وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شواین اشتایگر در اسپانیا؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، الکساندر کوردز نویسنده کتاب زندگی نامه باستین شواین اشتایگر، در گفتگویی به بیان جزئیاتی از زندگی کاپیتان تیم ملی آلمان پرداخته است.  از سال 1998 باستین شواین اشتایگر در بایرن مونیخ حضور دارد و با چهره هایی نظیر فیلیپ لام و توماس مولر هویت اصلی باشگاه بایرن مونیخ را تشکیل می دهند، وی همچنین کاپیتان تیم ملی آلمان و یکی از موفق ترین بازیکنان فوتبال آلمان در زمینه باشگاهی است، الکساندر کوردز در زندگی نامه شواین اشتایگر و در کتابی به همین عنوان که به زودی در آلمان به بازار عرضه خواهد شد، به جزئیات زندگی این بازیکن پرداخته و پیش بینی نموده که شواین اشتایگر فوتبال خود را در جایی دیگر به جزء بایرن مونیخ به پایان خواهد رساند. در گفتگویی با هفته نامه فوکوس آلمان، الکساندر کوردز به پرسش هایی در خصوص زندگی نامه شواین اشتایگر پاسخ داده است.

آیا موضوعی در زندگی باستین شواین اشتایگر وجود داشته که برای شما شگفتی آور بوده است؟

نکته جالب برای من در زندگی باستین شواین اشتایگر پیشرفت مدام او ظرف مدت ده سال بوده است، در سال 2004 او اولین بازی خود را برای مانشافت انجام داد و از آن زمان چه در تیم ملی آلمان و چه در بایرن مونیخ حرکتی رو به جلو و بدون توقف داشته است. او از معدود بازیکنانی است که سبب بهبود عملکرد این دو تیم شده است.

شواین اشتایگر حتی در ورزش اسکی نیز می توانست ورزشکار موفقی باشد، او حتی در دوران نوجوانی در این اسکی به موفقیت هایی نیز رسیده است، اما چرا سرانجام او فعالیت در فوتبال را برای خود برگزیده است؟

دیدن شواین اشتایگر در ورزشی همانند اسکی می توانست بسیار جذاب باشد، او حتی می توانست به اسکی باز معروفی تبدیل گردد، چون در دوران نوجوانى عناوینى نیز در این رسته کسب کرده است، اما بی تردید در اسکى هرگز به معروفیتی نظیر آنچه که در فوتبال به دست آورده، نمی توانست دست یابد. البته او بارها گفته از اینکه همواره تنها در هوای بسیار سرد انجام ورزشی همانند اسکی مقدور است، راضی نبوده است.

خانواده شواین اشتایگر تا چه حد در موفقیت او سهم داشته اند؟

سهم خانواده باستین در موفقیت های ورزشی او بسیار بزرگ و مهم است، پدر او بازیکن آماتور فوتبال بوده و به ورزش اسکی نیز بسیار علاقه داشته است. باستین و برادرش توبیاس همواره از حمایت های پدرشان برخوردار بوده اند. پدر باستیان خود در زمینه خرید و فروش تجهیزات ورزشی فعال بوده و او برادرش همواره می توانستند تجهیزات مورد نیاز ورزشی را در اختیار داشته باشند.

نقش اولی هوینس در پیشرفت شواین اشتایگر چگونه ارزیابی می شود؟ با اینکه برخی مواقع اختلاف های زیادی بین این دو وجود داشته است.

اولی هوینس در تشکیل شخصیت ورزشی شواین اشتایگر نقشی بسیار مهم داشته است.، چون هوینس در دوران جوانی او با انتقادها و راهنمایی خود بارها همانند پدری  دلسوز راهنمای خوبی برای شواین اشتایگر بوده است. البته شواین اشتایگر خود نیز چنین نصیحت هایی را به کار برده و به طور پیوسته عملکردی خوب از خود نشان داده است.

شواین اشتایگر از به کار برده شدن اصطلاح "شواینى" براى او در مطبوعات چندان راضى نبوده و حتى وکیلى نیز براى شکایت در این خصوص به خدمت گرفته است، این موضوع را شما چگونه ارزیابى مى کنید؟

این اتفاق در اوایل دوران حضور حرفه اى او در فوتبال اتفاق افتاد و به نظرم برخورد شواین اشتایگر با این موضوع چندان عقلانى نبود. بایرن مونیخ مخالفان بسیار زیادى در آلمان دارد و تماشاگران تیم هاى حریف هنگامى که متوجه شوند، بازیکن بایرن مونیخ نسبت به لقبى حساس است، از آن بیشتر استفاده مى کنند و این مورد به انگیزه اى براى آنها تبدیل مى شود. بهتر بود که شواین اشتایگر با شخصیت و عملکرد خود به اثبات رساند که نه تنها "شواینى" بلکه آقاى شواین اشتایگر است.

زوج شواین اشتایگر و پودولسکى توجه بسیارى را در ابتدا به خود جلب کرد و به نماد مانشافت در جام جهانى 2006 بدل شد، رابطه این دو را شما چگونه ارزیابى مى کنید؟

در اردوها و در بازى هاى ملى رابطه این دو همواره بسیار خوب بوده است، آنها از سال 2004 در مانشافت حضور داشته و آن را تحت تاثیر خود قرار داده اند. اما خارج از تیم ملى آنها با هم رابطه خاصى ندارند. البته از ابتدا نیز آنها مشخصات متفاوتى داشتند، شواین اشتایگر اجتماعى تر بود، در صورتى که پودولسکى ترجیح مى داد بیشتر بر روى خانواده اش تمرکز نماید.

براى مدت زمان زیادى سارا براندنر نامزد سابق شواین اشتایگر نقشى بسیار مهم در زندگى او داشت و این زوج به شهرت زیادى دست پیدا نموده بودند، به طورى که از آنها به عنوان بکام مونیخ در مطبوعات یاد مى شد، این رابطه چه مزیتى براى این دو داشت؟

سارا براندنر از ارتباط با شواین اشتایگر بسیار مشهور شد که براى پیشرفت در صنعت مد و همچنین راه یابى به دنیاى مجرى گرى در تلویزیون کمک بزرگى براى او بود، البته وجود سارا براندنر نیز در کنار شواین اشتایگر، بى تردید کمک بزرگى براى او جهت پیشرفت بیشتر در فوتبال بوده است.

به تازگى او با آنا ایوانوویچ، ‌ستاره صرب تنیس زنان رابطه جدیدى را شروع نموده است، چرا این بار شواین اشتایگر سعى دارد چنین موضوعى را علنى نسازد؟

من فکر مى کنم این مسئله به شخصیت شواین اشتایگر جدید ربط پیدا مى کند و او سعى دارد زندگى خصوصى خود را به دور از انظار عمومى نگه دارد و نمى خواهد این رابطه نیز همانند رابطه قبلى او با سارا براندنر مورد توجه شدید رسانه ها قرار گیرد.

از لحاظ ورزشى در کنار اولى هووینس، چه کسى بیشترین تاثیر را بر روى شوای اشتایگر داشته است؟

میشائیل بالاک در زمینه فوتبال تاثیر زیادى بر روى شواین اشتایگر داشته حتى پست او در بایرن مونیخ نیز پیش از این در اختیار میشائیل بالاک بوده است. البته تک تک سرمربیانى که با وى کار کرده اند نیز تا حدودى در شکل گیرى شخصیت فوتبالى شواین اشتایگر موثر بوده اند. براى نمونه اوتمار هیتسفلد او را به تیم اصلى آورد، لوئیز فن خال با تغییر پست بازى او، تغییر و پیشرفت زیادى در بازى او به وجود آورد. شواین اشتایگر بازیکن باهوشى است و از هر سرمربى موارد و نکات بسیارى را آموخته است.

به نظر شما مهمترین و فوق العاده ترین مشخصه و کاراکتر شواین اشتایگر چیست؟

از لحاظ شخصى به نظر من اینکه شواین اشتایگر تصمیم گرفته زندگى خصوصى خود را تا حدودى از انظار عمومى دور نگه دارد، فوق العاده است. در زمین فوتبال نیز او به رهبر و رئیس تیم و بازیکنى مسئولیت پذیر تبدیل شده است و سرعت و نبض بازى تیم چه در بایرن مونیخ و چه در تیم ملى آلمان به دست او است.

آیا او زمانى مونیخ را ترک خواهد نمود؟

من فکر مى کنم که بله، شواین اشتایگر پیش از این گفته است که مى خواهد زمانى فوتبال را در تیمى به جزء بایرن مونیخ تجربه نماید. چنین انتقالى بى تردید در داخل بوندسلیگا رخ نخواهد داد، اما احتمال اینکه او بعد از قرارداد خود با بایرن مونیخ به باشگاهى بزرگ در خارج از آلمان بپیوندد بسیار محتمل است. شاید به باشگاه هایى نظیر رئال مادرید یا بارسلونا.

از وب سایت هفته نامه فوکوس آلمان

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
rASTIN سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 22:46

مگه باغه باستین بره اسپانیا

افن برگ سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 23:36

عمرااااااااااااااااااااااااا

باستین چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 08:14

کس شعر کفته

سوپرمانو چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 14:19

یه بار دیگه درمورد رفتن باستی حرف بزنین مملکتو باخاک یکسان میکنم افتاد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد