وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آرین روبن، مهمترین بازیکن بایرن مونیخ

 

آرین روبن به خوبى از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و در این میان خود را به بهترین بازیکن بایرن مونیخ تبدیل شده است و پپ گواردیولا تیم خود را بر مبناى وى به عنوان رهبر درون زمین چیدمان مى نماید.


طرفدارى- شاید کمتر کسى فکر مى کرد که آرین روبن زیر نظر پپ گواردیولا تا این اندازه پیشرفت کند و خود را به مهمترین بازیکن بایرن مونیخ تبدیل نماید. به طورى که در این مقطع از فصل که باستین شواین اشتایگر و ژابى آلونسو تا حدودى دچار ضعف شده اند و کاپیتان فیلیپ لام نیز همچنان مصدوم است، آرین روبن خود را به رهبر تیم در زمین تبدیل نموده است.

زمانى که او به دلیل شیوه بازى مغرورانه و خودخواهانه خود، سبب تضعیف تیم در فاز تهاجمى مى گردید، سپرى شده است. او در نه بازى اخیر تیم هشت بازى به ثمر رسانده و در بازى مقابل اشتوتگارت از رقابت هاى هفته بیستم بوندسلیگا نیز او براى چهارمین بار در این فصل موفق به زدن اولین و شاید مهمترین گل بازى شده و مونیخى ها را 1:0 به پیش انداخته است. وى همچنین 71 درصد از نبردهاى تک به تک را به نفع خود خاتمه داده که براى بازیکنى تهاجمى، آمار بسیار قابل قبولى مى باشد.

مانوئل نویر سنگربان تیم نیز تحت تاثیر عملکرد آرین روبن قرار گرفته و از او به عنوان "استارت اولیه" موتور تهاجمى بایرن مونیخ یاد کرده است. آرین روبن که در فصل هاى گذشته به دلیل عملکرد خودخواهانه خود بارها مورد انتقاد هواداران بایرن مونیخ قرار گرفته بود، حال به بازیکنى مسئولیت پذیر تبدیل شده و به وضوح اعتراض خود را نسبت به ناهماهنگى هاى موجود در تیم نشان مى دهد.

آرین روبن در خصوص آمدن به مونیخ مى گوید:"پیوستن به بایرن مونیخ بهترین تصمیم دوران فوتبال من بوده است، من خوشحال هستم که هنوز اینجا هستم" وباید اعتراف نمود که سران بایرن مونیخ نیز از چنین تصمیمى کاملا راضى و خوشحال هستند. در جدول امتیاز آورترین بازیکنان این فصل از رقابت هاى بوندسلیگا نیز آرین روبن با زدن دوازده گل و ارسال سه پاس گل، پشت سر کوین دى بروین وولفسبورگى با هشت گل زده و یازده پاس گل، در رده دوم قرار گرفته است. از هر شش ضربه این ستاره هلندى به سمت دروازه حریفان، یک توپ به گل تبدیل شده و در این فصل سه گل آرین روبن، به گل پیروزى بخش براى مونیخى ها تبدیل گردیده است.

آرین روبن به بازیکنى در خدمت تیم تبدیل شده و به خوبى خود را در سیستم بایرن مونیخ و پپ گواردیولا تطبیق داده است. این سرمربى اسپانیایى از ستاره هلندى خود خواهان انعطاف پذیرى بیشتر روحى است که این موضوع مزیت هایى براى آرین روبن نیز داشته است. فلسفه پپ گواردیولا برمبناى تغییر مدام پست بازیکنان قرار دارد و این مسئله آرین روبن را به گفته خود در سن سى و یک سالگى و بعد از پانزده سال فوتبال حرفه اى به بازیکن بهترى تبدیل کرده است. آرین روبن در دو سمت کنارى زمین بارها توانایى خود را اثبات نموده و بى تردید یکى از بهترین هاى فوتبال جهان در کناره ها است، اما وى از قابلیت بازى و درخشش در پست شماره ده نیز برخوردار است و با حضور روبن در پشت سر مهاجمین، مونیخى ها حتى به تیمى غیر قابل پیش بینى ترى نیز تبدیل مى شوند.

شیوه بازى بایرن مونیخ و برخوردارى این تیم از ساختارى دفاعى منظم و مستحکم (به استثناى باخت مقابل وولفسبورگ)، سبب شده که آرین روبن به یکى از سه بازیکن برتر حال حاضر فوتبال دنیا تبدیل گردد، چون آرین روبن در فاز تدافعى تیم براى حمایت از خط دفاعى به ندرت به عقب بازمى گردد و به این ترتیب مى تواند انرژى بیشترى بارى حرکات انفرادى خطرناک خود ذخیره نماید.

پپ گواردیولا نیز از داشتن چنین بازیکنى در ترکیب خود بسیار راضى به نظر مى رسد و بارها از او با به کاربردان صفاتى نظیر"بازیکنى فوق العاده"، تمجید نموده است. با چنین میزان آمادگى آرین روبن همچنین یکى از مدعیان اصلى کسب عنوان برترین گل زن رقابت هاى بوندسلیگا به حساب مى آید، با این وجود براى وى به گفته خودش"تنها موفقیت تیم مهم است". حال به جزء آرین روبن چه کسى را مى توان مدعى کسب چنین عنوانى دانست؟

 

از وب سایت یورو اسپرت آلمان 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
بایرن چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 07:37

عشق است روبن

باستین چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 07:51

روبننننننننننننننننننننن

سوپرمانو چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 11:54

روبن بهترینه
اما مانوئل تنها کسیه که بایرن بشدت بهش وابسته است و نباشه بایرن ناقصه

محمد جواد دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 11:00

روبن همیشه فوق العاده بوده مگر زمانی که مصدوم شده.روبن سالم بهترین بازیکن تهاجمی دنیاست بدون شک،نه تنها در بایر بلکه در هلند،چلسی و رئال هم این روند رو داشته.در جام جهانی هم نقص اصلی رو ایفا کرد و باعث شد هبند بدون باخت جام رو ترک کنه.سه سالی می شه که مصدوم نشده و روز به روز هم داره بهتر می شه،اگر فوتبال سالم بود می تونست حداقل 2بار توپ طلا رو بدست بیاره ولی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد