وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ و مشکلى مشابه با فصل قبل

 

شکست بایرن مونیخ مقابل وولفسبورگ یادآور شرایط این تیم در فصل گذشته است. شروع ناموفق در دور برگشت از رقابت هاى بوندسلیگا هواداران این تیم را نگران کرده است، اما مونیخى ها نشان داده اند که از اشتباهات خود همواره آموخته اند.

هفده بازى، چهارده پیروزى و سه تساوى، چهل و یک گل زده و چهار گل خورده و ثبت چهل و پنج امتیاز حاصل عملکرد فوق العاده بایرن مونیخ یا die Schwarze Bestie (غول سیاه) در دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا بوده است. مونیخى ها با بى رحمى و اقتدار کامل بیشتر حریفان را از پیش رو برداشتند و رقبا براى کسب امتیاز مقابل بایرن مونیخ مایوس و درمانده به نظر مى رسیدند.

در فصل گذشته نیز بایرن مونیخ با پپ گواردیولاى تازه وارد در پایان دور رفت عملکردى فوق العاده داشت و حتى دو امتیاز بیشتر (چهل و هفت امتیاز) از این فصل نیز کسب نموده بود. این سرمربى اسپانیایى تیم خود را در فصل گذشته  به بلوغ تاکتیکى خاصى رساند و با متغیر کردن تاکتیک هاى مورد نظر خود، سطح کیفى تیم را ارتقا داد. فلسفه گواردیولا با ترکیب قدرت و درخشش فردى بازیکنان این تیم سبب شده بود که حتى شهرت این تیم از مرزهاى آلمان نیز خارج شده و براى آن عنوان"بهترین تیم حال حاضر جهان" را به همرا بیاورد.

اما پایان دردناک چنین افسانه اى در فصل گذشته کاملا مشخص است، در هفته بیست و هشتم از رقابت هاى بوندسلیگاى فصل گذشته، با تساوى 3:3 مقابل هوفنهایم سرى بردهاى متوالى مونیخى ها به پایان رسید. در هفته بعد این تیم در دربى مونیخ شکست 1:0 مقابل آوگزبورگ را پذیرا شد و در هفته سى ام شاگردان پپ گواردیولا شکست تلخ 3:0 مقابل دورتموند در استادیوم خودى را تجربه نمودند. همه این شکست ها در بوندسلیگا اما منجر به باخت تحقیرکننده 4:0 مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپا و حذف بایرن مونیخ از این رقابت ها شد.

در فصل 2013/14 بایرن مونیخ توانست با فاصله امتیازى فراوان نسبت به دورتموند تیم دوم جدول، فاتح بوندسلیگا و همچنین فاتح DFB Pokal شود،‌ اما براى هواداران این تیم بیش از این دو قهرمانى شکست غیر قابل قبول مقابل رئال مادرید در یادها مانده است و در واقع فصل گذشته براى بایرن مونیخ مى توانست بسیار فوق العاده تر به پایان رسد.

حال چنین پرسشى مطرح مى شود که براى بایرن مونیخ در این فصل نیز چنین اتفاقى بار دیگر رخ خواهد داد؟ در اولین بازى از دور برگشت مقابل وولفسبورگ شاگردان پپ گواردیولا تا حدودى کند، خسته بودند و در مقابل بازیکنان پرتحرک و با اعتماد به نفس بالاى وولفسبورگ که با مرگ مالاندا به خوبى کنار آمده بودند، غافل گیر شده به نظر مى رسیدند و هرگز نتوانستند اقتدار خود را به نمایش گذارند.

وولفسبورگى ها اما بر خلاف شاگردان پپ گواردیولا در کارهاى ترکیبى بسیار موفق بودند و توانستد به راحتى بارها از خط میانى بى تاثیر و کند بایرن مونیخ عبور نمایند و شانس هاى خوبى براى گل زنى بر روى دروازه مانوئل نویر خلق نمایند که باس دوست و کوین ده بروین به خوبى چهار مرتبه با آرامشى مثال زدنى از این فرصت ها استفاده کردند. مونیخى ها در این دیدار کاملا درمانده به نظر مى رسیدند و هیچ توضیحى براى نحوه نمایش ضعیف خود نداشتند، براى نمونه ژروم بواتینگ مدافع بایرن مونیخ در مواجهه با خبرنگاران تنها به بیان جمله"خیلى بد بودیم" براى توصیف دلایل شکست تیم بسنده نمود.

شاگردان پپ گواردیولا بعد از این شکست به خوبى متوجه شدند که اندکى بى توجهى، عم تمرکز در دیدار و همچنین غرور بى جا مى تواند اقتدار دست نیافتنى این تیم حتى در بوندسلیگا را شکننده نماید. این شکست براى سران مونیخى نیزهمانند هشدارى بزرگ براى جلوگیرى از وقوع  اتفاقاتى مشابه با نیم فصل دوم فصل گذشته مى باشد.

ماتیاس سامر در مونیخ دقیقا همان شخصى است که با انتقادات همیشگى از تیم مى تواند این بار نیز در از بین بردن عواقب چنین شکستى نقش مهمى در تیم ایفا نماید. او با روش ایجاد انگیزه خاص خود به همراه پپ گواردیولا وظیفه دارند که با تمرکز بر روند تیم، بار دیگر تدابیرى براى بازگشت دوباره بایرن مونیخ به شرایط ایده آل خود در نیم فصل بیاندیشند، چون علاوه بر رقابت هاى بوندسلیگا به زودى مونیخى ها مى بایست در مرحله یک هشتم نهایى از لیگ قهرمانان، مقابل شاختار دونتسک صف آرایى نمایند.

بایرن مونیخ پیش از این نیز به اثبات رسانده که همیشه با چشمانى باز خطرها را به موقع تشخیص داده و همواره خود را در موقعیتى براى پیروزى بر آنها قرار داده است. به همین دلیل باخت در هفته هیجدهم و در اولین بازى رسمى این تیم در سال 2015 میلادى همانند هشدار و بیدار باشى بوده که در زمان مناسبى رخ داده است.

 

به قلم فیلیپ آوونو از وب سایت یورو اسپرت آلمان

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
issa سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 19:04

بازی با وولفسبورگ منو یاد بازی های ضعیف فصل قبل انداخت،بازی هایی با پاسهای بیشمار در عرض و عدم ایجادموقعیت:بایرن و ارسنال.......بایرن ومنچستر،و مخصوصا بایرن و ریال، دو برد پیاپی از منچستروارسنال اصن توجیه این روش بازی رو نمیکرد!به نظر من بزرگترین ایراد تیم در فصل قبل دفاع ضعیفش بود

باستین سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 19:31

به نظر من باید یه مربى سکان بایرنو به دست بکیره که ازفوتبال المان شناخت بالى داشته باشه همه دنیا فوتبال المان رو با شوت ها،،سانترها وضدحمله ها میشناسن نه با باس باس باس حال ادم بهم میخوره از اینهمه باس دادن ها

ahmad سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 20:11

بهترین کادر فنی و مدیریتی رو داریم.
بی انصاف نباشید نه با یک برد تیم قهرمانه نه با یک باخت فاجعه میشه.

من به این تیم امیدوارم. تازه چند بازیکن مهم در دفاع نداشتیم رافینیا ریبری بنعطیه بادی مارتینز
از طرفی شوانی هنوز ضعیفه. الابا هنوز اماده نیست. ریبری مصدومه.

پس با نصف تیم داریم کار می کنیم. اونقدر بازیکن کم داریم که بنظرم رسیدن به نیمه نهایی امسال هدف اصلیه و اگر در ماه اخر مصدومای کلیدیمون برسن مطمنا قهرمانیم

issa سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 21:13

من وفقط ایرادی که به تیم دارم اینه که؛بعد از خوردن یه گل تیم ساختارش به هم میخوره،دفاعش ضعیفه،پاس در عرض زیاد میدن،نمیدونم تیم یه جوری شده،هرچند که بازی برگشت با منچسترسیتی تیم بااین که باخت خیلی خوب بازی کرد منظورم اینه که به سبک المان بازی کرد،به هرحال امیدوارم تیم انسجامش مثه بازی برگشت بامنچسترسیتی باشه

milad سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 21:38

شما چتون شده ؟؟ اونایی که میگن پپ به درد بایرن نمی خوره از دید من سطح شعورشون از فوتبالی ندارن..

مشکل ما دفاعه.. مخصوصا دانته که به درد بایرن نمی خوره..

انچلوتی هم این فصل باخت داشته و از جام حذفی هم اوت شده.. هواداراش این طوری می کنن ؟

یکم به خودتون بیاین.. پپ مربی نبود این همه تیم دنبالش نبودن..

ما بوندسلیگا رو به دست میاریم.. باید رو اروپا و حذفی فکر کنیم..

یکم عاقل باشید فقط همین

issa سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 22:15

مهم فقط لیگ قهرمانانه!مشکل تیم فقط دفاعشه !من به شخصه با گواردیولا مشکلی ندارم،امیدوارم مشکل فصل قبل پیش نیاد

issa چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 13:12

واقعا دفاع ما ضعیفه!!!تیمی که ادعا میکنه قویترین تیم جهانه نباید بایه اخراجی یا یه گل از هم بپاشه!من بازی رو ندیدم ولی میتونم حدس بزنم چه اتفاقی افتاده!!!تازه شانسمون گفت نویر پنالتی رو گرفت وگرنه بازی با وولفسبورگ تکرار میشد!!!خب ایتالیا هم تو جام نود سه تا بازی رو ده نفره برد......با این دفاع ضعیف،مخصوصا تو ضربات ایستگاهی-----فردا میخایم با ریال یا چلسی یا اتلتیکو مادرید چی کار کنیم؟عیار تیم ما تو بازی های حذفی لیگ قهرمانان مشخص میشه نه تو بوندس لیگا!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد