وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لواندوفسکى در مسیر اتوئو، زلاتان و ماندژوکیچ؟

 

روبرت لواندوفسکى از زمان حضور خود در بایرن مونیخ چندان موفق نبوده و حتى در لیگ قهرمانان نیز در امر گل زنى با وجود انجام هفت بازى در این رقابت ها ناکام بوده است. آیا پپ گواردیولا به این مهاجم لهستانى اعتماد ندارد؟ ممکن است در تابستان لواندوفسکى مونیخ را ترک نماید؟

چهار گل مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان، عملکردى فوق العاده تر از این از سوى مهاجمی در دنیاى فوتبال غیر قابل تصور است. حال چنین مهاجم با کیفیتى در بایرن مونیخ و در بازى مقابل شاختار دونتسک به بازیکنى نیمکت نشین تبدیل شده است. درخشش در دورتموند به تاریخ پیوسته است و لواندوفسکى از بازیکنى کلیدى در دورتموند به بازیکنى معمولى در بین ستارگان مونیخى تبدیل شده است.

لواندوفسکى 26 ساله پس از پایان دیدار مقابل شاختار دونتسک نها سعى در پنهان نمودن نارضایتى و عصبانیت خود از حضور پانزده دقیقه اى در این دیدار داشت و تمایلى به صحبت کردن با خبرنگاران آلمانى از خود نشان نداد و تنها به بیان چند جمله کوتاه به زبان لهستانى بسنده نمود. وى در پاسخ به پرسشى در خصوص خواسته هاى پپ گواردیولا از حضور پانزده دقیقه اى در میدان گفت:"نگه داشتن توپ و پویاتر نمودن فاز تهاجمى، البته در دیدار برگشت ما کار راحتى نخواهیم داشت و تنها امیدوارم که پیروز شویم."

اینکه بایرن مونیخ نگران بازى برگشت است و با ترس به آن دیدار مى نگرد، تا حدودى به رابطه ناخوشایند روبرت لواندوفسکى و باشگاه بایرن مونیخ و یا به طور دقیق تر به رابطه بین پپ گواردیولا و این مهاجم لهستانى مربوط مى شود. روبرت لواندوفسکى شروعى سخت در بایرن مونیخ داشته و پپ گواردیولا را نمى توان در این شروع نه چندان موفق بى تقصیر دانست، براى نمونه در تساوى 1:1 مقابل شالکه او به عنوان بازیکن تعویضى وارد میدان شد، در بازى مقابل اشتوتگارت و هامبورگ وى در ترکیب اصلى حضور داشت، اما پپ گواردیولا در بیشتر زمان این دو بازى از وى در پست غیر تخصصى اش در سمت چپ زمین استفاده نموده است.

با وجود گل زنى روبرت لواندوفسکى در بازى مقابل هامبورگ، در بازى مقابل شاختار دونتسک پپ گواردیولا در خط حمله به توماس مولر اعتماد نمود، شرایطى که سبب شد دیتمار هامان بازیکن سابق بایرن مونیخ به او پیشنهاد نماید تا بایرن مونیخ را ترک نماید: "با توجه به نحوه بازى بایرن مونیخ زیر نظر پپ گواردیولا، براى روبرت لواندوفسکى جایى در این تیم وجود ندارد. در روزهاى اخیر نیز در مونیخ با او رفتار مناسبى نشده است، لواندوفسکى براى تیم هایى نظیر منچستریونایتد، آرسنال یا لیورپول ساخته شده است و من اگر از تصمیم گیرندگان این باشگاه ها بودم، لحظه اى در خرید او به خود تردید راه نمى دادم، چون در حال حاضر مهاجمى بهتر از او در دنیا وجود ندارد."

دعواى و اختلافى علنى بین روبرت لواندوفسکى و پپ گواردیولا دیده نشده، اما اعتماد به نفس این مهاجم لهستانى در بایرن مونیخ ضربه خورده است، براى مثال در دیدار مقابل هامبورگ و اشتوتگارت او فرصت هایى را از دست داد که او پیش از این به راحتى آنها را به گل تبدیل مى نمود. البته پپ گواردیولا پیش از حضور در اوکراین حمایت خود را از لواندوفسکى اعلام نموده و از اینکه هافبک هاى تیم به خوبى این مهاجم لهستانى را تغذیه نمى نمایند شکایت کرده بود.

پپ گواردیولا در این میان به عنوان نابود کننده مهاجمان شهرت یافته است، زلاتان ابراهیموویچ و ساموئول اتوئو در بارسلونا با گواردیولا به مشکل برخورد نمودند و این باشگاه را ترک کردند و ماریو ماند‍ژوکیچ نیز در انتهاى فصل گذشته به دلیل افزایش اختلافات با این سرمربى اسپانیایى تصمیم به ترک مونیخ گرفت. ایساک لیوچ خبرنگار روزنامه Ara اسپانیا که از سال هاى پیش پپ گواردیولا را همراهى کرده است اما اعتقاد دارد که "بین گواردیولا و لواندوفسکى هیچ مشکلى وجود ندارد" و خصوصیات مهاجمى نظیر ابراهیموویچ را با لواندوفسکى هرگز قابل قیاس نمى داند.

روبرت لواندوفسکى خود نیز از انتظارات بالاى موجود در مونیخ آگاه است، وى در این خصوص بعد از برد مقابل هامبورگ گفت:"من مى دانم که انتظارات و توقعات در اینجا بسیار بالا هستند."، حال وظیفه گواردیولا است تا به بهترین وجه ممکن از مهاجم خود حمایت و حفاظت نماید تا این رابطه ناخوشایند بین او و روبرت لواندوفسکى به رابطه اى عقلانى، منطقى و پر منفعت براى بایرن مونیخ تبدیل شود.

 

به قلم کریستوف لوتر از وب سایت آلمانى Sport1 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
باستین چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 07:11

بابا یه کارى کنید تا این یارو شوانى و نویر وروبن رو هم نفروخته این بى همه جیز

Munchen چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 11:23

باستین جان لوا رو نمیفروشه . مطمئن باش
اینها همش شایعه است

سوپرمانو چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 14:30

نگران نباش باستین جان
مانوئل و باستی و آرین رو بفروشه اونوقت به راحتی میتونه ژاوی و ماسکرانو و والدز رو بیاره که خیلی از اینا بهترن (الکی)

این کچل تا ملیت باشگاه بایرنو از آلمانی به اسپانیایی تغییر نده ول کن نیست

به امید یه بایرن بدون اسپانیایی که به سبک مانشافت بازی کنه و دوباره فهرمان شه
فوتبال ماشینی!!!!کجایی که یادت بخیر

shabah چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 18:43

مهم موفقیت تیم هست در درجه اول حالا با هر بازیکنی میخواد اتفاق بیوفته , اگه بازیکنی شایستگی داشته باشه باید بتونه شایستگی خودشو ثابت کنه نه بر اساس عملکردی که در تیم سابق خودش داشته بخواد ادعایی داشته باشه

Aref پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 16:33

من قبل از شروع فصل این مشکلو پیش بینی میکردم .
در حال حاضر بایرن توی هر پست حداکثر 3 یا 2 بازیکن داره که همشون بازیکنای خوبی هستن .
مثلا توی خط حمله لواندوفسکی ، مولر ، پیتزارو و حتی گوتزه میتونن بازی کنن یا توی پست هافبک دفاعی
شواینی ، الونسو ، الابا ، سباستین روده .
به قول گواردیولا فوتبال یه بازی 11 نفرس واسه همین این مربی مجبوره چند نفر رو نیمکت نشین کنه
که متاسفانه اون چند نفر هم امثال شواینی و لوا هستن .
علت رفتن شگیری هم دقیقا همین بود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد