وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نکات و دانستنی های جالب دیدار شاختار دونتسک و بایرن مونیخ

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در آستانه دیدار دو تیم شاختار دونتسک اوکراین و بایرن مونیخ آلمان، نکات جالب از این دیدار در ادامه مطلب.  نبرد های قبلی:

دو تیم بایرن مونیخ و شاختار دونتسک برای اولین بار به مصاف یکدیگر می روند.

پیش بازی:

شاختار دونتسک:

- شاختار در این مرحله در فصل 13-2012 لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بروسیا دورتموند رفت و در خانه در مقابل این تیم با نتیجه 2-2 متوقف شد. داریو سرنا و داگلاس کوستا گل های شاختار را به ثمر رساندند و روبرت لواندوفسکی گل اول حریف را زد. شاختار در آلمان با نتیجه 3-0 مغلوب دورتموند شد و ماریو گوتسه گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

- در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان اوکراین پس از شکست 4-0 در زمین بایر لورکوزن، در خانه به نتیجه تساوی بدون گل در مقابل این تیم رضایت داد.

- در چهار دیدار اخیر شاختار در خانه در مقابل تیم های آلمانی، این تیم سه تساوی و یک شکست کسب کرده است. آخرین پیروزی خانگی آن ها در مقابل تیم های آلمانی، در مرحله اول جام یوفا 81-1980 در مقابل اینتراخت فرانکفورت با نتیجه 1-0 ثبت شد که میخاییل سوکولوفسکی تک گل مسابقه را به ثمر رساند. البته این تیم در دیدار برگشت با نتیجه 3-0 مغلوب شد و تلاش این تیم بر باد رفت.

- 2 پیروزی، 3 تساوی و 1 شکست نتیجه تلاش شاختار دونتسک در مقابل تیم های آلمانی در دیدارهای خانگی بوده است، در حالی که در مجموع 14 بازی این تیم در مقابل تیم های آلمانی، 5 پیروزی، 4 تساوی، 5 شکست، 14 گل زده و 20 گل خورده برای این تیم ثبت شده است.

- بیادماندنی ترین برخورد شاختار در مقابل تیم های آلمانی به پیروزی 2-1 در مقابل وردر برمن در وقت های اضافی فینال جام یوفا 2009 در استانبول باز می گردد. لوییز آدریانو گل ابتدایی شاختار را به ثمر رساند و آندری پیاتوف، داریو سرنا، الکساندر کوچر و ایلسینیو نیز در آن تیم حضور داشتند.

- این سومین حضور شاختار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، که همگی آن ها در پنج فصل گذشته رخ داده است. گذشته از دیدار در مقابل دورتموند، آن ها در فصل 11-2010 نیز با شکست در مقابل آاس رم از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند.

- شاگردان میرشا لوچسکو به عنوان تیم دوم گروه H و با پنج امتیاز کمتر از پورتو به مرحله بعدی صعود کردند. پیروزی 7-0 آن ها در خانه باته بوریسوف تاریخ ساز شد، هر چند که باخت 1-0 در خانه در مقابل بیلبائو موجب شد آن ها چهارمین شکست خانگی از مجموع 19 دیدار خانگی خود در این مسابقات را تجربه کنند و 9 پیروزی و 6 تساوی دیگر نتایج این تیم در دیدارهای خانگی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.

- لوییز آدریانو با به ثمر رساندن 9 گل در مرحله گروهی، با رکورد گلزنی کریس رونالدو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابری کرد.

بایرن مونیخ:

- ده دیدار بایرن مونیخ در مقابل تیم های اوکراینی، همگی در مقابل دینامو کیف بوده که شکست 3-0 بایرن مونیخ در مجموع دو دیدار سوپر جام اروپا 1975، بدترین خاطره آن ها است. دینامو کیف ابتدا با تک گل اولگ بلوخین در مونیخ پیروز شد، و دو گل دیگر از همین ستاره در کیف موجب شد تا دینامو قهرمان مسابقات شود.

- آخرین سفر بایرن مونیخ به اوکراین، به مرحله دوم گروهی لیگ قهرمانان اروپا 00-1999 باز می گردد که دینامو کیف موفق شد با نتیجه 2-0 از سد مهمان خود عبور نماید.

- یک پیروزی، یک تساوی و سه شکست حاصل نتایج بایرن مونیخ در خاک اوکراین بوده، در حالی که 5 پیروزی، 1 تساوی، 4 شکست، 12 گل زده و 12 گل خورده، نتایج این تیم در مقابل تیم های اوکراینی (دینامو کیف) بوده است.

- بایرن مونیخ با هفت امتیاز بیشتر، به عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. پیروزی 1-0 در مقابل زسکا مسکو، 7-1 در مقابل رم و شکست 3-2 در مقابل منچستر سیتی، نتایج این تیم در زمین حریفان در مرحله گروهی بود.

جدال های رودرروی بازیکنان

- شاختار لوچسکو پنج بار در مقابل بارسلونای گواردیولا بازی کرد و چهار شکست (شامل باخت 1-0 در سوپرجام اروپا 2009) و یک پیروزی با نتیجه 3-2 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 09-2008 نصیب وی شده است.

- توماس مولر گل پایانی آلمان در تساوی 3-3 در مقابل اوکراین در دیداری دوستانه در 11 نوامبر 2011 را به ثمر رساند. ژروم بواتنگ، هولگر بداشتوبر و ماریو گوتسه نیز برای مهمان بازی کردند، در حالی که کوچر و یاروسلاو راکیتسکی در ترکیب اوکراین حضور داشتند.

- داریو سرنا در پیروزی 2-1 کرواسی در مقابل آلمان در مرحله گروهی یورو 2008 گلزنی کرد، در حالی که فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر در ترکیب ژرمن ها حاضر بودند.

- کوچر در پیروزی 2-1 اوکراین در مقابل اتریش در دیداری دوستانه در 15 نوامبر 2011 هم گلزنی کرد و هم اخراج شد. در آن دیدار داوید آلابا در ترکیب اتریش به میدان رفت. راکیتسکی نیز برای میزبان در آن دیدار بازی کرد.

- کوچر در 15 نوامبر 2013 در مقابل فرانسه در مرحله پلی آف جام جهانی 2014 در مقابل فرانسه بازی کرد. فرانک ریبری نیز در ترکیب فرانسه حاضر بود. پیاتوف، ویاچسلاو شفچوک و تاراس استپاننکو نیز برای اوکراین بازی کردند، در حالی که راکیتسکی بر روی نیمکت نشسته بود.

حقایق بازی

شاختار دونتسک:

- تاراس استپاننکو با سه کارتی که در مرحله گروهی دریافت کرد، از همراهی تیمش در دیدار رفت محروم است.

- شاختار پس از مسابقه ششم مرحله گروهی خود در هیچ دیدار رسمی به میدان نرفته است. آن ها در تاریخ 28 فوریه برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ اوکراین به مصاف فورسکلا پولتاوا می روند. شاگردان لوچسکو با پنج امتیاز کمتر از دینامو کیف صدرنشین، در رتبه دوم جدول قرار دارند.

- شاختار دونتسک تعدادی دیدار دوستانه در اردوهای آموزشی خود در کمپ های برزیل و اسپانیا برگزار کرد که نتایج زیر حاصل شد:

برزیل (7 الی 26 ژانویه): باخت 3-2 در مقابل باهیا، تساوی 0-0 مقابل فلامینگو، شکست 4-2 مقابل مینیه رو، پیروزی 2-1 مقابل اینترناسیونال، تساوی 1-1 مقابل کروزیرو

اسپانیا (30 ژانویه الی 9 فوریه): تساوی 1-1 مقابل دینامو زاگرب، پیروزی 3-1 مقابل آلمریا، پیروزی 2-1 مقابل رئال مورسیا، پیروزی 2-1 مقابل آلبورگ

- شاختار قرارداد دمیترو چیگرینسکی را با توافق طرفین در تاریخ 2 فوریه اقاله کرد. این مدافع میانی با قراردادی شش ماهه به دنیپرو دنیپروپتروفسک پیوست.

ورودی ها: -

خروجی ها: میختایا کریوف (ماریپول، قرضی)

بایرن مونیخ:

- بایرن مونیخ با 11 امتیاز اختلاف نسبت به ولفسبورگ، به تعطیلات زمستانی رفت. 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست حاصل نتایج شاگردان گواردیولا در بوندسلیگا در سال 2015 است.

- بایرن مونیخ با پیروزی 8-0 در مقابل هامبورگ که بهترین پیروزی بوندسلیگا از مارس 1984 است، به مصاف شاختار می رود.

- فرانک ریبری (مصدومیت ران) و رافینیا (مصدومیت مچ پا) برای اولین بار در دیدار مقابل هامبورگ در سال 2015 به میدان رفتند. ریبری که به عنوان جانشین وارد میدان شده بود موفق به گلزنی نیز شد.

- بایرن مونیخ در دیدار 30 ژانویه در مقابل ولفسبورگ با شکست 4-1، اولین شکست خود در فصل جدید بوندسلیگا را متحمل شد. مانوئل نویر در 90 دقیقه این دیدار به اندازه تمامی 17 دیدار گذشته خود در لیگ گل دریافت کرد.

- فیلیپ لام (از 18 نوامبر، مچ پا)، خاوی مارتینز (از 13 آگوست، زانو)، تیاگو آلکانتارا (از 29 مارس، زانو) غایبین بزرگ بایرن مونیخ هستند.

- بایرن مونیخ در دیدارهای اردوی زمستانی اش موفق شد ستارگان قطر را با نتیجه 4-1 شکست دهند، با همین نتیجه از سد الهلال عبور کنند و بوخوم را نیز 5-1 در هم کوبیدند.

ورودی ها: په په رینا، تام اشتارکه

خروجی ها: پیر هویبرگ (آگزبورگ، قرضی)، یلی صلاحی (کارلسروهه)، ژردان شکــیری (اینتر، قرضی)

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد