وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دلایلی برای قهرمانی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا فصل جاری

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هفته گذشته با برتری پرگل 7-0 بایرن برابر شاختار پیگیری شد تا بر خلاف دیدار رفت که شاگردان گواردیولا با تساوی بدون‌گل برابر حریف اوکراینی متوقف شدند در این دیدار چهره‌ی دیگری از خودشان به نمایش بگذارند.

به هر حال گواردیولا و تیمش از شکست‌ها و اشتباهات فصل گذشته‌شان در لیگ قهرمانان اروپا درس‌های زیادی گرفتند و شانس بسیار زیادی برای کسب عنوانی دارند که دو فصل پیش با یوپ هاینکس به‌دست آوردند.

در ادامه‌ی راه لیگ قهرمانان بایرن دلایلی هستند که به باواریایی‌ها در راه کسب قهرمانی دیگر کمک شایانی خواهند کرد و امروز با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

آمادگی مجدد فرانک ریبری

بازگشت و آماده شدن هافبک خلاق فرانسوی بایرن بهترین خبر برای پپ و تیمش در هفته‌های گذشته بود. پس از مصدومیت و از دست دادن جام‌جهانی شاید بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که فرانک در بایرن فروغ گذشته را نخواهد داشت، اما او بازگشت و همانند گذشته در بسیاری از دیدارها عصای دستِ پپ شد. ریبری در فصل جاری 5 گل زد و 7 پاسِ گل در بوندسلیگا ارسال کرد و در لیگ قهرمانان هم حاصل کارش 3 گل بود. در دیدارهای اخیر یکی از آماده‌ترین بازیکنان بایرن بوده و می‌تواند همانند دو فصل پیش که کاندید دریافت توپ‌طلا شده بود تبدیل به ستاره‌ی تیمش در راه کسب قهرمانی لیگ قهرمانان باشد.

گرچه او در دیدار برگشت برابر شاختار مصدوم شد اما به‌نظر می‌رسد با فرا رسیدن مرحله بعدی لیگ قهرمانان باز هم آماده‌ی درخشش در میادین باشد.

 

رکورد گلزنی روبرت لواندوفسکی در لیگ قهرمانان

با وجود اینکه مهاجم لهستانی بایرن همانند حضورش در دورتموند درخشش فوق‌العاده‌ای نداشته اما با توجه به رکورد خوب او در لیگ قهرمانان می‌توان امیدوار بود به نتیجه‌گیری بایرنی‌ها کمک فراوانی کند. روبرت در 34 دیدار اروپایی‌اش همراه با دورتموند در فصول گذشته 19 بار گلزنی کرده و 11 پاسِ گل داده تا در موفقیت‌ها شاگردان کلوپ نقش پررنگی داشته باشد. این آمار نشان می‌دهد به‌طور متوسط مهاجم لهستانی در هر 96 دقیقه یا گلزنی کرده و یا پاسِ گل داده است.

در فصل جاری نیز 11 گل بوندسلیگایی و 3 گل در لیگ قهرمانان نشان داده که روی لواندوفسکی می‌توان به‌عنوان یک مهره‌ی ارزشمند در راه کسب قهرمانی حساب کرد.

 

مهدی بن‌عطیه از شانسش برای درخشش استفاده می‌کند

مدافع مراکشی فصل گذشته‌ی رُم این فصل راهی بایرن شد تا شانسی برای کسب جام اروپایی داشته باشد. او پس از رد بسیاری از پیشنهادهای خوبی که داشت تصمیم گرفت تا شاگرد پپ شود و در ترکیب تیم باواریایی خودی نشان دهد. پس از اینکه فصل گذشته با وجود عملکرد خوب دانته برزیلی بایرن برخی اوقات از کندی او ضربه خورد این فصل با خرید بن‌عطیه تصمیم گرفته شد تا مرکز خط دفاعی تیم ترمیم پیدا کند.

مهدی همانند دانته نیست و در بازگشت‌ها و ضدحملات بسیار سریع و باهوش عمل می‌کند تا بایرن هنگام حمله از ضدحملات حریفان مانند دیدار نیمه‌نهایی فصل گذشته برابر رئال شکست سخت و تحقیرآمیزی را زمانی که در حالت حمله است متحمل نشود. به‌نظر می‌رسد زوج بواتنگ – بن‌عطیه زوج دفاعی ایده‌آل پپ برای بایرن باشد.

 

درس‌هایی که پپ از اشتباهات فصل گذشته گرفته است

بی‌شک مهم‌ترین رکن موفقیت بایرن تکرار نکردن اشتباهات فصل گذشته توسط پپ است. دو دیدار رفت و برگشت نیمه‌نهایی فصل گذشته برابر رئال از مهم‌ترین چالش‌های مربی کاتالونیایی بود، اما تیم او با دفاع کندش در برابر ضدحملات کشنده‌ی قوهای سپید نابود شد! بعید نیست بایرن در فصل جاری باز هم در برابر شاگردان آنچلوتی صف‌آرایی کند و باید دید گواردیولا این فصل تیمش را چگونه آرایش خواهد کرد تا غافلگیر نشود. او برای رفع نقص‌های خط دفاع تیمش مدافع فِرزتری همچون بن‌عطیه را به‌خدمت گرفت و برای ضعف گلزنی برابر تیم‌هایی که بسته دفاع می‌کنند هم باید چاره‌ای بیاندیشد. مربی اسپانیایی باواریایی‌ها باید بداند که مالکیت توپ همواره نشان برتری و نتیجه‌گیری تیمش نیست و برخی اوقات نیز لازم است با دادن توپ و میدان به حریف، به ضدحملات با بازیکنان سرعتی همچون ریبری، روبن، گوتسه، مولر و ... توجه داشته باشد.

قطعاً گواردیولا اجازه نخواهد داد تجارب تلخ فصل گذشته باز هم تکرار شوند و نتیجه‌ی بهتری خواهد گرفت.

 

بایرن از فصل گذشته قوی‌تر شده است

با مقایسه بازیکنانی که در نقل‌وانتقالات تابستانی در این باشگاه آلمانی جابجا شدند می‌تواند دریافت که بایرنِ فصل جاری تیم ایده‌آل‌تری از لحاظ مهره نسبت به فصل گذشته است. گواردیولا در فصل جاری به‌خوبی دریافت که چه بازیکنانی بیشتر در بایرن به کار او می‌آینده و تصمیم به خرید هوشمندانه‌ی برخی مهره‌ها گرفت. می‌توانید مقایسه کنید توانایی لواندوفسکی را با منژوکیچ و حتی عملکرد مثبت و فوق‌العاده‌ی آلونسو در بایرن را با کروس و البته می‌توانید اعتماد داشته باشید که برنات و روده بازدهی فوق‌العاده خوبی در بایرن داشته‌اند. این فصل حتی نویر روی نیمکت جانشین بسیار مطمئن‌تری به اسم رینا دارد.

پس بدون شک می‌تواند گفت که از لحاظ مهره در فصل 15-2014 تیم کامل‌تری از بایرن مونیخ را تحت هدایت گواردیولا شاهد بوده‌ایم.

 

تجربه‌ی زیاد بایرن در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا

طی 10 فصل گذشته بایرنی‌ها موفق شده‌اند در 7 فصل جزو هشت تیم پایانی رقابت‌ها باشند، آن‌ها یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در طول فصول یاد شده به‌دست آورده‌اند و نام‌شان بیش از هر تیم دیگری در بین تیم‌های مدعی قرار گرفته است.

علاوه بر این در بین شاگردان گواردیولا بازیکنانی مانند لام، شواین‌اشتایگر، مولر، روبن، ریبری، نویر و ... تجربه‌ی بارها رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان را داشته‌اند و با تجربه‌ی حاصل از فینال‌های گذشته می‌توانند بایرن را به کسب قهرمانی دیگری رهنمون کنند.

 

رقابت در بوندسلیگا حواس بایرن را پرت نمی‌کند!

حاشیه امنیتی که در فصل جاری در بوندسلیگا برای بایرن ایجاد شده است باعث می‌شود که دیدارهای پیش‌رو جنبه‌ی بازی تدارکاتی برای این تیم داشته باشد. فاصله‌ی 11 امتیازی برای ولفسبورگ بعید می‌رسد قابل جبران باشد و با توجه به این امر گواردیولا می‌توان با تغییر در ترکیب تیمش بازیکنان کلیدی‌اش را از زیر فشار و خستگی ناشی از دیدارهای پی‌در‌پی رها کند. این مزیتی‌ست که به‌جز یوونتوس هیچ‌کدام از تیم‌های مدعی باقی‌مانده در لیگ قهرمانان نظیر بارسلونا، رئال مادرید، آرسنال و ... ندارند.  

 

نویسنده: شهراد باغستانی

 

منبع

نظرات 20 + ارسال نظر
مسلم دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:38

من که به این بایرن برای یک سه گانه دیگه امیدوارم/انشائالله بدستش میاریم/ممنون از سایت خوبتون/عجب سایتیه

باستین دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:48

Mia san Miaما برمیکردیم

رئال سرور ازلی ابدی بایرن دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 23:20

دوستان بایرنی خواستم چندتا کری بخونم باهاتون....همین و بس...هر کس بهتون توهین کرد شخصیت خودشو نشون داده و بس......وبلاگ خوبی دارید و لذت ببرید.....من دیگه نمیام اینجا خیالتون راحت......یا علی

sijoOL سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:01

Key ghore keshie?

vida سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:16

قرعه کشی پنجشنبه یا جمعه همین هفته

استقلالی ام سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 00:17

خدا کنه حریف بعدی پی اس جی باشه

مکتب استقلال و آلمان کبیر. سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 01:00

رئال 9تایی جر خور
گم شو برو میگم شالکه بیادا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه........

ارین سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 01:37

پاریسن ژرمن حریف خطرناکیه امیدوارم به موناکو بخوریم

basti31 سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 01:43

خدایا تواین روزای اخرسال تنها دعای من وهمه بایرنیای دوست داشتنیه روب روشدن با ریال مادریده.انتقام...

German سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 03:16

امیدوارم به ضعیف ترین تیم بخوریم تا صعود راحت تری داشته باشیم
اینجوری دستمون هم واسه رقبا رو نمیشه
به امید سه گانه ای دوباره برای بایرن همراه با گرفتن یک انتفام سخت از رئال 17 تایی

googooli سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 03:44

من که پیش بینیم پاریسن ژرمنه

سوپرمانو سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:00

مصدومامون برگردن و رو فرم باشن چمپیونز که هیچی جام کهکشان راه شیری رو هم میبریم

وقتی مانوئل و شواینی و فیلیپ و توماس و ماریو و لوا و ارین و فرانک وجرومی تو یه تیم با هم باشن منتخب فیفا هم از پسشون برنمیان

زنده باد کوسه های سرخ و بیرحم باواریا
به زودی دندون های این کوسه ها به خون رئال و بارسا اغشته خواهد شد

shabah سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 12:38

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان جمعه ۲۹ اسفند ساعت ۱۴:۳۰

Ariya1900 سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 13:26

صد در صد بایرن مونیخ امسال قهرمان لیگ قهرمانان میشود

issa سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 14:36

امیدوارم بایرن امسال قهرمان شه!!درود بر بایرن مونیخ

manu سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 15:35

دست شهرزاد خانم درد نکنه.
خیالتون راحت باشه بایرن قهرمانه.
هیچ تیمى نمیتونه بایرنو شکست بده.
بایرن بزرگه کم چیزى نیس که.

محمد حسین سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 15:54

فقط به اتوبوس اتلتیک نخوریم

GERMANY سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 16:36

اقا من میترسم دوباره به عال یا هر تیم دیکه ای بخوریم اونا هم حتما تلاش میکنن که بایرنو شکست بدن ولی همه ی اون بازیکنایی که سوبر مانو جان نام برد و اکه همشون تو تیم باشن قطعا هر تیمی رو شکست خواهیم داد البته بن عطیه و روده و برنات هم بزار کنارش دیکه بایرن میشه بمب اتم تیم های دیکه هم میشن تانک به امید فتح دوباره جمبیونز لیک به رعالی های شتر هم که حتی به اندازه سیاره نبتون هم نمیشن تو الکلاسیکو خوش بکذره بارسا این دفعه انتقام میکیره...... ..........................................حالا مثلا رعال تو جام اعودی جه غلطی میخواد بکنه جون این جام متعلق به بایرنه جون تو کشور المان اتفاق میفته و بایرن مونیخ هم مال این کشوره بس رعال تلاش زیادی نکنه دوستان من تصمیم کرفتم هرجی این رعالی ها در مورد باخت ما مقابل خودشون بهمون توهین کردن فقط ماهم با یه جواب درسته و حسابی از این سایت بدرقش کنیم که دیکه باشو اینجا نذاره کلا (طرفدارای رعال) به حرف کربه سیاه بارون نمیباره که بزارین هرجقد دلشون میخواد خودشونو جر بدن ولی من واقعا جوابشونو ندم میمیرم جون واقعا خیلی مغرور و از خود راضین.......همین و بس

جواد سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 16:48

نترس اتلتیکو نمیاد بالا. الان بردن تیمای اسپانیایی شده خوراک شبانه روزی ما.
به امید سه گانه

محمدجواد سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 17:14

یه دلیل رو جا انداختن که خیلی خیلی مهمه و اونهم ستاره بی بدیل این روزهای
فوتبال جهان آرین روبنه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد