وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شالکه در جستجوى سوپر مربى

 

شالکه 04 فصل مایوس کننده اى را با هدایت روبرتو دى ماتئو تجربه نموده و سران این باشگاه که تصمیم به برکنارى سرمربى ایتالیایى خود گرفته اند و حال به شدت به دنبال جذب یک سوپر مربى براى ایجاد تغییرات اساسى در تیم خود هستند.

سرمربیان زیادى در روزهاى اخیر براى عهده دار شدن هدایت آبى هاى پادشاهى از سوى مطبوعات کاندید شده اند، اما با توجه به لرزان بودن نیمکت مربى گرى تیم شالکه، مربیان باتجربه معمولا حاضر به پذیرفتن مسئولیت هدایت این تیم نمى شوند. بعد از کسب عنوان قهرمانى رقابت هاى جوانان باشگاه هاى آلمان توسط شالکه، هواداران این تیم حال به شدت تمایل دارند که نوربرت الگرت سرمربى تیم جوانان شالکه، هدایت تیم اصلى را براى فصل بعد عهده دار شود.

نوربر الگرت که تا کنون سه مرتبه تیم جوانان شالکه را به چنین عنوانى رسانده اما مایل به پذیرفتن چنین مسئولیتى نیست:"بعد ازهیجده سال حضور در تیم هاى پایه من به استراحت نیاز دارم. شاید در دو، سه سال آینده هدایت تیمى در بوندسلیگا را پذیرفتم."

هورست هلدت مدیر باشگاه شالکه روز سه شنبه بعد از جدایى روبرتو دى ماتئو سرمربى تیم اعلام نمود که شخصى باید هدایت این تیم پرطرفدار را بر عهده گیرد که" بتواند فوتبالى را ارائه دهد که هواداران شالکه خواهان دیدن آن هستند."، رئیس باشگاه شالکه اما از نام بردن کاندیداهاى مورد نظر براى هدایت شالکه امتناع نمود و ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص تماس با یورگن کلوپ،‌ تنها اعتراف نمود که هرگز یورگن کلوپ سرمربى سابق دورتموند بزرگترین رقیب  شالکه، در بین کاندیداهاى مورد نظر وى  براى مربى گرى قرار ندارد:"ظرف مدت دو ماه نمى توان تاثیرات Echte Liebe (عشق واقعى و شعار هواداران دورتموند) و هفت سال حضور در دورتموند را تغییر داد و باید در این زمینه واقع نگر باشیم."

هورست هلدت همچنین مسئولیت شکست دى ماتئو در شالکه را پذیرا شد:"من ادعا نمى کنم که انتخاب دى ماتئو اشتباه بوده است،‌اما مسئولیت ناکامى دى ماتئو را به عنوان مدیر باشگاه مى پذیرم. البته دلایل دیگرى نیز براى عدم موفقیت شالکه در این فصل وجود دارد که نیاز به آنالیز بیشترى دارند."  وى  از عدم همکارى و تفاهم لازم بین دى ماتئو و برخى بازیکنان اصلى تیم به عنوان یکى از دلایل اصلى ناکامى دى ماتئو نام مى برد، با این وجود هلدت بازگشت بازیکنانى نظیر سیدنى سام و کوین پرینس بوآتینگ را به کادر تیم شالکه منتفى نمى داند و این موضوع را منوط به نظر سرمربى بعدى تیم مى داند.

هورست هلدت اخراج روبرتو دى ماتئو بعد از هفت ماه حضور در گلزن کرشن را تصمیم هیئت مدیره باشگاه دانست و آن را بر اساس توافق دو طرفه و تنها به خاطر مصالح باشگاه ارزیابى نمود، با اخراج چهارمین سرمربى در چهار سال اخیر حال هورست هلدت تحت فشار زیادى قرار گرفته و بسیارى از هواداران وى را عامل سقوط شالکه در سال هاى اخیر و به خصوص در این فصل مى دانند. مشکل هلدت در سال هاى اخیر تنها منوط به انتخاب سرمربى نبوده بلکه وى در جذب بازیکن جدید نیز چندان موفقیتى نداشته و اغلب بازیکنان خریده شده توسط او عملکردى قانع کننده از خود نشان نداده اند.

هلدت وظیفه اى سنگین در انتخاب شصت و پنجمین سرمربى تاریخ باشگاه شالکه پیش رو دارد و مطبوعات آلمانى از سرمربیان مختلفى به عنوان جانشین روبرتو دى ماتئو یاد مى کنند، هوب استیونس سر مربى کناره گیرى کرده اشتوتگارت که توانست این تیم را از سقوط به دسته پایین تر نجات دهد، از شانس خوبى در این زمینه برخوردار است، هوادارن تیفوسى شالکه نیز رابطه اى خوب با این سرمربى هلندى دارند و حتى او را در سال هاى گذشته به عنوان برترین مربى قرن گذشته این باشگاه انتخاب کرده بودند.

آرمین فه سرمربى سابق اشتوتگارت که این تیم را در سال 2007 به قهرمانى بوندسلیگا رسانده بود نیز از دیگر گزینه هاى هلدت به شمار مى رود، از آندره برایتن رایتر سرمربى پادربورن نیز با وجود سقوط به دسته دوم به عنوان یکى دیگر از گزینه هاى شالکه نام برده مى شود، چون وى عملکردى جذاب با تیم نه چندان قدرتمند پادربورن در بوندسلیگا به نمایش گذاشته بود. توماس شاف سرمربى کناره گیرى کرده آینترات فرانکفورت نیز از دیگر سرمربیان با تجربه بوندسلیگا به شمار مى رود که هنوز تیم آینده خود را مشخص نکرده است.

با این وجود در یک نظر سنجى که در وب سایت روزنامه آلمانى Bild براى تعیین سرمربى جدید شالکه صورت گرفته است، اشتفان افن برگ ستاره سابق و جنجالى باشگاه بایرن مونیخ و تیم ملى آلمان بیشترین آرا را در این زمینه به خود اختصاص داد. 

 

به قلم توماس لیپینسکى از وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
یک بایرنی پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 00:07

درود بر افنبرگ بزرگ. مردی با یک چهره پر جذبه.
یادش بخیر. اون و الیور کان واقعا برای خودشون هیبتی داشتند.
نمیدونم چرا شوآینی منو یاد افنبرگ میندازه؟

بایرن پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 00:12

ه گزارش "ورزش سه"، درحالیکه یواخیم لو این روزها تیم ملی آلمان را برای بازی دوستانه مقابل تیم ملی امریکا و بازی مقدماتی جام ملت‌های اروپا مقابل جبل‌الطارق آماده می‌کند، مانوئل نویر مرخصی گرفت تا بتواند با به پایان رسیدن فصل جاری بوندسلیگا کمی استراحت کند.
سنگربان شماره یک تیم ملی آلمان قصد دارد به منظور استراحت پایان فصل به امریکا یا افریقا سفر کند. وی پیش از ترک مونیخ با شبکه تلویزیونی بایرن مصاحبه کرد.

فصل 15-2014:
-ما در مجموع یک فوتبال عالی به معرض نمایش گذاشتیم و بر کل بوندسلیگا چیره شدیم. به همین دلیل هم خیلی راضی هستیم. اما مسلما دلمان می‌خواست در جام حذفی می‌ماندیم و به فینال می‌رسیدیم. و اما چمپیونزلیگ؛ باخت به بارسلونا در مرحله نیمه‌نهایی فاجعه نیست و هیچ خجالتی ندارد، به ویژه آنکه بسیاری از بازیکنان به علت مصدومیت نتوانستند تیم ما را همراهی کنند. تنها افسوس ما باخت به دورتموند و حذف از جام حذفی است چرا که تیم ما برتر بود و شایستگی صعود داشتیم.

دور رفت بوندسلیگا با 14 برد و 3 تساوی:
-آن بایرن، بهترین بایرن بود که من در چهار سالی که اینجا هستم دیده بودم. در دور رفت فقط در دو بازی همان ابتدای فصل مقابل هامبورگ و شالکه مشکل داشتیم که به دلیل خستگی ناشی از حضور در جام جهانی طبیعی بود، به جز این دو بازی در مقابل سایر حریفان کاملا مسلط کار کردیم و به ندرت ضعف از خودمان نشان دادیم.

فصل آینده:
-من امیدوارم که همه بازیکنانی که در حال حاضر مصدوم هستند، دوباره آمادگی خود را به دست آورند و بتوانیم به بهترین شکل تیممان را آماده کنیم. در این صورت دوباره خواهیم تاخت.

افزایش شهرت و محبوبیتت بعد از جام جهانی:
-این وضعیت دیگر افراطی شده و خیلی سخت است یک جایی در شهر پیدا کنم که راحت باشم. البته با همه این اوصاف همچنان به کارهای موردعلاقه‌ام یعنی دوچرخه- و موتورسواری ادامه می‌دهم. نمی‌گذارم شهرت مانع پرداختن به علایقم شود.

شروع دروازه‌بانی‌ات:
-زمانی که در تیم‌های جوانان بازی می‌کردم، می‌خواستم به هر قیمتی در پست‌های دیگر به زمین بروم و بازی کنم، زیرا موقعی که استارت زدم، تیممان روی خاکستر تمرین می‌کرد و برای دروازه‌بان خیلی نامناسب بود. اما امروزه با وجود این چمن‌های نرم و زیبا وشعیت خیلی فرق کرده است. علاوه بر آن، پپ گواردیولا مربی‌ای است که به دروازه‌بان به چشم دروازه‌بان نگاه نمی‌کند بلکه به عنوان یازدهمین بازیکن زمین. این رویکرد برای من خیلی زیباست

علیرضا حیدریان پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 00:36

افنبرگ بهترین رهبر میانه زمین بایرن مونیخ بود.شواینی به او نزدیک بود ولی افنبرگ یه سر و گردن بالاتر بود. بادش بخیر عجب جذبه ای داشت. بهترین بود.

افن برگ پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 14:01

به امید روزی که افنبرگ مربی بایرن بشه

jalal13 جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 00:44

افنبرگ دو خیلی دوس و قبول دارم...دیوونه شم

hamid جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 01:10

اقا این امیر قلعه نوعی خودمون مگه چه ایرادی داره که تیمی نمیخوادش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد