وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دو استراتژیست در قلب بایرن مونیخ، آیا یکى مازاد است؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بایرن مونیخ در نیم فصل دوم همانند دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا حضورى مقتدرانه نداشته است. براى بسیارى از کارشناسان مشکل اصلى تیم در این زمینه به زوج آلونسو و شواین اشتایگر مربوط مى شود.  در ویترین افتخارات هر بازیکن فوتبالى در لیگ هاى اروپایى سه تا پنج عنوان به طور میانگین دیده مى شود. این عناوین معمولا در طى یک دهه فعالیت آنها در دنیاى فوتبال کسب شده اند البته قهرمانى در تورنمنت هاى دوستانه و تمرینى در آمریکا، ترکیه یا امارات متحده عربى نیز در این عناوین محاسبه شده اند.

اما اگر قرار باشد روزى باسنین شواین اشتایگر و ژابى آلونسو ویترین افتخارات خود را به نمایش گذارند، باعث شگفتى و تعجب همگان خواهند شد. دو قهرمانى در جام جهانى، دو قهرمانى در رقابت هاى یورو، سه قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا، هشت قهرمانى در لیگ هاى آلمان و اسپانیا و ده قهرمانى در رقابت هاى جام حذفى این دو کشور، البته در این ویترین از شمردن عناوین نایب قهرمانى و سومى در جام جهانى، رقابت هاى یورو و لیگ قهرمانان اروپا صرف نظر شده است، بى تردید تنها یک قفسه براى نمایش چنین عناوینى کافى نخواهد بود.

حال شانسى بزرگ نصیب پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ شده است که باستین شواین اشتایگر و ژابى آلونسو دو استراتژیست از بهترین هاى فوتبال دنیا را در اختیار داشته باشد. اما بعد از شروع ضعیف بوندسلیگا در دور برگشت، انتقادهایى در مطبوعات آلمان و از کارشناسان بوندسلیگا شنیده مى شود که حضور هم زمان شواین اشتایگر و ژابى آلونسو سبب شده است که خللى در روند بازى بایرن مونیخ ایجاد شود، چون این دو بازیکن از مشخصاتى بسیار شبیه به هم برخوردار هستند، نقاط قوت یکدیگر را با حضور هم زمان در زمین کم رنگ مى نمایند و حتى سرعت بازى بایرن مونیخ را نیز کاهش مى دهند. توماس اشترونز هافبک سابق بایرن مونیخ در این زمینه مى گوید:"من فکر نمى کنم که آنها شبیه باشند، آلونسو بیشتر در جلوى خط دفاعى خودى ظاهر مى شود در حالى که شواین اشتایگر خود را به خط حمله تیم نزدیک مى کند و بیشتر در نیمه زمین حریف دیده مى شود."

ژابى آلونسو هنگامى که شواین اشتایگر در زمین حضور دارد، به طور میانگین بیست تا سى پاس کمتر در هر بازى ارسال مى نماید. با این وجود تغییرى در آمار پیروزى او در نبردهاى تک به تک (58 درصد) و مقدار دوندگى او (11.8 کیلومتر)‌ به وجود نیامده اند. در میزان پاس هاى اشتباه او نیز با وجود شواین اشتایگر در زمین تغییرى پیدا نکرده و همان ده درصد باقى مانده که یکى از کمترین آمارهاى بوندسلیگا است.

سرمربى صبور و متفکرى نظیر پپ گواردیولا بى تردید در خصوص اینکه چگونه مى تواند از این دو بازیکن کلیدى خود به صورت مشترک بهترین بهره را در ترکیب بایرن مونیخ بگیرد، بسیار فکر کرده است:"همه بازیکنان کادر تیم مى توانند با هم بازى کنند و مشکلى در این زمینه وجود ندارد." به خاطر آسیب دیدگى بازیکنانى نظیر لام، تیاگو و مارتینز گزینه هاى پپ گواردیولا براى قرار گرفتن در میانه میدان بسیار محدود شده اند و از طرفى باستین شواین اشتایگر نیز به دلیل دورى طولانى مدت از میادین، براى بازگشت به فرم ایده آل خود نیاز به بازى و حضور در میدان دارد واین فاز از فصل با توجه به اختلاف امتیازى مناسب با تیم دوم جدول در بوندسلیگا، بهترین و مناسب ترین زمان براى قراردادن شواین اشتایگر در ترکیب اصلى تیم مى باشد.

آماده نبودن و دور از فرم ایده آل بودن بازیکنان مونیخى، از لحاظ بسیارى از کارشناسان دلیل اصلى شروع نه چندان خوشایند بایرن مونیخ در دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا بوده است.توماس مولر، ماریو گوتسه و روبرت لواندوفسکى از بازیکنان تهاجمى تیم همچنان پتانسیل خوب خود را نشان نداده اند و تنها آرین روبن را که از دو سال پیش در بهترین سطح خود قرار دارد، مى بایست در این خصوص استثنا نمود. عدم وجود بالانس در بازى مونیخى ها مشکل بعدى است که کاملا مشخص است. البته در بازى نخست از دور برگشت وولفسبورگ در پیروزى 4:1 از هر لحاظ تیم برتر میدان بود و در تساوى 1:1 خانگى مقابل شالکه نیز، شاگردان دى ماتئو با وجود یک یار بیشتر در 75 دقیقه از زمان بازى کاملا در لاک دفاعى فرو رفته بودند.

خط دفاعى بایرن مونیخ نیز بازى بسیار پرخطر و ریسک پذیرى را به نمایش مى گذارد که به نظر مى رسد، تیم هاى رقیب ضربه زدن به مونیخى ها را از این طریق به خوبى مد نظر قرار داده اند. در بازى نخست مقابل وولفسبورگ خط دفاعى بایرن مونیخ و نحوه بازى آن نقطه ضعف اصلى تیم بود که بارها اسیر حملات سرعتى بازیکنان تهاجمى گرگ ها نظیر کوین دى بروین شد و البته اتکاى بیش از حد این خط به مانوئل نویر نیز از دیگر مشکلات تیم محسوب مى شد.

آلونسو و شواین اشتایگر بازیکنانى سرعتى به حساب نمى آیند و براى درخشش نیاز به مدافعینى باهوش پشت سر خود دارند و در صورت عدم وجود چنین مدافعان باهوش و سریعى در صورتى که توپ به بازیکنان با تکنیک و سریعى نظیر دى بروین، رونالدو و یا گرت بیل برسد، در ان صورت کار بایرن مونیخ با مشکل موجه خواهد شد و پپ گواردیولا چاره اى به جزء اندیشدن تدبیرى در این خصوص ندارد.

حال شواین اشتایگر و آلونسو همچنان از این فرصت برخوردار هستند که نشان دهند زوجى کامل در خط میانى بایرن مونیخ هستند و باید اثبات نمایند که استفاده پپ گواردیولا از این زوج موقتى و مصلحت گرانه نبوده است. آنها باید بتوانند خود را به زوجى قابل اعتماد در قلب بایرن مونیخ و به محور ایده هاى پپ گواردیولا بدل نمایند.

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
سوپرمانو یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 19:08

فعل که خوبن ولی اگه یکیشون مازاد باشه قطعا اون آلونسوه نه باستی

باستین یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 19:39

فقط شوانى سرورته غیرت غیرت غیرت غیرت غیرت تعصب تعصب تعصب عشق عشق عشق عشق

mousa یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 22:37

اصلاً هیچ راهی نداره یکیشون نباشه ، تیم بزرگی مثل بایرن دو نفر تو یه پست هم داشته باشه مشکلی نداره چه برسه به شوانی و الونسو که اصلاً‌هم پست نیستن ، دوست داشتنی هستن دو تا شون

MERSAD33 دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 11:30

من هنوزم که هنوزه از آلونسو خوشم نمیاد...... کم اشتباه میکنه ولی اشتباه کنه ولی یه اشتباهاتی میکنه که تیمو به فنا میده مثل استیون جرارد.
البته تو رئال که اینجوری بود این آلونسو. من هنوزم بهش اعتماد ندارم.
آها الان یادم اومد....... بازی با سیتی بود فک کنم. یه گل زد ولی یه سوتی بزرگ داد که اونا گل زدن

سوپرمانو دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:06

اره داداش
بازی با من سیتی بود دیقه 85 با این که 2-1 جلو بودیم به خاطر اشتباه سرکار یه گل خوردیم
بعدم به خاطر اشتباه بواتنگ گل سومم خوردیم
بدبود بد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد