وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برای موفقیت، پپ و بایرن باید تغییر کنند

 

تابستان سال 2013 یوپ هینکس بایرن را در حالی ترک کرد که میراثی تاریخی از خود به جای گذاشته بود.قهرمانی در آلمان و اروپا اتفاقات آن چنان ناآشنایی برای بایرن نیست،ولی بایرن یوپ هینکس برای اولین بار در تاریخ توانست همه ی این افتخارات را تحت عنوان سه گانه بدست آورد.

اما وقتی پپ گواردیولا پیشنهاد مونیخی ها را پذیرفت،قطعا می دانست که توقع سران این تیم چیست:تکرار موفقیت های یوپ هینکس،که در واقع می توانست تثبیتی بر کیفیت خودش هم باشد.اما تا کنون وی نتوانسته این انتظار را برآورده کند.

اگرچه قهرمانی در لیگ ها داخلی آلمان هم شایسته تقدیر می باشد،ولی کسب عنوان قهرمانی در اروپا،قطعا ارزش بیشتری نزد سران و هواداران بایرن دارد؛اما بایرن گواردیولا فصل قبل توسط رئال در طی دو بازی،و شاید این فصل در همان بازی رفت حذفش از لیگ قهرمانان اروپاتوسط بارسونا قطعی شد.

اما گویا چیزی برای گواردیولا و بایرن در این میان گم شده است.براستی برای کسب ششمین قهرمانی چمپیونز لیگ در فصل بعد،چه تغییراتی باید در بایرن و شخص گواردیولا بوجود آید؟

در فصل 2013-14،تاکتیکی که پپ با خود به مونیخ اورده بود تبدیل به بزرگترین دشمنش شد.اگرچه بایرن یکه تاز بی چون و چرای بوندس لیگا بود،اما در اروپا نمی توانست آن سلطه را داشته باشد.علی رغم غلبه بر منچستر یونایتد در یک چهارم نهایی،پپ گواردیولا در برابر ان تیم بحران زده شدیدا به مشکل خورده بود،.آن ها توانستند با چاشنی شانس به دور بعد صعود کنند ولی این عامل در مرحله ی بعد برابر رئال به هیچ وجه به داد پپ و تیمش نرسید.

بایرن شکست تحقیر آمیزی در برابر تیم کارلو آنجلوتی خورد که بیش از هر چیز،خط دفاعی نامطمئن تیم گواردیولا نمود داشت.مشکلی که در این فصل هم گریبان بایرن را گرفت.شکست 4-1 برابر وولفسبورگ نمونه ای از ضعف دفاعی مشهود بایرنی ها بود،در حالیکه برای مثال دیگر می توان به بازی رفت بایرن و بارسلونا در نیوکمپ اشاره کرد.اگرچه بازی برگشت با برد باواریایی ها به پایان رسید،ولی دریافت دو گل در نیمه ی اول،شاید نتیجه را درهمان 45 دقیقه ی نخست مشخص کرده بود.

اگر بایرن می خواهد به قهرمانی اروپا برسد،گواردیولا باید به این جمع بندی برسد که وی نباید به مدافعاشن فشار بیاورد تا در برابر تیم های درجه یک،تا خط نیمه پیش بیایند و در عوض این تاکتیک پر خطر،باید شیوه ای کم خطر تر و محتاطانه تر را برگزیند.

اما با نگاهی عمیق تر متوجه می شویم،که تنها مشکل بایرن ضعف دفاع و تفکرات مربی اش نیست.وجود مصدومان فراوان هم به نوبه ی خود،تاثیر فراوانی در نتایج آخر فصل بایرن داشته است.بایرن و گواردیولا بی شک بدشانس بودند که ستاره هایی نظیر آلابا، بداشتوبر، لام، ریبری، تیاگو، روبن و شواینی را به طور کامل در تمام یا بخش اعظم فصل در اختیار نداشتند.اما باید مدیران تیم را هم برای این قضیه مورد انتقاد قرار داد.

در حالی که هیچ شخص جدیدی در نقل و انتقالات ژانویه به بایرن اضافه نشد،شقیری و هویبرگ از تیم بایرن جداشدند؛بازیکنانی که قطعا کمک وافری به حال و روز این روزهای بایرن می توانستند بکنند.آن چه مشخص است این است که سران بایرن باید نقل و انتقالات تابستانی پر سرو صدایی را داشته باشند "اگر" می خواهند بار دیگر به قله ی فوتبال اروپا برسند.رافینیا مدافع راست بایرن شاید ضعیفترین بازیکن تیم به نظر بیاید،همچنین آینده ی دانته هم بسبب اشتباهاتش در این فصل،در هاله ای از ابهام قرار دارد.در این بین ماتیاس سامر گویا نیم نگاهی به بازیکن تیم دینامو کیف اوکراین،الکساندر دراگوویچ دارد.

در خط میانی هم بایرن با مشکلات فراوانی روبروست.آلونسو،لام وشواین اشتایگر همگی بالای 30 سال سن دارند و کندی آن ها در بازی های لیگ قهرمانان گاها به چشم میخورد.در این زمینه هم ایلکای گوندوغان از دورتموند و یوری تیلمانس از اندرلخت گزینه های مدنظر بایرن می باشند.

در پست وینگر،با وجود کیفیت بالای ریبری و روبن،این دو بیش از حد مستعد آسیب دیدگی نشان داده اند.اگر شقیری باز نگردد،باید جانشینان در خوری برای روبری گرفته شود.دی ماریا،گریژمان و دراکسلر هم در این بین به بایرن مونیخ لینک شده اند.

در پست مهاجم هم نمی توان توقع آنچنانی از پیزارو داشت تا بتواند زنگ خطری برای لواندوفسکی باشد.

اما نیاز دیگر بایرن کادر پزشکی این تیم است که بعد از شکست برابر پورتو از سمتش استعفا داد.با توجه به شیوع بالای مصدومیت در تیم،استخدام کادری مجرب هم شاید جزء نیاز های اصلی تیم برای فصل بعد بنظر برسد.

اگرچه تنها دو سال از سه گانه ی تاریخی بایرن و یوپ هینکس می گذرد،شواهد دال بر نیاز بایرن به تقویت تیم می باشد،تا بتوانند بار دیگر از رقبای دیرینه شان نطیر رئال و بارسا پیش بیفتند.

دوران فن خال و هینکس تمام شده است و اکنون زمان گواردیولاست تا تیمش را برای رسیدن به قله ی اروپا بسازد.آنچه مشخص است این است که هم سران بایرن و هم شخص گواردیولا،باید برای رسیدن به موفقیت تکانی به خود بدهند.

 

به قلم Stefan Coerts 

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
بایرن مونیخ پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 02:07

پپ ناموسن بیا و وقتی ک خواستی بری ی جور باشه ک بگیم کاش نمیرفت .... ولی اینقد کله شقه ک عمرا دست از این تاکتیکا بر نمیداره...حیییییف

ممد بایرنی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 02:32

بعله باید تغییر کنه !

ولی نه به صورتی که بازیکنانی آلمانی تیم که ستون تیم ملی آلمان هم هستند ضعیف شوند یا فروخته شن !

باید تغییر کنه ولی نه به صورتی که بازیکنایی مثل ژابی آلونسو به تیم اضافه شن !!! بازیکن سی و خورده ای ساله با دستمزد بسیار بالا که فکر کنم رتبه ی چهارم پنجم دستمزد تو تیم باشه !

از اون طرف یه سیاستی چند ساله بایرن دنبالشه و اونم ایجاد یک آکادمی فوتبال بسیار قویه ، نمی دونم فکر کنم با اومدن ماتیاس زامر به طور جدی استارت خورد ، این کار آیا الان با حضور پپ داره دنبال میشه !؟ ما واقعا باید قدر استعدادهامون رو بدونیم ، بازیکنایی مثل گائودینیو ، هویبرگ ، سیدنی کورت ، میشل وایزر باید بیشتر بازی کنن ، به خصوص مثل این زمان ها که قهرمانی تیم تو بوندس مسجل شده !

واقعا خرید بازیکنایی مثل برنات و رینا اصلا نمی دونم چه توجیهی داشته !
از اون طرف ما اگر کروس رو نگه می داشتیم هیچ نیازی هم به تیاگو نداشتیم !

googooli پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 02:58

کسی که جلو تیمای سرعتی دفاعها رو تا وسط زمین میاره جلو و چندین بار همینجوری تحقیر شده بازم حالیش نمیشه امیدی بهش نیست. خیلی ابله میزنه پپ

بایرن پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 03:02

قربونت بشم خدا بعضی ها موقع باخت و حذف و مشکلات ماشالا انالیزور های خوبی میشن

رعال پارسال قهرمان حذفی و ارپا میشه با انجلوتی امسال چیچاریتو و رودریگرز و کروس و خسه به همون تیم قهرمان اضافه میشه و هر سه جام رو از دست میدن
اخه عزیزان اسمش فوتباله غیر قابل پیشبینی
رعالیها تو نظرسنجی بیشترشون دوست داشتن با یوه بیوفتن و حذفشون کرد بانوی پیر
بارسا پارسال یه دونه جامم نگرفت امسال شاید ۲ یا ۳ تا بگیره اون به کمک سه مهاجم اصلیش
بایرن سه بازیکن اصلیش و ثابتش مصدومن ، اشنایدر صد در صد اماده نیست( اما بازی برگشت عالی بود ) مارتینزش که یکی از ارکان اصلی فصل سه گانه بود هنوز اماده نیست
نتونسته بیاد با مورد انتقاده
جلو دورموندم خودتون شاهدین ۲ پنالتی صد در صد نگرفت و اخر بازیم پنالتی ها طلسم شده بود
بعضی از اب گل الود میخوان ماهی بگیرن
پپ مربی سواستفاده گری اگه بود وسط فصل که به به و چه چه میزدن میتونس یه تمدید ناز و سنگین بکنه اما گفت انتهای قرارداد تا بتونه دستاوردی داشته باشه
مطمعن باشن پپ بایرن رو تپدیل به یه هیولای فوتبال خواهد کرد که تا چند سال یه پای فینال باشه و انشالا قهرمان

بایرن پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 04:01

داداش مرتضی بزار اول یه سوال ازت بکنم
بنظر خودت مسی بازیکن بزرگیه یا نه؟
جواب من بی تعصب اره هست
حالا شاید یک عده از رو تعصب بگن نه خودم شخصا ازش متنفرم
ببین داداش مسی پارسا افتضاح بود یعنی سال بدی رو پشت سر گذاشت همراه با افت زیاد
پس هر بازیکنی میتونه تو اوج یا افت باشه

حالا تیم هایکنس ۳ سال پیش قهرمان شد میخوای بگی بازیکنهای بایرن نمیتونن افت بکنن؟
یعنی قراره همیشه و هر لحظه تو اوج باشن چرا تعصب ما باید چشمامون رو ببنده
دلیل دوم مشکل امسال مصدمیتهای شدید بازیکنها در مقاطع حساس بود برای مثال ریبری و روبن و الابا هر کدوم ۲بار امسال مصدوم شدن
همینطور فیلیپ لام و اشنایدر مصدومیت شدید و طولانی داشتن اشنایدر از جام جهانی مصدوم شد وقتی برگشت بعد چند بازی باز دوباره مصدوم شد
مشکل بعدی نقل وانتقالات هست
ببین داداشم سیاست باشگاهای المانی مخصوصا بایرن که خودم میپسندمش اینه که بازیکن خیلی گرون قیمت نمیخرن بجاش چند بازیکن متوسط میخرن که ایمده داشته باشه
برعکس رعال و بارسا میبینی که سوارز،نیمار، راکیتیچ،بیل،رودریگرز،خسع،چیچاریتو،ووو
بایرن اگه النسو رو خرید تو روز اخر نقل و انتقالات با قیمت پایین و بخاطر مصدمیت چند مهره اصلیش خرید
همینطور برنات که اینده میتونه داشته باشه
پس مربی باید دستش باز باشه
بارسا خط دفعش افتضاحه اما حط حملش اون ظعف رو پوشونده رعالم دیگی امسال با اون همه ستاره هیچی به هیچی
درسته که ما با بازیکنهای المانی قهرمان جهان شدیم اما بی تعصب قبول کن جلو الجزایر تویر یه تنه اوردمون بالا
یا جلو ارژانتین چقد رو دروازه فشار بود اگه بی تعصب حرفام رو بخونی شاید بتونیم حرف هم رو بفهمیم

hojjat پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 09:47

سلام .
مدیران محترم بایرن . لطفا یه مربی آلمانی را جایگزین پپ کنید

بارون سرخ پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 12:25

بایرن با پپ به هیچ جایی نمیرسه .معلوم نیست فصل بعد میخواد دنبال چه بهانه ای بگردهبرای نابود کردن تیم .پپ داره کاری میکنه بایرن تا ده سال اینده نتونه سر بلند کنه تو اروپا داره هویت تیم از بین می بره .بابا اخه شما چرا نمیخواین بفهمید این بارسا با بازیکناش بودن پپ قهرمان اروپا کردن نه برعکسش

یک بایرنی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 16:53

اینقدر نگید چرا بایرن برنارت آلونسو و رینا رو خریده. نه اینکه خالی از اشکال باشه. ولی برنارتو واسه این نخریده بودند که ثابت بازی کنه. ولی در نبود آلابا و ریبری تنها گزینه بود. رینا هم دروازه بان ذخیره است. آلونسو هم وقتی خریداری شد که شوآینی قبل از شروع فصل مصدوم بود و آینده ای نامشخص داشت. در اوایل فصل خیلی خوب بازی میکرد که باعث شده بود مورد تشویق تماشاگران قرار بگیره. ولی کم کم اشتباهاتش زیاد شد مثل بازی برگشت با سیتی در گل دوم و پورتو در گل اول که به نظرم روش خطا شد و باز تو همون بازی که شانس آورد که گل نشد. که البته از این اشتباهات مدافعان تیم کم نداشتند چه برسه به آلونسو. مثل اشتباه بوآتنگ در بازی برگشت با سیتی در گل سوم و گل سوم بازی با پورتو. تو بازی با بارسا هم در بازی رفت یکی دو صحنه بد جاموند که نویر جورشو کشید و دروازه رو نجات داد مثل زمانی که سوآرز تک به تک شد که در اون صحنه در حالیکه سوآرز به سمت دروازه بایرن پیش میرفت بوآتنگ به سمت وسط زمین دوید تا آفساید بگیره و باعث شد تا جا بمونه. دانته هم که اشتباهات کمی نداشته. همچنین در مواردی بن عطیه.
با این حال قبول دارم که پپ دفاع بایرنو ضعیف کرده و دفاع تیم تقریبا به اتوبان شباهت پیدا کرده.

امین جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 10:25

بایرن
اشنایدر کیه؟ منظورت اشتایگره؟ تو هنوز اسم کاپیتان دوم و اسطوره بایرنو نمیدونی؟

بایرن جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 13:34

نه داداش امین نمیدونم
اما اینو میدونم که نباید کور باشم از تعصب
اینو میدونم که نباید پایین تنم رو حواله بازیکن یا مربی که دوستش ندارم بکنم
اینو میدونم که باید هوادار باشم نه مثل بعضی دونبال مقاله های ضد تیم و مربی و بیام داغتر از اش نزارم
شما دنبال سواد المانی باش من دنبال هوار المانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد