وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کناره گیری کادر پزشکی بایرن مونیخ، هشداری برای خطر قدرت طلبی پپ گواردیولا

 

گواردیولا سرانجام مقدمات جدایی کادر پزشکی بایرن مونیخ را فراهم نمود، اما این سرمربی اسپانیایی نمی تواند خود را پیروز این نبرد قدرت بداند، چون جدایی پزشک کهنه کار تیم در زمان بسیار نامناسبی روی داده است و مشخص نمود چه مشکلاتی در باشگاه وجود دارد.

حدود یک سال پیش با جدایی اولی هوینس از بایرن مونیخ به دلیل محکومیت، این باشگاه به نوعی روح خود را از دست داد و حال بایرن مونیخ مجبور است با کناره گیری پزشک معتمد بسیاری از بازیکنان تیم نیز به نوعی کنار آید. دکتر هانس ویلهلم مولر ولفارت در حدود چهل سال حضور در بایرن مونیخ برای بسیاری از بازیکنان این تیم به فردی بسیار فراتر از یک پزشک صرف تبدیل شده است. چنین ادعایی در نحوه دفاع و حمایت برخی از بازیکنان مونیخی از وی کاملا قابل اثبات است. برای نمونه هنگامی که فدر اسیون فوتبال فرانسه سال گذشته دکتر مولر ولفارت و معالجات اشتباه او را دلیل اصلی عدم حضور فرانک ریبری در جام جهانی 2014 دانست، فرانک ریبری ستاره فرانسوی بایرن مونیخ  به شدت از وی دفاع نمود و ادعای فدراسیون فوتبال کشورش را اشتباه دانست.

پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ در دو سال حضور خود در آلمان، همواره انتقاداتی نسبت به عملکرد کادر پزشکی تیم وارد نموده و به نوعی غیر مستقیم خواهان پایان همکاری بایرن مونیخ با دکتر مولر ولفارت بوده است، چون این سرمربی اسپانیایی همانند دوران حضور خود در بارسلونا حضور دائمی تیم پزشکی حتی در جلسات تمرینی تیم را خواستار بوده، موضوعی که پیش از این در بایرن مونیخ چندان رسم نبوده و اجرا نمی شده است. از این مسئله به عنوان اولین دلیل اختلاف پپ گواردیولا با دکتر مولر ولفارت یاد می شود، این اختلافات به تدریج شدت گرفت تا اینکه گواردیولا به خاطر وضعیت نابسامان مصدومان تیم بعد از باخت مقابل پورتو، کادر پزشکی را مقصر شکست دانست.

حال بعد از کناره گیری دکتر مولر ولفارت، گواردیولا نمی تواند خود را پیروز مطلق این نبرد بداند، چون این اتفاق در زمان بسیار نامناسب و حساسی روی داده است، گواردیولا که مجبور است سه شنبه آینده در استادیوم خانگی، برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شکست تحقیر کننده 1:3 مقابل پورتو را جبران نماید و راهکارهایی برای پیروزی مقابل حریف باهوش پرتغالی بیابد، در این روزها بسیار عصبی به نظر می رسد. از طرفی صحبت های پپ گواردیولا پیش از بازی مقابل پورتو و جدایی دکتر مولر ولفارت در خصوص وضعیت نابسامان مصدومان تیم و استفاده از این موضوع به عنوان توجیهی برای شکست احتمالی در بازی رفت، به خوبی نشان دهنده ضعف و عدم اعتماد به نفس مونیخی ها بوده است.

 از کناره گیری ناگهانی و شوکه کننده پزشک حاذق و با تجربه ای نظیر دکتر مولر ولفارت پیش از حساس ترین و سرنوشت سازترین بازی فصل، می توان به عنوان رای عدم اعتمادی به سرمربی و حتی سران باشگاه نام برد. چنین جوی بی تردید می تواند اثری منفی بر عملکرد بایرن مونیخ در یکی از حساس ترین مقاطع حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ باشد. اگر پپ گواردیولا و تیمش نتوانند از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عبور نمایند، برای هواداران مونیخی خاطرات فصل 2008/09 به نوعی زنده خواهد شد. در آن زمان نیز دکتر مولر ولفارت بعد از نزاعی با یورگن کلینزمن سرمربی وفت تیم تصمیم به کناره گیری از سمت خود در بایرن مونیخ گرفت، اما زمانی که شش ماه بعد کلینزمن از سمت خود برکنار شد، دکتر مولر ولفارت به محل کار خود در خیابان زبنر شهر مونیخ بازگشت.

حال برای بایرن مونیخ می تواند کناره گیری دکتر مولر ولفارت با پیامدهای دردناکی همراه باشد، نه فقط به این دلیل که باشگاه پزشک بسیار با تجربه ای را از دست می دهد، پزشکی که عملکرد و معالجات او همواره مورد تمجید ورزشکارانی از سایر رشته های ورزشی نظیر بوریس بکر تنیسور معروف آلمانی و اوسین بولت سریع ترین دونده جهان، قرار گرفته و تنها پپ گواردیولا او را قبول نداشته است. بلکه شرایط جدید در بایرن مونیخ همه توجهات را به سوی پپ گواردیولا و قدرت طلبی او جلب خواهد نمود که از هر وسیله ای برای توجیه و رسیدن به هدف خود که موفقیت درمونیخ است، استفاده می نماید. قدرتی که از همان ابتدا توسط سران مونیخی در اختیار وی قرار داده شده است.

پپ گواردیولا نه تنها مجاز است تیاگو بازیکن مورد علاقه خود را بدون هماهنگی و موافقت کادر پزشکی بایرن مونیخ، برای ادامه درمان به بارسلونا نزد پزشک مورد اعتماد خود بفرستد، بلکه از هنگام ورود خود به مونیخ سیاست نقل و انتقالات بایرن مونیخ را نیز خود تعیین می نماید و به همین دلیل است که ماتیاس سامر مدیر ورزشی تیم، در این اواخر کمتر در مورد جذب بازیکنان جدید تصمیم گیری و حتی اظهار نظر نموده است.

کارل هاینس رومنیگه از سران بایرن مونیخ از هیچ فرصتی برای تمجید فراوان از پپ گواردیولا دریغ نکرده و حتی حضور این سرمربی اسپانیایی در مونیخ را برای همیشه تضمین نموده است، بی تردید هیچ سرمربی قبل از پپ گواردیولا از چنین حمایت بی قید و شرط، آزادی عمل و قدرتی در مونیخ برخوردار نبوده است و دکتر مولر ولفارت با رفتن خود، خطر ناشی از اعتماد بی حد و مرز به سرمربی تیم را به خوبی آشکار نموده است.

جدایی کادر پزشکی معتمد تیم علاوه بر اینکه وجهه باشگاه و گواردیولا را نزد هواداران تیم تخریب خواهد نمود، سبب افزایش بح%D

نظرات 8 + ارسال نظر
issa شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 20:13

واقعا شرم اوره،نباید به هیچ کس در هیچ جای دنیا و هیچ رشته ای وهیچ کاری اختیارات اضافی داده بشه،فرانسیس بیکن فیلسوف انگلیسی میگه:قدرت حتی فرشتگان را الوده میکند
اختیارات بیش از حد پپ باعث شده حاشیه ها زیاد بشن،اینجا المان هستش ولی خبری از نظم وانضباط فعلا نیست

بایرن شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 20:18

این مقاله به نوشته کی هست؟یعنی منظورم منبعشه؟

چون فقط سعی بر تخریب پپ داشت

بایرن شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 20:25

وقتی با یه مقاله اینقد مقابل سر مربی قرار بگریم معلوم میشه که چه خبره

کلیزمان شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 21:39

سلام به طرفداران واقعى بایرن
این مقاله تو این هفته حساس واقعا بحث برانگیز هستش
یه مربى اوردیم خوب اونم برا خودش شرایطى داره دوست داره کادر پزشکى تو تمرینات حضور داشته باشه
کادر پزشکى وظیفش سلامتى بازیکنه
این تیم الان به اتحاد نیاز داره و حمایت ، نه ایجاد تفرقه

mojtaba شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 23:55

مقاله فوق العاده ای بود...واقعا با رفتن هوینس بایرن روح خودشو از دست داد...هرج و مرج و بی نظمی داره تو بایرن بیداد میکنه...من یادم نمیاد تابحال بایرن اینقد بی نظم بوده باشه...دلیل موفقت بایرن همیشه مدیریت قوی و انضباط خاصش بوده که الان هیچ نشونی ازش نیست...در ضمن دوستانی که میگن باید حمایت کنیم میشه دقیقا بگن تاکجا باید حمایت کنیم؟ تاجایی که حتی مدیر و پزشک هم از اسپانیا بیاریم؟ دیگه سر و صدای پیش کسوتای بایرن هم مثل ماتیوس و افنبرگ هم در اومده...واقعا مدیریت رومنیگه خجالت اوره...

هوشنگ یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 00:47

اونه که این مقاله رو نوشته فقط زر زیادی زده !!

بایرن کبیرودیگرهیچ یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 12:23

پپ شش گانه برده وهیچ وقت عقده ی سه گانه نداشته.فعلا به خودت بخند با اون حرفای مسخرت

باواریا یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 14:09

اگه فلسفه های پوچ پپ با تیم ما نمی خوره اون باید فلسفه هاشو عوض کنه نه این که ما خودمون رو عوض کنیم این رو باید به رومینیگه گفت که همش از این گاوباز حمایت می کنه
از وقتی که پپ اومده بازیکنای خوب همشون رفتن ولی آشغال هایی مثل آلونسو و برنات زیاد شده و لام هم که لازم نیست توضیح بدم و جای کاپیتان آشغال ترین بازیکن تیم دفاع راسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد