وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بارسا، رئال و بایرن؛ متهمین همیشگى

 

بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در سال هاى اخیر خود را به پاى ثابت و حاضرین همیشگى مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپا تبدیل نموده اند و حضور در این مرحله به پیش فرضى ثابت و عادتى براى هواداران این تیم ها بدل شده، مسئله اى که از هیجان فوتبال مى کاهد و آن را قابل پیش بینى تر نموده است.

اگر در ابتداى این فصل و پیش از شروع رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا پرسشى در خصوص پیش بینى چهار تیم شرکت کننده در مرحله نیمه نهایى این رقابت ها مطرح شده بود، بى تردید نام تیم هاى بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ بیشترین پاسخ ها را به خود اختصاص مى دادند، تیم هایى که بى تردید از نظر هر علاقه مند به فوتبالى در ابتداى این فصل از رقابت هاى لیگ قهرمانان با توجه به آمارى که از خود بر جاى گذاشته اند، حتى از مدعیان قهرمانى محسوب مى شدند.

در سال 2015 نیز تیم هاى بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ روند خود را که در سال هاى اخیر به قانونى تغییر ناپذیر تبدیل شده، حفظ نموده و به جمع چهار تیم برتر اروپا راه یافته اند و مى توان ادعا نمود که این سه غول بزرگ فوتبال، در واقع فوتبال قاره سبز و افتخارات آن را بین خود تقسیم کرده وتحت سیطره خود درآورده اند و با قدرت بیش از حد خود، راه را براى حضور و افتخار آفرینى دیگر تیم ها مسدود نموده اند، این بار نیز در مسیر راهیابى به فینال برلین چنین اتفاقى به وقوع پیوسته است. در شش سال اخیر این سومین مرتبه اى است که بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ سه تیم از چهار تیم نهایى این رقابت ها را تشکیل مى دهند و در سه سال دیگر نیز حداقل دو تیم از بین آنها به مرحله نیمه نهایى راه یافته و حضور در این مرحله را به صورت مساوى بین خود تقسیم نموده اند؛ دو مرتبه بارسلونا، دو مرتبه رئال مادرید و دو مرتبه بایرن مونیخ.

حضور بى وقفه این سه تیم در مرحله نیمه نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان، در واقع اقتدار اسپانیایى، کاتالانیایى و باواریایى بر فوتبال اروپا را آشکارتر نموده است. این مسئله به خصوص در چهار سال اخیر و از سال 2012 نمود بیشترى داشته است، چون به احتساب رقابت هاى فصل جارى از سال 2012 سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ سه مرتبه به صورت مشترک در جمع چهار تیم پایانى حاضر بوده اند. به عبارتى دیگر با حضور دائمى سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ حلقه سلاطین اروپایى به تدریج در حال کوچک شدن است و این تناقض و پارادوکسى در لیگ قهرمانان است که با وجود تنگ تر شدن این حلقه، هنوز هیچ تیمى موفق به دفاع از عنوان قهرمانى خود در این رقابت ها نگردیده است.

در این فصل قرعه به نام یوونتوس خورده و بانوى پیر ایتالیا در کنار تیم هاى بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ، تکمیل کننده پازل مرحله نیمه نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا است و ناگفته پیدا است که این سه تیم هر یک یوونتوس را به عنوان حریف خود در مرحله نیمه نهایى این رقابت ها آرزو مى کرده اند.

لیگ قهرمانان اروپا از چرخه و سیکلى مشخص پیروى مى نماید، در دهه نود میلادى بیشتر تیم هاى انگلیسى بر فوتبال اروپا سیطره داشتند و ممکن است چنین مسئله اى با توجه به افزایش در آمدهاى باشگاه هاى انگلیسى به دلیل قراردادهاى جدید تلویزیونى ممکن به نظر مى رسد. اما شاید نتوان بازگشتى زود هنگام براى تیم هاى انگلیسى جهت بازگشت به جمع سلاطین اروپا متصور بود و تنها چلسى درسال هاى اخیر در بین تیم هاى انگلیسى در این زمینه استثنایى موفق محسوب مى شود.

تیم هاى بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در این سال ها البته حریفانى نظیر اتلتیکو مادرید، دورتموند، منچستریونایتد، شالکه، اینتر و لیون را در این مرحله پیش رو داشته که در بیشتر مواقع موفق به از کنار برداشتن آنها شده اند. این سه تیم در این فصل نیز خود را به خوبى براى فتح لیگ قهرمانان مجهز نموده اند و حتى تیمى هماهنگ نظیر پورتو نیز با وجود برد با اختلاف در بازى رفت مقابل بایرن مونیخ، در بازى برگشت هیچ شانسى براى حضور در جمع چهار تیم برتر نداشته است.

هنگامى که تیم هاى بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در مقابل یکدیگر صف آرایى مى نمایند، هیچ یک از آنها از پیش مدعى به حساب نمى آیند و این سه تیم در چنین بازی هایى که به نوعى براى آنها حساس ترین بازى فصل محسوب مى شود، چیزى براى از دست دادن و باختن ندارند و تنها به فکر شکست حریف خود هستند، شاید به همین دلیل رویارویى این تیم ها همیشه دیدارهاى جذابى مى شود. حال این موضوع با چشم پوشى از قابل پیش بینى شدن و کم هیجان شدن بحث قهرمانى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا نسبت به سال هاى قبل، مى تواند به تنها دلخوشى دوستداران فوتبال تبدیل شود.  

 

به قلم میشائیل هورنى از وب سایت روزنامه آلمانى Frankfurter Allgemeine Zeitung

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
mojtaba دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 00:23

منفورترین تیم من تو اروپا منچستره بعد از اون بارسلون...اصلا دوست ندارم جلوی این گاوچرونا کم بیاریم امیدوارم با یه بازی منطقی مثل زمان یوپ کبیر درس خوبی بهشون بدیم...هرچند که نباید انتظار اون نتیجه رو داشت ولی باید ببریمشون.

mohammad دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 07:38 http://bayern.blogsky.com

همه چیز به کمتر اشتباه کردن در دفاع و استفاده بهتر از موقعیت های گلزنی بستگی داره و چهره تیم پیروز را مشخص میکنه

محمود دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 08:56

انشاالله می بریم و مثل 2013 روشونو کم می کنیم بعدش نوبت رئال که انتقامه ساله پیشو بگیریم

*MiiLaaD* دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 11:50

خوب مشخصه دیگه هر کی زورش بیشتر باشه همیشه جزء نیمه نهایه، مگه میشه بایرنم نباشه.

سوپرمانو دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 14:51

اره بایرن رئال بارسا همیشه متهمن
ولی این مایم که محکوم به پیروزی ابدی هستیم

استقلالی ام ( لطفا بخونید ) دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 19:05

سه گانه واس ماس به امید خدا

Aylar دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 21:49

مولررررررررر !

GERMANY دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 22:13

مولر اینجا قیافش زیاد خوب نیست حالا این به کنار بایرن رو باید بالاتر از رعال و بارسا قرار بدن جون ایة دوتیم همیشه زیر ما بودن تو سوال بیامکی فوتبال 120 بیشترین امار رو بایرن و رعال داشت امبدوارم همینطوری هم بشه اول بارسا رو تیکه باره میکنیم بعدش هم نوبت رعاله که با یه برد بعد یه قرن و اندی هنوز دارن برای ما خط نشون میکشن خیلی دوس دارم روشون کم بشه و بهشون بفهمونم که قدرت فوتبال اروبا بیشتر از رعال و بارسا امیدوارم روی این دوتا غول بی شاخ و دم کم بشه این بایرنه که همیشه محکوم به بیروزی بوده نه رعال و بارسا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد