وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن با انبوهی از مصدوم چگونه به مصاف پورتو می‌رود؟

 

مصدوم پشتِ مصدوم! روزهای گذشته خبرهای متعدد مصدومیت بازیکنان بایرن باز هم همانند اوایل فصل پپ را نگران کرده است. او در آخرین مصاحبه پس از دیدار برابر فرانکفورت با وجود بازی خوب شاگردانش اذعان داشت که شرایط بایرن به‌دلیل مصدوم شدن بازیکنان کلیدی تیم بحرانی‌ست.

گواردیولا در تمامی خطوط بازیکن‌های مهمی را در اختیار ندارد. در خط دفاع مهدی بن‌عطیه مصدوم شده که از مدافعان بازی‌ساز و کلیدی باواریایی‌ها بوده و خلاء او حتماً احساس خواهد شد، ستاره‌ی جوان فصل جاری بایرن یعنی دیوید آلابا هم که با وجود جوانی پخته و همانند یک بازیکن باتجربه بازی می‌کند تا دو ماه غایب خواهد بود، نیازی نیست از ارزش‌های آرین روبن و فرانک ریبری هم بگوییم، چرا که کاملاً مشخص است آن‌ها وزنه‌های سمت راست و چپ بایرن در حمله هستند و غیبت‌شان برای قهرمان دو فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا گران تمام خواهد شد. خبر بد دیگر برای پپ و تیمش مصدومیت باستین شواین‌اشتایگر است که او هم به‌نظر نمی‌رسد در پرتغال تیمش را همراهی کند.

با این حال دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌تواند محک خوبی برای پپ باشد که ببینیم او چگونه کمبود این بازیکنان را با مهره‌چینی‌اش و تاکتیک‌های متفاوتی که دارد پر خواهد کرد.

گواردیولا معمولاً خط دفاعی‌اش را در رقابت‌های لیگ قهرمانان با بن‌عطیه، بواتنگ و آلابا می‌چید، به‌طوری که دو مدافع راست و چپ بازیکنانی پابه‌توپ بودند که می‌توانستند از عقب به کار بازی‌سازی هم بپردازند. اما او برای دیدار برابر پورتو بن‌عطیه و آلابا را در اختیار ندارد، تنها گزینه‌های جانشینی او برای این دو بازیکن هولگر بادشتوبر و دانته بونفیم هستند. به‌نظر می‌رسد با قرار دادن دانته در مرکز خط دفاع بواتنگ که قدرت حمل توپ بیشتری دارد را به سمت راست یا چپ خط دفاع ببرد.

اما مشکل بزرگ‌تر برای سرمربی اسپانیایی بایرن در خطوط هافبک و حمله است. او شواینی را در ترکیب نخواهد داشت و به احتمال بسیار زیاد از زوج لام – آلونسو استفاده می‌کند که ترکیب باتجربه‌ای را در میانه‌ی میدان داشته باشد. روی نیمکت هم تیاگو آلکانتارا را خواهد نشاند تا در صورت نیاز به خلاقیت بیشتر به‌جای لام او را به میدان بفرستد. سباستین روده هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد که در صورت نیاز به حفظ نتیجه وارد زمین شود.

اما نبود روبری! پپ چگونه بدون دو بال راست و چپ هنرمند هلندی و فرانسوی‌اش سر خواهد کرد؟ محتمل‌ترین ترکیب حضور توماس مولر و ماریو گوتسه در دو سمت باشد، اما کیست که نداند قدرت ویرانگری روبن و ریبری چیز دیگری‌ست. مولر با وجود قدرت حفظ توپ و دقت مثال‌زدنی در بازی همانند روبن با سرعت کار نمی‌کند، گوتسه هم که بازیکنی موفق در کارهای ترکیبی‌ست همانند ریبری دریبل‌زن خوبی نیست. گرچه دو ستاره‌ی تیم ملی آلمان بازیکن‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما به‌دلیل تفاوت در سبک بازی کمی از قدرت هجومی بایرن بدون ریبری و روبن کاسته خواهد شد. البته نباید فراموش کنید که مولر و گوتسه با 5 و 4 گل بیشترین تعداد گلِ زده در این فصل را برای بایرن داشته‌اند.

نام میچل وایزر را هم به‌خاطر داشته باشید، او را احتمالاً کمتر در میدان دیده‌اید، اما از ستاره‌های آینده‌ی قهرمان بوندسلیگا خواهد بود و در هفته‌ای که گذشت هم از بهترین بازیکن‌های بایرن در دیدار بوندسلیگا برابر فرانکفورت بود. احتمال دارد دقایقی در دیدارهای رفت و برگشت برابر پورتو پرتغال شانس بازی به وایزر جوان هم برسد.

به‌هرحال گواردیولا در دیدار برابر فرانکفورت ترکیبی که احتمالاً در دیدار برابر پورتو شکل خواهد گرفت را به‌شرح زیر به میدان فرستاد:

نویر – بواتنگ، دانته، بادشتوبر – رافینیا، لام، آلونسو، برنات – مولر، گوتزه – لواندوفسکی

او در ابعاد کوچک‌تر جواب خوبی با همین ترکیب گرفت و باید دید در دیدار چهارشنبه شب هم همین ترکیب نتیجه خوبی برای بایرنی‌ها به ارمغان خواهند آورد؟  

 

نویسنده : شهراد باغستانی

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
حسن سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 10:47

سلام رمز پیروزی بایرن در این دیدار وکلا دیدارهای اینده لیگ قهرمانان بالا بردن جنگندگی در بازی می باشد ظریف بازی کردن در مقابل تیمهای تکنیکی مثل پورتو موجب ضعف خط حمله می شود

سوپرمانو سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 13:02

میجنگیم و پیروز میشویم.....

باواریا سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 14:17

باید به جای رافینیا کاپیتان لام بازی کنه و جای لام هم روده یا تیاگو از اول بازی کنن

issa سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 14:17

دقیقا با حسن موافقم،رمز پیروزی در لیگ قهرمانان،جنگندگی مثه اتلتیکو مادرید هستش ،نه بازیهای ظریف!

mohammad سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 14:22 http://bayern.blogsky.com

باید با قدرت بازی کنیم و اجازه نفوذ به دروازه خودمون را به پورتو ندیم

nima سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 14:38

رینا چه خوشتیپ شده شبیه قاتلای حرفه ای لباس پوشیده ،تیاگو چند تا گوشی موبایل داره!! به امید پیروزی

استقلالی ام ( لطفا بخونید ) سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 18:08

درست میگید . جنگندگی
اما بدون روبری این ترکیب اصلا جواب نمیده .

متعصب به باواریا پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 07:19

با انبوهی از مصدوم باختیم دیگه اونم 3 بر 1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد