وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

3-4-3 سیستم ایده آل پپ گواردیولا برای فتح لیگ قهرمانان!

 

شاید خیلی از طرفداران بایرن سیستم 4 دفاعه را ترجیح دهند، اما در سال های گذشته این سیستم به قدر کافی مورد استفاده قرار گرفته؛ با نتایجی نه چندان ایده آل.

اگر قدری بیشتر وارد جزئیات شویم و بررسی عمیق تری از بازی های سال های گذشته لیگ قهرمانان داشته باشیم، خواهیم فهمید نیاز به قدری خلاقیت و تلفیق در این ناحیه داریم، پیشنهاد من 3-4-3 است. چرا 3-4-3 ؟
چنانچه بخواهیم نظری به تیم های دیگر بیاندازیم، اکثر تیم ها یا بهتر است بگویم اغلب تیم ها از زنجیره دفاعی چهارنفره استفاده می کنند، قابلیت حفظ ساختار محکم دفاعی بالایی داشته باشند و در برابر حملات مقاوم تر باشنند ، اما بایرن مونیخ اغلب تیم ها نیست! و رقابت های امسال چون رقابت سال های پیش نیست. برای این گفته دو دلیل :/..جود دارد، به نظر من قرمزهای مونیخ می توانند از سیستم 3-4-3 منعطف گواردیولا در بازی های بزرگ هم بهره ببرند. ابتدا اینکه در بازی های بسیاری در لیگ از این سیستم استفاده کرده اند و در وهله دوم خاطره شکست برابر رئال مادرید هنوز به خوبی از خاطرمان نرفته. غیره ممکن ست نتیجه نهایی را فراموش کنیم.اما بایرن در دور رفت تقریباً بازی را به صورت کامل در اختیار داشت، مالکیت قاطع توپ و زمین، و بیشتر زمان بازی را در زمین حریف سپری کرد.تنها در ورود به یک سوم دفاعی و ایجاد خطرات حتمی گلزنی موفق نبود.قطعاً حریف اتوبوس پارک نکرده بود اما آنها در مهار ریبری و روبن دو بال کناری باییرن موفق بودند، در نتیجه تیم مجبور شد از دو دفاع کناری برای دور زدن دفاع حریف استفاده کند جایی که سمت چپ بایرن به پاشنه آشیل تیم بدل شد. استفاده از سیستم 4-2-3-1 چنانچه امتحانش را پس داده می تواند نتایجی به بار بیاورد، بایرن مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و منتظر فرصتی برای رخنه به دفاع حریف بماند.اما سیستم 3-4-3 این امکان رابه تیم می دهد که با سیستمی روان، پر انعطاف و غیر قابل پیش بینی به مصاف حریفان برود.در این سیستم سه مهاجم در زمین داریم، به علاوه دو هافبک کناری برای خلق موقعیت و سه دفاع که شامل دو دفاع مرکزی برای تخریب حملات حریف می شوند.

 

برخی اشکالات ممکن در این سیستم 

شاید 3-4-3 تنها راه حل نباشد، سه چیزی که عمدتاً به ذهن خوانندگان خطور می کند.
مورد اول: استفاده از فلیپ لام در پست هافبک راست، درصد ریسک بالایی دارد، کسی که برای سالها بهترین دفاع راست جهان بوده و با قدرت بالای خود در بازی خوانی، سرعتش در حمله و دفاع، سانترها و همچنین تکلهایش می تواند در پست گذشته خود بی رقیب باشد.اما همه این ها مربوط به گذشته است، زمان تغییر می کند، افکار، فوتبال و ایده ها هم همچنین...
مورد دوم: استفاده از ماریو گوتزه در پست هافبک چپ، کسی که قدرت دفاعی کمی دارد اما تصور می کنم بازی در کنار تیاگو آلکانتارا و همچنین داشتن داوید آلابا در پشت سرش می تواند مشکلات دفاعی اش را تا حدودی کاهش دهد.هر دوی این بازیکنان سرعت بالایی دارند، تیاگو آلکانتارا همچنین از قدرت بالایی در بازی خوانی و پاسکاری دارد. اگر این دو نفر در جناح چپ بتوانند گوتزه را پوشش دهند در یک سوم دفاعی حریف با وجود توماس مولر دفاع هیچ تیمی در امان نخواهد بود.
مورد سوم: عدم حضور فرانک ریبری ست، فرانک ریبری یکی از بهترین بازیکنان بایرن در دهه اخیر بوده و قطعاً کنار گذاشتن او کار سختی ست اما با وجود ترافیک شدید بازیکنان و انتخاب های محدود بعضی از بازیکنان مجبور به نیمکت نشینی خواهند بود و فرانک ریبری نیز از این قاعده مستثنی نیست، کسی که می تواند با تجربه و قدرت بالای خود نقش غیر قابل انکاری به عنوان یار جانشین ایفا کند و تعادل ها بر هم زند.

 

نقاط مثبت سیستم 3-4-3 

اگر بایرن موفق به دفع ضد حملات شود ، با وجود داشتن سه مدافع در عقب و چهار هافبک در کلاس جهانی، و تیاگو آلکانتارا به عنوان هافبک دفاعی طراح . می تواند میانه میدان را از آن خود کند.و داشتن سه فروارد خطرناک که کار را برای هر تیمی سخت می کنند.آرین روبن، می تواند با حرکت های دینامیکی خود و همچنین حمایت باستین شواین اشتایگر و فلیپ لام در پشت سر توانایی برهم زدن هر دفاعی را خواهد داشت. لواندوفسکی به عنوان مهاجم هدف و مولر به عنوان پوشش دهنده او در پشت سر نقش عمده ای در تکمیل فاز حمله ای تیم خواهند داشت.همچنین برای هر مورد جانشین هایی هم وجود دارد؛ دانته و رافینیا برای دفاع، آلونسو و برنات برای مرکز میدان و فرانک ریبری برای فاز تهاجمی. مطمئناً استفاده از این سیستم خالی از ریسک نیست خصوصاً در دورهای بعد لیگ قهرمانان، اما 3-4-3 به بایرن مونیخ امکان استفاده از بهترین ترکیب و سرعت، عمق و بازی غیر قابل پیش بینی را خواهد داد. و باعث می شود رقبا به چیزی جز آنچه انتظارش را دارند اکتفا کنند، تاکتیک " عقب کشیدن و منتظر فرصت مناسب برای ضد حمله ماندن" 

 

نوشته: فیل پیرسون 

 

منبع

نظرات 18 + ارسال نظر
باستین یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 07:30

بایرن فقط باترکیب 4.2.3.1عالى بازى میکنه

مکتب استقلال و آلمان کبیر. یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 11:11

واقعا چرا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا بازی های بوندس لیگا پخش نمیشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!
حتی بازی دربی روهر پخش نشد و به جاش بازی تکراری بارسلون و گلیزریونایتد پخش شد
دوستان شدیدا اعتراض کنید
بیاین سایت ورزش3 و شدیدا اعتراض کنید باید بازی های لیگ کشور قهرمان جهان پخش بشه

alireza0007 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 11:58

آقای فیل پیرسون چرت و پرت نوشتی

MERSAD33 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 12:39

3-4-3؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من گمون نکنم تو این دوره و عصر این سیستم جواب بده....... مگه این که تو یه بازی ای از یه سیستم به این سیستم تغییر روش بده برای پلان بی یا سی و یا هر چیز دیگه ای...... 3-4-3 واسه تیماییه که دفاع خوبی داشته باشن حالا هر چقدر هافبک های جنگنده و طراح داشته باشیم (که نداریم) فایده نداره. مثلا لام و آلابا بیان هافبک؟؟؟؟ نمیشه واقعا درک کرد. اصلا نمیشه..... همین الانشم که برنات به جای آلابا داره سمت چپ داره بازی میکنه حرصم میگیره
تو لیگ قهرمانان این سیستم با تیمایی که ضد حمله میزنن نابود میشه

SAAM یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 13:41

کجا باید اعتراض کنیم که بازیهای لیگ المان رو از شبکه های ایران نشون بدن ؟؟؟
لطفا ادرس دقیق رو بنویسید..

saam ROBBEN یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 13:53

اگه اینطوری که اون بالا نوشته کار کنن....مطمئنا هر تیمی (هرتیمی) که مقابل بایرن قرار بگیره بازندست...حتی اگه اون تیم منتخب بهترین بازیکنای بهترین تیم های بزرگ به جز بایرن باشه بایرن میتونه شکستش بده (اگر اون طوری که بالا نوشته عمل کنن)

سوپرمانو یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 13:54

سلام بچه ها

من چندین بار به خاطر پخش نشدن بازیمون اعتراض گذاشتم خواهشا شمام بذارید
شاید فرجی بشه
http://162.irib.ir/web/guest;jsessio...E34DA27848892C

ریبرو یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 16:22

ای خدا دبی اسپرت کجایی که این صدا سیما داره ما رو سکته میده

بایرن مونیخ یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 16:31

چی بگم...
بازی های بارسا دونه به دونه و به ترتیب و بدون ذره ای تاخیر و از قبلش همراه با کلیپ تبلیغ اون بازی پخش میشه... اون وقت ما برای این که بخوایم بازی با دورتموند رو ببینیم باید 100000تا پیغوم و پسغوم و خواهش و تمنا ک شاید شاید شاید شبکه ورزش با گزارش آقای علیفر بازی رو نشون بده...اونم 2 فصل یه بار

...لقتون..ی مشت کسخل جمع شدن تو صدا سیما....البت تو بخش انتخاب بازی ها فقط

استقلالی ام یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 17:28

گواردیولا حرف نداره . دمش گرم .

شواینی یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 18:13

بایرن به دنبال رافایل ستاره باشگاه مونشن گلادباخ
باشگاه بایرن مونیخ قصد دارد تا فصل اینده رافایل ستاره ی گلادباخ را به خدمت بگیرد
عملکرد رافایل در این فصل به این صورت است:
گل:10
پاس گل 17
دقت پاس: 89%
علاوه بر این بازیکن استرلینگ و بنزما در لیست خرید باشگاه بایرن مونیخ قرار دارد

Aylar یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 18:42

یعنی اگه شبکه ی ٣ بازی برگشت لیگ قهرمانان بایرن - شاختار رو پخش نکنه ، من میدونم و صدا و سیما !!!
راستی چرا Dubai Sports دیگه بازی های Bundesliga رو پخش نمیکنه ؟

Aylar یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 18:48

حتی بازی های کیه وو رو هم پخش میکنن ، این هفته هم دوبار میخوان بازی های ویارئال رو پخش کنن !!!
ولی حتی یه بازی هم از بوندسلیگا پخش نمیکنن !!!
آخه مگه اینا با آلمانیا دشمنی دارن ؟؟؟

bayern یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 21:08

سلام آقا سیستم هجومی خوبه ولی بشرطی که دفاع سرعتی بذاره که تو ضد حملات حریف سریع دفاع رو جمع کنن و الا که هجوم و ضد جا بمونن که بدرد نمیخوره.بعدش بازیهای آلمان بخاطر اینکه رابطه شون با آلمان واسه حرفهای که در مورد حقوق بشر زدن یکم خراب پخش نمیشه اگه خوب بود الان بازیهای بوندسلیگای دو هم پخش میکردن !!!بقیه مثل اسپانیا و انگلیس و ایتالیا که باهاشون رفیق صمیمین دیگه چرا پخش نکنن همه چیشون زیر زیرکیه حالا آلمان فعلا شده دشمن وقتی دوست بشه خودشون پخش میکنن بازیها لیگ قهرمانان رو هم مجبورن پخش کنن و الا هیچ پخش مستقیمی از لیگ آلمان از تلویزیون رو پخش نمیکنن!!!!!

رییس یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 21:14

رومنیگه:روبن بهترین بازیکن جهان است
عصر امروز رومینگه در مصاحبه با خبرنگاران گفت روبن بهترین بازیکن جهان است برای او فرقی نمیکند که بازیکن مقابلش چه کسی باشد راموس باشد یا په په او کار خود را میداند او حتی توان بازی تا ده سال دیگر را هم دارد

کینگ ارین روبن یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 21:19

هاینکس:اگر بایرن به ریال بخورد بایرن برنده خواهد بود
یوپ هاینکس سرمربی سابق تیم بایرن گفته بایرن فقط دنبال فتح لیگ قهرمانان و انتقام سنگین از ریال مادرید است همانند ببر زخمی به ریال حمله میکند

javid دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 00:31 http://footballi-pictures.mihanblog.com

Aghaye nevisande cheghad takhayoli nevesjti akhe ! Tara badjuri kafe thiago bude

Gerdmuller سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 14:19

چه ربطی داره جناب بایرن؟ ایران با انگلیس هم بده پس چرا بازیاشو پخش میکنه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد