وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تلاش مانوئل نویر براى ثبت رکوردهایى فوق العاده

 

رکورد گل زنى در بوندسلیگا با 101 گل زده در فصل 1971/72 در اختیار بایرن مونیخ است و شاگردان گواردیولا در این فصل حدود 40 گل با رسیدن به چنین رکوردى فاصله دارند. اما شرایط مونیخى ها در تعداد گل هاى خورده و تعداد بازى هاى بدون گل خورده چگونه است؟

تلاش مانوئل نویر براى بسته نگه داشتن دروازه بایرن مونیخ و جاى گذاردن رکوردى از خود در این زمینه در طول یک فصل از رقابت هاى بوندسلیگا زبان زد است. سنگربان تیم ملى آلمان تا کنون 128 مرتبه دروازه خود را از فصل 2006/07 و از زمان حضور خود در شالکه 04 در رقابت هاى بوندسلیگا بسته نگه داشته است.

در طول این فصل مانوئل نویر تا کنون موفق شده در شانزده بازى دروازه خود را در دیدارهاى بوندسلیگا بسته نگه دارد، بهترین رکورد بوندسلیگا در این زمینه با سپرى کردن نوزده بازى بدون گل خورده در فصل 2001/02 در اختیار الیور کان مى باشد و مانوئل نویر با بسته نگه داشتن دروازه خود در چهار دیدار از ده دیدار باقى مانده، مى تواند چنین حد نصابى را از آن خود نماید.

اما از لحاظ مانوئل نویر تعداد گل هاى دریافتى در طول یک فصل آمارى بسیار هیجان انگیزتر است، وى در فصل جارى از بوندسلیگا یازده گل دریافت نموده و رکورد بوندسلیگا در این زمینه با دریافت هیجده گل خورده در فصل 2012/13 در اختیار خود مانوئل نویر است. این سنگربان مایل است چنین رکوردى را باز هم بهبود بخشد و به همین دلیل عدم هماهنگى مدافعین بایرن مونیخ براى او بسیار عصبانى کننده و غیر قابل پذیرش مى باشد.

ضعف فاز دفاعى بایرن مونیخ در ضد حملات سریع حریفان و همچنین هنگام ارسال ضربات ایستگاهى کاملا عیان است، خطرات ایجاد شده بر روى دروازه نویر در بازى هفته گذشته مقابل کلن، اثبات روشنى براى چنین ادعایى است. بازیکنان کلن در این دیدار توانستند از روى یک ضربه کرنر به راحتى دروازه بایرن مونیخ را در نیمه اول باز نمایند، در نیمه دوم نیز مانوئل نویر سه مرتبه با واکنش هاى فوق العاده خود از گشوده شدن دروازه خود از روى حملات سریع بازیکنان حریف، براى دفعات بیشتر جلوگیرى نمود و به همین دلیل پس از دیدار ازعملکرد مدافعین بایرن مونیخ به شدت معترض بود.

پپ گواردیولا پس از پایان بازى با حرکت به سوى مانوئل نویر از وى به خاطر نجات چند باره دروازه بایرن مونیخ تشکر نمود و ناراضایتى خود را از مدافعین مونیخى ابراز نمود، چون با ادامه چنین روندى اهداف این فصل بایرن مونیخ با خطرى جدى مواجه خواهد شد. این سرمربى اسپانیایى در این زمینه گفت:"من پیش از این نیز گفته ام که ما باید در کارهاى دفاعى شرایط خود را بهبود بخشیم." پپ گواردیولا به مانوئل نویر اعتماد کامل دارد اما از نظر او کنترل بازى بسیار بهتر از اعتماد تنها به مانوئل نویر است.

تمرکز بایرن مونیخ در این فصل به شدت بر روى تملک بالاى توپ و فاز تهاجمى قرار گرفته شده  و به همین دلیل این تیم در کارهاى دفاعى و کنترل بازى در فاز دفاعى چندان موفق نشان نداده است. به همین دلیل مانوئل نویر بهترین سنگربان سال جهان، در بایرن مونیخ بر خلاف انتظار، وظیفه اى بسیار دشوار دارد. چون با وجود تملک بالاى توپ مونیخى ها وى مجبور است همواره متمرکز و آماده باقى بماند و حتى گاهى با خروج هاى پر ریسک خود، خطر را از روى دروازه خودى دور نماید.

مهم ترین هدف بایرن مونیخ در انتهاى فصل رسیدن به عناوین مختلف است و براى این مسئله نیاز به برخوردارى از دفاعى مستحکم و در یافت گل هاى کمتر بسیار ضرورى است. در دور رفت از بوندسلیگا چنین هدفى با دریافت تنها چهار گل خورده به بهترین وجه برآورده شد. در اولین بازى از دور برگشت اما دریافت چهار گل از وولفسبورگ، با این که رکورد شکنى مانوئل نویر را با اما و اگر مواجه ساخت، اما نتوانست شرایط بایرن مونیخ براى رسیدن به عناوین انتهاى فصل را چندان بحرانى نماید. حال بایرن مونیخ وارد حساس ترین و تعیین کننده ترین فاز فصل شده  و مانوئل نویر نیز از انگیزه کافى براى رسیدن به رکوردهاى جدید برخوردار است.


به قلم سون بوش از وب سایت یورو اسپرت آلمان 

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
باستین شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 07:31

بهترین دروازه بان جهان خیلى دوسش دارم موفق باشى مانو

سوپرمانو شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 12:00

تنها تعریفی که میتونم از دروازه بانی داشته باشم فقط تویی عشق
کاملترین بازیکنی که به عمرم دیدم پی ریزی های حملش تن حریفو به لرزه در میاره
اون موقع که تو شالکه بود یادمه چقد مهاجما بایرنو دق میداد تا یه گل بزنن بهش(جوونترین
کاپیتان کل تاریخ شالکه)
الانم شده کابوس بقیه مهاجما
زنده باد مانو



از ده بازی چارتا کلینشیت که سهله هر ده تاشم میتونه کلینشیت کنه این پسر
امیدوارم دیگه مدافعا دقش ندن
تو جام جهانی هم سر بازی با غنا و الجزایر چقد حرص خورد

تو عشقی عشق عشق

BaYeRnI شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 12:04

من واقعا نمیدونم راجع به بهترین گلر دنیا چی بگم!
فقط میتونم بگم مانوئل بی نظیره..بی نظیر...

سوپرمانو شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 12:16

قققققطططططععععااااا همینطوره BaYeRnIجان
زنده باد مانو

Payam شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 14:25

من دروازبان خوب زیاد دیدم ولی بدون شک بهترین دروازبانی که تا کنون دیدم "مانوئل نویر" هست.
امیدوارم هیچ وقت مصدوم نشه و تا آخر عمر فوتبالش دروازبان بایرن مونیخ باقی بمونه.

علی شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 17:51

دروازه بانی که دوست و دشمن تعریف میکنن ازش یه دونه خدایی

سوپرمانو شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 20:01

مرسی داداش از تعریفت
نویر تکه تک

only bayern یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 11:11

هر کی حوصله داشته باشه بره دنبال آماری که نشون بده نویر تو هر تیمی و هر رده ای که بازی کرده جزو بهترین بازیکنا و بالاترین تیما بوده،خیلی جالب در میاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد