وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فلش بک به گذشته ای نه چندان دور

 
تقارن تقابل بایرن مونیخ با بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمان، سرمربیگری گواردیولا در بایرن مونیخ و رویارویی وی با شگاردان و تیم سابقش و تولد یوپ هاینکس دستمایه بررسی ای کوتاه است.

کمی بیش از دو سال پیش، بایرن مونیخ در حالی در قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با قرعه بارسلونا روبرو شد که در اواسط تعطیلات نیم فصل بوندس لیگا بمب خبری توافق سران این تیم با پپ گواردیولا، سرمربی سابق و موفق بارسلونا رسانه های ورزشی جهان را پر کرده بود. بایرن مونیخ فصلی رویایی را سپری می کرد و خبر امضای قرارداد با مربی ای که در چهار فصل حضور خود کاتالان چهارده جام از نوزده جام ممکن را برای آبی اناری ها به ارمغان آورده بود از نظر بسیاری از صاحب نظران دنیای فوتبال توهینی به سرمربی کهنه کار بایرن مونیخ بود.

یوپ هاینکس در ابتدای فصل از تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال در پایان فصل صحبت کرده بود اما نام پر طمطراق سرمربی جوان اسپانیایی حواشی زیادی برای اف سی هالیوود به همراه داشت. در آن زمان به دلیل اعلام خبر جنجالی توافق بایرن مونیخ با ماریو گوتسه، سوپر استار آن روز های بروسیا دورتموند جنگ لفظی و تبادل آتش میان سران دو تیم آلمانی به اوج خود رسیده بود. یورگن کلوپ، سرمربی موفق زرد پوشان پس از مشخص شدن قرعه بایرن مونیخ و بارسلونا به طعنه خطاب به ماتیاس زامر که به خاطر بستن قرارداد با گواردیولا بسیار ستایش می شد گفت:" حاضرم شرط ببندم زامر درباره بازی با بارسلونا با گواردیولا صحبت خواهد کرد."

یوپ هاینکس، پیش از قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در کنفراسی خبری در پاسخ سوالی در خصوص رویارویی احتمالی با بارسلونا به خبرنگاران گفت:

اگر با بارسلونا روبرو شویم کاملا آماده خواهیم بود. من بارسلونا را مثل کف دستم می شناسم، حتی شاید بهتر از تیم خودم. من فلسفه آن ها، سیستم آن ها، تاکتیک آن ها و تک تک بازیکنان آن ها را به خوبی می شناسم.

صحبت های هاینکس در حالی با اعتماد به نفس کامل بیان شد که بارسلونا تحت سایه درخشش های لیونل مسی و جام های فتح شده در زمان گواردیولا، از سوی بسیاری از کارشناسان با لقب اغراق شده بهترین تیم تاریخ خطاب می شد. بارسلونا تحت هدایت تیتو ویلانووای فقید در دور یک چهارم نهایی در بازی رفت دو بر صفر مقابل میلان شکست خورد اما در بازی برگشت با پیروزی خیره کننده چهار بر صفر از سد شاگردان الگری گذشتند و به نیمه نهایی رسیدند و با قرعه بایرن مونیخی روبرو شدند که بکن باوئر آن را بهترین بایرن تاریخ، لورن بلان غلطک و کیلینی مریخی ها توصیف کرده بودند.

پس از انجام قرعه کشی یوپ هاینکس در کنفرانس مطبوعاتی خود در حالی که به شدت از سوال ها پیرامون مشورت گرفتن از گواردیولا عصبانی بود خطاب خبرنگاران گفت:

من به گواردیولا احترام می گذارم و رابطه خوبی با هم داریم و این بازی قطعا تاثیر بر روی روابط ما نخواهد گذاشت، اما نیازی به مشورت گرفتن از هیچ مربی دیگری ندارم. من تیمم را بهتر از هر کسی می شناسم و هم چنین فوتبال اسپانیا و بارسلونا را خیلی خوب می شناسم و اطلاعات زیادی از آن دارم. گواردیولا به قدری جنتلمن و قابل احترام است که شک دارم کوچک ترین صحبتی در این زمینه انجام دهد.

درست مثل فرم این روز های بارسلونا، بایرن در آن روز ها و پیش از رویارویی با کاتالان ها در سه بازی آخر خود شانزده گل به ثمر رسانده بود و تنها دو گل دریافت کرده بود. بایرن مونیخ و دورتموند در شبی که کارشناسان فوتبال دنیا از آن به نام رستاخیز فوتبال آلمان یاد می کردند دو غول اسپانیایی را با نتایج سنگین بدرقه کردند تا برای نخستین بار شاهد فینالی تمام آلمانی در لیگ قهرمانان و در نهایت قهرمانی بایرن مونیخ در سومین حضور در چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا و سه گانه ای تاریخی باشیم. هاینکس پس از پیروزی سه بر صفر برابر بارسلونا در بازی برگشت در نیوکمپ به خبرنگاران گفت:

به نظرم کاملا واضح بود که تیم من با چه تمرکزی پای به میدان گذاشت. کاملا مشخص است که بارسلونا بدون لیونل مسی تیمی متفاوت است اما باید اشاره کرد که هیچ کس پیش بینی نمی کرد که هفت بر صفر در مجموع پیروز شویم. من شناخت بسیار خوبی از فوتبال اسپانیا به خصوص بارسلونا دارم  و فلسفه بازی آن ها را به خوبی می شناسم. تیم توصیه های تاکتیکی ما را به خوبی درک کرد و آن را قاطعانه در زمین پیاده کرد. به هیچ عنوان نظرم این نیست که شاهد پایان یک دوره بوده ایم، بارسلونا بازکنان زیادی را در اختیار نداشت و ما بی نهایت باهوش و تمرکز بازی کردیم.

تیکی تاکای بارسلونا و بازی هوشمندانه بایرن مونیخ در دو بازی رفت و برگشت برابر آن ها در حالی که در هر دو بازی بارسلونا بیش از شصت درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت سوژه بحث ها و تحلیل های فنی، طنز پردازان و محافل ورزشی بود.

پس از بازی برگشت برابر مونشن گلادباخ (تیم سابق هاینکس) در بوندس لیگا و پیروزی ای احساسی به همراه بازگشتی استثنایی با سوپر گل فرانک ریبری، هاینکس در کنفرانس خبری با چشمانی اشکبار به خداحافظی خود از فوتبال تاکید کرد. فصل با جایزه بهترین مربی سال برای هاینکس به اتمام رسید و سرمربی جدید اسپانیایی به تیم و هوادران معرفی شد و رسما کار خود را در اف سی هالیوود آغاز کرد.

حال دو سال از آن روز های غرور آفرین برای مونیخی ها گذشته است و دست روزگار آن ها را دوباره رو در روی کاتالان ها قرار داده است. بایرن مونیخ با بازگشتی طوفانی برابر پورتو به نیمه نهایی ای رسید که به قول خوش ذوقان عرصه قلم گواردیولا باید در برابر هیولایی که خودش آفریده بود قرار می گرفت. اما سرمربی جوان که به گفته خودش راهی به جز مالکیت توپ برای ارائه فوتبال نمی شناسد، نتوانست برای جلوگیری از حملات تیمی که تقریبا تمام دوران بازی و مربیگری خود را در آن سپری کرده بود راهی بیابد تا در بازی ای یک طرفه به مثابه نیمه نهایی سال قبل برابر رئال مادرید بدون داشتن موقعیت های خطرناک بر روی دروازه حریف شکست سنگین سه بر صفر را بپذیرد.

صحبت های گواردیولا پس از شکست برابر بارسلونا تعجب برانگیز بود، او بیش از اینکه به صحبت درباره تیم خود، دلایل تاکتیکی شکست و به گردن گرفتن تقصیر بپردازد به صحبت از تیم سابقش و تمجید از آن ها پرداخت:

ما می خواستیم کنترل بازی و مالکیت توپ را در اختیار بگیریم ولی در برابر بارسلونا نمی توان چنین کاری انجام داد. پس از دریافت گل اول ریتم حرکتی خود را از دست دادیم و گل آخر هم کار را تمام کرد. بارسا در لئو خلاصه شده است اما آن ها تیم خوبی هم هستند، در همه جوانب. تمام بازیکنان آن ها، نیمار، سوارز و باقی بازکنان. بهترین راه برای کنترل کردن آن ها محدود کردن بازی آن هاست. دو گل اول در جای گیری بسیار ضعیف بودیم و گل سوم هم تقریبا اجتناب ناپذیر بود.

اگر در برابر بارسلونا مالکیت توپ را در اختیار نداشته باشید بازی سخت خواهد شد.نقشه ما در انحصار خود در آوردن توپ و مجبور کردن آن ها به دویدن بود اما نتوانستیم به حد کافی مسلط عمل کنیم. با چهار مدافع راحت تر از سه مدافع بازی کردیم. در دقایق آخر کنترل را از دست دادیم، ما همیشه برای گلزنی تلاش می کنیم. تا پیش از گل اول خوب عمل کردیم اما بعد از آن کنترل بازی از دستمان خارج شد!

سران باشگاه مونیخی از زمان روی کار آمدن گواردیولا چنان حمایت همه جانبه و کورکورانه ای از او را آغاز کردند که حال نمی توانند حمایت ها و انتخاب خود را با انتقاد زیر سوال ببرند. در زمان مربیگری یوپ هاینکس در مقطعی حتی پس از پیروزی های پر گل در لیگ، ماتیاس زامر به انتقاد از تیم می پرداخت اما اکنون او کوچک ترین صحبتی از تاکتیک های گواردیولا نمی کند و گویا مسخ سرمربی اسپانیایی شده اند. قرارداد سنگین گواردیولا و بندی در قرارداد او که باشگاه مونیخی را ملزم به پرداخت حقوق زیاد او تا زمان پیدا کردن تیم جدیدی برای مربیگری در صورت اخراج می کند یکی دیگر از دلایل کور تر شدن این گره است.

اهداف بلند مدت اروپایی مهم ترین استخدام این مربی در زمان اعلام خبر بستن قرارداد با او اعلام شد در حالی که بایرن با واگذاری تاکتیکی بازی به دورتموند در نیمه نهایی جام حذفی اقتدار خود در آلمان را هم از دست رفته می بیند. بایرن مونیخ با هدایت ماگات، هیتسفیلد، فن خال و هاینکس در بیش از ده سال گذشته هر بار قهرمان آلمان شده بود قهرمانی در جام حذفی را هم به دست آورده بود که امسال از این مهم باز ماند.

باید صبر کرد و دید که پس از سه شکست پیاپی و از دست دادن قریب به یقین دو جام در فصل جاری، در نهایت چه سرنوشتی در پایان فصل در انتظار بایرن مونیخ و سرمربی مورد انتقاد آن خواهد بود و سران این باشگاه چه تدبیری برای فرار از بحران خود ساخته خواهند داشت.

نظرات 15 + ارسال نظر
mojtaba یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 00:59

منبع این مطلب سایت طرفداریه.برید کامنتای زیر این مطلبو اونجا بخونید تمام طرفدارای ریال و منچستریونایتد و خیلی تیمای دیگه ناراحتن که گواردیولا از بایرن داره میره و اعتقاد دارن تا زمانیکه گواردیولا تو بایرن باشه روز به روز تیممون ضعیف تر میشه و این تو اروپا له نفعشونه...یعنی خاک بر سر مدیران بایرن.

Führer یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 01:07

ای خدا! اون کجا و این کجا!

آلمان 90 + 14 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 01:10

یوپ هاینکس تو قلب ما ییییییییییییییییی تصویر اولی عالیست شواینی ... مولر .... گل

یه کنکوری یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 01:54

یعنی اون عکسه گویا ی همه چیز هست امروز بازی با اگسبورگ دقیقا همین بود فقط پاس کاری تو زمین خودی بعدم تا پشت محوطه جریمه حریف و در اخرم هیچی یه بازی فوق العاده خسته کننده منی عاشق بایرنم دیگه دلم نمی خواست بازیشو بیبنم واقعا خسته کننده بود به اخر شب بازی رعالو دیدم واقعا لذت بردم اصلا بازی سرعت داشت با دو سه تا پاس یه موقعیت خلق می کردن ادم از دیدنش لذت می برد حالا ما شدیم او بارسای قبلی که فقط پاس میده نه تنها گل نمیزنه گلم می خوره

بارون سرخ یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 08:21

لمان 90 + 14 کاملا"با نظرت موافقم

رضاباستیان یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 08:47

خاک توسر پپ

narcis13 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 10:58

وای ..... من که بغضم ترکید ... بمیرم یوپمون قلبا دوست نداشت بره :((((((
چقدر زشت ..... چقدر بد که ما بخاطر مربیمون مضحکه ی خاص و عام شدیم
صدر خیلی تحلیل عالی ای انجام داد تو انسوی نیمکت

صادق شاکری یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 11:19

تنها راهی که میتونستیم بارسلون رو متوقف کنیم با داشتن این همه مصدوم فقط بازی اتوبوسی بود
گاهی باید فقط به فکر نتیجه باشیم...

saeeed یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 11:28

مطلب قشنگی بود...
مرورخاطرات نچندان دور...
بیچاره یوپ ......
هیچ وقت تو فوتبال ب حقش نرسید وقتی بازی میکردو اونهمه گل میزد پشت خط گرد مولر موند وقتی رعالو قهرمان اروپا کرد اخراج شد وتو خونه خودش وقتی س گانه رو گرف محترمانه بیرونش کردن....

سوپرمانو یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 13:04

وای یوپ عزیز
یوپ فبل بازی با بارسا:
من بارسلونا را مثل کف دستم می شناسم، حتی شاید بهتر از تیم خودم. من فلسفه آن ها، سیستم آن ها، تاکتیک آن ها و تک تک بازیکنان آن ها را به خوبی می شناسم.

پپ قبل بازی با بارسا:
مسی توقف ناپذیر است.....

این اندیشه ها هستند که تفاوتها را رقم میزنند

حسین یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 13:38 http://bayern.blogsky.com

پپ بره تمام مشکلات درست میشه به نظرتون مربی بعدی کیه

david یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 14:07

دوستان. چرا هیچکدومتون صبر و حوصله ندارین؟ چرا نمیخواین واقعیت رو بپذیرین؟ یادتون رفت وقتی همین بایرن اول فصل تمام تیمارو میپوکوند چقدر افتخار میکردین؟ الان تیم تو شرایط بحرانیه و بهترینهامون یا مصدومن یا اماده نیستن . تعجب میکنم که چطور بعضیها به خودشون میگن هوادار؟ مگه چهار سال پشت سر هم خون دل نخوردیم تا قهرمان چمپیونز لیگ بشیم؟ مگه بعد از اون همه افتخار تیم ملیمون ( مانشافت ) پدرمون درنیومد تا قهرمان جام جهانی بشیم؟ دارین مث طرفدارای ریال و بارسا قضاوت میکنین. تیم ما یه تیم با اصل و نصبه . هواداری میخواد که صبر و حوصله کنه و واقعیتهارو بپذیره. من همیشه میگم : گواردیولا مربی هست که طاقت باخت رو نداره و تا تیمش گل خورد باید حتما یازده تاشون حمله کنن . با بارسا حتی با دوگل اختلاف هم میشد بیشتر امیدوار بود . ولی هممون دیدیم که جوری احساسی شده بود که انگار برگشتی در کار نیست... همه ایراداتی دارن. هوادار واقعی کسیه که واقعیت تیمشو بپذیره...... به امید روزای بهتر - بازیکنای بهتر - پیرهن خوش یمن قرمز سه خط سفید همیشگیمون........ زندگیم فدای آلمان ، جونم فدای بایرن

GERMANY یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 16:47

ای کاش هاینکس همین الانم بودشو باز اون نتیجه رویایی رو رقم میزد خوبه خودش هم کفته بارسا رو مثل کف دستش میشناسه ینی هیج اثری از اون بایرن باصلابت نمیبینم دوستان اینو میدونستید که اکه بایرن نتونه دوتا بازی بیش روشه رو ببره سال بعد باید خواب اینو ببنیم که بایرن تو لیک قهرمانانه..ینی بایرنی که بیشتر اوقات شاخ این دوتا غول اسبانیایی رو شکسته حالا داره جلو خودشون تحقیر میشه ای خدا..

نویر یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 18:20

یوپ هاینکس تو رفتی بایرن از هم پاشید
گواردیولا فقط برو یا فوتبال اسپانیایی رو تو آلمانپیاده نکن چون کار ساز نیست

GERMANY یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 18:25

مدیران محترم سایت مکه ما جه متن توهین امیزی نوشتیم که ثبتش نکردین نظرم رو دادم مدیران محترم لطفا کامنتم رو بذارین با تشکر...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد