وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

رونالدو کاشته زدن را از آلابا یاد بگیرد

 

در طو بازی های اخیر رئال مادرید،به کرات مشاهده شده است،کریستیانو رونالدو تنها گزینه ی کارلو آنجلوتی برای زدن ضربات آزاد به دست آمده در جریان بازی می باشد.

این ستاره ی پرتغالی اگرچه در نیم فصل اول 2014-15 نمایش قابل قبول تری در زدن ضربات آزاد داشت،اما در نیم فصل دوم موفق نشده است تا حتی یک گل از 30 ضربه آزادی که به سمت دروازه ی حریفان شلیک کرده برای تیمش به ارمغان بیاورد.

شاید گفتن این جمله اکنون کمی عاقلانه و قابل هضم باشد:"بهتر است برنده ی توپ طلای 2014،به تماشای ضربات آزاد دیوید آلابای بایرن مونیخ بنشیند".آلابایی که اکنون دیگر جزء خطرناکترین کاشته زن های دنیا بحساب می آید.

در نیم فصل اول،ستاره ی تیم ملی اتریش،پس از وینگر هلندی باواریایی ها-آرین روبن-دومین کاشته زن تیم محسوب می شد؛اما عملکرد درخشان وی در زدن ضربات آزاد،باعث شد تا وی روبن را کنار زده و اکنون پشت اکثر ضرباتی که برای بایرن در پشت مجوطه ی جریمه ی رقبا ایجاد می شود،تک و تنها بایستد.

آلابا کارش را در ماه فوریه و با گلزنی در برابر اشتوتگارت آغاز نمود.و سپس در پیروزی در جام حذفی برابر برانشوایک هم توانست بار دیگر از روی ضربات آزاد گلزنی کند.

ماریو گوتزه در مورد ضربات آزاد آلابا می گوید:"آن ها به هیچ وجه بد نیستند.اینگونه نیست؟هرچند موقعیت ضربه و شرایط بازی در انتخاب فرد زننده تاثیر می گذارد،اما با توانایی آلابا،بی شک در بازی های آینده هم وی انتخاب اول خواهد بود."

آلابا نبوغش را در جریان بازی{چند ساعت قبل}برابر برمن نشان داد.هنگامیکه ثانیه هایی به پایان نیمه اول مانده بود،جوان 22 ساله ی بایرن مونیخ بار دیگر با ضربه ای مهار نشدنی دروازبان حریف-رافائل وولف-را مغلوب کرد و تیمش را به گل دوم رساند.

چپ پای اتریشی بایرن در 9 بازی قبلی که به میدان رفته،3 بار موفق به زدن گل از روی ضربات آزاد شده است.

فرانک ریبری-زوج آلابا در گوش چپ-در مورد کاشته های وی می گوید:"ضربات وی دیوانه کنندست.شما نمی توانید ضربه ای بهتر از ان چه دیوید می زند را ببیید."

البته اگرچه زلاتکو جانوزوویچ،هاکان کالهانوقلو و یوهانس گیس تعداد بیشتری گل نسبت به آلابا از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده اند،اما باید این نکته را مدنظر داشت که گل های بازیکن چند پسته ی بایرن در تلاش های کمتری به ثمر رسیده است.کالهانوقول و گیس 20 بار و جانوزوویچ 16 بار پشت ضربات آزاد قرار گرفته اند در حالی که آلابا فقط 8 بار این کار را انجام داده است.

با وجود سن پایین،آلابا را با کارلوس برزیلی مقایسه می کنند و همه ی کارشناسان در این قضیه متفق القول هستند که اگر اکنون این بازیکن بهترین مدافع چپ دنیا باشد،در آینده ای نزدیک به این مهم نائل خواهد شد.

اما آن سوی دیگر؛رونالدوی پرتغالی باید به این امید باشد که ناکامی هایش در زدن ضربات آزاد به پایان برسد.اما بدک نیست که بازیکن سابق منچستر یونایتد،لااقل یکی دو نکته از مدافع هافبک جوان بایرن یادبگیرد. 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
باستین یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 21:24

جواهر سیاه بایرن

*MiiLaaD* دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 13:41

آی حال کردم با عنوان این پست.

سوپرمانو دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 17:56

همه چیز به مرور زمان ثابت میکنه که رونالدو به هیچ وجه لایق توپ طلا نبود....
زنده باد دیوید...

"بهتر است برنده ی توپ طلای 2014،به تماشای ضربات آزاد دیوید آلابای بایرن مونیخ بنشیند"

ریبرو دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 19:40

زنده باد بچه خوشگله بایرن
جانشین شاه ارین روبن
داوید الاباااااااا

muller سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 18:29

اینم توماس هسلر جدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد