وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توماس مولر افسانه ای

 

داستان از یکی از جنوبی ترین شهر های جنوبی ترین ایالت آلمان آغاز شد، جایی که پسر بچه ای به نام توماس در خانواده ای نه چندان ورزشی متولد شد و تنها 11 سال زمان برد تا به آکادمی فوتبال بایرن ملحق شود، توماس مولر از همان ابتدا و در تیم آکادمی بایرن و سپس در تیم دوم بایرن یک مهره کارآمد بود و به قدری موثر که وقتی فن خال تصمیم گرفت از جوان 19 ساله کم نام و نشان در ترکیب اصلی باواریایی ها استفاده کند کسی تعجب نکرد.

هرچند که توماس در بایرن تحت هدایت کلینزمن و در سن 18 سالگی نخستین بار با پیراهن بایرن در بوندسلیگا به میدان رفت اما داستان زندگی او با روی کار آمدن فن خال در بایرن به اوج خود می رسد جایی که مولر در فصل 2010-2009 ، در تمامی 34 مسابقه فصل بایرن به میدان رفت و با ثبت 13 گل و 11 پاس گل چاره ای برای یوگی لو به جز دعوت او به تیم ملی باقی نگذاشت.

مولر نخستین بار در دیدار مقابل استرالیا با پیراهن مانشافت به میدان رفت و نخستین گل ملی خود را نیز در این بازی به ثمر رساند تا به جایگاه ثابتی در ترکیب تیم یوگی او دست پیدا کند و در کمال ناباوری آقای گل نخستین جام جهانی خود شد.

مولر در سه سال آینده نیز جز ارکان اصلی تیم ملی و باشگاه بایرن مونیخ بود، در سال 2011 او یکبار دیگر تحت هدایت فن خال در تمام مسابقات فصل بایرن به میدان رفت ، پس از کناره گیری فن خال و قبول هدایت بایرن توسط هاینکس نیز در وضعیت مولر تغییری ایجاد نشد و هرچند گل فینال لیگ قهرمانان او برابر چلسی، باعث قهرمانی بایرن نشد اما سال بعد یکی از ارکان اصلی کسب 3 گانه بایرن بود.

بسیاری معتقد بودند که آمدن پپ، ستاره جوان ژرمن ها را از ترکیب اصلی دور خواهد کرد و شاید حتی منجر به جدایی مولر از آلیانز آرنا نیز شود اما مولر با هنرنمایی های خود دل مربی اسپانیایی را نیز برد و پس از درخشش با تیم ملی آلمان در برزیل و رد پیشنهاد نجومی منچستر و لوئیز فن خال پانزدهمین سال متوالی خود را با پیراهن بایرن آغاز کرد.

مولر در فصل جدید رقابتهای بوندسلیگا در 24 مسابقه از 25 مسابقه بایرن در این رقابتها به میدان رفته است و با ثبت آمار 12 گل و 12 پاس گل بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان فصل بایرن بوده است ضمن اینکه به این آمار 5 گل و 1 پاس گل در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را نیز باید افزود.

مولر در حال حاضر یکی از محبوب ترین ستاره های بایرن نزد هوادارن است و شاید یکی از دلایل این محبوبیت از خود گذشتگی ها بیش از حد او در زمین مسابقه باشد به طور مثال همین هفته گذشته او در ثانیه های پایانی دیدار برابر برمن در موقعیت تک به تک در حالی که می توانست به راحتی گل دوم خود را به ثمر برساند تصمیم به دادن پاس گل به هم تیمی و رقیب خود در جدول رده بندی گلزنان یعنی رابرت لواندووسکی گرفت.

بکن بائر در مورد مولر می گوید:" توماس با ارزش ترین الماس، کلکسیون جواهرات فوتبال آلمان است."

و در آخر اظهار نظر زیبای کاپیتان فیلیپ لام در مورد او:" در تمام دورازن حرفه ای فوتبال بازیکنی به باهوشی مولر ندیدم او به معنای واقعی کلمه یک مهره کاملا در اختیار تیم است که در هر لحظه از زمان بازی می توان به او اطمینان کرد."  

 

منبع

نظرات 19 + ارسال نظر
بایرن سلطان اروپا یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 21:59

خیلی دوست داشتنیه ....انشالله رکورد کلوزه را بزنه تو جام های جهانی

باستین یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 22:01

مولررررررررر

فرانک یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 22:34

غیر قابل توصیف !!!!!!!!!!!!!!!!خدایا چی برای ما خلق کردی؟ تکه

هاینریش هیملر(اریایی) یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:00

تازه فهمیدین .عشق است مولر جان واقعا المان چقدر ستاره داره .کدوم تیم اینقدر منظم و عالی هستش.درود بر مانشافت.

بایرن کبیر ودیگرهیچ یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:01

منو همیشه به یاد گرد مولر میندازه.توماس بی نظیره ولی گرد یک چیز دیگه بوده.زنده باد تمام بایرنی ها

Aylar یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:14

مولر بهترینه !
توپ طلا به جای پنالدو باید به مولر میرسید .

manu دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:06

در اینکه توماس عالیه هیچ شکى نیست.
من از توماس و مانو ممنونم که اولین ابراستوره هاى فوتبالى برا من بودن.
من 14 سالمه واز جام جهانى به فوتبال علاقه مند شدم.آلمان هم شد تیم مورد علاقه من.
بعدم به روش خیلى عجیبى به بایرن کبیر علاقه مند شدم.
من از مانشافت.بایرن و مانو و توماس سپاسگزاوم

GERMANY دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 16:28

وای خدایا جقد خصوصیات اقای manu شبیه به منه دارم از تعجب میمیرم خیلی شبیه منم همجین کسی هستم ما هم 14 سالمونه و به طرز خیلی عجیبی طرفدار تیم المان و بایرن شدم و بازیکن شدیدا مورد علاقمهم توماسه من از اول بازی های جام جهانی طرفدار روسیه و انکلیس بودم ولی فهمیدم این دوتا تیم به اندازه یه تار موی حتی یکی از بازیکنای المان هم نمی ارزن من از وسطای تابستون بیشتر اوقات تو اینترنت بودم ودرمورد فوتبال المان و خلاصه هرجی که به فوتبال مربوط میشه میکشتم مت اصلارقبلنا از تیم المان متنفر بودم جون میدیدم با جه اقتداری همیشه تیم های مختلف رو شکست میداد برا همین ازش بدم میومد ولی الان طرفدار بینهایت سرسخته تیم المان و بایرنم و اونا رو با هیج تیم دیکه ای حتی اکر هزاران بار هم شکست بخورن عوضش نمیکنم من دنبال تیمی بودم که توماس توش بازی میکنه و اون تیم بایرن بود حتی بعضی از بازیکنای المان هم توی این تیم حضور دارن بعضی بازیکنای دیکه ی المان متاسفم که تیم به این قدرتمندی رو ول کردن رفتن تو تیم های باشکاهی دیکه عضو شدن واقعا که من نه تنها بینهایت طرفدار فوتبال المانم بلکه بینهایت عاشق کشور المانم نه تنها برای فوتبالش بلکه برای همه جیزش المان اکه جنک جهانی دوم رو به راه نمینداخت سازمان ملل ارتششو ازش نمیکرفت و حتی تحت رهبری ادم جنایت کاری مثل ادولف هیتلر نبود الان بیشرفته ترین کشور جهان بود حتی امریکا هم سکش به حساب نمی یومد البته المان الان تو فهرست بیشرفته ترین کشور های جهان رتبه بنجم رو داراست این اقای manu باعث شد که من بنویسم جطوری طرفدار فوتبال المان شدم امیدوارم توماس به اوج خودش تو فوتبال برسه و به اسطوره ای عالی و افسانه ای تبدیل بشه تیلیاردها لایک برای تیم المان و بایرن مونیخ و زنده باد توماسسسسسسسسسسسسسسس

سوپرمانو دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 18:04

خوش اومدین تازه واردا

توماس...
دیوونه
فداکار
مررررد
انسان
شیرین
مهربون
مغز متفکر
روستایی پاک و ساده دل
(برعکس رونالدو که دو ماه پیش از دوازدهمین دوست دخترش جدا شد توماس یه زن داره و عاااااشقشه(لیزا مولر))

....و جوونترین اقای گل کل تاریخ جام جهانی

GERMANY دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 19:36

اختیار داری سوبر مانو جان دوس دارم توماس تو دنیا انقد بدرخشه که جشم همه کور بشه این نیمار بی ریخت هیجی نداره کلی محبوبیت تو دنیا بیدا کرده اخه خداوکیلی جی داره هر ماه که مجله افتاب ورزشی رو میبینم و میخرم همش مطلب درمورد نیمار هست مطلب در مورد رونالدو و مسی هم که ثابته حتی کوتزه هم مطلب زیاد در موردش میزارن جرا مطلب در مورد مولر نباشه درمورد بدرومادرش در مورد برادراش درمورد زنش کلا همه جی البته زنشو میشناسم والا ینی مولر از نیمار کمتره میدونم نیمار خوب بازی میکنه ولی نه به اندازه مولر یه کلیبی بود در مورد تبلیغ نیمار و مولر برای تبلیغ فولکس واکن بود مولر انقد حرفه ای عمل میکرد که نیمار نمیکرد دوست 14 ساله شما جرمن هستم دعا میکنم مولر حتی از کلوزه هم بدتر باشه....(یکی از لاشخورترین بازیکنای المان) توهین نبودا منظورم از نوع بازی کردنش بود.....

Aylar دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 22:17

? WTH
آقا نمیفهمم ؟!؟!
منم ١٤ سالمه !
جالبه هاااااا .
ولی فرق من با شماها اینه که من از سال ٢٠٠٨ عاشق تیم ملی آلمان و بالاک شدم ، سال ٢٠١٠ هم که دیوونه ی مولر شدم ، بایرن هم که جای خود دارد ، عشق است بایرن .
یعنی من ٧ ساله که دیوونه ی مانشافتم ... !

manu سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 15:20

این عدد 14 هم براى خودش داستانى داره ها.چرا همه 14 سالشونه؟؟؟
عجیبه...
به سلامتى 14 ساله هاى بایرنى...

GERMANY سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 17:07

جقد 14 ساله اینجا هس مولر خبر نداره این همه طرفدار 14 ساله داره خیلی ضرر کردم که از بجکی طرفدار المان و بایرن نبودم ای کاش از بجکی طرفدار این دوتا تیم بودم بشیمونم. راستی یه سوال اولن اینکه مانشافت یعنی جی دومن شما دونفر متولد جه ماه و سالی هستین کدومتون هشتادین کدومتون هفتادونه ای هستین ای کاش از همون اول طرفدار المان بودم این مانشافت ینی جی خدایا نمیفهمم.....من از. الان که معتاد فوتبالم به درسم لطمه میخوره امید وارم نخوره....دورود بر المان و بایرن کبیر که همجین کسایی رو برورش میده....

سوپرمانو سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 21:40

1-داستان عدد 14 اینه که این عدد2برابر7ه که ما هم عجایب هفتگانمون دیگه مشهوره

2-مانشافت در زبان آلمانی در معنای عام به معنی تیمه
و در معنای خاص تیم ملی فوتبال آلمانه
مثلا مستندی که درباره قهرمانی آلمان تو جام جهانی بود اسمش مانشافت بود
(Die Mannschaft)

افتاد؟؟؟؟؟؟

Aylar پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 14:23

من هفتاد و نهی هستم و عاشق مونشننننننننن و باواریا و البته توماس مولر , ماریو گوتزه ، مانو ، میرو کلوزه و...
راستی شماها پسرین یا دختر ؟

THOMAS $ MULLER جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 22:18

دختر ، اسمم هانیه ، کلاس هفتم ، از گرگان

سهیل جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 22:22

19 سالمه _ از اسمم هم مشخصه پسرم _ راستی هانیه توی کدوم مدرسه هستی ؟ ( اگه ایثار میخونی خواهرم نیکا طعنه رو میشناسی ؟ )

سهیل جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 22:27

تیزهوشان گرگان میخونم، متاسفانه خواهرم نمیشناسم!

fcb دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 16:18

متاسفانه من سیزده سالمه و تازه بایرنو کشف کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد