهترین کار بی تفاوتی به مسئله است. دیگه دوستان به روش کار این بیمار آشنا هستند. یا اینکه کلا از اینجا برم که احتمال این دومی بیشتر. متاسفانه با این وضعیت فضای سایت بجای فضای نقدگونه دارای فضایی شعارگونه گشته!!

narcis13 شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 13:01

اون قسمت که نوشت بایرن به بارسا حسادت میکرد چرت محض بود
چون بارسا کوچکتر و بی سابقه تر از اینه که بایرن با اون عظمت بهش حسادت کنه
اما بقیه ش درست بود
بایرن خواست پادشاهی کنه و جام های متعدد بیاره .. که به هدفش نرسید
پپ هم اختیارات فراوووووون و بازیکنای فوق العاده ای داشت که قهرمان "جهان" شده بودن
اما یکی یکی نابودشون کرد .. یا فراری شون داد
کلا گند زد تو تیم به اون قدرتمندی .. هییییچ دستاوردیم نداشت تو 2 سال
دلم خونه ازش .. فقط امسال بگذره
در ضمن توقع بایرنیا از تیمشون خیلی بیشتر از قهرمانی لیگه

★only GERMANY★ شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 14:00

خیلی دلم برای بایرن میسوزه همش داریم از سوی طرفدارای دو تیم مزخرف اسبانیایی که هر موقع تو زمان کواردیولا بهمون کل زدن ورد زبون طرفداراشون همش شده بارسال یادتون رفته جند تا کل بهتون زدیم در حالی که نمیدونن بایرن جقد بارها هر دوتاشون رو شکست داده منتظرم یه روزی برسه که دهنشون خود به خود بسته شه...

بایرن کبیرودیگرهیچ شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 14:12

افتخار می کنم که بایرنیم.
میدونید چرا؟؟؟؟
چون بااین که لیگ رو مقتدرانه گرفتیم ودر جام حذفی باناداوری حذف شدیم ودرclبرای چهارمین سال پیاپی به نیمه نهایی راه یافتیم بازم این برامون یک شکست محسوب میشه.چمپیونز لیگی که تیم نایب قهرمان سری آ(رم) رو درزمین خودش 7تایی کردیم به طوری که هواداران رم ایستاده برامون دست زدن.شاختار رو مثل برزیل وبارسا سون آپی کردیم رفت پی کارش.
پورتو که تنها تیمی بود که درclشکست نداشت رو 6تایی کردیم اون هم بدون روبری وآلابا.بهترین خط حمله ی چمپیونز لیگ روامسال دراختیار داشتیم.
بازی با بارسارو باتاکتیک اشتباه پپ واگذار کردیم ولی بازم دربازی برگشت بردیمشون.
برین سایت هواداران منچستر روببینین.ازاین خوشحالن که چهارم لیگ شدن وتونستن سهمیه ی چمپیونزلیگ بگیرن!!!!!!!!!
جالبه که منچستر امسال ازتمام تیم های اروپایی بیشتر خرج کرده بود.160 میلیون یورو!!!!!
به امید درخشش بایرن درسال های آتی
mia san mia

منو ببخشید شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 14:38

امیدوارم اینجانب را بخشیده و کامنتهایی را که پست های قبلی ایجاد نموده را فراموش کرده و بنده را مورد حلالیت قرار دهید باور کنید بنده خودم از طرفداران بایرن هستم اما فقط چند مورد وسوسه های شیطانی قرار گرفتم که فقط و فقط به علت تفریح ادست به این کار زدم وگرنه خدایی ناکرده قصد اهانت و یا اذیت و آزار ندارشتم و الانم بشدت پشیمانم من از همینجا از شما بزرگواران عذرخواهی کرده و دیگر به این کار ادامه نخواهم داد.با تشکر و طلب بخشش از شما بزرگواران

منو ببخشید شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 14:42

سلام منو ببخشید من یکی از افرادی بودم که در این چند روز کامنتهایی بعضا با استفاده از نام بعضی از شما بزرگواران میگذاشتم امیدوارم اینجانب را بخشیده و کامنتهایی را که پست های قبلی ایجاد نموده را فراموش کرده و بنده را مورد حلالیت قرار دهید باور کنید بنده خودم از طرفداران بایرن هستم اما فقط چند مورد وسوسه های شیطانی قرار گرفتم که فقط و فقط به علت تفریح ادست به این کار زدم وگرنه خدایی ناکرده قصد اهانت و یا اذیت و آزار ندارشتم و الانم بشدت پشیمانم من از همینجا از شما بزرگواران عذرخواهی کرده و دیگر به این کار ادامه نخواهم داد.با تشکر و طلب بخشش از شما بزرگواران

★only GERMANY★ شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 16:16

دوستان من همون GERMANYام فقط تغییر نام دادم و نوشتم فقط المان ینی اینکه فقط المان با تمام جیزایی که توشه رو دوس دارم به خصوص فوتبالش که عاشققققققق خودش و بازیکناشم درود بر ارتش بی رحم باواریا زنده باد جرمن ها سرزمین مردان جرمن این جمله (سرزمین مردان جرمن) معنی کشور المانه و این یعنی درررود بر مانشافت کبیر

دختری عاشق پنیس شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 16:48

وای22سانته.راستی قطر ک.ر.ت چقدره؟

Gerdmuller شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 18:56

اگه روسای بایرن پرزو الگو می کردن که یوپ کبیر همون سال اول باید اخراج میشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد