وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فوسبال آرنا، بی سوادی یا بی اعتنایی به شعور بینندگان؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در جریان بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان گزارشگر شبکه سوم سیما اقدام به کشف جدیدی نمود.


 
استادیوم خانگی بایرن در مونیخ، از همان ابتدا در پی قراردادی تجاری آلیانس آرنا نامیده شد. آلیانس یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی است که زمینه عمده فعالیتش در امور بیمه است و پایگاه اصلی مدیریت این شرکت در شهر مونیخ است. شرکت آلیانس سومین اسپانسر بزرگ باشگاه بایرن مونیخ پس از آدیداس و آئودی است و حق نامگذاری استادیوم خانگی بایرن را در سال 2005 به مدت 30 سال خریداری کرده است. آلیانس همچنین صاحب 8.33% از سهام کمپانی اف سی بایرن می باشد که در سال 2014 به ارزش 110 میلیون یورو خریداری شده است.
 
اما بر طبق سیاست های فیفا و یوفا، تیم های شرکت کننده در تورنومنت ها و رویدادهای ورزشی بین المللی زیر نظر این فدراسیون ها، نمی توانند برای اسپانسرهایی که حامی رسمی یوفا یا فیفا نیستند، در این رویدادها تبلیغات کنند و نام استادیوم ها هم شامل این مساله می شود.
از آنجایی که شرکت آلیانس جزو اسپانسرهای رسمی رویدادهای جام جهانی فوتبال یا لیگ قهرمانان اروپا نیست، در طی برگزاری این رویدادها، استادیوم خانگی بایرن، آلیانس آرنا نامیده نمی شود. در طی جام جهانی 2006 که به میزبانی آلمان برگزار شد این استادیوم میزبان تعدادی از بازی ها بود و استادیوم جام جهانی مونیخ (FIFA World Cup Stadium Munich) نامیده می شد. در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا هم که زیر نظر یوفا برگزار می شود استفاده از نام آلیانس آرنا مجاز نمی باشد و به جای آن از نام فوسبال آرنا مونشن (Fußball Arena München) استفاده می شود. در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 که به میزبانی مونیخ برگزار شد، تابلوی نام استادیوم که بر نمای خارجی نقش بسته است با بنر یوفا چمپیونز لیگ پوشانده شده بود.
 
مطلبی که به نظر می رسد با یک جستجوی کوچک در اینترنت می توان به اصل آن پی برد، اما گزارشگر شبکه سه که فکر می کند هیچ کس به حقیقت ماجرا واقف نیست، داستانی خیالی درباره بازپرداخت بدهی های استادیوم و واگذاری کامل استادیوم و نام آن به باشگاه بایرن سر هم می کند و خوش شانس بودیم که آقای دانای کل متوجه شد که این همان استادیوم خانگی بایرن است. چرا که ممکن بود نتیجه بگیرد بایرن استادیومی جدید به نام فوسبال آرنا ساخته و از این پس به جای آلیانس آرنا در استادیومی دیگر بازی خواهد کرد.
 
متاسفانه در سیما رسم شده به جای گزارش بازی و پرداختن به حوادث درون زمین گزارشگران مقداری اطلاعات دست و پا شکسته در مورد بازی و بازیکنان را از سایت های ورزشی جمع آوری می کنند و در طول بازی بیشتر از گزارش خود بازی، جزئیات بی ارزش و بی اهمیت را تکرار می کنند. غافل از اینکه هواداران غیر حرفه ای، که برای تفریح فوتبال تماشا می کنند هرگز اهمیتی برای این جزئیات قائل نیستند و هواداران حرفه ای و متعصب تیم های باشگاهی هم بسیار بیشتر از گزارشگران سیما به روز هستند و در جریان همه جزئیات قرار دارند.
 
با وجود اینکه گزارش بازی برگشت بایرن مونیخ و بارسلونا، نسبت به بازی رفت به طور محسوسی پیشرفت داشت و بی طرفانه تر بود، اما بازهم ترجیح می دهیم بدون صدا فوتبال ببینیم تا شاهد کشفیات من در آوردی آقای گزارشگر نباشیم و از آنچه در زمین بازی اتفاق می افتد لذت ببریم.
 

منبع

نظرات 14 + ارسال نظر
مهسا پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 06:11

حالا اخر اسم رسمی چیه مثلا تمام تیما یه اسم دارن چرا باید چند تا اسم باشه اینجوری اصلا جالب نیست

امیر مونیخی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 08:11

آقا سرگیجه گرفتم

الان بگیم همون آلیانس آرنا ؟

heresh پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 08:33

دقیقا یادمه خیابانی گفت"بدهی این ورزشگاه قرار بود طی 10 سال به پیمانکار آن اما زودتر از قرار پرداخت شد و از این پس باشگاه بایرن مالک باشگاه شده و نام استادیوم را به فوتسال ارنا تغییر داده" .
نام باشگاه الیانس ارنا است به خاطر قوانین فیفا مجبورند رو کاغذ از فوتسال آرنا استفاده کنند.

آقای گزارشگر خیلی سعی کردی قضاوتت یک طرفه نباشه، ازت ممنونین ولی برا یک بازی کافی نیست. گذشته شما هم، مث بقیه ست.(آخرین بازی آلمان و ایتالیا در یورو یادم نمیره).

ترجیحا بی صدا

به امید سربلندی مانشافت و باواریاها

sam پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 08:41

این بیسوادی و این عقده ای بودن و این فقر فرهنگی .....داره کل رو میگیره..

hojjat پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 09:59

سلام
ازنظرمن آلیانزآره نا است . کاری به نظر هیچ کارشناسی ندارم .

فرانک پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 10:03

هافبک بایرن در راه ولفسبورگ

از ولفسبورگ خبر می‌رسد که سران این تیم به جذب شاگروزنامه "ولفسبورگر آلگماینه" در شماره روز چهارشنبه خود نوشت مشاوران باشگاه ولفسبورگ رایزنی‌هایی را با سباستین روده برای جذب وی آغاز کرده‌اند.
سبزپوشان نیدرزاکسن که در فصل جاری بوندسلیگا بسیار خوش درخشیدند و با کسب نتایج خوب موفق شدند تنها تعقیب‌کننده جدی بایرن مونیخ در صدر جدول باشگاه‌های آلمان باشند، برای خط میانی خود در جستجوی بازیکنی جوان و حرفه‌ای همچون روده هستند تا بتوانند تیم خود را برای فصل آینده و حضور در بوندسلیگا، جام حذفی و چمپیونزلیگ تقویت کنند.
روده از نگاه کارشناسان فوتبال آلمان پتانسیل یک بازیکن مکمل برای ترکیب بایرن مونیخ را داشت و بنابراین باواریایی‌ها پیش از آغاز فصل جاری وی را که بازیکن آزاد بود، جذب کردند. این بازیکن 24 ساله در طول فصل تبدیل به یکی از شاگردان مورد علاقه پپ گواردیولا شد و این مربی در 33 بازی بایرن وی را به زمین فرستاد.
گفتنی است قرارداد این بازیکن با بایرن تا سال 2018 اعتبار دارد و ارزشش در بازار نقل و انتقالات 9 میلیون یورو براورد شده است.

رد موردعلاقه گواردیولا علاقه‌مندند.

saeeed پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 11:50

باسلام
اولاعذر میخام ک طولانیه
بنظرم اگه یذره فکر کنین یادتون میاد ک یوپ هاینکس ماگات فن خال سا ل اول تو بایرن کار خاصی نکردن میدونم ک پپ دو ساله توبایرنه وموفق نبوده منم ازبازی هندبال گونه بایرن ک پشت محوطه توپو هی ازاینور ب اونور پاس میدن بدم میاد ولی باید دوتانکته رو یادمون باشه اول اینکه زمان میبره ک ی مربی بخاد از بیس ی تیمو تغییر بده سه تامربی قبل باهمون شیوه اصولی المانی وسانتر ازجناحین و.... باز یمیکردن ولی سیستم پپ خیلی فرق داره برای تغییرات بزرگ سه پروسه رو داریم اول تخریب سیستم قبل دوم اوردن سیستم جدید سوم ب کمال رسوندن ک هرکدوم ی فصل زمان لازم داره پس بنظرم ی فصل دیگم باید فرصت داشته باشه...
ضمن اینکه الان هیچ مربی بزرگی بیکارنیس ک اگه پپ رف بیاد جاش غیر کلوب ک اونم عمرا بایرن نمیاد
بااینکه ازش راضی نیستم ولی بنظرم ی فصل دیگه باید بمونه واینکه اگه بازیکنایی مث گریژمان یااسترلینگ بیان میتونم مطمن میشم ک تو فصل جدید بایرن عملا میخاد از ضد حملات هم استفاده کنه کمطمنم همین باعث گلهای بیشتر مامیشه
ببخشین اگه طولانی شد

Mannschaft پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 12:03

آخه از خیابان جوادی چه انتظاری دارید؟!؟!؟!؟ به شخصه 10 سال پیش این آقا رو دیدم که سبزی خریده داره میره خونش که حالا بماند کجاستو کدوم خیابونه... واقعاً از کسی که بعد بازی با استرالیا عین بی جنبه ها (و انگار نه انگار که گزارشگر یک پیش مسابقه جام جهانیه) میکروفون رو ول میکنه به امون خدا که صدای زمین خوردن میکروفونش هنوز تو گوشمه، میدوه تو زمین و خداداد رو بغل میکنه چه انتظار دیگه ای میشه داشت؟؟؟؟؟ اما به هر حال از گزارشگرهای ناعادل که ضد آلمانی گزارش می کنند و قهرمانی آلمان تو جام جهانی و ضایعات مس و مسی هنوز برایشان قابل هضم نیست، بهتره. یعنی باید بین خ

علی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 12:24

اقا خیابانیه دیگه سخت نگیرین بهش

khashayar پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 18:28

من که همیشه بازی های بایرن رو در صورت امکان تو zdf میبینم....یعنی اگه این دو تا گزارشو میدیدم یه بلایی سر تلویزیون میوردم

alisaor جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 00:45

کلا تمام گزارشگرا از قدرت بایرن میسوزن تمام حرفاشونم بخاطر همونه

مهسا جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 05:15

این گزارش گرا هیچ کدومشون از بایرن خوششون نمیاد
همشون عقده بارسا و رئال رو دارن
فردوسی پور که شدیدا ضد بایرن .گزارش فینال لیگ قهرمانان رو با دورتموند ببینید
خودتون قضاوت کنین
یه شانسی هم که اوردیم اینه که لیورپول تو چمیونزلیگ نیست
البته گزارش خیابانی خیلی عادلانه تر بود تا بازی رفت

Mohammad69 جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 12:04

من نفهمیدم این فردوسی پور بلاخره طرفدار کدوم تیم یه بار میگه لیورپول میخوام یه بار میگه بارسلونارو میخوام تو جام جهانی هم که طرفدار انگلیس بود و بازی رف که توپ از خط دروازه نویر گذشت تو کون فردوسی پور عروسی بود و به همون که تو بازی آلمان انگلیس فرانک لمپارد به دروازه نویر شوت زد به قول فردوسی پور توپ از خط دروازه عبور کرد هم باز در بازی بارسا و بایرن شروع کرد به حرف زدن معلومه این عادل خان هیچوقت اون صحنه رو یادش نمیره و بدجوری سوخته و در بازی بارسا و بایرن که توپ از خط دروازه نویر گذشت و نویر خیلی طبیعی میخواس بگه گل نشده این فردوسی پور باز از جام جهانی بین آلمان و انگلیس حرف زد آقا تو برو اول تیمتو مشخص کن بعدش حرف بزن بعدشم چیزی که گذشته هی سر زبان نیار پسر خوب

Az.1232 جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 13:32

آقا بحث نکنین از فردا میگیم خیابانی آرنا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد