وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پپ به لئو چه گفت؟

 

مطبوعات اسپانیایى در تلاش هستند که متوجه شوند پپ گواردیولا بین دو نیمه بازى بایرن مونیخ به بارسلونا، به لیونل مسى چه گفته است، به عقیده آنها سرمربى مونیخى از لئو تقاضاى ترحم داشته است.

هنگامى که لیونل مسى در دقیقه پانزده بازى برگشت از مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان، با پاس زهردار خود پایه گذار گل اول کاتالان ها به بایرن مونیخ گردید، با توجه به پیروزى 3:0 بارسلونا در دیدار رفت عملا تکلیف تیم صعود کننده به فینال برلین مشخص و تا حدود زیادى از هیجان این دیدار براى هواداران بارسلونا کاسته شد.

به همین دلیل در روز بعد از بازى برگشت مطبوعات اسپانیایى به جاى آنالیز و تحلیل مسائل فنى دیدار، به گفتگوى کوتاه پپ گواردیولا با لیونل مسى در حاشیه این رویارویى پرداخته اند، به گفتگوى بین دو شخصیتى که در بارسلونا از تقدس خاصى برخوردار هستند، گفتگویى که روزنامه اسپانیایى Sport از آن به عنوان صحبتى بین "بهترین سرمربى فوتبال دنیا" و "بهترین بازیکن تاریخ فوتبال" نام برده است.

هنگامى که داور مسابقه در سوت خود به نشانه پایان نیمه اول نبرد بارسلونا و بایرن مونیخ دمید، کاتالان ها با حساب 2:1 از حریف خود جلو بودند، در این لحظه لیونل مسى براى رفتن به رختکن از کنار پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ عبور نمود و در ادامه دو شخصیتى که سمبل موفق ترین دوران تاریخ باشگاه بارسلونا محسوب مى شوند در کنار یکدیگر زمین مسابقه را به سمت تونل منتهى به رختکن، در حالى که لبخندى بر لب داشتند، ترک نمودند. در آستانه تونل گواردیولا سر شاگرد سابق خود را میان دستان خود گرفت و به سینه خود فشرد، حال براى مطبوعات اسپانیایى این پرسش مطرح شده است که چه صحبتى بین این دو رد و بدل شده است؟

پپ گواردیولا چهار سال سرمربى لیونل مسى بوده و با همکارى آنها  دوران درخشانى در بارسلونا که با فتح چهارده عنوان براى کاتالان ها به همراه بوده، رقم خورده است. هنگامى که در مرحله نیمه نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان این فصل، با قید قرعه کشى بایرن مونیخ حریف بارسلونا شد، بیشتر دوستداران فوتبال این رقابت را به دوئل بین گواردیولا و مسى تعبیر نمودند. قبل از بازى رفت لیونل مسى براى اولین بار پس از دو سال در کنفرانس خبرى پیش از بازى حضور یافت. تا نشان دهد در بازگشت پپ گواردیولا به بارسلونا، به سادگى تسلیم سرمربى سابق خود نخواهد گردید. مسى در آن جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگارى مدعى شد که از سال 2012 هیچ گونه تماس یا ارتباطى با پپ گواردیولا سرمربى سابق خود نداشته، البته به نظر مسى فراموش نموده که در مراسم انتخاب برترین بازیکن سال در شهر زوریخ، وى با پپ گواردیولا رو در رو شده و حتى صحبت نموده است.

چنین موضوعى در دنیاى فوتبال توجهات بسیارى را به خود برانگیخته و حتى جنجال  ساز شده است، از نظر بسیارى از فوتبال دوستان در فوتبالى مدرنى که کار تیمى و روحیه تیمى به عناصرى مهم در موفقیت تیمى تبدیل شده اند، کسانى که با همکارى هم به افتخارات زیادى دست یافته اند، در صورت تغییر شرایط و تیم خود نباید کوچکترین رابطه اى با هم داشته باشند و چنین مسئله اى را تابو مى دانند، اما فارغ از این مسائل چه صحبتى بین پپ گواردیولا و مسى در بین دو نیمه در آلیانس آرنا رد و بدل شده است؟

مطبوعات و به ادعاى بهتر لب خوانان اسپانیایى در این خصوص اظهار نظرى یکسان و مشابه نداشته اند، برخى ادعا مى کنند که پپ گواردیولا به مسى  به اسپانیایى جمله “Ya Vale, Leo.” که تقریبا شبیه "حال کافى است، لئو" را گفته است. تقاضاى ترحم پپ گواردیولا از لیونل مسى، به داستانى جذاب براى مطبوعات اسپانیایى بدل گشته که با تفسیرهاى گوناگونى به همراه بوده است. البته در ورودى رختکن نیز این دو با هم صحبتى داشته اند، اما این بار آنها با دست دهان خود را پوشاندند تا مطبوعات و لب خوانان متبحر اسپانیایى نتوانند نظرات خود را در غالب صحبت هاى آنها انتشار دهند.

بعد از پایان بازى اما پپ گواردیولا به تمجید از لیونل مسى پرداخت و گفت:"مسى بهترین بازیکن تاریخ است و من مى توانم تنها او را با پله مقیسه نمایم"، علاوه بر این وى باز هم علاقه خود به بارسلونا باشگاه سابق خود را با آروزى موفیت براى این تیم در فینال برلین نشان داد:"امیدوارم که بارسلونا براى پنجمین مرتبه فاتح لیگ قهرمانان شود." پپ گواردیولا با فتح این رقابت ها در سال 1992 به عنوان بازیکن و سال هاى  2009 و 2011 به عنون سرمربى، خود در سه قهرمانى از چهار عنوان پیشین بارسا در این رقابت ها به صورت مستقیم دخالت داشته است.

بر طبق آمار اما پنجمین عنوان قهرمانى بارسا چندان دور ازدسترس نمى باشد، چون با شکست بایرن مونیخ سخت ترین مانع در این راه از پیش رو برداشته شده است، ز سویى دیگر از سال 2009 همواره فتح لیگ قهرمانان به صورت مستقیم با پپ گواردیولا در ارتباط بوده است، به جزء سال 2013 که وى به مدت یک سال از فوتبال دورى نموده بود. در سال هاى اخیر پپ گواردیولا یا خود قهرمان این رقابت ها بوده (سال هاى 2009 و 2011 با بارسلونا) یا اینکه تیم هاى دیگر براى قهرمانى مجبور به شکست پپ گواردیولا بوده اند (سال 2010 اینتر،‌2012 چلسى، 2014 رئال مادرید).

حال سه هفته بسیار حیاتی و حساس پیش روی بارسلونا قرار دارد تا بتواند با هدایت لوئیز انریکه به یک سه گانه تاریخی دست یابد و بارسا بتواند خود را از زیر سایه دوران پپ گواردیولا رها سازد.  

 

به قلم توماس هومل از وب سایت روزنامه آلمانى Süddeutsche Zeitung

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
Mohammad69 جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 15:22

خودتون برید فک کنید اگه بارسا مسی سوارز ونیمار نبودن الآن تو فینال حضور داشت پس خواهشا اینقدر به پپ گیر ندین ۴تا از بهترین بازیکنانمون نبودن روبن که تو هر بازی بعید بود گل نزنه ریبری بعید بود پاس گل نده آلابا بعید بود با اون ظربه آزادای دقیق و خطرناکش تیم حرف به مشکل نندازه و بداشتوبر جوون و با استعداد اگه این بازیکنانمون میبودن مطمئن باشین بارسا هیچ کار نمینونس بکنه خودتونو بزارید جای پپ ما با ۱۶بازیکن خسته مقابل بارسای تهاجمی بازی کردیم تازه بازی برگشتم بردیم هرتیمی بجز بایرن بود اصن به این مرحله نمیرسید شما معلومه فقط به اسم تیم نگاه میکنید که ما بایرن مونیخ هستیم و باید بارسارو میبردیم آخه عزیز من با کدوم بازیکن تأثیر گذار باید برنده میشدیم بخدا قسم بایرن مونیخ بهترین تیمی هس که تا حالا به عمرم دیدم ایقد به سرمربی گیر ندین یادمه سرمربی آلمانی زیاد داشتیم که بایرن به هیچ عنوان حتی از مرحله یک هشتم نهایی ام بالا نمیومد فیلیکس ماگات چیکار کرد یا یورگن کلینزمن یوپ هاینکس هم سال اول هیچ جامی نیاورد هیتسفلد هم بازیکنان خوبی داش که تونس موفق بشه وگرنه توتیم ملی سوییس چیکار کرد هیچ کار پس اینقدر به پپ گیر ندین بهتون قول میدم همین تیم کنونی بایرن بدن دست هاینکس بگن فصل بعد شما سرمربی باش بدون حضور ریبری روبن و آلابا و بدشتوبر ببینم هاینکس میخواد چیکار کنه بهتون قول میدم حتی قهرمان بوندسلیگا هم نمیشیم زمان هاینکس همه بازیکنانمون بودن که تیم نتیجه میگرف هر وقت تمام بازیکنانمون بودن و قهرمان نشدیم اون وقت بگیم تقصیر سرمربی وسلام

tarafdar جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 15:32

اینا چقدر داستان درست میکنند انریکه حق داره موقع صحبت جلوی دهانشو میگیره

م مثل مولر جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 19:32

براى انتخاب این مطلب لج در آر به مسؤولین این وبلاگ تبریک مى گم!

هرکسى این مطلب رو بخونه و خبر نداشته باشه مال کدوم وبلاگ هستش، فکر مى کنه وبلاگ طرفداران مسى و بارسلوناست.

آخه یعنى چه "گواردیولا به مسى گفته به بایرن رحم کن"!؟

یعنى بایرن با خواهش و تمناى پپ به مسى، بازى را برده!؟

بعدشم، مسى بازیکن حرفه ایه، نه گواردیولا، بلکه اگه تمام دنیا بهش التماس کنن که به تیم حریف رحم کن و گل نزن، مطمئناً اگه فرصتى گیرش بیاد، بدون تردید گل را خواهد زد.

mary جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 21:18

اگه قرار بود, همچین حرفی رو به لئو بگه- دستش و میذاشت جلوی دهنش- برای اینکه خودش اسپانیاییه و میدونه لب خوناشون, چقدر متبحر هستن
پس این ادعا, با این فرض, رد میشه
روزنامه نگارای مسخره

farid 10 شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 00:15

این حرفا چیه با بچه سرو کار دارین مگه همچین چیزی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد