وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلونسو - شواین اشتایگر، مزیت یا اشتباه؟

 

در روزهاى اخیر و به ویژه پس از تساوى بدون گل انتقاد آمیز مقابل شاختار دونتسک، بحث هاى شدیدى پیرامون حضور هم زمان شواین اشتایگر و آلونسو در ترکیب بایرن مونیخ به چشم خورده است.

این که همکارى ژابى آلونسو و باستین شواین اشتایگر در آینده چگونه گسترش خواهد یافت، براى هیچ کس مشخص نیست.، چون در فوتبال همواره همه چیز مطابق آنچه که پیش بینى مى شود و یا در لحظه نخست به چشم مى خورد، پیش نمى رود. در خصوص بایرن مونیخ نیز چنین ادعایى قابل اثبات است، چون نحوه بازى این تیم بى تردید بعد از حضور هم زمان شواین اشتایگر و آلونسو هرگز آنطور که پیش بینى مى شد، بهبود نیافته است.

شاید بتوان هم اکنون نیز پیش بینى هایى در این زمینه انجام داد، اما آنچه که اتفاق خواهد افتاد هرگز قابل تشخیص نیست. براى نمونه کارشناسان دنیاى فوتبال پیش از این معتقد بودند که ژاوى هرناندز و آندرس اینیستا هرگز نمى توانند به طور هم زمان در ترکیب تیم حضور داشته باشند، چون با توجه به شباهت بالاى مشخصه هاى آنها، بازى بارسلونا پیچیده تر و بازدهى آن کمتر مى شود. اما با حضور پپ گواردیولا در راس کادر هدایت بارسلونا و تصمیم او مبنى بر استفاده هم زمان این دو در ترکیب کاتالان ها همه چیز دگرگون شد و بارسلونا توانست با استفاده از سیستم پپ گواردیولا و در خشش این دو بازیکن به همه عناوین موجود در فوتبال باشگاهى دست یابد.

 

فیلیپ لام بى اندازه مهم است

از هنگامى که شواین اشتایگر و آلونسو به صورت هم زمان در ترکیب قرار گرفتند، تا حدودى از تاثیرگذارى و درخشش آنها کاسته شده است. در بیشتر بازى هاى بایرن مونیخ در نیم فصل اول، فیلیپ لام و داوید آلابا تا قبل از مصدومیت، به خوبى از آلونسو حمایت مى نمودند و به نوعى اسکورت این استراتژیست اسپانیایى در میانه میدان به حساب مى آمدند. به ویژه کاپیتان لام در بازى سازى و افزایش ضریب ایمنى خط دفاعى نقشى مهم ایفا مى نمود و در پست شماره هشت، همواره حامى خوبى براى ژابى آلونسو که در جلوى او قرار مى گرفت، بود.

همکارى این دو بازیکن فوق العاده بود و نقش مهمى در ارائه بازى هماهنگ از سوى بایرن مونیخ داشت، این تیم به ندرت توپ را از دست مى داد، در حملات با نظم خوبى عمل مى نمود و حریفان نیز کار سختى براى نزدیک شدن به دروازه مانوئل نویر در پیش داشتند.

 

آلونسو - لام بهتر از آلونسو - شواین اشتایگر

شواین اشتایگر اما از مشخصه هاى متفاوتى نسبت به فیلیپ لام برخوردار است. وى بازیکنى فیزیکى و از لحاظ بدنى قدرتمندترى است و در کارهاى تهاجمى نیز تا حدودى عملکرد بهترى از کاپیتان بایرن مونیخ دارد، البته در پاسکارى عملکردى او نسبت به لام با سرعت کمترى همراه است. شاید به همین دلیل عملکرد و همکارى محور شواین اشتایگر-آلونسو، نسبت به محور لام-آلونسو، با هماهنگى و تاثیرگذارى کمترى به همراه بوده است. با این وجود شواین اشتایگر در رویارویى مقابل هامبورگ و کلن عملکرد فوق العاده اى از خود نشان داد، در بازى هایى که او تنها هافبک دفاعى مونیخى ها در زمین شمرده مى شد و این مسئله مى تواند خبر خوبى براى بایرن مونیخ و هواداران این تیم باشد، چون در یازدهم مارس و در دیدار برگشت مقابل شاختار دونتسک ژابى آلونسو به دلیل اخراج در بازى رفت، مجاز به حضور در میدان نخواهد بود.

 

هیچ ضمانتى وجود ندارد

آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد، قابل پیش بینى نیست. شاید آلونسو و شواین اشتایگر نیز بتوانند همانند ژاوى و اینیستا به هماهنگى خوبى برسند. دست یابى به همکارى و هماهنگى ایده آل بین دو بازیکن تاثیرگذار از چالش هاى مهم فوتبال امروزى است. ایجاد تغییراتى کوچک در متدهاى تمرینى و درخواست هاى سرمربى از هر یک از این بازیکنان مى تواند در افزایش هماهنگى آنها و در نتیجه نحوه بازى تیم تغییرات بسیار مثبتى داشته باشد. اما هیچ ضمانتى براى بهبود چنین وضعیتى، حتى با توجه به اراده، تمایل و کیفیت این دو استراتژیست وجود ندارد.

لام، تیاگو و مارتینز در هفته هاى آتى به کادر مونیخى ها افزوده خواهند شد که خبر خوشایندى براى پپ گواردیولا سرمربى تیم محسوب مى شود، چون در این صورت این سرمربى اسپانیایى همه هافبک هاى خود را در اختیار خواهد داشت، خبر خوشى که البته مى تواند پیامدهایى غیر قابل پیش بینى نیز همراه داشته باشد و به بزرگترین چالش پپ گواردیولا در این فصل تبدیل گردد.

 

به قلم مارتین پرارنائو از وبسایت یورو اسپرت آلمان
 

منبع

نظرات 17 + ارسال نظر
آیدا شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:02

ایشالا که شوانی و الونسو به هماهنگی برسن
ولی اگه خداییییییییییی نکرده نرسن دیگه بدون فکر کردن باید شوانی تو ترکیب باشه
هرچی نباشه حق آب و گل داره.رئیسهههههههههه

آلمان 90 + 14 شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:02

رئیس .

mohammad شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:08 http://bayern.blogsky.com

عشق است شواینی و لام.

سوپرمانو شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:28

بابا بیخیال شین دیگه
دیگه چقد مقاله....باستین و ژاوی نمیشه که باهم توزمین بازی کنن
نیمه اول باستی نیمه دوم ژاوی
پپ هم تو بازی با کلن همین کارو کرد که عالی بودیم
زنده باد کاپیتان و رئیس

بایرن شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:33

سلام

والا برای شخص من بازیکن مطرح نیست بلکه برد مطرح هست و موفقیت تیم

اما ظاهرا هنوز بعضی دوستان النسو رو با لباس سفید مادرید تو ترکیب میبینن و ازش تنفر دارن

الان فوتبال حرفه ای شده البته خیلی وقته خواستم یه یاداوری بکنم

دوستان گلم تعصب زیاد از فکر درست نمیاد البته از دوستان عذر میخوام

من فقط قهرمانی و موفقیت میخوام تمام

سوپرمانو شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 22:49

آره داداش الان رئالی ها واسه کروس جون میدن
اونوقت درست نیست ما از بازیکنمون حمایت نکنیم
باید بینش فوتبالیمونو ارتقا بدیم
زنده باد ژاوی آلونسو(به هرحال الان یه کوسه سرخ بایرنیه)

مکتب استقلال و آلمان کبیر. شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 23:49

عشق است آلمان کبیر.تبریک.
راستی دوستان لطفا همتون بیاین سایت ورزش 3 اونجا افراد عقده ای و زخم خورده از آلمان کبیر دارن گستاخی میکنن.
درسته من همشونو وحشتناک کوبیدم ولی شما هم بیاین تا شیرینیش بیشتر بشه
کسانی که میان بهم بگن

باستین یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 07:33

من اینا توکتم نمیره باید شوانى فیکس بازى کنه

آزاد کاکاویسی یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 11:13

یکی نیست به این مرتیکه کچل بگه شواینی برا فوتبال آلمان و بایرن از جون مایه گذاشته هنوز یه سال از فینال ماراکانا نگذشته هنوز یادمون با مصدومیت بار تیم به دوش کشیده

MERSAD33 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 12:41

آلونسو ده سال دیگه هم تمدید کنه با بایرن من میگم یه روزی تیم رو به فنا میده...... اصلا قیافش واسم فوله

Payam یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 16:54

سلام.اینکه ما از آلونسو بدمون بیاد یا نه هیچی از ارزش های اون کم نمیکنه.من شخصا تحت هر شرایطی شواینی رو به هر کسی ترجیح میدم اصلا وقتی می بینمش یاد افنبرگ  میفتم.ولی بازی های آلنسو تو لیورپول رو هم هرگز فراموش نمیکنم.از بعضی دوستان خواهش میکنم ی ذره منطقی باشن.

Payam یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 17:07

درضمن،خدمت اون دوستانی که از هواداری فقط حتاکی رو یاد گرفتن باید عرض کنم که اگه شما خیلی فوتبال حالیتون میشه(البته مطمئنم که در همین حد می فهمید که 22 نفر میفتن دنبال ی توپ گرد)،باید بدونید که منچستر واسه هر بایرنی مثل دشمن میمونه.چرا باید توی وبلاگ هواداران بایرن لینک منچستر نیوز باشه؟؟؟؟چرا به مدیر این وبلاگ اعتراض نمیکنید؟چرا بعضی ها فقط بی ادبی رو از فوتبال یاد گرفتن؟به غیر از یک نفر،هیشکی اعتراض نکرده.من تعجب میکنم.در هر صورت من فقط واسه تبلیغ گروه خودم اومدم اینجا و اگه روال بر همین منوال باشه دیگه نمیام.،البته برخی از دوستان هستن که من واقعا از نظراتشون استفاده میکنم و امیدوارم از دست من ناراحت نشن.گروه باواریا:09169984558

MERSAD33 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 18:25

Payam خان.... اگه اونجوری که شما میگی باشه بایرن از هر تیمی که بگی شکست خورده چون تو فوتبال شکست خوردن یه چیز عادیه..... اینکه منچستر لینک نباشه و یا هر تیم دیگه ای واقعا چیزغیر عادی هست
بعدشم آلونسوی لیورپول کجا و آلونسوی الان کجا........ زمان تغییر میده بازیکنا رو....... من نظر شخصی خودمو گفتم راجع به آلونسو...... چون سوتی های فوق العادشو دیدم.
کسایی که من هیچ وقت ازشون تعریف نمیکنم یک اینه یکی بدشتوبر- دانته- رافینیا- شقیری (کار ندارم رفته اینتر داره میترکونه) ماریو گومز - در حال حاضر خوان برنات....... هرکدوم ازینا صد تا گل هم بزنن هیچ علاقه ای بهشون پیدا نمیکنم

Payam یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 18:34

اولا معلومه که شما جدیدا به فوتبال علاقمند شدی.چون همه میدونن اختلاف بایرن و منچستر و به طور کلی آلمان و انگلیس بخاطر ی برد یا ی باخت نیست.
دوما نظر من در مورد آلنسو صرفا واکنش به نظر شما نبود.کلی گفتم.
سوما هیچ دلیلی نداره که هر بازیکنی که حتی اگه خوب هم باشه ما بهش علاقه داشته باشیم.و دلیلی هم نداره که اون رو تخریب کنیم.وقتی ی بازیکن بزرگه.هرچقدر ما ازش بد بگیم در واقع خودمون رو کوچیک کردیم.به عنوان مثال خودم از بازیکنانی مثل بکام،اسکولز،نیستلروی،اتوئو،مسی و ... بدم میومد ولی هیچ وقت (حتی واسه ی بار) نگفتم که بازیکنان بدی هستن.
امیدوارم بی ادبی نکرده باشم.

MERSAD33 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 20:21

اتفاقا خیل اشتباه میکنی دوست عزیز. من از همون کوچیکی اگه یادت باشه بوندس لیگا بازیکنای ایرانی داشت و بوندس لیگا از شبکه سه پخش میشد. سالای 1999 یا 2000 اینطورا بود.از یه دروازه بانی که کلاه میذاشت خوشم اومده بود و اون کسی نبود به جز الیورکان. به خاطر الیورکان طرفدار بایرن و آلمان شدم چون واقعا ازش خوشم میومد. فینال جام جهانی 2002 به خاطر باخت آلمان گریه کردم اون موقع دوم ابتدایی بودم..... کاری ندارم..... بعدشم اختلاف انگلیسو آلمان به خاط جنگ های جهانیه....... سال های جنگ جهانی و اتفاقایی که افتاده و یا فینال 1966- فینال 1999 و یا چیزایی دیگه ای که الان یادم نمیاد
من از بین این بازیکنایی که نام بردم فقط از آلونسو بدم میاد نه بخاطر اینکه یه بازیکن اسپانیاییه. شاید ویژگی های خیلی خوبی داشته باشه و این نظر شخصی منه. البته همین امسال هم اشتباهاتی داشته خصوصا تو لیگ قهرمانان..... نمونش بازی با سیتی (نمیشه از هوش آلونسو بد گفت) ضربه آزاد زمینب زدبه سمت دروازه و همونم گل شد. اما در ادامه سه تا اشتباه مهلک انجام داد که دوتاش گل شد. یا بازی با شاختار که دلیلی نداشت اونجا اونجور تکل بزنه...... اومدن یه بازیکن اسپانیایی به اسم مارتینز شرایط هانیکس رو تو سال دوم حضورش تو مونیخ کاملا عوض کرد چون یه بازیکن تخریب کننده بود و مورد نیاز هاینکس. شاید الونسو هم بتونه نیاز های گواردیولا رو براورده کنه. البته من امیدوارم بتونه بهترین بازی هاشو برای بایرن انجام بده

جروم یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 21:14 http://anzalimunchen.blogfa.com/

صد در صد ژابی باید تو ترکیب باشه اخه باستین چیه
به وب بایرنی منم برین

MERSAD33 یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 21:48

تعصب و بازی شواینی رو با آونسو مقایسه میکنی؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد