وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ده نکته خواندنی در مورد باستین شواین اشتایگر

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، اگرچه همین حالا هم چیزهای زیادی در مورد باستین شواین اشتایگر می دانیم، اما وی باز هم به نظر شخصیتی مبهم است.

بسیار خب، پس فارغ از  کلکسیون عناوین قهرمانی حسادت آور او، که شامل قهرمانی بوندس لیگا، جام حذفی، سوپرکاپ آلمان، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی می شود، چه چیزهای دیگری می توان در مورد این بازیکن دانست؟

 

ریشه

این بازیکن در تاریخ 1 آگوست سال 1984 در شهر کوچک «کولبرمور» واقع در جنوب شرقی مونیخ به دنیا آمد و به دنبال برادر بزرگ اش، توبیاس، به فوتبال وارد شد. او در 6 سالگی به تیم فوتبال «اف‌وی اوبراودورف» پیوست. وی سپس در 9 سالگی به باشگاه «تی‌اس‌وی روزنهایم» منتقل شد و در 1998 به بایرن مونیخ پیوست. وی در سال 2002 برای اولین بار برای بایرن به میدان رفت و اولین بازی ملی اش را در باخت 0-2 به مجارستان در 6 ژوئن 2004 انجام داد. شواینی قبل از اینکه حتی 20 ساله شود، در مسابقات یوروی آن سال بازی کرد.

 

برادر

باستین 2 سال از توبیاس جوان تر است اما تأکید می کند که برادر بزرگ‌ترش به دوران بازیگری درخشان او حسادت نمی ورزد. وی زمانی به نشریه «اشپیگل» گفت: «به هیچ وجه، هر دو از بازی در مقابل یکدیگر لذت می بریم. من دوست دارم با او در یک تیم نیز بازی کنم اما رخ دادن این اتفاق دشوار خواهد بود.» با پیوستن توبیاس به رزروهای بایرن، این دو هم بازی شدند اما در ژانویه 2013، که توبیاس به طور قرضی برای 5 ماه به «اس‌پی‌وی‌جی‌جی اونترهاچینگ» پیوست، در دیداری دوستانه مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 

شواینی و پولدی

شواین اشتایگر، یا «شواینی»، به همراه لوکاس پودولسکی جزئی از گروهی از بازیکنان جوانی بود که در جام جهانی 2006 آلمان بازی کردند. این دو تبدیل به نماد تیمی شدند که لبخندی جمعی به لب کشور آورد.

  

بسکتبال

عشق ورزشی دیگر شواین اشتایگر، بسکتبال است. او زمانی تقریباً نزدیک بود تا در دسته دوم آلمان بازی کند اما به خاطر خطرات احتمالی، این کار را نکرد. درک باورمان، سرمربی تیم بسکتبال آلمان و بایرن مونیخ، که این ایده را با این هافبک و یک اسپانسر مورد بحث قرار داده بود، گفت: «فقط تصور کنید اگر به شکل بدی می افتاد یا جور دیگری مصدوم می شد، چه اتفاقی رخ می داد.» اغلب می توان شواین اشتایگر را در حال تماشای بازی های تیم بسکتبال بایرن در بوندس لیگا مشاهده کرد.

 

نامزد

شواین اشتایگر در سال 2007 وقتی که در مونیخ در حال خرید بود با سارا برندنر روبه‌رو شد اما ارتباط این دو زمانی شکل گرفت که تصادفاً در تعطیلات در ابیزا همدیگر را ملاقات کردند. سارا به مجله «گلمر» گفت: «برنامه ریزی شده نبود، اینکه با هم آنجا ملاقات کردیم، شگفت آور بود.» شواین اشتایگر تا تابستان سال 2014 با سارا نامزد بود اما پس از جام جهانی، رابطه این دو شکراب شد. اخیراً شواین اشتایگر با آنا ایوانوویچ، ستاره صرب تنیس زنان، ارتباط پیدا کرده است.

 

سوسیس های «شواینی»

یکی از تولیدکنندگان محلی گوشت، از نام «شواینی» برای فروش یکی از بهترین محصولات خود استفاده کرد. سوسیس «شواینی» یک سال قبل از جام جهانی 2006 تولید شد اما وقتی که تولیدکنندگان تلاش کردند تا این اسم را کپی رایت کنند، شرایط تبدیل به یک اتفاق رسانه ای شد. هافبک بایرن به هیچ وجه از این مسئله خوشنود نبود و توانست لقب اش را از این سوسیس ها حذف کند.

 

جوراب‌هایت را بپوش

شواین اشتایگر در یک جلسه در کمپ تمرینی میان فصل در دوبی طی فصل 13-2012، در حالی به تمرین آمد که جوراب هایی به رنگ نامطلوب به پا داشت. یوپ هاینکس گفت: «ما به نظم نیاز داریم و این مسئله با [پوشیدن] جوراب های یک‌دست شروع می شود.» پس از پذیرفتن جریمه، شواین اشتایگر جوراب های اش را پوشید تا به بایرن در کسب سه گانه کمک کند.

 

دکتر، دکتر

برای فرار از هیاهوی رسانه ای، پس از اینکه مصدومیت مچ پای او در اوایل 2012 تشخیص داده شد، شواین اشتایگر از در پشتی اتاق عمل دکتر هانس-ویلهلم مولر-ولفارت فرار کرد و به جای خود، برادرش توبیاس را به همراه سارا (نامزدش در آن زمان) از در جلو به سوی رسانه های منتظر فرستاد. این دو برادر حتی لباس های خود را با هم عوض کردند تا توبیاس، که با عصا از اتاق عمل خارج شد، تا جای ممکن به باستین شباهت داشته باشد. آن ها دقایقی بعد در یک کافه در آن حوالی مجدداً به هم ملحق شدند.

 

اشک ها

شواین اشتایگر اعتراف کرد که یکی از آخرین بارهایی که اشک ریخته، پس از بازی خداحافظی اولیور کان بوده است. وی به «اشپیگل آنلاین» گفت: «اندکی گریه کردم. از زمانی که یک فوتبالیست حرفه ای شدم، پیش از هر بازی در رختکن کنار او می نشستم. به همین خاطر چند قطره اشک از چشمانم جاری شد.» شواین اشتایگر اکنون در مسیر رسیدن به کان در تعداد قهرمانی بوندس لیگا با بایرن است. «تایتان» و محمت شول 8 قهرمانی دارند اما شواینی به همراه کلاوس اوگنتالر، لوتار متئوس و الکساندر زیکلر دارای 7 قهرمانی است.

 

صدر اعظم

به نظر می رسد که شواین اشتایگر با صدر اعظم آلمان، آنجلا مرکل، ارتباط نزدیکی دارد. این دو اولین بار در جام جهانی 2006 ملاقات کردند. در آن زمان، مرکل برای تسلی بخشی به شواینی و هفت بازیکن دیگر تیم، آن ها را به صرف غذا در باغ دفترش دعوت کرد. این باغ بر روی سقف دفتر قرار دارد. این دو پس از محرومیت شواین اشتایگر از حضور در آخرین دیدار گروهی یورو 2008 در برابر اتریش در کنار یکدیگر نشستند و پس از فینال لیگ قهرمانان 2013، مرکل از او به گرمی استقبال کرد. شواین اشتایگر به روزنامه «بیلد» گفت: «فکر می کنم او از دیدن من خوشحال شده بود و من نیز همینطور.»

 

این مطلب در سال 2013 بر روی وب‌سایت رسمی «بوندس لیگا» منتشر شده است و قسمت نامزد شواینی اندکی تغییر پیدا کرده تا با وقایع روز هم‌خوانی داشته باشد

 

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
mojtaba جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 01:37

عاشقتم دیگه...محبوب ترین بازیکن من حتی بالاتر از اولی کان افسانه ای...

باستین جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 08:53

خیلى دوس دارم یه روزى مربى بایرن بشه نماد غیرت وتعصب

امیر مونیخی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 09:05

خیلی بازیکن دوست داشتنی هست

MERSAD33 جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 12:35

سوپرمانو جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 13:50

باشه هایزنبرگ بخشیدمت
منم نمیگم پپ خوبه یا بد ولی باید فعلا تحملش کنیم تا ببینیم چیمیشه
تو میتونستی خیلی مودبانه تر جوابشونو بدی ولی گذشته
دیگه تکرار نشه و هیچوقت هیچوقت به بایرنی و مانشافتی بودن من شک نکن.چون حس میکنم بهم بی احترامی شده
عشقه مانشافت....عشقه بایرن...عشقه مانوئل

سوپرمانو جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 13:53

تورو خدا هایزنبرگ چرا نمفهمی؟من سوپرمانو ام نه ماریو
لقب نویره(دیونشم)

مکتب استقلال و آلمان کبیر. جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 16:50

عشق است شواینی
با اون عکس العمل بیاد ماندنیش بعد سوت پایان فینال جام جهانی
نشانگر 18سال انتظار برای کسب جام ژرمن ها
آخه آلمان که مثل انگلیس نیست که نیم قرن در حصرت فینال هست چه رسد به جام!

Führer جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 21:07

درود..یادمه وقتی تازه تو ترکیب بایرن فیکس شده بود و همیشه منتظر بودم که بازیکن کاملی در ترکیب بایرن و آلمان بشه..وقتی PS بازی میکردم به ویرایش میرفتم و بازیکنهای آلمان رو قوی میکردم که به تیمهای دیگه 4تا 5تا بزنه و کلی لذت میبردم.بعد از یک دهه دارم میبینم بازیکنان گمنامی مثل لام و شواین اشتایگر و کلوزه و پودولسکی و... الان چنان قوی شدن که تیمهارو 4.5 تایی و 7 تایی میکنن! چه جالب شد.انگار انرژی که به تیم میدادم بالاخره به ثمر نشست و آلمانی رو میبینیم که قدرت اول دنیا شده..درود بر آلمان و طرفدارهاش..

هیتلر شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 01:08

حرف نداره،اسطوره تعصب و غیرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد