وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چالش پپ گواردیولا در خط دفاعى بایرن مونیخ

 

بایرن مونیخ بدون توجه به در نظر گرفتن زنجیره اى سه نفره و یا چهار نفره در خط دفاعى، با تعدد بازیکن در این منطقه از زمین مواجه است، پپ گورادیولا در این خصوص در دور برگشت از بوندسلیگا با مشکلاتى مواجه خواهد بود، اما کدام مدافعین مى توانند براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم امید بیشترى داشته باشند؟

تشویق هاى متوالى پپ گواردیولا از هولگر بداشتوبر مدافع تازه از بند آسیب دیدگى رها شده بایرن مونیخ، در زمان اردوى این تیم در قطر، از موارد نامعمول و عجیب این اردوى میان فصل بود. بى تردید عملکرد هولگر بداشتوبر و میزان آمادگى او سبب خوشحالى و افزایش امید این سرمربى اسپانیایى شده است.

هولگر بداشتوبر بعد از پایان دوران مصدومیت خود، از تمرینات میان فصل به بهترین وجه ممکن براى اثبات مجدد توانایى هاى خود به پپ گواردیولا استفاده نمود و سرمربى تیم را تحت تاثیر قدرت و دقت پاس هاى خود قرار داد. بداشتوبر از این اردوى تمرینى و همچنین از دیدارهاى دوستانه به خوبى بهره برد و نشان داد که مى تواند گزینه اى قابل اطمینان براى گواردیولا در ابتداى دور برگشت از رقابت هاى دور برگشت بوندسلیگا باشد، البته هرمان گرلند دستیار پپ گواردیولا نسبت به چنین موضوعى تا حدودى تردید دارد:"هولگر مدت زمان بسیار زیادى مصدوم بوده است، من فکر نمى کنم که او بتواند خیلى سریع به میادین بازگردد. او هنوز به زمان نیاز دارد."

گرلند اما بداشتوبر را به دلیل قدرت پاسکارى و توانایى که در بازى با توپ دارد تمجید مى نماید:"او از بالاترین قدرت پاس کارى در بوندسلیگا برخوردار است." اما نقطه ضعف او نسبت به سایر رقبا در این است که بداشتوبر به دلیل مصدومیت طولانى مدتى داشته نتوانسته دستورات تاکتیکى گواردیولا را به طور فشرده و مرتب تعقیب نماید، اما گرلند چنین مسئله اى را مشکل خاصى نمى داند:"او بازیکن باهوشى است و مى تواند همه آموزه هاى تاکتیکى را خیلى سریع یاد گیرد و به سایر هم تیمى هاى خود برسد."، بى تردید بداشتوبر از شرایط خوبى براى بازگشت به ترکیب اصلى تیم در ادامه بازى هاى دور برگشت برخوردار است. علاوه بر این با توجه به کیفیت بالاى او در بازى سازى، وى گزینه اى جدى و مناسب براى قرار گرفتن در زنجیره دفاعى سه نفره تیم مى باشد.

اگر پپ گواردیولا در ادامه فصل باز هم مایل به استفاده از یک دفاع زنجیره چهار نفره باشد، تنها دو جاى خالى براى چهار مدافع میانى تیم قابل تصور است، ژروم بوآتینگ اما از جایگاه ثابتى در عمق خط دفاعى تیم برخوردار است و در بازى هاى مهم براى پپ گواردیولا غیر قابل جانشین است. گرلند در خصوص این مدافع آلمانى مى گوید:"او یکى از بهترین مدافعین جهان است، او اشتباهات اندکى مرتکب مى شود و در سال اخیر سریع تر شده و اعتماد به نفس بیشترى پیدا نموده در ضمن بازى رو به جلوى خود را نیز بهبود بخشیده است."

مهدى بن عطیه و دانته از دیگر رقباى بداشتوبر براى بازى در عمق خط دفاعى بایرن مونیخ هستند. در دور رفت از بوندسلیگا  بن عطیه نسبت به دانته عملکرد بهترى داشت و بیشتر مورد استفاده قرار گرفت، اما در زمانى که بن عطیه از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد، دانته برزیلى به خوبى امنیت را به خط دفاعى مونیخى ها بازگرداند. گرلند در خصوص دانته مى گوید:"او بازیکنى صد در صد حرفه اى است که در تمرینات بسیار جدى ظاهر مى شود و از طرفى بسیار دوستانه و شوخ طبع است. ما 22 بازیکن آماده در اختیار داریم که سبب خواهد شد یازده نفر از آنها در ترکیب اصلى قرار نگیرند که این موضوع براى دانته نیز مى تواند صادق باشد."

از دیگر اخبار خوشایند براى پپ گواردیولا در اردوى قطر بازگشت داوید آلابا به تمرینات تیمى بوده است، این بازیکن اتریشى در بازى دوستانه مقابل الهلال نیز خوش درخشیده بود، هرمان گرلند در تمجید از آلابا مى گوید:"او همانند یک ماشین عمل مى کند و بازیکنى بزرگ و کامل است که تماشاى بازى او شادى آفرین است،‌ او را مى توان در هر پستى قرار دارد اما فکر مى کنم در سمت چپ بهترین عملکرد را داشته باشد."

مهمترین رقیب آلابا در سمت چپ بى تردید خوان برنات است که در دور رفت پیشرفتى آرام و مدام داشت. اگر همه بازیکنان تهاجمى بایرن مونیخ آماده باشند، در آن صورت تنها براى حضور یکى از این دو بازیکن در ترکیب تیم جاى خالى وجود دارد. با این حال بازگشت آلابا به تیم را مى توان بسیار مثبت ارزیابى نمود و وى نسبت به رقیب اسپانیایى خود از مزیت هاى بیشترى براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم برخوردار است، البته خوان برنات نیز با توجه به درخشش فوق العاده خود در دور رفت نباید براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم چندان، نا امید باشد.

رافینیا به دلیل انتقال فیلیپ لام به میانه میدان، سمت راست دفاعى بایرن مونیخ را به تنهایى در اختیار گرفته و در دور رفت نیز وى چه در زنجیره دفاعى چهار نفره و چه سه نفره در بیشتر بازى هاى بایرن مونیخ نیز حضور داشته است، با این حال این مدافع برزیلى نمى تواند چندان از حضور ثابت خود در ترکیب بایرن مونیخ مطمئن باشد، چون میشل وایزر در اردوى تمرینى میان فصل تیم درخششى غیر قابل انتظار داشته است. عملکرد این بازیکن بیست ساله مورد تمجید پپ گواردیولا و ماتیاس سامر قرار گرفته است و بعید نیست که در سال 2015 به گزینه اى جدى براى قرار گرفتن در سمت راست دفاعى مونیخى ها تبدیل شود.

پپ گواردیولا از گزینه هاى فراوانى براى چیدمان دفاعى تیم خود برخوردار است که مشکلى لوکس براى او محسوب مى شود، حال  او باید انتخاب نماید که چه بازیکنى در چیدمان دفاعى تیم قرار گیرد، اما پپ گواردیولا بى تردید مواجه شدن با چنین چالش هایى را مى پسندد گرچه بعد از شگست 4:1 در مقابل وولفسبورگ در اولین دیدار از دور برگشت رقابت های بوندسلیگا، کنار آمدن با چنین چالشی چندان آسان به نظر نمی رسد.

 

به قلم اولیور مایوورم از وب سایت گل 

منبع

نظرات 12 + ارسال نظر
فاتح یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 11:52

بیست وپنج ساله که طرفدار آلمان و بایرن هستم اگر هر روز چهار بر صفر ببازیم ناراحت میشم اما ذره ای از علاقه م کم نمیشه به این میگند عشق

MERSAD33 یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 11:58

بازی رو که دقت کرده باشین مدافعین دیگه خیلی خیلی خیلی جلو میومدن..... خصوصا گل آخرو که نگاه کنین متوجه این حرف من میشین....... بدی بایرن گواردیولا اینه که وقتی دو تا گل میخوره سریع میخوان جبران کنه اونم با تمامی افراد....... این حرکت باعث اینجور باختا میشه.........
تو دفاع بایرن واسه بازی های مهم بواتنگ و بن عطیه از همه بهترن واسه دفاع مرکزی

Ali-Ballack یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 12:29

تیتر باید عوض بشه:
چالش بایرن با تفکرات مزخرفه پپ
تیتر مناسب تریه

رضا یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 15:17 http://rezamirsalari.blogfa.com/1393/11

اتفاقا کار پپ عالی بود چرا حرف الکی میزنی

سوپرمانو یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 16:38

مسئله اینه که فوتبال اسپانیا تو المان جواب نمیده همه المانو با اون پاس گل نویر به کلوزه تو جام جهانی 2010 اونجوری میشناسن...مث اینه که بخوی یه شیرو مجبور کنی علفخوار بشه نمیشه دیگه بایرن هم همینطوره یه المانی تا وقتی موفقه که یه آلمانی باشه.
البته شرایط در حدی بده که نویر بعد بازی گفته بود مهاجما هیچ مشکلی در رسیدن به دروازه من نداشتن....بایرن تنها کاری که باید بکنه اینه که شعار mia san mia رو عملی کنه و خودش باشه واز بقیه تقلید نکنه همین مخصوصا از غیر المانیا ...اونوقته که همه رو مجبور میکن جلوش سجده کنن

استقلالی ام یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 17:36

پپ ادم خوبیه . مربیه خوبی هست . تو این همه بازی دوبار باخته ولی رئال چهار بار باخته . مربی خوبیه .

M.S.G یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 19:27

اون موقع که 7تا به رم تیم دوم ایتالیا زدن پرا نمیگفتین پپ با افکار مزخرف ش فلان قلان شده...
خواهشا ایرانی بازی درنیارید اتفاقا مربی خوبیه واین شکست باید اتفاق می افتاد تا بازی هارو دست کم نگیرن
به امید 3گانه امسال

mia san mia یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 19:59

طرفدار واقعی کسی است که در باختها قید تیمش رو نزنه / مطمئنم که سه گانه مال بایرنه چون هیچ تیم دیگه ای لیاقتش رو نداره /گواردیولا مربی عالیه ولی بایرن باید فوتبال المانی بازی کنه مثل دوران یوب هاینکس کبیر/عشق است بایرن مونیخ بزرگ

Ali-Ballack یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 20:16

مشکل ما هم همینه که تا حرف میزنیم میگن با یه باخت انتقاد شروع شد. واقع بین باشیم اختلاف تیمهایه بوندسلیگا با لیگ قهرمانان خیلیه و بردن این تیمها ارزش چندانی نداره. عیار مربی تو بازیهایه بزرگ مشخص میشه که تو این زمینه عیار پپ با شکستهای سنگین مشخص شد. مردک موش آزمایشی گیر آورده بعد از دوسال ترکیب تمیش رو نمیشناسه. تو بازیهای حساس اعتبار فوتبال آلمان رو زیر سؤال میبره.
پپ گورت رو گم کن برو

استقلالی ام یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 20:21

کسانی که در شکست ها پشت ما نیستند در پیروزی ها خود را با ما یکی نکنند و بروند گم شوند. فرگوسن کبیر ( سر مربی نجات بخش منچستر یونایتد )

ارشیا آلمانی و بایرنی دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 00:04

بایرن دیگه مثل بایرن هاینکس موقعیت گل ایجاد نمیکنه، تو دفاع خیلی ضعف داریم، به خصوص دفاع وسط که دانته باشه تیم ما تو ضد حمله های حریف زود جا میمونه تو ضد حملات خیلی کند عمل میکنیم فقط میخواهیم با پاسکاری به هدفمون برسیم ، یک ساله که نسبت به بایرن یوپ هاینکس جذاب بازی.نمیکنیم

نریمان دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 21:32

لعنت به پپ و هرچی اسپانیاییه فقط هانکس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد