وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کلوپ یا گواردیولا؟ پرسشى تاریخ گذشته که اعتبار مى یابد

 

به ادعاى یکى از سران بایرن مونیخ یورگن کلوپ تا کنون در دو مقطع براى هدایت این تیم مورد توجه سران باشگاه قرار گرفته و بعد از دوران گواردیولا نیز بار دیگر چنین اتفاقى روى خواهد داد، چنین صحبت هایى قبل از رویارویى بایرن مونیخ و دورتموند با جنجال هاى زیادى به همراه بوده است.

یورگن کلوپ یا پپ گواردیولا؟ این پرسشى است که سران بایرن مونیخ را یک مرتبه بعد از اتمام دوران درخشان مربى گرى یوپ هاینکس در این تیم  به خود مشغول نموده بود و حال در آینده نیز بار دیگر تکرار خواهد شد و باشگاه بایرن مونیخ و حتى طرفداران آن را به چالش خواهد کشید.

فرانتس بکن باوئر رئیس افتخارى باشگاه بایرن مونیخ پیش از دیدار حساس و احساسى بایرن مونیخ مقابل دورتموند در مرحله نیمه نهایى DFB Pokal، از یورگن کلوپ به عنوان جانشین پپ گواردیولا سرمربى اسپانیایى بایرن مونیخ نام برد.:"من مى توانم کلوپ را به عنوان جانشین پپ گواردیولا دربایرن مونیخ به خوبى تصور نمایم، کلوپ در هر حال یکى از گزینه هاى بایرن مونیخ است و این موضوع تنها به مدت ماندگارى پپ گواردیولا در بایرن مونیخ بستگى دارد که امیدوارم البته این دوران طولانى شود. به هر حال کلوپ همانند گذشته در آینده نیز از کاندیداهاى اصلى سران باشگاه براى تصدى مربى گرى بایرن مونیخ محسوب خواهد شد."

این اظهار نظر بکن باوئر به نوعى تایید کننده صحبت هاى عجیب هلموت مارکوورت از سران و تصمیم گیرندگان بایرن مونیخ مى باشد که اعلام نموده بود بعد از قطعى شدن جدایى یوپ هاینکس از بایرن مونیخ، سران بایرن مونیخ بین انتخاب پپ گواردیولا و یورگن کلوپ به عنوان سرمربى تیم کاملا مردد بوده اند.

مارک وورت البته ادعا نموده که یورگن کلوپ در سل 2008 و بعد از کناره گیرى اوتمار هیتسفیلد از مربیى گرى مونیخى ها نیز از گزینه هاى بایرن مونیخ براى تصدى مربى گرى این تیم بوده است و سران مونیخى در آن زمان در انتخاب بین دو یورگن، کلینزمن را به عنوان سرمربى جدید خود برمى گزینند که انتخابى چندان درست نبوده است.

مارک وورت در خصوص انتخاب بین کلوپ و گواردیولا در سال 2013 همچنین مدعى شد که طبق جلسه اى، بایرن مونیخ گواردیولا را برگزید و اولى هوینس خود تلفنى خبر عدم انتخاب یورگن کلوپ را به وى اطلاع داده است. البته هیچ یک از سران باشگاه بایرن مونیخ تا کنون نسبت به چنین اظهار نظرى جنجالى موضع گیرى نکرده اند، تنها مارک کوسیک مدیر برنامه هاى یورگن کلوپ ضمن تکذیب چنین ادعاهایى به روزنامه آلمانى  Bild گفته است:"چنین حرف هایى هرگز واقعیت ندارند، اولى هوینس هرگز در آن زمان با ما تماس نگرفته تا بخواهد موضوع مربى گرى کلوپ در بایرن مونیخ را کنسل کند، چون اساسا هیچ گونه صحبتى و مذاکره اى در این زمینه بین ما و بایرن مونیخ وجود نداشته است."

ادعاهایى بیش از یک شوخى رسانه اى

آیا همه این صحبت ها تنها شوخى هاى رسانه اى و جنگ هاى روانى پیش از دیدار بایرن مونیخ و دورتموند، جهت تضعیف دورتموندى ها بوده است؟ آیا مونیخى ها تنها مى خواسته اند جو حاکم بر دورتموند دوباره اوج گرفته پس از اعلام جدایى یورگن کلوپ در انتهاى فصل را جهت به خطر نیفتادن شانس فتح سه گانه خود نا آرام نمایند؟

بى تردید این گونه نیست، داستان کلوپ و بایرن مونیخ به مراتب بیشتر از مطرح شدن سرمربى دورتموند به عنوان یکى از کاندیداهاى اصلى سران مونیخى براى تصدى پست مربى گرى این تیم بوده و به ادعاى بکن باوئر احتمال جدى تر شدن این موضوع در آینده نیز وجود خواهد داشت:"هنگامى که من ریاست بایرن مونیخ را بر عهده داشتم، بحث هاى زیادى در خصوص یورگن کلوپ و تایید عملکرد او داشتیم و اینکه او به خوبى مى تواند به خوبى با فلسفه باشگاه بایرن مونیخ منطبق و سازگار باشد." فرانتس بکن باوئر بین سال هى 1994 تا 2009 مدیر باشگاه بایرن مونیخ بوده است.

آینده نامعلوم یورگن کلوپ

هنوز یورگن کلوپ توضیح نداده که آیا در فصل آینده مى خواهد به عنوان سرمربى فعالیتى داشته باشد یا خیر، علاوه بر این وى پیشنهاد مونیخى ها براى اهداى دسته گلى به وى براى تقدیر به مناسبت پایان فعالیتش در دورتموند، پیش از شروع بازى دورتموند با بایرن مونیخ را نپذیرفته است:"این حرکت بسیار خوبى از سوى مونیخى ها است، اما ما به نیت دیگرى به مصاف بایرن مونیخ مى رویم و به خوبى براى این بازى مجهز شده ایم."

البته امکان حضور یورگن کلوپ بر روى نیمکت مربى گرى تیمى از بوندسلیگا در فصل آتى نیز وجود دارد، یورگن کلوپ حاضر به پذیرفتن دسته گلى از مونیخى ها جهت تقدبر نیست، اما احتمالا وى پیشهاد سرمربى گرى بایرن مونیخ در فصل آینده را به همین راحتى رد نخواهد نمود و بر روى پذیرش آن تفکر خواهد نمود. پپ گوردیولا تا سال 2016 در بایرن مونیخ قرارداد دارد و هفته گذشته نیز اعلام نموده که مایل به ماندن در مونیخ تا انتهاى قرارداد خود مى باشد و درصورت فتح یک سه گانه احتمالى در این فصل نیز وى قرارداد خود با بایرن مونیخ را زودتر از موعد مقرر فسخ نخواهد کرد، اما ماندن او در مونیخ بعد از سال 2016 با توجه به نپذیرفتن آغاز مذاکرات در این زمینه از سوى او بسیار نامحتمل به نظر مى رسد.

یورگن کلوپ چه برنامه اى  دارد؟

در انگلیس این شایعه هر روز قوت بیشترى مى گیرد که یورگن کلوپ کاندیداى اصلى سران لیورپول براى هدایت این تیم است. قرمزها در این فصل به احتمال بسیار زیاد از راهیابى به رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا باز خواهند ماند و بعد از جدایى استیون جرارد کاپیتان و اسطوره تیم، به دنبال یک شروع جدید خواهند بود.

یورگن کلوپ با شوق و نشاطى که دارد به طور کامل مناسب باشگاه احساسى و قدیمى لیورپول است، برندان راجرز سرمربى فعلى تیم نیز در روزهاى اخیر به طور مرتب مجبور به واکنش نشان دادن به چنین شایعاتى بوده است:"من بهترین گزینه براى این سمت هستم." ، اما آیا سران لیورپولى نیز چنین عقیده اى دارند؟

اوتمار هیتسفیلد که خود از سابقه مربى گرى در هر دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند برخوردار است اما به کلوپ پیشنهاد نموده که همانند پپ گواردیولا و توماس توخل براى استراحت و بازیابى انرژى از دست رفته، یک سال از فوتبال و اتفاقات آن فاصله گرفته و از آن دورى نماید.

مارک وورت اما پیوستن یورگن کلوپ به تیمى خارج از بوندسلیگا را محتمل ترین گزینه مى داند:"زمانى کلوپ سرانجام به آلمان باز خواهد گشت و طبیعتا این بار به بایرن مونیخ خواهد پیوست." به هر حال افشاگرى هایى پیش از رویارویى بین بایرن مونیخ و دورتموند سبب افزیش حساسیت ها و هیجانات این دیدار شده است، هر چند که نمى توان با قطعیت در مورد صحت آن اظهار نظر نمود. 

 

به قلم اسون بوش از وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
بایرن سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 00:34

منم موندم چرا باید این صحبتها الان گفته شه

تنها چیزی که میدونم اینه که جز اولین دیدار بایرن دورتموند با حضور پپ که بایرن تو سوپر جام شکست خورد دیگه کلوپ جلوی بایرن و پپ موفق نبوده

mojtaba سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 01:17

اگه کلوپ رو از مفت از دست بدیم بعدا قطعا پشیمون میشیم...مربی که با تیم معمولی دورتموند اینهمه افتخار کسب کرد اگه اینهمه ستاره بایرن و منابع مالی بایرن رو داشته باشه غوغا میکنه...جدای از اون یه المانی اصیله و میتونه روح المانی بایرن رو بهش برگردونه چیزی که الان تیم بیش از هر چیزی بهش احتیاج داره...

mori سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 01:31

بیا بایرن و دیوانگی و هیجانت رو با هم خودت بیار.

فرهاد سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 10:43

جناب بایرن یخورده حافظتون تقویت کنین پارسال تو مونیخ از دورتموند 3 تا خوردیم شروع همون فصلم تو سوپر جام باختیم بهشون هردو تو زمان پپ بودن اگه دوتا برد امسالمون تو لیگ نبود امار پپ در مقابل کلوپ ضعیفتر میشد

javid سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 14:37 http://footballi-pictures.mihanblog.com

خیلی خوشحال میشم وقتی بیاد و همچنین خیلی خوشحال شدم نظرات دوستان دیدم!واقعا تیم به یه روح آلمانی احتیاج داره...بازی با حداکثر چند پاس به خط حمله برسه و موقعیت گل ایجاد بشه...
یعنی حاضرم واسه دیدن بازی بایرن هاینکس جونمو یدم...به احتمال قوی با کلوپ به اون بازی ها میرسیم

محمد سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 15:26

از مسولان سایت در خواست میکنم که مقاله ی :مربی قهرمان و شخصیت کاریزماتیک .را قرار دهند .در مورد پپ گواردیولاست .مقاله ی زیبایی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد