وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان اروپا، جنگ ستارگان

 

از این هفته رقابت هاى مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و هشت تیم برتر اروپا براى کسب معتبرترین عنوان باشگاهى در سطح فوتبال جهان به مصاف هم خواهند رفت و بار دیگر هیجان در سطح دنیاى فوتبال به اوج خواهد رسید.

سه شنبه و چهارشنبه شب دیدارهاى رفت از مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد و هشت تیم بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ، پورتو، پاریس سن ژرمن و موناکو براى کسب عنوان قهرمانى، رقابت سخت و جذابى را به نمایش خواهند گذاشت. اما کدام تیم ها از شانس بیشترى براى حضور در مرحله نیمه نهایى برخوردار هستند؟ آیا رئال مادرید مى تواند از عنوان قهرمانى خود دفاع کند؟ آیا پپ گواردیولا مى تواند به آرزوى خود در بایرن مونیخ برسد؟ آیا بارسلونا با انریکه در لیگ قهرمانان نیز موفق خواهد بود؟ یا اینکه تیمى دیگر شگفتى ساز خواهد شد؟ ستارگان تیم ها تا چه حد مى توانند در موفقیت تیم خود تاثیرگذار باشند؟ در این یادداشت تحلیلى کوتاه از این چهار دیدار جذاب ارائه خواهد شد.

 

پاریس سن ژرمن – بارسلونا:

تاریخچه:

پاریس سن ژرمن و بارسلونا قبل از بازى این هفته دو مرتبه دیگر در سال هاى 1995 و 2013 نیز در مرحله یک چهارم نهایى به مصاف یکدیگر رفته بودند. در سال 1995 پاریسى ها موفق به حذف بارسلونا شده بودند و در سال 2013 کاتالان ها با کسب دو نتیجه تساوى و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله نیمه نهایى راه یافته بودند. البته در مرحله گروهى رقابت هاى این فصل نیز فوتبال دوستان شاهد رویارویى این دو تیم بوده اند که در پاریس، بارسلونا با حساب 2:3 مغلوب حریف خود شده بود و در بازى برگشت در استادیوم نیوکمپ با حساب 3:1 حریف فرانسوى خود را از پیش رو برداشته بود.

چرا شانس پاریس سن ژرمن بیشتر است:

در یک کلمه مى توان گفت ثبات در خط دفاعى شانس پاریسى ها را افزایش مى دهد، تیاگو موتا و همچنین مارکو وراتى که در بازى رفت البته محروم خواهد بود، مى توانند بازى سازى کاتالان ها در میانه میدان را با مشکل روبرو سازند و ارتباط خط میانى آنها با بازیکنان خلاق کناره زمین این تیم را مختل سازند. اگر مسى و یارانش بتوانند از اولین دیواره دفاعى پاریسى ها عبور نمایند، مى بایست براى رسیدن به دروازه حریف از داوید لوئیز و تیاگو سیلوا که از بهترین زوج هاى دفاع میانى هشت تیم باقى مانده به حساب مى آیند و قدرت گل زنى خود را در بازى مقابل چلسى نیز به نمایش گذاشته اند، عبور نمایند که چندان آسان به نظر نمى رسد.

چرا شانس بارسلونا بیشتر است:

با نمایش درخشان کاتالان ها در هفته هاى اخیر، این تیم در حال حاضر از بهترین هاى اروپا محسوب مى شود، ماکسول و فن درویل دو بازیکنى که به احتمال زیاد در بازى مقابل بارسلونا مامور مهار لیونل مسى خواهند بود یک اخطاره هستند و به همین دلیل مجبور به ارائه بازى محتاطانه اى خواهند بود که این مسئله صرف نظر از شرایط ایده آل مسى و فاز تهاجمى بارسلونا مى تواند به نفع لوئیز انریکه سرمربى کاتالان ها تبدیل شود، علاوه بر این زلاتان ابراهیموویچ مهاجم جنجالى پاریسى ها نیز به دلیل اخراج در بازى مقابل چلسى از حضور در دیدار رفت مقابل بارسلونا محروم خواهد بود که این موضوع نیز مى تواند تا حدودى تاثیر مثبتى در موفقیت بارسلونا داشته باشد.

پیش بینى:

بدون حضور ابراهیموویچ، پاریسى ها سعى خواهند نمود که شاگردان انریکه را دور از دروازه خودى نگه دارند تا از دریافت گل در استادیوم خانگى جلوگیرى نمایند و از طرفى آنها مى توانند با حملات سریع خود، دفاع نه چندان مستحکم کاتالان ها را با مشکل مواجه سازند، اگر شاگردان لورن بلان در اجراى چنین استراتژى هوشمندانه اى موفق باشند، احتمال صعود آنها به مرحله بعد افزایش خواهد یافت. با همه این تفاسیر باید شانس بارسلونا را براى حضور در جمع چهار تیم برتر بیشتر دانست.

 

اتلتیکو مادرید – رئال مادرید:

تاریخچه:

ای دو تیم مادریدى فصل گذشته و در فینال لیسبون براى اولین بار در رقابت هاى لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند. راخو بلانکوها در آن دیدار با ضربه سر دیگو گودین تا لحظات پایانى دیدار از همشهرى قدرتمند خود پیش بودند اما سرخیو راموس کار را در آخرین ثانیه هاى بازى به تساوى کشاند و در ادامه نیز شاگردان آنجلوتى با گل هاى رونالدو، مارسلو و گرت بیل به دهمین عنوان قهرمانى خود در این رقابت ها رسیدند.

چرا شانس اتلتیکو مادرید بیشتر است:

با نگاهى به نتیجه دیدارهاى اخیر دو تیم، مى بایست شانس اتلتیکو مادرید را براى پیروزى بیشتر دانست، این تیم سه بازى از چهار بازى اخیر خود در دربى مادرید را به نفع خود خاتمه داده و در رقابت هاى Copa del Rey و سوپرکاپ اسپانیا نیز رئال مادرید را شکست داده است. در ماه فوریه گذشته نیز این تیم توانست در استادیوم ویسنته کالدرون با حساب 4:0 دربى مادرید را به نفع خود خاتمه دهد و ضعف هاى بیش از حد خط دفاعى رئال مادرید را نمایان سازد. دیگو سیمئونه از معدود مربیان لالیگا است که در مقابل رئال مادرید همواره چیدمان و سیستمى بسیار هجومى براى تیم خود در نظر مى گیرد و کمتر بر روى کارهاى دفاعى تمرکز مى کند.

چرا شانس رئال مادرید بیشتر است:

بر روى کاغذ وجود نام هاى بزرگ نظیر رونالدو، کروس، بیل و بنزما  تنها شانس رئال مادرید را براى حضور در مرحله نیمه نهایى افزایش مى دهد، در واقع اما این تیم با وجود بردهاى اخیر در لالیگا از وضعیت چندان مناسبى برخوردار نیست. در لالیگا مادریدى ها صدر جدول را به رقیب دیرینه خود بارسلونا واگذار نموده اند و در Copa del Rey نیز شانسى براى قهرمانى ندارند، علاوه بر این در مرحله یک چهارم نهایى نیز با وجود شکستى دردناک در استادیوم خانگى برنابئو مقابل تیم نه چندان قدرتمند شالکه و به لطف گل زده در خانه حریف به جمع هشت تیم برتر راه یافتند. به همین دلیل آنها تمام تمرکز خود را بر روى موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا قرار داده اند.

پیش بینى:

شاگردان دیگو سیمئونه در دیدار مقابل همشهرى خود همواره از انگیزه اى مضاعف برخوردار بوده و با اعتماد به نفس خاصى به مصاف حریف همشهرى خود مى روند، در بازى این هفته انگیزه راخو بلانکوها به صورت چشمگیر افزایش خواهد یافت، چون آنها مى خواهند انتقام شکست در فینال لیسبون از رئال مادرید در این دیدار بگیرند. اگر کارلو آنجلوتى بتواند ثبات را به خط دفاعى خود بازگرداند و رونالدو نیز فرم ایده ال خود را حفظ نماید، شانس رئال مادرید براى صعود بیشتر خواهد بود، در غیر این صورت حذف رئال مادرید به یکى از شگفتى هاى این مرحله از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا تبدیل خواهد شد.

 

پورتو – بایرن مونیخ:

تاریخچه:

براى هواداران مونیخى رویارویى با پورتو یادآور فینال تلخ وین در سال 1987 خواهد بود. دیدارى که در آن پورتو توانست با حساب 2:1 بایرن مونیخ و یاران لوتار ماتئوس را شکست دهد و به طور شگفت آورى عنوان قهرمانى رقابت هاى لیگ قهرمانان آن سال را از آن خود نماید. این شکست بى تردید یکى از تلخ ترین نتیجه هاى بایرن مونیخ در سطح اروپا و البته تنها شکست مونیخى در مقابل پورتو بوده است. این دو تیم دو مرتبه در فصل هاى 1990/91 و 1999/2000 در مرحله یک چهارم نهایى این رقابت ها نیز به مصاف هم رفته اند که در هر دو رویارویى بازى رفت دو تیم با تساوى 1:1 به پایان رسیده و در بازى هاى برگشت بایرن مونیخ با دو پیروزى 2:0 و 2:1 به مرحله نیمه نهایى راه یافته است.

چرا شانس پورتو بیشتر است:

مونیخى ها در مصاف با تیم هایى با ساختار دفاعى مستحکم و قدرتمند در ضد حملات همواره با مشکل روبرو بوده اند و پپ گواردیولا سرمربى این تیم نیز در این خصوص به شاگردان خود هشدار داده است:"آنها تیمى با قدرت بدنى بالا هستند که بازى رو به جلو سریعى از خود به نمایش مى گذارند."، پورتو در لیگ پرتغال بهترین خط دفاعى را داشته و علاوه بر این با حضور جکسون مارتینز و ویسنت ابوبکار از مهاجمینى سریع و تکنیکى در ترکیب خود برخوردار است که مى توانند براى خط دفاعى هر تیمى خطرناک باشند. از طرفى پپ گواردیولا با مشکل بزرگ مصدومیت بازیکنان خود مواجه است و به احتمال فراوان بازیکنانى نظیر داوید آلابا، باستین شواین اشتایگر، فرانک ریبرى، آرین روبن و خاوى مارتینز در این دیدار غایب خواهند بود، که این موج مصدومیت از هماهنگى مونیخى ها کاسته و بر بى خطر بودن این تیم مى افزاید.

چرا شانس بایرن مونیخ بیشتر است:

مونیخى ها در این مقطع حساس از فصل از آمادگى بالایى برخوردار هستند و در آخرین بازى خود در لیگ قهرمانان حریف خود شاختار دونتسک را با هفت گل بدرقه کرده اند. بایرن مونیخ با وجود مصدومان فراوان در هر پست از بازیکنان با کیفیتى براى جایگزینى برخوردار است و پپ گواردیولا با ایده هاى خود و با در نظر گرفتن سیستم هاى مخلف توانسته به نوعى نبود بازیکنان موثر خود را جبران نماید. البته ماتیاس سامر مدیر ورزشى تیم نیز پیش بینى نموده که دیدارى سخت در انتظار مونیخى ها خواهد بود.

پیش بینى:

فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ با بیان جمله:"ما بایرن مونیخ هستیم و مى خواهیم به نیمه نهایى راه یابیم." انگیزه بالاى تیم را نشان داده است. پپ گواردیولا بى تردید افکارى خاص براى از پیش رو برداشتن حرف پرتغالى مونیخى ها خواهد داشت و با وجود مصدومان فراوان به نظر مى رسد که پورتو نتواند مانعى سخت براى مونیخى ها براى رسیدن به جمع چهار تیم برتر باشد.

 

یوونتوس – موناکو:

تاریخچه:

هنگامى که دو تیم موناکو و یوونتوس براى آخرین بار مقابل هم صف آرایى نمودند، بازیکنانى نظیر فابیان بارتز، داوید ترزگه، تیرى آنرى، زین الدین زیدان، فلیپو اینزاگى و الساندرو دل پیرو در میدان حضور داشتند. در آن دیدار تورینى ها در مجموع با حساب 6:4 حریف خود را از پیش رو برداشتند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1998 راه یافتند. در فینال اما با حساب 1:0 از رئال مادرید شکست خوردند.

چرا شانس یوونتوس بیشتر است:

نقطه قوت شاگردان الگرى در کارهاى دفاعى است، این تیم در بازى هاى گروهى و مرحله یک هشتم نهایى این رقابت ها در مجموع پنج گل دریافت نموده است که شاید تنها بایرن مونیخ در این زمینه در همه لیگ هاى اروپایى عملکردى بهتر از یوونتوس داشته است. موناکو تنها با به ثمر رساندن هفت گل از مرحله یک هشتم نهایى این رقابت ها صعود نموده است که آمارى چندان درخشان به نظر نمى رسد و به همین دلیل شاگردان آلگرى مشکلى در زمینه کارهاى دفاعى و بسته نگه داشتن دروازه خود در بازى مقابل موناکو نخواهند داشت.

چرا شانس موناکو بیشتر است:

بعد از جدایى رادامل فالکائو و رودریگوئز کمتر کسى شانسى براى موناکویى ها قادر بود، اما این تیم در این فصل با صعود از مرحله گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان تنها با چهار گل زده و همچنین از پیش رو برداشتن آرسنال در مرحله یک هشتم نهایى شگفتى ساز شد. نقطه قوت تیم لئوناردو ژاردیم سرمربى موناکو در خط میانى است در منطقه اى که بازیکنانى نظیر فابینیو، موتینیو و کوندوگبیا حضور دارند.

پیش بینى:

در مرحله یک هشتم نهایى این رقابت ها دورتموند با شرایطى که دارد نتوانست عیار واقعى یوونتوس را نشان دهد و تورینى ها به سادگى موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر شدند. با این حال در تقابل با موناکو یوونتوس مدعى اصلى صعود به حساب مى آید و شاگردان آلگرى مى توانند با کسب نتیجه اى خوب در بازى رفت که در تورین برگزار خواهد شد، به راحتى جواز حضور در مرحله نیمه نهایى را به دست آورند.
 

از وب سایت آلمانى Spox 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
امیر مونیخی سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 09:10

یا ابرفرض خدا ب خیر کنه
ما بایرن مونیخ هستیم

GERMANY سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 20:38

خفه بابا کمشو سایت خودتون اومده برا ما کری میخونه ینی این سیمونه رعال رو حذف کنه تا اخر عمرم ازش سباسکذاری میکنم البته بایرن به شدت تشنه انتقام از رعاله بس حواستون رو جمع کنید بایرن دیکه بایرنه بارسال نیست راستی یه نفر خیلی جشم به راهه رعالیاس که اونم لواندوفسکی خخخخخخخخخ سال 2013

علی بیرهوف سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 20:45

بازیه سختی داریم.این مصدومیتها مثل بختک افتاده رو سر بازیکنهای بایر.ولی در هر حال ما حق باخت نداریم.زنده باد بایر

بایرن کبیر ودیگرهیچ سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 21:49

مگه امثال مسی ورونالدو ستاره ان؟؟؟؟؟؟
ستاره یعنی روبن-گوتزه-لوا-ریبری-مولر و...که به عشق تیمشون بازی می کنن نه عناوین فردی.

سرورتون سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 23:16

این کچل و توز در کلاس این سه نیستن تازه شما احمق ها یا اون احمقی که این عکس رو گذاشته عکس نیمار بیل رو نذاشته این دو تا بی شعور و کذاشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد