وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پپ و ماموریتی که در انجامش شکست خورد

 

پپ گواردیولا دو سال پیش با این هدف به بایرن آمد،تا تیم شکست ناپذیر،توقف ناپذیر و فاتح سه گانه ای که یوپ هینکس ساخته بود را به سطوح بالاتری برساند.اما اکنون که در پایان فصل دوم حضور این مربی 44 ساله بر روی نیمکت باواریایی ها هستیم،به سختی می توان این هدف را برآورده شده دانست.

با وجود کسب سه جام در طی دو سال،بسیار سخت است تا به این نتیجه برسیم که بایرن تحت هدایت پپ گامی به جلو برداشته باشد.این تیم هنوز برای موقعیت سازی به ریبری و روبن،برای بازی سازی به شواینی و برای رهبری به لام شدیدا وابستست.

پیش از گواردیولا،بایرن یوپ هینکس طی دو سال متوالی به فینال اروپا رسیده بود،آن هم با شکست غول های اسپانیایی:رئال در فصل 2011-12 و  بارسلونا در فصل 2012-13.اما در دو سال مربیگری گواردیولا،همین دو تیم با تحمیل شکست هایی سنگین،مانع رسیدن بایرنی ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند.

اما بهانه ای که از گوشه کنار بایرن در رابطه باشکست این تیم شنیده می شود این است که بایرن در این دو فصل با بهترین تیم همان فصل دیدار داشته است.اما نباید فراموش کنیم که این لقبیست که دو سال پیش در اختیار بایرن بود و حال این تیم باید برای پس گرفتنش تلاش فراوانی کند.

در روزهای اخیر شایعاتی فراوانی در رابطه با آینده ی پپ در بایرن شنیده می شد؛حتی خبر توافق وی با من سیتی هم به گوش رسید،چیزی که خود پپ با تکذیبش اعلام کرد که تا پایان قراردادش در بایرن خواهد ماند.اما اگر وی در سال 2016 بایرن را ترک کند،میراث او چه خواهد بود.؟

بایرن قدرت،انسجام و شکست ناپذیری را از یوپ هینکس به ارث برده بود،مربی ای که حداکثر بازدهی را از بازیکنانش می گرفت.اولین هدف پپ دادن انعطاف تاکتیکی بیشتر به بایرن بود.این کار می بایست با دادن پاس های فراوان و آوردن فیلیپ لام به مرکز خط دفاعی انجام می شد.اما این کار نه تنها عملی نشد بلکه مزیت غیر قابل پیش بینی بودن را هم از بایرن گرفت.

بایرن تیم های کوچک بوندس لیگایی را با قدرت تمام شکست می داد اما عملکردش در برابر تیم های تاپ اروپایی جور دیگری رقم می خورد.حرفی که دیدار برابر رئال و بارسا در دوسال گذشته گواه بارزی بر تاییدش است.

هدف دوم پپ تزریق نیروی تازه به تیم بود چرا که اکثر ستاره های بایرن از 30 سال گذشته بودند و عملکردشان کاهش محسوسی در زمین داشت.ماریو گوتزه از همین رو از دورتموند خریداری شد.اما در طول حضورش در بایرن همیشه زیر سایه ی ریبری و روبن قرار داشت و زمانیکه به بازی هم گرفته می شد به ندرت در پست تخصصی اش قرار می گرفت،گویی که پپ ایده ای برای استفاده از ستاره ی 22 ساله اش نداشت.

در این بین تصمیم سران بایرن هم برای صدور مجوز خروج برخی بازیکنان کمی گیج کنده به نطر می آید.تونی کروس که یکی از برترین هافبک های دنیا بود و به عنوان جانشینی شایسته برای شواینی نام برده می شد به راحتی به رئال فروخته شد،چون که کله گنده های بایرن حاضر نبودند حقوقی برابر با گوتزه و تیاگو به وی بپردازند.و در عوض وی ژابی آلونسو به مونیخ آمد که جدا از سطح فنی بالایش،نمی تواند مدت زیادی برای بایرن سودمند واقع شود.

ژردان شقیری هم با وجود اینکه هرگز نتوانست نمایشی قانع کننده داشته باشد،به اینتر واگذار شد تا بایرن این جوان سوئیسی که قدرت دریبلینگ و فیزیکی بالایی داشت را براحتی از دست دهد.در این بین انتظاری که از گواردیولا می رفت،یعنی اعتماد به بازیکنان جوان بایرن نظیر گائودینو،هویبرگ و ویزر هم انچنان که باید عملی نشد.پپ تیمش را خیلی به روبن و ریبری وابسته تر کرد تا در مواقع مصدومیتشان،بازیکنان جوان باشگاه نتوانند بازدهی کافی را داشته باشند.

نکته ی نگران کننده تر دیگر،مسئله ی حضور رافینیا در ترکیب است.بازیکنی که زمان هینکس نیمکت نشینی محض بود ولی در تیم پپ جزء همیشگی ترکیب به شمار می آمد و البته بایرن و پپ تاوانش را با اشتباهات این بازیکن در برابر رونالدو در فصل قبل و نیمار در این فصل به سختی دادند؛و این درحالیست که هافبک سطح اولی همچون مارتینز باید بسبب حضور لام در میانه ی میدان بر روی نیمکت میخ کوب شود.

در بارسلونا،پپ با حذف بازیکنانی که در تیم رایکارد مشکل ساز بودند،توانست افتخارات فراوانی کسب کند.رونالدینیو،دکو و اتوئو با بازیکنانی بهتر و جوان تر جایگزین شدند،اما این وظیفه در بایرن یا انجام نشد،یا عمر بسیار کوتاهی داشت.

مالکیت توپ ، پاس های فراوان و سخنان فروتنانه پپ درکنفرانس خبری،در طی دو سال حضورش در بایرن بسیار زیاد نمود داشت،اما آن چه از نتایج بایرن تحت هدایت وی بر می آید،گویا هدف گواردیولا از پیوستن به بایرن،گسترش نام تجاری اش در دنیای فوتبال بوده است.

در پایان باید گفت ماموریت پپ در بایرن،نگاه داشتن این تیم در راس اروپا و تداوم ان بود.اما در طی این دو سال،این ماموریت به سرانجام نرسید.حال در خوش بینانه ترین حالت،وی تنها یک سال دیگر وقت دارد تا تیمش را باب میلش بسازد و وظیفه ای که دارد را انجام دهد.در غیر این صورت وی برکنار خواهد شد تا جانشینش تیمی را بر مبنای نویر،مولر،بواتنگ،تیاگو،آلابا و ... بسازد.

 

به قلم Enis Koylu 

 

منبع

نظرات 19 + ارسال نظر
بارون سرخ شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:21

اقا اینجوری نگین طرفدارای پپ ناراحت میشن .اینا همه توطه نزاد پرستای المانی که بعضیاشون تو این وبلاگ هم هستند که دایم در حال توطه ودسسیسه بر علیه پپ هستند مگرنه کیه که اینهمه موفقیت پپ تو بایرن رانمیبینه تمام کارشناسای دنیا به این نکته رسیدن که پپ بهترین مربی تاریخ بایرنه سندشم نتایج این دو سال بایرن مخصوصا"تو اروپا.(به جان ادمییت)

شهرام شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:29

یعنی اون روز میاد که ببینیم این بی خاصیت از بایرن اخراح شده باشه ... البتته ماموریتش رو درست انجام داده یعنی پس گرفتن غرور از دست رفته اسپانیایی ها و تحقیر آلمانها .. به قول یوگی لو ، درسته بایرن مصدومای زیاذی داره ولی هنوزم 6 تا قهرمان جهان تو تیمش هستن و میتونست بارسا رو شکست بده ... هنوزم نمیفهمم این چه تاکتیکی بود که سه به سه داشتی مقابل مسی نیمار سوارز بازی میکردی؟؟؟؟، چرا لام باید وسط باشه؟؟ چرا آلونسو و رافینیای خرفت باید حتما تو تیم باشن؟ چرا مارتینز نه ؟؟ چرا گوتزه داره نابود میشه؟ یا پارسال جلو رئال با حضور همه بازیکنانت نتونستی حتی یه گلم بزنی !!! برای بار هزارم میگم به اون طرفدارای پپ ، یادتون باشه هاینکس یه تیم نابود شده رو تحویل گرفت و سال اول با اون بضاعت کم تیمو تا فینال آورد و رئال مورینیو رو نابود کرد و سال بعدشم از اشتباهاتش درس گرفت و تیر خلاص رو زد ولی این کچل هیچوقت درس نمیگیره از کاراش و فقط بلده از یه سیستم استفاده کنه!!!

mojtaba شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:31

یعنی گواردیولا قشنگ بایرنو ترکوندا...
خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوون...

علیرضا حیدریان شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:36

پپ می ماند و بایرن را قهرمان اروپا میکند. پپ در بدترین موقع به بایرن امد اولین سه گانه در 115 سال قدمت باشگاه. بعضی دوستان طوری رفتار میکنند و توهین میکنند که انگار فراموش کردند چه بلایی سر منچستر بعد از فرگوسن امده است حتی طرفداران این تیم به سهمیه اروپا راضی اند ولی اینجا همه سه گانه میخواهند. به امید قهرمانی بایرن در اروپا.

googooli شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:37

پپ یه لطیفه کاملا بی مزست. یه مربی خودخواه که هیچ درسی از گذشتش نمیگیره و هیچ اینده ای هم نمیشه واسش متصور شد

بایرن شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 23:49

او گفت:" در حال حاضر یک کمپین ضد گواردیولا به راه افتاده است. من از عملکرد او خشیلی راضی هستم. در این چند روز اخیر، همه شروع به مقایسه ی امسال با سال 2013 کردند. سه گانه یک بار در تاریخ 115 ساله ی ما رخ داده است. ما در ژانویه با پپ توافق کردیم که درباره ی آینده اش در نیمه دوم 2015 مذاکره کنیم. او نظر من را می‌داند و امیدوارم در تیم بماند. تیم با او خوشحال است."


اقا شهرام ۱۱۵ سال یه سه گانه میدونی یعنی چی
یعنی هر سال نمیشه سه گانه زد
۱۱۵ سال ۵ قهرمانی اروپا میدونی یه
یعنی هر ۲۳ سال یک قهرمانی
اگه ادم منطقی باشی منظور حرفم رو متوجه میشی
اگه نه که باز من تازه حتما طرفدار بایرن شدم و یا با پپ اومدم
مدیران بایرن این موضوع رو میدونن شمها خودتون رو زدین اون راه

شهرام یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 00:14

دوست عزیز آقای بایرن ، من نگفتم سه گانه رو هر سال بیاریم ، ولی باخت مفتضحانه در اروپا رو نمیتونم تحمل کنم اونم تیمی با این همه ستاره . اگه به این منطق مسخره باشه که قهرمانی بارسا تو اروپا در عرض سه سال رو طرفداراش باید تو رویاهاشون میدیدن و میگفتم خوب حالا که ما سال 2006 قهرمان شدیم پس دیگه رفت تا چندین سال بعد دوباره قهرمان بشیم و چون دومین بارمون بوده و این اتفاق بعد از چندین سال افتاده پس دیگه نباید انتظار داشت که هر سال ببریم و اگرم هر سال باختیم فدای سر مربی و... در صورتی که دیدی دو بار دیگه هم قهرمان شدن و امسالم که فینالن.. تا یه فصل تیم تاتا مارتینو تواروپا حذف شد سریعا انریکه رو آوردن تا اروپا رو بگیرن و البته لیگو... نخیر آقای بایرن عزیز، این تفکراتت دیگه قدیمی شده و فقط بهانه تراشیه ... رومنیگه هم فقط به فکر تبلیغات و پول درآوردنه و انقدر از این کچل بی خاصیت تعریف کرده که نمیتونه اخراجش کنه چون خودشو میبره زیر سوال!! یه اشتباه بارز دیگه رومینیگه هم پارسال قبل بازی با رئال و اون تیشرت های مسخره بود که آخرش خودمون فقط ضایع شدیمو همه به ما لقب دیو سیاه بی آزار رو دادن .

Khashi یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 00:20 http://bayern.blogsky.com

٤تا فینال تو ٥سال چى؟ واسه این چه جوابی دارى بایرن؟!

mojtaba یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 00:37

اقایی که اسمتو گذاشتی بایرن داداش من چرا نمیری تو سایت باشگاه خودت بارسا؟؟بخدا بارسا هنوزم تیم خوبیه اصلا تا روزی که مسی هست تیم موفقیه...امسالم که رفتین فینال برو دیگه قربونت برم اینقدم.نیا اینجا رو اعصاب ما...اصلا تو یه بایرنی اصیل و ما هم هیچی نمیفهمیم ولی برو تو سایت همون باشگاه خودت...

بایرن یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 00:45

بابا مگه شما از مربی تیم انتقاد نمیکنین

منم از انتقادهای شما انتقاد میکنم

چرا فکر میکنین من طرفدار بارسام خدایا والا بلا من از بارسا متنفرم همینطور از بازیکناش هیچ موقع دوست
نداشتم انقدر بی ادبانه توهین کنم اما به تیم مقابل یا حریف
والا بلا پپ پسر خاله من نیست
فقط میگم بایرن با پپ موفق خواهد شد
و اقا خدارکیلی ما از سرات بایرن بهتر میفهمیم؟
یعنی از قیصر فوتبال المانم بهتر میفهمیم؟

عقاب سفید یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 08:11

باسلام

برعکس ماموریت پپ به نحو احسن انجام شد وسال بعد بهتر هم میشود!!!!!!!

عاشق بایرن مونیخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 12:06

کاشکی الآن هم یوپ هاینکس مربی تیم بود

بارون سرخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:38

اقای بایرن با ادب 34ساله شما که انقدر امار دراوردنت خوبه ی لطف کن یه سرچ کن ببین بایرن چندبارتو مونیخ به رئال باخت یا رفت برگشت باخت یا چندبار تو نیمه نهایی اروپا تو بازی اول حذف شدیم و بازی برگشت حریف تمرینی تیم مقابل شدیم یا چند بار تو 6بازی5تاباخت دادیم عزیزم قدمت جام باشگاهای اورپا 60 .65 ساله که تا قبل از دهه نود فقط تیم قهرمان لیگ میتوانست در این رقابتها شرکت کند تیم بایرن اواخر دهه 50 وارد بندسلیگا شد ومدت زیادی طول کشید تا اولین قهرمانیاش را کسب کند شما لطف کن ببین بایرن چند بار در clحضور داشته واز این تعداد حضور چندباربه فینال رسیده

بارون سرخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 14:03

اقای بایرن کجا مخالفین پپ گفتن ما چرا سه گانه نبردیم .ما انتقادمون به تاکتیک و سبک بازی بایرنه. ما به خریدن بازیکنایه مازاد بارسا ورئال که فقط برای اسپانیایی بودن وارد تیم شدن انتقاد داریم .ما به نداشتن پلن بی واسرار مربی بر روی تاکتیک های غلط ونا کارامد انتقاد داریم مابه تعویضهای اشتباه و پارتی بازی در تیم انتقاد داریم ما به نیمکت نشینی ستارهای المانی تیم وضربه زدن به تیم ملی المان در استانه جام ملتهای اروپا انتقاد داریم ما به رفتن بهترین دکتر اروپا وکروس انتقاد داریم ما به نابودی اکادمیه وفروش بازیکنان جوان بایرن انتقاد داریم ما به فروش شقیری و مانزو انتقاد داریم بازم بگم یا کافیه.میدونم شما خودتونو به خواب زدین با توپ هم نمیشه بیدارتون کرد در ضمن من هنوز رو نظرم هستم که شما هیچی از فوتبال سرتون نمیشه

بارون سرخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 14:45

بایرن جان شما که تادیروز میگفتی تو المان هیچکی مخالف پپ نیست تو الیانس همه پپ تشویق میکردن پس این کمپین ضد گواردیولا از کجا پیداش شد نکنه رومنیگه از کاربرای این وبلاگه

بایرن یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 15:17

داداش گلم اولا جنابعالی و دوستان رو نمیشه با توپ بیدار کرد
دوما رومینیگه کاربر اینجا نیست دمش گرم مثل کوه پشت مربیه فقط گفته همه جا افرادی پیدا میشن که هنوز فوتبال دهه ٦٠ رو دوست دارن مثل بعضی کاربران اینجا
داداش تخمای کروس رو نمیتونست بمالن تا بمونه این داستان تکراری هی نگو
بهترین دکتر تیمم وقتی به عکس که ساده ترین مورد برای تشخیص اسیب دیدگی هست اعتقاد نداره و با دست زدن تشخیص میده تا تهش رو باید خوند امار مصدوما مشخصه
الان مطمعن شدم جنابعالی نتنها از فوتبال سرت نمیشه مه اصلا عزیزم بحث باهات بی مورده چرا؟ چون متوجه نمیشی چرا النسو خریداری شده هی میگن اونموقع مارتینز و باستین و تیاگو مصدوم بودن باز میای اینجا همون داستان رو میگی حکایت فروش کروس حکایت استفای هاینکس و خداحافظیش از فوتبال باز بیا بگو چرا هایکنس نیست الان تو خوابی یا من؟
تمام دنیا میگن مربی وقتی بازیکن رفت داخل زمین نقشش میشه ٣٠ به ٧٠ یا٤٠به ٦٠ بقیش دست بازیکنه که تاکتیک رو اجرا کنه تو میای اینجا میگی لنگش من
در مورد امار و ارقام که من تا صبح هم برات تایپ کنم باز یه چیز دیگه میگی پس لطف کن واسش وقت بزار تو گوگل سرجچ کن که حتما کردی و جواب خودتم داری انا باز قانع نشدی
همه چی مشخصه ١١٥ سال یه سه گانه ١١٥ سال ٥ قهرمانی
در ٥ سال گذشته ٣ فینال یه قهرمانی که الباه تو و امثالا اون سال مه قهرمان نشدیم جلو چلسی روبن و هاینکس رو به باد توهین گرفتین
تنها چیزی که به من حال میده اینه که هر چی هم اینجا در مورد پپ و مدیران بایرن و بازیکنای مه خوشتون نمیاد هم اراجیف بباقین صداتون بجای نمیرسه و اون کاری که درسته باشگاه بایرن انجام میده
و بازم میگم خدارو شکر بایرن باشگاهی مه عاشقشم در ایران نیست چون شما فاتحش رو میخونذین
راستی بی ادب نگفتی چند سالته

بایرن یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 15:24

دیگه خسته شدم از تایپ کردن
حوصله هم ندارم. کسی که تا حالا نفهمیده بازم متوجه نمیشه.هر چی داتون میخواد به پپ فحاشی کنید و این نشانه شخصیت شماست
یا به تصمیمات رومینگه برا من دیگه مهم نیست
این مهم که باشگاه بایرن و شخص مربی و حتی دانته که این همه بهش فحاشی شد نمیدونه حتی شمایی که این حرفارو میزنین وجود دارین
درسته امار منم ندارن انا مهم اینه مه من باهاشون حال میکنم اما شما جلزو ولز میکنی
(از همه دوستان با شخصیت و با ادب چه موافقو چه مخالف سیلستهای باشگاه قبلش معذرت میخوام منظورم شما دوستان نیستین)

بارون سرخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 16:18

نمی دونم اقا یا شایدم خانوم بایرن{ادبیانوشتاریت مثل خانوماست}هر چی زور میزنی بیشتر متوجه میشم هیچی از فوتبال سرت نمیشه اخه خودت فهمیدی چی گفتی یا همین جوری تو نت یه چیزی سرچ کردی .از نظراتت نپختگی می بارید ادم 34ساله که اندازه 13 .14ساله ها میفهمه شماها سال قبل هم همین حرفا را میزدین .سال بعد هم یه بهانه ای پیدا میکنید .به هر صورت تازه وارد معقوله ای طرفداری از فوتبال .تیم .مربی شدین .زمان میبره که یه چیزایی را بفهمید .در مورد مزخرفاتتم نیازی به پاسخگویی نمی بینم

بایرن یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 19:09

مغزت بیشتر از این پاسخ گو نیست حقم داری

وقتی تفاوت ادم باشخصیت و بی شخصیت برای تو خانم و اقاست

یعنی هر کی بهت توهین کنه اقایه.

منم تصمیم گرفتم چرت و پرتات رو بمحظ دیدن اسمت ندیده بگیرم چون حتی لیاقت وقت گذااشتنم نداری چه برسه پاسخگویی و بحث

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد