وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سه نکته برجسته از طوفان بایرن مونیخ

 

خطر حذف از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا، سبب شد تا شاگردان پپ گواردیولا نمایشى خیره کننده در بازى برگشت مقابل پورتو ارائه دهند و با کسب یک پیروزى پر گل خود را به جمع چهار تیم برتر اروپا برسانند، اما چه نکات مهمى در پس این پیروزى نهفته است.

هواداران بایرن مونیخ هفته اى عجیب را پشت سر نهادند، هفته اى که با شکست مقابل پورتو در بازى رفت از مرحله لیگ قهرمانان آغاز و با جدایى ناگهانى دکتر مولر ولفارت پزشک با سایقه تیم به جنجال کشیده شد. در ادامه با پیروزى مقابل تیم هوفنهایم با بازیکنان ذخیره کمى شرایط آرام شد و در پایان در دیدارى باورنکردنى مونیخى ها توانستند با یک پیروزى خیره کننده براى چهارمین سال متوالى خود را به جمع چهار تیم برتر اروپا برسانند.

 اما چه عواملى سبب شد که بایرن مونیخ بتواند با وجود نبود بازیکنان تاثیرگذار خود به خصوص در بخش تهاجمى، تیم منسجم و هماهنگ پورتو را با شش گل بدرقه نماید.

 

1- تله تاکتیکى پپ گواردیولا

ترکیب اعلام شده توسط بایرن مونیخ یک ساعت قبل از شروع بازى هرگز تعجب برانگیز نبود، حتى سبب نگرانى هواداران مونیخى نیز شده بود، چون گواردیولا براى این بازى از دفاع سه نفره، و حضور باستین شواین اشتایگر و سباستین روده که در بازى مقابل هئفنهیم خوش درخشیده بود، چشم پوشى نمود و به جاى آنها باز هم به ژابى آلونسوى نه چندان آماده و ماریو گوتزه که در بازى هاى اخیر عملکردى پرانتقاد داشته، براى حضور در ترکیب اصلى استفاده نمود.

بعد از گذشت لحظات ابتدایى بازى کاملا مشخص شد که تفکر ویژه اى در پس چنین ترکیب نهفته است،‌گوتزه و لام در این دیدار بیشتر در کناره هاى زمین دیده شدند و با جاى گیرى خود به نحوه بازى بایرن مونیخ پهناى بیشترى اعطا مى نمودند و مرکز زمین را به طور کامل به زوج ژابى آلونسو و تیاگو واگذار کرده بودند. اگر لام یا گوتزه به سمت میانه میدان حرکت مى کردند، تیاگو بلافاصله در کناره هاى زمین جاى خالى آنها را پر مى نمود یا اینکه رافینیا یا خوان برنات با حمایت آلونسو جایگزین آنها مى شدند، به این ترتیب بایرن مونیخ در نیمه اول بیشتر با دو چیدمان 4-2-4 یا 1-4-1-4 بر روى دروازه میهمان پرتغالى خود، هجوم مى آورد.

محاسبات و ایده هاى پپ گواردیولا در بازى رفت در مقابل بازى فیزیکى و پرسینگ فوق العاده  بازیکنان پورتو با شکست مواجه شد، در آن دیدار پورتو موفق شد به خوبى بازى سازى مونیخى ها در کناره ها و همچنین در میانه زمین را با اختلال مواجه سازد، اما در بازى برگشت بازیکنان پورتو توفیقى در این زمینه نداشتند، چون گواردیولا در این دیدار بازى سازى تیم خود را به میانه زمین منتقل نموده بود و بازى از آن منطقه به کناره هاى زمین در جایى که گوتزه و لام حضور داشتند، کشیده مى شد، این مسئله به کمک پاس هاى بلند قطرى بازیکنان مونیخى سبب شد تا خط دفاعى پورتو به نوعى سردرگمى دچار شود و هماهنگى و انسجام خود را ازدست دهد.

تاکتیک گواردیولا به خصوص در سمت چپ زمین با هماهنگى خوب بین برنات و گوتزه بسیار موفق بود و مونیخى ها گل اول و مهمترین گل خود را از همین ناحیه پایه گذارى نمودند. گل هاى سوم و پنجم نیز از کنارى سمت راست و از سوى فیلیپ لام ساخته شدند.

در نیمه دوم سرمربى پورتو با تغییراتى خط میانى خود را تقویت نمود تا بتواند کنترل بیشترى بر بازى با توجه به عقب کشیدن بایرن مونیخ داشته باشد. پپ گواردیولا به خوبى نسبت به چنین تاکتیکى واکنش نشان داد و محل بازى لام و گوتزه و در ادامه روده را از کناره زمین به میانه ها نزدیک نمود. در ادامه تا حدودى پورتو به دلیل تمرکز زیاد بر روى میانه میدان در دیگر نقاط زمین دچار کمبود بازیکن شد و به نوعى سرمربى این تیم در تله تاکتیکى پپ گواردیولا گرفتار شد تا برنامه هاى گواردیولا براى این بازى به خوبى روشن شود.

 

2- شکوفایى لواندوفسکى و مولر

آسیب دیدگى آرین روبن و فرانک ریبرى سبب شده بود تا پپ گواردیولا در بازى مقابل دورتموند براى اولین بار در خط حمله تیم خود از وجود دو مهاجم به نام هاى توماس مولر و روبرت لواندوفسکى استفاده نماید. چنین تدبیرى سبب اوج گیرى دوباره این دو بازیکن و تیم بایرن مونیخ شد. این دو بازیکن به خوبى خود را تکمیل و تقویت نموده و به هماهنگى فوق العاده اى رسیده اند. از سوى پپ گواردیولا به توماس مولر آزادى بیشترى اعطا شده و این دو از بازى دورتموند در مجموع در سیزده گل بایرن مونیخ مشارکت داشته اند.

توماس مولر در بازى مقابل پورتو نیز علاوه بر به ثمر رساندن یک گل، دو گل نیز براى هم تیمى هاى خود پایه ریزى نمود، در مجموع چهار ضربه به سمت دروازه حریف ارسال نمود و سه بار نیز هم تیمى هاى خود را در موقعیت مناسب شوت زنى قرار داد. لواندوفسکى نیز در بازى سه شنبه شب هشت ضربه به سمت دروازه حریف داشت که بیش از دو برابر ضربات بازیکنان حریف به سم دروازه مانوئل نویر بود. اگر این مهاجم لهستانى در زدن ضربات آخر خود خونسردى و دقت بیشترى داشت، مى توانست آمار گل هاى زده خود را به طور قابل ملاحظه اى بهبود بخشد.

بى تردید مولر و لواندوفسکى از غیبت روبن و ریبرى بیشترین استفاده را برده اند و گواردیولا نیز به همین دلیل مجبور به تغییر سیستم بازى تیم خود شده است، در این حین بازى مونیخى ها در فاز تهاجمى متغیرتر و انعطاف پذیرتر به نظر مى رسد. پپ گواردیولا مى بایست چنین عناصر مفیدى از بازى تهاجمى تیم را حتى با بازگشت آرین روبن و فرانک ریبرى حفظ نماید تا بتواند از قدرت مولر ولواندوفسکى در آینده نیز استفاده نماید، چون این دو بازیکن نقش مهمى در پیروزى پر گل مقابل پورتو داشته اند.

 

3- ماریو گوتزه سمبل بایرن مونیخ

چنین برد قاطعى را نمى توان به تنهایى به چیدمان و افکار تاکتیکى تیم مربوط دانست، قاطعیت مونیخى ها براى برد در این بازى از نحوه حضور آنها در میدان به خوبى مشخص بود. نیمه اول مونیخى ها بازى تهاجمى کلاسیکى از خود به نمایش گذاشتند که محصول دیسیپلین فوق العاده، سرعت بالا و دقت زبان زد آنها در یک سوم پایانى میدان بود و مى توان این پیروزى را واکنش مونیخى ها به جنجال ها و بحث هاى اخیر مطبوعات در خصوص مسائل اخیر باشگاه بایرن مونیخ که چندان با فوتبال مرتبط نبوده اند، دانست.

ماریو گوتزه را در این دیدار مى توان سمبل تیم مصمم بایرن مونیخ دانست، وى نتوانست خود را از فرم ضعیف خود در بازى هاى اخیر به طور کامل دور سازد و مشارکت مستقیمى در شش گل به ثمر رسیده نداشت، اما بازى قابل قبولى از خود به نمایش گذاشت، در کارهاى دفاعى مشارکت خوبى داشت، بیشترین تکل هاى موفق را انجام داد، بیشترین خطاها را از تیم حریف گرفت و بیش از نیمى از نبردهاى دو نفره را به نفع خود به پایان رساند. گوتزه در این دیدار به خوبى تیم خود را حمایت نمود،‌ بدون آنکه صحنه اى درخشان از خود بر جاى گذارد. هواداران حاضر در استادیوم آلیانس آره نا نیز با تشویق هاى ممتد خود هنگام خروج گوتزه از میدان، از وى به خوبى تمجید نمودند.  

 

از وب سایت Eurosport

 

منبع

نظرات 19 + ارسال نظر
shabah چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 15:17

سامر: گواردیولا نعمتی برای آلمان و بایرن است

milad چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 15:19

اونایی که مخالف پپ هستن فعلا سایلنت باشن..

بهتر از پپ نیست برای بایرن

محمد چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 15:26

پپ به خدا شگفت انگیزی .چگونه تیم را و نقص هایش را در یک هفته بدون ستارگان برطرف کرد ؟ خدا داناتر است

سعید چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 16:58

بشین بینیم باااااااااااااااااا. پپ وقتی میتونه بهترین باشه که بایرن رو به قهرمانی اروپا برسونه. درسته این بازی ها مصدوم ها در اختیار تیم نبودن ولی با برگشت اونا دیگه نمیتونه بهانه ای داشته باشه. نیمه نهایی و فینال مونده. قهرمانی اروپا رو برامون بیار بوندسلیگا و جام حذفی رو نمیخوایم م مم م م م م ممم

شهرام چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 17:23

سعید باهات موافقم . ما برامون فقط لیگ قهرمانان مهمه . جام های داخلی به جهنم (البته باشه خوب بهتره ولی اولویت لیگ قهرمانانه)...
امیدوارم بالاخره فهمیده باشه که این پاسکاری های بیخود تو دفاع بدرد بایرن نمیخوره. مثل دیشب جنگنده و سریع باید بازی کنن . تیکی تاکا رو بنداز دوررررررررررر .......................

milad چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 17:31

شهرام
سعید

دوستای گلم.. شما حقتونه یه مربی عین مورینو داشتنه باشین..

یه گل بزنید بعد از گل برید توی زمین خودتون منتظر حریف باشید..

شما چه می دونید روح فوتبال چیه..

پپ مربی نیست چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 18:33

اتفاقا برعکس تا دم مرگ منقد پپ هستم این بازی هم چون المانی بازی کردیم بردیم غیرت مولر ولام .فقط قهرمانی تو اروپا میتونه پپ رو ثابت کنه وسلام و تبریک بابت برد

سعید چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 18:36

16 ساله طرفدار دو آتیشه بایرنم. شما داری به من میگی؟؟؟ هر بازی شرایط خاصه خودشو داره. پپ تیمی رو تحویل گرفت که تو هر پست بهترین های دنیارو داشته بایدم اینجوری نتیجه بگیره. مهم اینه که این نسل فوتبال شاید دیگه تکرار نشه نباید از لیگ قهرمانان به هیچ عنوان گذشت. بوندسلیگا به چه درد ما میخوره. رئال دهتا اروپا داره هر سال تیمشو نو میکنه با بهترین ها که بازهم بالا ببره اونوقت ما چی ؟؟؟تیم های مثل اتلتیکو رئال و بارسا حریفهای اصلی ما هستن باید جلو اونها خوب باشیم وگه نه پورتو مالی نبود اون سه گلم به خاطر اسرار پپ در استافاده از دانته و آلونسو بود که اونم خرید خودش بود. حالا چیزی داری بگی در خدمتیم

saeeed چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 19:02

در بزرگی پرتو همین بس که بالاتراز بارسا رعال ا تلتیکو یووه بعد بایرن بهترین خظ حمله رو داشت.ودر کوچیکی رعال همین بس ک بااینهمه خرج کردن ازسال 2001-2002 فقط یبار قهرمان شده و فقظ یبار ب فینال اومده.ضمنااقایی ک 16ساله طرفدار دو اتیشه بایرنی بنظرت واقعا دانته زمان پپ خریده شد؟؟؟؟؟

سجاد چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 19:36

از طرفدار های بایرن بعید که اینجور به هم متلک میگین الان شما باید از برد بایرن خوشهال باشید و امیدوار باشید برای بازی های بعد در ضمن این فوتبالی که بایرن دیشب بازی کرد به سبک المان بود نه تیکی تاکا

هایزنبرگ چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 21:06

اقا سجاد قربون دهنت حرف حساب جواب نداره حالا تا فردا بگو بایرن المانی بازی کرد کسی که نخواد بفهمه نمیفهمه درضمن نمیدونم گناه کردم که تمام عمرم هوادار وعاشق المان وبارین بودم ؟
وقتی میبازن از متلک دشمنا ومسیجاشون ومیز کالشون در امان نیستم خدا میدونه بعداز هرباخت بالای 150تا پیام تمسخر امیز از کل کشور برام میاد وقتی هم که میبریم بایدتعنه یه عده دیگه هوادار نما ها را بشنویم الا ایو حال مهم نیست من تو این37سنی که دارم پی تمام اینا را به تنم مالیدم وبا المان وبایرن زنگی میکنم ونفس میکشم
همه اونایی که منو میشناسن اینو میدونن
قربون همتون .بایرن برده بزارین حال کنیم

سجاد چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 21:21

مگه این ها میزارن حال کنیم تا که میاییم به خاطر برد حال کنیم این هایی که به حساب طرفدار بایرنن میپرن تو حالمون یه چیز هایی هم میگن که با عقل جور در نمیاد الان مثل اینکه بایرن برده این ها این کار هارو میکنن

بایرن چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 22:11

وای خدا یه عده بچه پرو هستن تو دنیا وقتی میزنی تو سرشون بلند میشن میگن بازم کتک میخوای

الان شده حکایت منتقدای پپ که شدن کاسه داغتر از اش تیم

اولا سعد عزیز دانته رو پپ نخریده بد سوتی دادی دانته که از تیم رویایی یوپه

دوما شرمنده همتون بایرن اتفاقا دیشب تیکی تاکا بازی کرد حتما بازی رو ندیدین چون هوادار نیستین هوادارنمایین

سوما پپ تیمی رو تحویل گرفت با چند مصدوم اونم از اول که سال دومش بخاطر جام جهانی مصدوماش بیشترم شدن

در هر حال دیگه برای کسیم مهم نیست چی میاین میگین راحت باشین اینجا چون اگه رو در بود متمعنم حرفی برای گفتن در مورد بهترین تیم و مربی و بازیکنهای دنیا نداشتین

حتی دانته

هایزنبرگ چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 22:47

اووووووو بی تربیتی نه پسرم بی تربیتی نه باباجون بی تربیتی نه دلبندم بی تربیتی نکن بایرن جان باشه

بایرن چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 22:58

دوست عزیز هایزنبرگ قصدم بی ادبی یا بی احترامی نبود

فقط یه مثال زدم و خواستم بگم الان با یه برد عالی و روحیه خوب سکوت کنن بهتره چون بیشتر بچه های سایت رو خسته میکنن

شرمنده اگه کسی بهش بی احترامی شد.

ارش چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 23:06

اصلا واسم قابل درک نیست صحبتهای دوستی که شانزده سال طرفدار بایرن و ااینقدر مغرضانه و بدون دانش از ترکیب و خرید بایرن در زمان پپ صحبت میکنه' من عاشق بایرنم و تا وقتی هرکسی سرمربی تیمه ازش حمایت می کنم چون باور دارم رومینیگه ' قیصر آلمان و سامر و دیگر مدیران بایرن هم بیشتر از شما می فهمن هم بیشتر دلشون برای تیم میسوزه' کاش شما دوستان منتقد بی منطق هم کمی تیم براتون مهم بود

بایرن پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 03:26

ارش داداش لایک

سعید پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 10:43

عزیزم من آلونسو رو گفتم که از خرید های پپ بود سوتی چی آخه اینو که یه بچم میدونه. اگه پپ بتونه ریال رو بزنه و پوزشونو به خاک بماله تو دنیا بهترینه وگه نه باید ساکت شه. داره مصدوم هامونم برمیگردن. تا کی باید حسرت بخوریم که این کاسیاس و راموس جام رو از چنگمون در بیارن. تا کی باید قیافه زشت پپه و رونالدو با اون ادا ادواراشو تحمل کنیم؟ تا کی باید نیش و کنایه های کروس رو تحمل کنیم؟دیگه تحملمون سر رسیده. چرا پوزشون به خاک نمیماله آخه

مصطفی پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 14:21

سلامو تبریک به همگی
به نظرم بایرن بهترین بازی خودش را در دو فصل اخیر انجام داد. چون واقعا بازیش متفاوت بود و برعکس بقیه بازیهاش این بازی سرعت داشت اگه تیم سرعت نداشته باشه عمرا بتونه موقعیت گل ایجاد کنه، ولی این بازی انتفال از دافعه به حمله سریع بود که باعث میشه موقعیت گل فراوانی ایجاد بشه، امیدوارم در ادامه هم پپ ازهمین تاکتیک استفاده کنه، مطمئنم قهرمان میشیم... ما وظیفه مون اینه از مربی
پشتیبانی کنیم هر شرایطی که باشه فرق ایران و آلمان همینه، اینجا تا تیم میبازه حیا کن رها کن راه میفته ولی در آلمان دورتموند آخر جدول هم باشه باز طرفدار ها حمایتش میکنه واسه همینه آلمان شده اونو ما هم شدیم این..!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد