وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یادداشت ویژه: لواندوفسکی مهره مشکل گشای گواردیولا

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، اگرچه او به عنوان بازیکن آزاد به تیم آمد، اما خرید باکلاس تابستان گذشته بایرن مونیخ، روبرت لواندوفسکی بود.

 مهاجم لهستانی که در سه فصل آخر حضورش در زیگنال آیدونا پارک بیش از یکصد گل برای بوروسیادورتموند زده بود، با ورودش به مونیخ، مهاجم محبوب هواداران، ماریو مانژوکیچ را ناگزیر به ترک تیم کرد.

با این وجود ، با گذشت بیش از شش ماه از حضورش در بایرن نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند. آمار این بازیکن 26 ساله قبل از بازی شنبه با پادربورن قابل قبول بود چون در 29 بازی برای بایرن 11 گل زده بود اما گل‌هایش چندان حیاتی نبود و در کسب نتایج تیم تاثیر بسزایی نداشت در واقع وقتی گل زده بود که تیم نیاز مبرمی به آن نداشت.

در دورتموند او یک لیدر واقعی بود، بازیکنی که تیم می توانست با اتکا به او اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. چهار گلی که به رئال مادرید زد، بارزترین نمونه این ادعا بوده و می توان مثال‌های بیشتری در این باره زد. گل انفرادی خارق‌العاده‌اش به هانوفر در بهار گذشته یک نمونه عالی دیگر است اما او در بایرن نتوانسته آن کیفیت را به نمایش بگذارد.

نیمکت‌نشینی لواندوفسکی در دیدار سه‌شنبه بایرن با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا تردیدی جدی بر اعتماد پپ گواردیولا به ستاره خط حمله‌اش افکند که مجله معتبر و باخبر و البته گاهی جنجال‌ساز آلمانی، بیلد، نیز آتش آن را شعله‌ورتر کرد. او کاملا آماده بود اما از ترکیب اصلی مهمترین بازی بایرن بعد از تعطیلات زمستانی دور ماند.

بایرن در «لویف» با مشکل مواجه شد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید در حالیکه بایرن تنها پنج شوت به سمت دروازه حریف اوکراینی به نام خود ثبت کرد. لوا برای بازی شنبه به ترکیب اصلی برگشت و به نیمکت‌نشینی خود به بهترین شکل ممکن جواب داد و در نیمه اول دو گل زد تا تیمش را در رسیدن به برد قاطع صفر-6 یاری کند.

زمان این گلزنی برای لواندوفسکی خیلی مهم بود، باید چیزی را به گواردیولا ثابت می کرد و او نقش فرماندهی تیم را دوباره به دست گرفت. در بازی‌های این فصل بوندس‌لیگا منبع الهام‌بخش بایرن آرین روبن بوده اما در بازی پادربورن مهاجم متولد ورشو در کمال شایستگی بهترین بازیکن میدان شد.

بایرن می تواند در کمال آرامش به قهرمانی لیگ آلمان دست یابد و در جام حذفی این کشور نیز با مقاومت چندانی روبرو نخواهد شد یعنی در عرصه داخلی رقیبی برای این تیم متصور نیست اما موفقیت یا ناکامی گواردیولا به لیگ قهرمانان اروپا بستگی دارد و برای قهرمانی این رقابت‌ها او به لواندوفسکی روی فرم نیاز دارد. جالب اینکه، تنها مهاجم تخصصی دیگر در ترکیب بایرن کلودیو پیزاروی 36 ساله است.

برخی شاید به سرعت جواب دهند که گواردیولا لیگ قهرمانان را با بارسلونا در حالی فتح کرد که از شماره 9 کاذب استفاده می کرد اما وقتی در سال 2009 این کار را کرد دو مهاجم تخصصی داشت، ساموئل اتوئو و تیه‌ری آنری(که البته نفر دوم بیشتر در پست بال کناری مورد استفاده قرار می گرفت). در مورد دوم قهرمانی در سال 2011 نیز او یک مهاجم تخصصی عالی مثل داوید ویا داشت که در پست بال از 9 کاذب(لیونل مسی) حمایت می کرد و در آن فصل بهترین بازی‌های تمام عمرش در رقابت‌های اروپایی را به نمایش گذاشت.

توماس مولر که در لویف بازی کرد نه مسی است و نه قدرت فیزیکی لواندوفسکی را دارد. بالاترین قابلیت او، خزیدن به محوطه جریمه حریف و پیداکردن فضا در زمانی است که هم‌تیمی‌هایش تمرکز دفاع را به هم می زنند اما وقتی در مرکز خط حمله قرار بگیرد و در کانون توجهات باشد، اثری از او دیده نمی شود.

اگرچه ممکن است اما برای بایرن خیلی دشوار است که لیگ قهرمانان اروپا را بدون یک مهاجم نوک تخصصی فرصت‌طلب و شش‌دانگ فتح کند. خیلی به ندرت یک تیم می تواند بدون مهاجم باکیفیت به فینال برسد و گواردیولا دوست داشته باشد یا نه باید به لواندوفسکی اعتماد و اتکا کند که البته مستلزم این است که مهاجم 26 ساله نه فقط برابر تیم های نه چندان قوی بوندس‌لیگا مثل پادربورن که مقابل تیم های صاحب نام و مدعی خودی نشان دهد.

او هنوز راهی طولانی در پیش دارد که همان بازیکن تاثیرگذار و الهام بخش دورتموند باشد اما بازی شنبه گامی بلند در مسیری صحیح بود.

 

کلارک ویتنی

بلیچر ریپورت 

 

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
Payam یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 20:56

ی جوری تیتر زده گره گشای بایرن انگار که به دورتموند و رئال بارسا گل زده!!!!!
بابا اگه لواندوسکی مثل زمان دورتموند واسه بایرن بازی میکرد چیکار میکردین؟؟؟؟؟؟؟؟
هر کر دو گل به پادربورن بزنه میشه گره گشا؟....زشته!یه غریبه بیاد تو سایت میگه ببین اینا چقدر بی جنبه هستن.

MERSAD33 یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 21:18

آقای پیام خان مگه بایرن با اون تیم ها بازی کرده مگه تا بخواد گل بزنه؟؟؟؟؟؟؟
درسته که نسبت به اون چیزی که تو دورتموند بود الان یه چیز دیگه شده و اون کیفیتو نداره ولی مطمئنا تا چند سال دیگه بهترین مهاجم جهان میشه

Payam یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 21:32

بحث من این نیست که لواندوفسکی کیفیت داره یا نه؟من میگم بخاطر گل زدن به پادربورن نباید جوگیر بشیم.حالا چه لواندوفسکی باشه چه مولر یا هر کس دیگه..مثل اینه که یه بازیکن بزرگسال به یه تیم در حد نوجوانان گل بزنه.فــــــــاصله بایرن با پادربورن یه چیزی تو این مایه هاست.امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.

باستین یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 21:47

بهتون قول میدم لوا برمیکرده

سوپرمانو یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 21:49

سلام بچه ها
یه سوال:
کسی در مورد معنای اسم و فامیل بایرنیا یا مانشافتی ها چیزی میدونه
مثلا:
مولر:کشاورز/اسیابان
شواین اشتایگر:خوک سوار
نویر؟؟
گوتزه؟؟؟
........

Munchen دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 01:27

بچه ها منم بعضی موقع ها از دست پپ به خاطر گذاشتن بازیکن ها در پست غیر تخصصی و نتیجه نگرفتن ناراحت میشم و دوست دارم بایرن به سبک آلمانی بازی کنه تا حفظ توپ با پاس های کوتاه و احساسی
اما پپ چه خوب و چه بد مربی ماست و ما باید از او حمایت کنیم
همین رئال به الچه 2 تا بیشتر نموتونه بزنی اما ما به پادربورن 6 تا زدیم
یعنی الچه از پادربورن قوی تره ؟!؟'؟!؟!؟!
من نمیخواهم اشتباهات پپ رو توجیه کنم ولی بارسا و رئال و چلسی و اتلتیکو هم با یک سری مشکلات سر و کله میزنن
همین هم که لوا داره به دوران اوجش داره برمیگرده و مصدومامون دارن خوب میشن خیلی عالیه
به امید سه گانه ای دوباره برای بایرن قهرمان

امین دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 12:09

پیام مگه نمیبینی اینو ی خارجی نوشته؟
اصلا کل مطلبو خوندی؟
فقط تیترشو خوندی؟
هرکی هر چی میخاد بگه ما تیممون و همه بازیکناش برامون مهمه و با هر بردش خوشحال میشیم

تو هم جمع کن بساطتو بی مخ

Aylar دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 12:14

درسته که لوا آلمانی نیست ، ولی هر چی باشه هم از بچه های تیمه ، هم بازیکن خوبیه ! من نمیدونم شما با لواندوفسکی چه مشکلی دارین ؟ همش به این و گوتزه گیر میدین ! بسه دیگه !

به عشق بایرن دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 22:23

قاتل رئال: روبرت لواندوفسکیییییییییییییییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد