وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

محبوبیت هلندی ها در آلمان؛ وقتی دشمن قدیمی دوست می شود

 

این روزها درخشش بازیکنان هلندی در فوتبال آلمان و محبوبیت زائد الوصفشان در باشگاه های مختلف آلمانی موجب شده که علاقه و دوستی خاصی بین دو کشوری انجام شود که زمانی به نظر دشمن خونی یکدیگر به نظر می رسیدند.

حالا به جای بازیکنانی که به صراحت پیشاهنگ نفرت و کینه از آلمانی ها را ترویج و تبلیغ می کردند و به مناسبت پیروزی تاریخ هلند در هامبورگ به شعر سرائی اقدام می کردند و به مانند رونالد کومان اعتراف می کردند که پیراهن تعویضی با اولاف تون را به عنوان دستمال توالت استفاده کردند، نسلی حضور دارد که در خاک رقیب قدیمی نامشان به نیکی برده می شود. حالا به جای رینوس میشلی که فوتبال را همچون یک جنگ می دانست لوئیس فن خالی است که انتخاب هایش برای بهترین بازیکنان جهان را به بازیکنان بایرن مونیخ اختصاص می دهد و به صراحت می گوید که باید بازیکن آلمانی توپ طلای جهان را بگیرد و یا مانند آرین روبن به صراحت قبل از فینال جام جهانی آرزو می کند که آلمان به مقام قهرمانی جام جهانی دست یابد. حتی هواداران هلند نیز در جام جهانی برای برزیلی ها برای کری خوانی عدد 7 را نشان می دادند.

کینه های جنگ جهانی دوم از هزاره سوم میلادی کم کم از میان هلندی ها رنگ باخته و آن ها دیگر نفرت گذشته را از آلمانی ها ندارند و از نفرتی که در سابق نیز بود ابراز انزجار می کنند. قبل از آن به حدی بود که فرانک رایکارد نه چندان عصبی بی هیچ دلیل مشخصی و تنها به خاطر تمارض رودی فولر  به روی او آب دهان انداخته بود. به نظر می رسید رنگین پوستان هلندی بیشتر از سفیدپوستان از آلمانی ها نفرت داشتند. چون حداقل در زمان جام ملت های اروپا در 1988 آلمان بیشترین توهین ها به آن ها می شد. با این حال هیچ دلیل قانع کننده ای بازهم پیدا نمی شود که بگوید چرا رایکارد به فولر بی گناه  آب دهان انداخت.

اما حالا آن توهین ها در ورزشگاه ها به ترانه ای رسیده که هواداران بایرن مونیخ برای آرین روبن می خوانند و او از آن لذت می برد و دوست دارد در همین جا فوتبالش را تمام کند. در هامبورگ نیز رافائل فن در فارت بهترین دوران فوتبال خودش را در هامبورگ گذرانیده و به عنوان یکی از 11بازیکن برتر برتر تاریخ باشگاه از نگاه هواداران شناخته شده است. باس دوست در وولفسبورگ و کلاوس یان هونتلار نیز با گلزنی های خودشان وضعیتی مشابه دارند. به واقع این دو نفر توانائی تغییر نتایج باشگاه خودشان را دارند و به مانند هونتلار می توانند در شب 6 گل خوردن از رئال مادرید با گلی زیبا کمی آن ها را تسکین بدهند  و در بازی برگشت این فصل لیگ قهرمانان امید را برای صعود به معدنچی ها زنده کنند. به همه این ها کاپیتانی پل ورهاخ در آگزبورگ و هشت سال حضور روئل بروورس مدافع مونشن گلادباخ در این باشگاه را اضافه کنید که هرکدام ارزش بالائی برای هواداران خودشان دارند.  اگر نسل فن باستن، رایکارد، رود گولیت ایتالیا را انتخاب کردند و نسلی نیز به همراه فن خال به بارسلونا پیوستند امروزه آلمان بهترین مکان برای بازیکنان هلندی محسوب می شود. حتی بازیکنان پا به سن گذاشته چون رود فن نیستل روی نیز تمایل پیدا کردند  فوتبال خودشان را در همین جا ادامه دهند. معامله ای دو سر برد برای هر دو کشور و در واقع نقش دیپلماسی جدید فوتبال را نشان می دهد که به جای جنگ، آشتی و مراوده و عشق را ترویج می کند. آن هم بین کسانی که فکر می کردند این جنگ تنها برای این است که نیاکان دشمن را کثیف می دانستند.
 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
milad پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 02:03

به امید صلح در دهکده جهانی برای تمام ملت ها و این خودمونیم که تاریخ رو میسازیم

GERMANY پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 09:00

این صحبت ها مخصوصه کسایی که همش میکن المان اله المان بله المانی ها نازین المانی ها نزاد برستن قابل توجه ایرانی هایی که فکر میکنن کشور المان مردمان بدی داره ولی به هیج وجه اینطوری نیست دلیل نمیشه جون المان جنک جهانی دوم رو به راه انداخت الان بیشتره ملت ها ازش نفرت داشته باشن من هرکسی به المان و المانی جماعت توهین کنه فوری جلوش جبه میکیرم المان اکه تحته رهبری هیتلر نبودو جنک به راه نمینداختو به خاطر جنکی که به راه انداخته بودنوسازمان ملل ارتششو ازش نمیکرفت الان المان هیج کشوری به کرد باهاش نمیرسید حتی امریکا هم سکش نمیشد ولی الان هم تو فهرست بیشرفته ترین کشور های جهان رتبه ی بنجم رو داره خداکنه در اینده نه جندان نزدیک تمامه ملت ها از نفرت و کینه جنک و خونریزی دست بردارنو باهم صلح کنن جه امریکا جه انکلیس جه المان همه و همه دورد بر المان کبیر و تا ابد زنده وقتی هلندی ها با المانی ها صلح به راه میندازن و به خاطر بازیکنای هلندیشون این کارو کردن ما هم باید با ملت المان خوب باشیمو صلح کنیم هرجند دولتش عین امریکا جندان جالب نیست این حرفایی بود که از ته دل زدم برای عشقه بی نهایتی که به المان دارم برای همه جیزش ارزومه به این کشور سفر کنم اونجا درس بخونمو موفق بشم و مستقل بشم تا ابد زنده باد المان همیشه کبیر

مکتب استقلال و آلمان کبیر. پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 10:11

جرمنی جون میلیاردها لاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک....

seedosi پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 12:31

درود بر طرفدارای المان و هلند بی شک از همه بهترن و یکی هستیم وخوب شد فینال به هم نخوردیم برادر کشی میشد

bastian31 پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 12:51

ولی فوتبال واقعایک جنگ تمام عیار
باستین ک شده خدای فوتبال المان روزی بچه شرور بایرن بود
وحالاروبن ک امد مونیخ ب محبوبیتی عجیب دست یافت ولی دردوبازی باخراب کردن دوپنالتی منفورترین بازیکن بایرن شد ومن یکی وخیلی ازطرفداران بایرن دلمون میخواست روبن گم شه ازبایرن
ولی الان محبوبیت روبن صدبرابراولش شده اوهم مثل باستین اینقدرجنگیدکه پیروزشد
ولی بالاک هرچه جنگیدنشد شایدبخاطراینکه ب هیچ باشگاه وفادارنموند
بالاک ک البته خیلی محبوبه ولی نتونست به جامی دست پیداکنه

احمد جنتی پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 17:38

در ضمن رابطه ایران با بوکینافاسو جزایر سلیمان ونزؤلا و سوریه ناگسستنیه

محمد جواد پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 22:19

هلندی های فوتبال یا فوتبالیست های هلندی سبک و شیوه خاص خودشون رو در بازی دارن و در پستهای مختلف متفاوت با بقیه بازی می کنن و این هم به خاطر آموزش های درستیه که در مدارس فوتبال مجهز هلند می بینن،فوق العاده ان!!!
پادشاه الان فوتبال هلند و جهان هم سالار آرین روبنه یا آریونل روبنالدو!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد